RØR RIAA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.855
    Sted
    Bærum
    Dette er det nærmeste jeg har kommet.

Forside
    Blir alltid litt vanskelig når selgeren bare finnes utenlands.
    Ser jo ut til at folk her på tråden har bestilt via den amerikanske importøren/agenten. Kanskje bedre tilbud på den måten? Ellers er jo dette en fri bransje, så det er vel bare å starte opp selv med litt import. Allnic er vel ikke det verste å være importør av, vil jeg tro. :)

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.165
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Med unntak av betalingen (bankoverføring) var handelen akkurat like enkel og grei som enhver handel innenlands. I tillegg var Messrs. Park og Porter sjeldent greie og behjelpelige.

Og ja, tilbudet var særdeles godt; rundt $1000 daler mindre enn pålydende, frakt inkludert. Kanskje var det fordi jeg var kunde nr. 1 (jeg handlet en god stund før den ble annonsert), eller kanskje er det noe enhver vil få, ikke vet jeg.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    622
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Leser stadig om OP amper og trafoer. Akkurat HVA gjør de med lyden? Antar at de har mest å si hvis de er i signalveien?

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    125
    Hvorfor ikke bare slå til og kjøpe seg en Luxman Eq 500? Låter bra den!????????????

Steinkare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    11
    Bygge sjøl da? Rør er ganske enkle greier å jobbe med. Finnes masse info på nett, og hvis du kan traktere en loddebolt og lodde punkt til punkt, eller kjøpe print på nett. Bygge strømforsyning sjøl.

Steinkare

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Antall liker
    409
    Torget vurderinger
    11
    Bruker en EAR 834 klone og den slår vel det meste. vanvittig dynamikk. Bygg sjøl da vel. Bruker Sovtek rør i min og det låter knallbra.

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.113
    Torget vurderinger
    2
    Bruker selv fortsatt samme EAR 834p som da denne tråden startet. Eneste feilen jeg kan finne med denne. Er man må velge PU som passer til RIAAen. Kjetil71. Har du laget deg en klon som kan justeres på inngangen?

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.113
    Torget vurderinger
    2
    Du har rett i det Arve. RIAAen jeg hadde før denne hadde en haug med innstillingsmuligheter, som ikke låt bra uansett hva jeg stilte de inn på. Sånn sett var det befriende å bare koble til EAR 834p. Og la musikken strømme gjennom.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn