Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Waqar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2016
    Innlegg
    98
    Antall liker
    52
    Hei et kjapt spørsmål angående spikes, er det m6 eller m8 som passer til Pylon diamond 25? Takk på forhånd.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt kjempesuksess med ATI AT3007 og AT542NC, Rotel RB-1080, NAD M2 og Line Magnetic 501ia.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.757
    Antall liker
    715
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Var innom Mala audio i dag og hørte Pylon Emerald 25. Klin samme fysiske mål som mine egne høyttalere, men Pylon er helt spesielle greier som ikke imponerer med en gang. Varme musikalske og behagelige og homogene. De er hyggelige på mala fordi man kan prøvelytte til de ulike modellene de har stående. Pylon er altspisende og en halvannen time gikk fort.
     

    larax

    Medlem
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    67
    Har nå hatt Pylon Emerald 25 noen måneder og må si meg meget godt fornøyd, så da var det vel på tide å melde seg inn her. Takker også Mala for en enestående service. Ganske ny på Hi-fi fronten nå, men var mye med i "gamle"dager. Har sporet av noen år med hjemmekino, men er nå ferdig med det og tilbake på 2 kanals Hi-fi.
    20190617_174930.jpg
    20190617_174942.jpg
    20190617_174950.jpg
    20190617_175000.jpg
    20190617_175011.jpg
    20190617_175019.jpg
    20190617_175043.jpg
     

    teddy1

    Medlem
    Ble medlem
    18.02.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    2
    Nydelige, henter mine i morgen. Er spent. Skal enten i kjellerstuen eller bytte ut mine audiovector M1 avantgarde og sette de i kjelleren. Spennende.
     

    teddy1

    Medlem
    Ble medlem
    18.02.2005
    Innlegg
    27
    Antall liker
    2
    Nydelige, henter mine i morgen. Er spent. Skal enten i kjellerstuen eller bytte ut mine audiovector M1 avantgarde og sette de i kjelleren. Spennende.
    De var veldig bra med flott oppløsning og trøkk når det trenges. Da forsvant audiovector til kjellerstuen med primare og sugden. Nå har jeg to anlegg som spiller veldig bra. Fikk disse til en veldig god pris og er veldig fornøyd.
     

    larax

    Medlem
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    67
    Nydelige, henter mine i morgen. Er spent. Skal enten i kjellerstuen eller bytte ut mine audiovector M1 avantgarde og sette de i kjelleren. Spennende.
    Var det Emerald 25 du handlet?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Larax: Er det en AR VT100 jeg ser der?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Larax: Skjønt det var noe kjent, ja..Tips: Finn et sett rørdempere til den:rolleyes: Både EAT og Duende Criatura har.
     

    HSJ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2016
    Innlegg
    211
    Antall liker
    87
    Sted
    Ormåsen, Øvre Eiker
    Torget vurderinger
    5
    Har nå hatt Pylon Emerald 25 noen måneder og må si meg meget godt fornøyd, så da var det vel på tide å melde seg inn her. Takker også Mala for en enestående service. Ganske ny på Hi-fi fronten nå, men var mye med i "gamle"dager. Har sporet av noen år med hjemmekino, men er nå ferdig med det og tilbake på 2 kanals Hi-fi. Vis vedlegget 544956 Vis vedlegget 544957 Vis vedlegget 544958 Vis vedlegget 544959 Vis vedlegget 544960 Vis vedlegget 544961 Vis vedlegget 544962
    Kjempefin kombo ... utseendemessig, i hvert fall ..!
     

    larax

    Medlem
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    67
    Har nå hatt Pylon Emerald 25 noen måneder og må si meg meget godt fornøyd, så da var det vel på tide å melde seg inn her. Takker også Mala for en enestående service. Ganske ny på Hi-fi fronten nå, men var mye med i "gamle"dager. Har sporet av noen år med hjemmekino, men er nå ferdig med det og tilbake på 2 kanals Hi-fi. Vis vedlegget 544956 Vis vedlegget 544957 Vis vedlegget 544958 Vis vedlegget 544959 Vis vedlegget 544960 Vis vedlegget 544961 Vis vedlegget 544962
    Kjempefin kombo ... utseendemessig, i hvert fall ..!
    Takk for det. Det spiller utrolig bra for en relativt beskjeden sum med penger. Er ute etter å prøve en achromat platematte nå.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har hørt Emerald 25?
    Hva er styrkene og evt svakhetene deres?
    Kan bli aktuelt å teste ut opp mot Magnepan 1.7 - men er langt fra sikker på at Pylon vil passe mine ører best......

    mvh
    Proffen
     

    larax

    Medlem
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    67
    Skulle du være i Oslo området er du velkommen innom for å høre på mine.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Pylon.jpg


    Da melder jeg meg inn her (og).
    Pylon Emerald 25 på plass, hivd inn i farten.
    Blir spennende å høre hvor gode de egentlig er, sammenliknet med de ellers så gode Magnepan 1.7.
    Ryker en av dem ut, eller blir det to par å alternere på? TWT....

    mvh
    Proffen
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Proffen, og takk for hyggelig handel!

    Håper du blir fornøyd!
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvilke erfaringer har Pyloneiere gjort seg ifht toe-in eller ei?
    Hva er fordelene med det ene eller andre, og hva anbefales?
    Pr i dag står mine høyttalere relativt fritt ute på gølvet, med rimelig mye luft til sidevegg og enda mer luft til frontvegg

    mvh
    Proffen
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke erfaringer har Pyloneiere gjort seg ifht toe-in eller ei?
    Hva er fordelene med det ene eller andre, og hva anbefales?
    Pr i dag står mine høyttalere relativt fritt ute på gølvet, med rimelig mye luft til sidevegg og enda mer luft til frontvegg

    mvh
    Proffen
    hos meg ble Diamond 28 best med toe in ,og krysset vel ca en halv meter bak lytteposisjon.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvilke erfaringer har Pyloneiere gjort seg ifht toe-in eller ei?
    Hva er fordelene med det ene eller andre, og hva anbefales?
    Pr i dag står mine høyttalere relativt fritt ute på gølvet, med rimelig mye luft til sidevegg og enda mer luft til frontvegg

    mvh
    Proffen
    hos meg ble Diamond 28 best med toe in ,og krysset vel ca en halv meter bak lytteposisjon.
    Takk for innspill. Finner gjerne ut av det ved å flytte på dem etterhvert, men kan jo være greit å ha et utgangspunkt. Pr i dag er de bare satt opp, uten toe in.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg satt opp høyttalerne med ganske så nøyaktig 1m til frontvegg og hhv 40 og 45 cm fra bakre/fremre ytre hjørne til sidevegg, altså en ørliten toe-in.... mellom høyttalerne er det ca 2m

    mvh
    Proffen
     

    Wolfen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    39
    Da har jeg satt opp høyttalerne med ganske så nøyaktig 1m til frontvegg og hhv 40 og 45 cm fra bakre/fremre ytre hjørne til sidevegg, altså en ørliten toe-in.... mellom høyttalerne er det ca 2m

    mvh
    Proffen
    Hva med lyden?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg satt opp høyttalerne med ganske så nøyaktig 1m til frontvegg og hhv 40 og 45 cm fra bakre/fremre ytre hjørne til sidevegg, altså en ørliten toe-in.... mellom høyttalerne er det ca 2m

    mvh
    Proffen
    Hva med lyden?
    Lyden, ja.... ;)
    Joda, lyd er det. Har nå spilt noen timer, dog som oftest på ansvarlig decibelnivå - men har også gitt gass noen ganger.
    Lyden er lett å like, den.
    Var jo spent på hvordan det skulle bli å sette bort Magnepan og spille på mer "konvensjonelle" høyttalere.
    Ville lydbildet være "luftig" nok? Ville Pylon makte å skape et tilfredsstillende 3D-lydbilde? Ville bassgjengivelsen være tilfredsstillende og kontant nok? Ville presensområdet gjengis med nok "kjøtt på beina"? Ville jeg oppleve slitsomme sibilanter eller andre unoter?

    Så langt har jeg ingen grunn til å være bekymret.
    Synes lydbildet er både luftig og 3D-aktig nok. Bassgjengivelsen er god - noe som gjerne har sin forklaring i en effektforsterker som virker å ha uuttømmelige ressurser. Presensområdet er mer enn tilfredsstillende. Opplever verken der eller i toppen at det er noe som stikker seg ut og blir slitsomt.

    Er så Pylon "bedre" enn Magnepan? Har ikke peiling! Her tenker jeg at det nok må litt switching frem og tilbake mellom høyttalerparene, så blir man kanskje etterhvert i stand til å si noe mer konkret.
    Har jo etter hvert hatt besøk av hifiører jeg anser for å være over snittet kompetente - og samtlige har likt det de har hørt fra Pylon.

    mvh
    Proffen
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig kjekt å lese at de faller i smak så langt! =)

    Og igjen takk for hyggelig handel!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er så Pylon "bedre" enn Magnepan? Har ikke peiling! Her tenker jeg at det nok må litt switching frem og tilbake mellom høyttalerparene, så blir man kanskje etterhvert i stand til å si noe mer konkret.

    mvh
    Proffen
    Stemme gjengivelse, kvinner, litt oppover i toneleiet - like gode på disse som på Magnepanene dine?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Veldig kjekt å lese at de faller i smak så langt! =)

    Og igjen takk for hyggelig handel!
    Takk det samme, KML!
    Gjenstår å se hvem som går av med poengseier - det er ingen av parene som er soleklart "bedre" enn det andre!

    mvh
    PRoffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Er så Pylon "bedre" enn Magnepan? Har ikke peiling! Her tenker jeg at det nok må litt switching frem og tilbake mellom høyttalerparene, så blir man kanskje etterhvert i stand til å si noe mer konkret.

    mvh
    Proffen
    Stemme gjengivelse, kvinner, litt oppover i toneleiet - like gode på disse som på Magnepanene dine?
    Det er en av tingene som skal kartlegges! Både med og uten bruk av sub.
    Og ikke bare på kvinnestemmer - kommer nok også til å bruke både Kvitnes, Lambchop og andre for å finne ut av slikt.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.551
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen som vet dimensjonen på føttene på Emerald 25? M6 eller M8?
    Just in case jeg skulle få lyst til å prøve ut f x Soundcareføtter.....

    mvh
    Proffen
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet dimensjonen på føttene på Emerald 25? M6 eller M8?
    Just in case jeg skulle få lyst til å prøve ut f x Soundcareføtter.....

    mvh
    Proffen
    Veldig usikker, men så ut som M6 da jeg skrudde i medølfgende føtter i mine D30.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn