Pylon audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    PYLON AUDIO VENNER

    Da jeg ikke fant en egen vennetråd starter jeg like godt en nå.
    Tipper dette merket er på stor fremmarsj i Norge fremover.


    Importør og salg i Norge:

    Hjem - Mala Audio

    Produsent:

    Polski producent kolumn głośnikowych, obudów głośnikowych, głośników oraz akcesoriów audio - Pylon Audio


    Mange flotte bilder:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...-mala-audio-lanserer-pylon-audio-i-norge.html

    Så et par høyttalere fra en billigere serie vart testet i stereopluss.no og de vart vel overrasket over kvaliteten. Knalltest forøvrig.

    Så spørsmålet, noen som har komt så langt at de har kjøpt, og hvordan låter det?

    Frister senere å kjøpe et par ja.
     
    Sist redigert:

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    PYLON AUDIO VENNER

    Da jeg ikke fant en egen vennetråd starter jeg like god en nå.
    Tipper dette merket er på stor fremmarsj i Norge fremover.

    Importør og salg i Norge:

    Hjem - Mala Audio

    Produsent:

    Polski producent kolumn głośnikowych, obudów głośnikowych, głośników oraz akcesoriów audio - Pylon Audio


    Mange flotte bilder:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...-mala-audio-lanserer-pylon-audio-i-norge.html

    Så et par høyttalere fra en billigere serie vart testet i stereopluss.no og de vart vel overrasket over kvaliteten. Knalltest forøvrig.

    Så spørsmålet, noen som har komt så langt at de har kjøpt, og hvordan låter det?
    Topp tiltak å lansere Pylon Audio Venner! Det er flere par med Pylon høyttalere som spilles inn i disse dager rundt om i Norge så regner med det kommer flere som vil hive seg på denne tråden.

    Vi jobber i disse dager med å finne forhandlere av Pylon i Norge. Alle modellene vil bli utstilt og demonstrert på messen i Horten også selvfølgelig! ( Rom 212 )

    Christian
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Tenker å skaffe meg disse til sommeren igjen.

    Er det noen her nå som kan komme med lytteinntrykk eller er de for "ferske" enda?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Lovemusikk, du kan kontakte Erdal stereo og høre om han kan arrangere en lyttetest.

    Jeg fik gleden av en slik test av Sapphire 31 for noen uker siden, og det hørtes veldig bra ut. Veldig behagelig lyd med bra trykk i bassen. De jeg fikk lytte til var ikke ferdig innspilt, men var gode.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    De som måtte ønske demo av Pylon Audio på østlandet kan kontakte med direkte, christian@malaaudio.no for booking. Vi har inne for omgående demo følgende modeller:

    * Topaz 20
    * Topaz Monitor
    * Sapphire 25
    * sapphire 31
    * Diamond 25
    * Diamond 28

    Christian
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har fått høyttalere fra Pylon enda? Selv har jeg bestilt et par Diamond 25 og er veldig spent.

    Noen som har sett disse i virkeligheten? Hvordan er kvalitetsfølelsen?
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Er det noen som har fått høyttalere fra Pylon enda? Selv har jeg bestilt et par Diamond 25 og er veldig spent.

    Noen som har sett disse i virkeligheten? Hvordan er kvalitetsfølelsen?
    Jeg så dem på Mysen, men siden det var forsterker jeg skulle hente da, ble det ikke noe mer enn et glimt ... :)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har fått høyttalere fra Pylon enda? Selv har jeg bestilt et par Diamond 25 og er veldig spent.

    Noen som har sett disse i virkeligheten? Hvordan er kvalitetsfølelsen?
    Jeg så dem på Mysen, men siden det var forsterker jeg skulle hente da, ble det ikke noe mer enn et glimt ... :)


    Hvordan så det ut?
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt ingen som har fått Pylon i heimen?
     

    mario

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    3
    Tilbake fra hyggelig demo hos Mala Audio.
    Vi (dvs.to hifi -interesserte herreman fra Hurum og Røyken) ble på forhand av denne turen enig om at det blir bare kjøp hvis ht. er veldig gode.
    Begge har vi Harbeth fra før og de beholder vi. Ellers Martin Logan Vantage i stua og diverse Snell og Audio Note i kjelleren
    Dette ikke for å skryte heller som info at vi har hørt en del ht.
    Det var koblet opp Pylon Diamond 25, Focal Aria 906 og Spendor A6r på en Exposure 3010 s transistor forsterker.
    Medbrakte cd kunne ikke spilles pga. manko av cd spiller men Christian fant nesten alle titel på TIDAL og via Line Magnetic
    Dac ble det lyd .
    Focal Aria 906 ble en veldig kort seanse.Tynn og spinkelt lyd med hissig diskant. I hvert fall ikke egnet til klassisk guttekor med dype orgeltoner.
    Pylon Diamond 25 med samme music gå allerede etter en par sekunder mersmak.Fyldigere klang med bedre dybde. Ikke lenger sa blodfattig og tynn.
    Kor stemmen fint adskilt og samtidig en helhet. ( Går det an ??) Orgeltoner legger seg fint under de lyse toner fra koret. Dette likte vi.
    Og neste ht. ble Spendor A6r. Borte ble den fine detaljerte og samtidig fyldige lyden fra pylon. Spendor låt veeeeldig oppløst med masse detaljer men uten Pylons fundament og varme. Klinisk lyd kaller jeg det .Vårt smak var det ikke.
    Etter en liten pause og oppkobling av en 50 Watt KT 70 rørforsterker spillte vi Gregory Porter -Water-.
    Focal og Spendor hadde vi ikke lyst å høre noe mere av. Pylons diamond derimot låt nå med rørforsterker enda bedre.Kjente låter var morsomt å høre enda en gang.Nå ble lyden i tillegg spenstig og det svingte som bare det. Er ikke det det dreie seg om?
    Til slutt skulle vi da prøve Malas Line Magnetic 219 IA forsterker på Pylon diamond.Denne forsterker trenger mye strøm ved oppstart og Christian hadde flere turer til sikringsskapet. Det ble nok lit bedre lyd nå, men ikke hakeslepp. Ved Muddy Waters -Folk Singers-viste ht. nå også sine dynamiske kvaliteter og knivskarpe 3 d egenskaper.
    Jeg synes at Pylon Diamond 25 er en kjempefint ht. som har nesten alle de kvaliteter som jeg synes en ht. skal har og er i tillegg betalbar.
    Jeg kjøpte demopar.
    Hjemme ble ht. koblet opp med en Meridian G 02 ,Nelson Pass Aleph 5 og Copland CTA 305 rørpre. i et 12m2 røm.
    Da ble det hakeslepp!!
    Jeg ønsker å presisere at jeg har ingen tilknytting til Mala Audio utenom at jeg er fornoyd kunde.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake fra hyggelig demo hos Mala Audio.
    Vi (dvs.to hifi -interesserte herreman fra Hurum og Røyken) ble på forhand av denne turen enig om at det blir bare kjøp hvis ht. er veldig gode.
    Begge har vi Harbeth fra før og de beholder vi. Ellers Martin Logan Vantage i stua og diverse Snell og Audio Note i kjelleren
    Dette ikke for å skryte heller som info at vi har hørt en del ht.
    Det var koblet opp Pylon Diamond 25, Focal Aria 906 og Spendor A6r på en Exposure 3010 s transistor forsterker.
    Medbrakte cd kunne ikke spilles pga. manko av cd spiller men Christian fant nesten alle titel på TIDAL og via Line Magnetic
    Dac ble det lyd .
    Focal Aria 906 ble en veldig kort seanse.Tynn og spinkelt lyd med hissig diskant. I hvert fall ikke egnet til klassisk guttekor med dype orgeltoner.
    Pylon Diamond 25 med samme music gå allerede etter en par sekunder mersmak.Fyldigere klang med bedre dybde. Ikke lenger sa blodfattig og tynn.
    Kor stemmen fint adskilt og samtidig en helhet. ( Går det an ??) Orgeltoner legger seg fint under de lyse toner fra koret. Dette likte vi.
    Og neste ht. ble Spendor A6r. Borte ble den fine detaljerte og samtidig fyldige lyden fra pylon. Spendor låt veeeeldig oppløst med masse detaljer men uten Pylons fundament og varme. Klinisk lyd kaller jeg det .Vårt smak var det ikke.
    Etter en liten pause og oppkobling av en 50 Watt KT 70 rørforsterker spillte vi Gregory Porter -Water-.
    Focal og Spendor hadde vi ikke lyst å høre noe mere av. Pylons diamond derimot låt nå med rørforsterker enda bedre.Kjente låter var morsomt å høre enda en gang.Nå ble lyden i tillegg spenstig og det svingte som bare det. Er ikke det det dreie seg om?
    Til slutt skulle vi da prøve Malas Line Magnetic 219 IA forsterker på Pylon diamond.Denne forsterker trenger mye strøm ved oppstart og Christian hadde flere turer til sikringsskapet. Det ble nok lit bedre lyd nå, men ikke hakeslepp. Ved Muddy Waters -Folk Singers-viste ht. nå også sine dynamiske kvaliteter og knivskarpe 3 d egenskaper.
    Jeg synes at Pylon Diamond 25 er en kjempefint ht. som har nesten alle de kvaliteter som jeg synes en ht. skal har og er i tillegg betalbar.
    Jeg kjøpte demopar.
    Hjemme ble ht. koblet opp med en Meridian G 02 ,Nelson Pass Aleph 5 og Copland CTA 305 rørpre. i et 12m2 røm.
    Da ble det hakeslepp!!
    Jeg ønsker å presisere at jeg har ingen tilknytting til Mala Audio utenom at jeg er fornoyd kunde.

    Morsomt å høre! Henter mine i helgen :)
     

    mario

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    3
    Håper på et innlegget om dine inntrykk.
    Mine Diamond 25 overrasker meg gang på gang.Skikkelig satt opp- nesten rett fram- er 3d egenskap helt fenomenalt.
    Utover lokaliseres presis i lydbilde. Mine Martin Logan gir intrumente og stemmen i musiken enda mere plass og er enda mere presis men
    dette blir en urettferdig sammenligning. Moro også å oppleve musiken med nok slam eller trykk . Dette skyldes nok liten lytterom ( 12m2)
    Skal nok prøve en Creek 5350 SE og en Pjear audio Jubal rørforsterker de nærmeste dagen men så langt spiller ht.veldig dynamisk og åpent med
    Pass Laps Aleph 5.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Håper på et innlegget om dine inntrykk.
    Mine Diamond 25 overrasker meg gang på gang.Skikkelig satt opp- nesten rett fram- er 3d egenskap helt fenomenalt.
    Utover lokaliseres presis i lydbilde. Mine Martin Logan gir intrumente og stemmen i musiken enda mere plass og er enda mere presis men
    dette blir en urettferdig sammenligning. Moro også å oppleve musiken med nok slam eller trykk . Dette skyldes nok liten lytterom ( 12m2)
    Skal nok prøve en Creek 5350 SE og en Pjear audio Jubal rørforsterker de nærmeste dagen men så langt spiller ht.veldig dynamisk og åpent med
    Pass Laps Aleph 5.
    Virker høyttalerne lettdrevne? Spent på hvordan de funker med NAD D3020!
     

    mario

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    3
    Mine Diamond 25 er ganske lettdreven.
    Tror nok det fungere med NAD 3020.
    Hvilken model får du?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Håper på et innlegget om dine inntrykk.
    Mine Diamond 25 overrasker meg gang på gang.Skikkelig satt opp- nesten rett fram- er 3d egenskap helt fenomenalt.
    Utover lokaliseres presis i lydbilde. Mine Martin Logan gir intrumente og stemmen i musiken enda mere plass og er enda mere presis men
    dette blir en urettferdig sammenligning. Moro også å oppleve musiken med nok slam eller trykk . Dette skyldes nok liten lytterom ( 12m2)
    Skal nok prøve en Creek 5350 SE og en Pjear audio Jubal rørforsterker de nærmeste dagen men så langt spiller ht.veldig dynamisk og åpent med
    Pass Laps Aleph 5.

    Var de ganske mye bedre enn Spendor A6R? Les jo om testvinner over alt på A6R så lurer og lurer på de du kjøpte også.
    Er på jakt etter noe til sommeren.
    Hadde Kudos C2 og likte de ganske godt. Eneste var at jeg kunne tenkt meg pittelitt mer stramhet i bassen.
    De spilte litt varmt og dynamisk og likte de godt. F.eks Dynaudio jeg har nå er ikke noe for meg da de har en heise diskant, men heller ikke stativhøyttalerne til Spendor for da ble det for varmt.

    Så gidd du å skrive om hva Diamond 25 var bedre på enn A6R

    Takk :)
     

    mario

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    3
    Spendor og Pylon høyttaler har etter min mening en forskjellig tilnærming til hvordan musikken blir presentert.
    I ovennevnte oppsett hadde Pylon ht. et størrere lydbilde ( særlig innover). Spendor låt flaterer og dermed mere presset eller komprimert. Wall of sound tenkte jeg
    i samme øyeblikk. Innsyn i musikken bly dermed mindrer. Med Pylon ht. kunne utøverne lokaliseres presis . Det virket sånn om musiker hadde mere plass rundt seg.
    Pylon presenterte musikken med en slags ro og balanse som jeg kjenner igjen fra mine tidligere Quad 989. Lit gentleman artig.
    Det som må sies om A6R er at ht. kommer med en mengde detaljer og er veldig oppløst.Kunne bare ønske at dette blir presentert på en annen måte.
    For oss var det ikke noe tvil hvilken ht. vi likte best.
    Jeg påpekte prisforskjellen allerede i mitt første innlegg og gjør det her igjen. Du får 2 par Pylon Diamond 25 for prisen til 1 par Spendor A6R.
    Og da har du nok en par tusen til disposition for andre innkjøp. For meg er dette et relevant kjøpsargument.
    Jeg valgte Diamond 25 på grunn av lite rom ( 12m2). Fra 20 m2 og oppover er nok Diamond 28 et bedre valg.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Høres meget bra ut. Da vil jeg nok like Pylon bedre tror jeg.
    En annen ting.. Sprudler musikken lett ut av høyttalerne? Var sånn på kudosene, god dynamikk, makro og mikrodynamik kaller vel noen det :)
    Lettdrevne? Fikk inntrykk av C2 at det er en annen verden..? Jeg har ellers bare hatt 4 ohm høyttalere og opplevde da med c2 at det låt bedre.
    Er de som jeg spør om blir det nok sikkert de jeg satser på da
     

    mario

    Medlem
    Ble medlem
    08.06.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    3
    Sprudler musikken lett ut av høyttalerne?Tror jeg skjønner hva du mener. Man kan vel beskrive ht. på denne måten.
    Jeg oppleve ht. som dynamisk og spretten. Om man kan sier det på denne måten.
    Dette vil da selvfølgelig være avhengig av andre faktorer . Jeg tenker da på valg av forsterkeren ,akustikk i rommet etc.
    Foretrekker lettdrevene ht. med snill impedansekurve .Dette for å gi forsterkeren gode arbeidsbetingelser og unngå å bruke store forsterkerbeist
    på flere 100 Watt. Heller en god 50 watter med lettdrevene ht. i en middels stor rom en en tungdreven ht. med 300watt s forsterker i et stor rom.
    Men det er nå mine preferanse.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Sjekk ut pressemeldingen på forsiden, vi søker etter testpiloter av Diamond 28 :) første mann til mølla :)

    Christian
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sprudler musikken lett ut av høyttalerne?Tror jeg skjønner hva du mener. Man kan vel beskrive ht. på denne måten.
    Jeg oppleve ht. som dynamisk og spretten. Om man kan sier det på denne måten.
    Dette vil da selvfølgelig være avhengig av andre faktorer . Jeg tenker da på valg av forsterkeren ,akustikk i rommet etc.
    Foretrekker lettdrevene ht. med snill impedansekurve .Dette for å gi forsterkeren gode arbeidsbetingelser og unngå å bruke store forsterkerbeist
    på flere 100 Watt. Heller en god 50 watter med lettdrevene ht. i en middels stor rom en en tungdreven ht. med 300watt s forsterker i et stor rom.
    Men det er nå mine preferanse.
    Høres veldi lovendes ut.. det gjør det :)
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen som har mottatt Pylon Diamond 28 for testing ennå? Nysjerrig #3 :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    De ble mottatt og koblet opp i går.
    Diana Krall spilles akkurat nå i stua mi. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    IMG_20160210_180438.jpg


    IMG_20160211_085056.jpg


    -It did happen. ;)
     
    Sist redigert:

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Nå er vel tanken at jeg skal komme med inntrykk og slikt om noen dager.

    Spilte med Pylon mye av dagen i dag før jeg byttet tilbake til Harbeth for å få en bedre sammenligning.
    Pylon har mange gode egenskaper som jeg liker og gjør mye rett.
    Sikkert ikke riktig av meg å sammenligne mot dyrere høyttalere, men det er nå utgangspunktet mitt.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Jepp... Kommer en liten rapport fra meg en av de kommende dagene.
    Litt for mye å henge fingrene i nå.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Beklager at ting drøyer ut.
    Først sykdom og så ble jeg sendt av gårde til Frankrike på kurs, så dette får pent bare vente.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Er en av de heldige som har fått gleden av å låne Pylon Diamon 28 noen dager (Som ble litt flere enn planlagt grunnet egen skulderskade. Takk til Mala for god håndtering og løsning for å få de videre). Tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.

    I motsetning til hifiskribenter som gjerne bruker 2/3 av artiklen sin på å skrive om alt annet enn lyd tenker jeg heller å fokusere på det. For å sette mine inntrykk i kontekst har jeg DAC og forsterker som hinter til den varme siden av nøytral, god dynamikk og tonnevis med detaljer og naturtrohet. (Primare DAC30 og Yamaha A-S2100)

    Det første som slår meg er at lyden virker å komme i planet litt bak høyttalerne. Dette er litt uvant men skaper et større rom enn jeg er vant til siden jeg sitter relativt nærme høyttalerne. Ca 2 meter fra med 2 meter mellom høyttalerne. Hvorfor lyden virker å være litt lenger unna vet jeg ikke, men mistenker det har noe med tilltingen å gjøre da jeg har opplevd tilsvarende på Audio Physic Tempo 25 når de var i hus. Ser dette som verken positivt eller negativt, men kan ha betydning om man har sterke preferanser. Kan selvfølgelig også være en kombo av Pylon og rommet mitt.

    Det andre som slår meg er en fyldig og detaljert. Spiller med bra tyngde i bånn selv med "mindre" elementer, noe som kanskje ikke er så overraskende gitt deres størrelse. De har en sal frontbaffel, men er relativt høye og dype sammenlignet med en del tilsvarende bestykkede høyttalere. Selv om de får hjelp av DAC og forsterker mistenker jeg at dette er varmtlydende høyttalere, men langt innenfor det jeg likevel opplever som en naturlig lyd.

    Det tredje som slår meg er at jeg savner litt i toppen i mitt oppsett, i mitt rom og med mine ører. Opplever godt med detaljer, men litt mer snert og energi i symbaler og diskentane forøvrig gjør at jeg vil anbefale disse med et lite forbehold.

    Alt i alt er dette veldig gode høyttalere til nå igjen under 20 000,- Bør absolutt være på lyttelisten til de som jakter høyttalere i dette segmentet, og for mange er det kanskje også de beste høyttalerne de kan til en pris godt over det også.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Omsider har jeg fått ut fingeren og fått tiden til å skrive litt om hvordan min test av Pylon D28 ble.

    Ble noe overrasket da jeg mottok melding om at høyttalerne var på vei med posten. Det ble noe tidligere og kortere enn ønsket, så testen ble noe begrenset og jeg rakk ikke å prøve alt som jeg ville.
    De to store pakkene ble hentet på posten, og jeg fikk slite litt med å få de i hus alene. Større enn jeg trodde gitt.

    Innpakningen var god med dobbelt lag. Kan tipse om at det er en fordel å være 2 når man skal pakke dem ut.


    IMG_20160210_175735.jpg



    Høyttalerne ser veldig bra ut. Pent utseende som burde kunne passe inn i mange hjem
    Om jeg skal peke på noe, ville det vært at jeg kunne sett for meg en mer elegant løsning med foten med mulighet for nivelering av høyttalerne.
    Det er hull for å sette i spikes eller soundcare under, så det er mulig det kan være verdt å investere i noe slikt til dem.

    IMG_20160211_085117.jpg


    IMG_20160211_085107.jpg



    Så var det lyden...
    Begynte testingen samme kveld som de ankom. Her var det bare å sette i gang med prøving.
    Toe-in og toe-ut.. Ble vel egentlig enig med meg selv om at jeg fikk best lyd med en del toe-in, slik at lyden krysser ca en meter bak hodet.
    Da fikk man et ganske så skarpt og klart lydbilde der man kan pinpointe ting i innspillingen.
    Pylon tegner opp et ganske stort lydbilde og gjør mye rett.

    Detaljeringen er veldig god og med en bass som virker både kjapp og som spiller dypt nok for mye musikk.
    Jeg synes dog de hos meg hadde en noe pågående mellomtone og jeg tror at jeg kunne tenkt meg å dempe diskanten et lite knepp.
    Jeg fikk roet ned lyden en del ved å bytte dac til Gold Note og så tok jeg frontene fra mine harbeth og hengte de foran på pylon.
    Nå ble det straks en mer behagelig lytteopplevelse her hos meg.

    Med mye trepanel og bare flater som her i stua mi, låter det meste litt frempå, så dette er absolutt ingen fasit for hvordan disse vil låte hos andre.

    IMG_20160211_085141.jpg


    IMG_20160210_180637.jpg


    Ikke så varmt som Harbeth eller eldre proac som jeg sammenlignet med og heller ikke samme måte en presentere lyden på, men ikke fryktelig langt unna.
    Som nevnt, de gjør mye rett og vokser en hel del med litt matching og justering.

    Rakk dessverre kun å teste dem med min Stello Ai500, fikk aldri tiden til å teste hvordan de hadde fungert med rør.


    Absolutt et par gode høyttalere som ser bra ut og låter bra.
    Med noen små endringer og forbedringer, så tror jeg at jeg fint kunne levd med disse en god stund i stua mi.
    Anbefaler virkelig å prøve disse dersom du har mulighet til det.


    Stor takk til gutta på Mala Audio som låner ut utstyr til testing.
    Dette er gull verdt, og det settes stor pris på!

    Beklager igjen for sen rapport, men sånn fikk det bli denne gangen.
     
    Sist redigert:

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Ta kontakt for påsketilbud på lagerførte modeller fra Pylon Audio, hyggelige priser! :)

    Christian
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn