Pure Audio Project

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Nå låter det veldig bra her. Fikk tiltet høyttalerne 5cm bakover. I tillegg justerte jeg delefilteret slik at nivået i øvre bass og mrellomtone ble høyere. Jeg digger den rene og detaljerte bassen. Flott lyd på live innspillinger. 😄
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer Zulu med PAP i huset.
    Dette må jo bli en fantastisk påske 🤩

    Jonas
     

    Steinar_R

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    54
    Antall liker
    14
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Vet du delefrekvensen mellom bassene og AMT'en? Spiller begge bassene helt opp? (til delefrekvensen).Jeg har samme elementene men har brukt en 8" mellom basser og AMT .

    Mvh
    Steinar
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Vet du delefrekvensen mellom bassene og AMT'en? Spiller begge bassene helt opp? (til delefrekvensen).Jeg har samme elementene men har brukt en 8" mellom basser og AMT .

    Mvh
    Steinar
    Takk takk. Det er jeg ikke sikker på.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Da er de endelig på plass 😊 , og påsken er reddet. Lyden er veldig lovende og slettes ikke "på". Balansert er det første jeg kommer på. Blir nok enda bedre med flere timer på den nye dacen :)

    Vis vedlegget 908872
    Grattis så mye og velkommen i klubben, dette ser meget smukk ut :cool:. Spennende valg med ESS 6" bånddiskant (utgått driver?)....Mine med Horn m/Neo løsnet etter rundt 250 timer fra ny, hvordan syns du det spiller så langt er det etter forventningene?
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Grattis så mye og velkommen i klubben, dette ser meget smukk ut :cool:. Spennende valg med ESS 6" bånddiskant (utgått driver?)....Mine med Horn m/Neo løsnet etter rundt 250 timer fra ny, hvordan syns du det spiller så langt er det etter forventningene?
    Takker! Båndmellomtonen/diskanten er ikke utgått. Jeg kjøpte ht brukt. Må si det låter fortreffelig. Digger den fine og tørre bassen med alle nyanser og fraseringer. Og ikke minst det brede, høye og dype lydbildet. Har aldri hørt OB før så jeg hadde egentlig ingen forventninger. Må nok være en av de beste, om ikke de beste høyttalerne jeg har hatt. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    har du mulighet til å ta en respons måling avdenne Heil diskanten, vurderer å kjøpe en,lurer veldig på hvordan den fungerer i en bred plate som her
    Har desverre ikke mulighet til det. Har ikke noe måleutstyr. Er en test med målinger av Trio15 med Heil her
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takker! Båndmellomtonen/diskanten er ikke utgått. Jeg kjøpte ht brukt. Må si det låter fortreffelig. Digger den fine og tørre bassen med alle nyanser og fraseringer. Og ikke minst det brede, høye og dype lydbildet. Har aldri hørt OB før så jeg hadde egentlig ingen forventninger. Må nok være en av de beste, om ikke de beste høyttalerne jeg har hatt. :)
    Så kult å høre, blir spennende å følge utviklingen fremover. Nå er vi i hver fall 3 PAP fans, satser på flere får øyene opp for disse lekre kreasjonene med supermannlyd! 🤩
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Så kult å høre, blir spennende å følge utviklingen fremover. Nå er vi i hver fall 3 PAP fans, satser på flere får øyene opp for disse lekre kreasjonene med supermannlyd! 🤩
    Ja får satse på det. Btw Hvordan er lyden med de horna som er på dine?
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Ja får satse på det. Btw Hvordan er lyden med de horna som er på dine?
    Klassisk hornkvalitet uten å låte hard eller påtrengende, deilig smooth lyd med finesse! Har en del akustikk oppgraderinger som skal implementeres først og på sikt lyst å teste ut nye drivere og kanskje aktive deling….time will show! 🤠
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Nytt Thrier brett mottatt. (Oppgradert fra jeg kjøpte)
    Likte dette, da bla.nye terminaler for ht kabel samt noe større avstand mellom disse terminalene. :cool:
    IMG_0721.jpeg
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    2.214
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Med Trio15 har jeg bass nok på det meste av musikk unntatt elektronisk, reggae, metall og film. Men hører mest på rock, jazz og blues.

    Bassen ble mer som jeg liker med denne justeringen i Jriver.

    jepp.jpg



    En annen ting. Kjøpte et par slike superdiskanter for en stund siden og monterte de på rammen til ESS Heil'ene. Forøvrig samme type superdiskant som var i mine forrige høyttalere.

    Resized_20230618_185926.jpeg


    Fikk loddet på noen cm med Duelund ht-kabler. (Ledningene er ikke så synlige på avstand) Hadde ingen forventninger til lyden. Men må si at jeg ble positivt overrasket. Cymbaler, gitarstrenger og piano ble litt krispere, klarere og fikk mer klang. Lyden ble også mer åpen. Helt klart verdt investeringen på hele 800 kr
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Vi er ikke så mange i denne tråden, men er lykkelig eier i snart 5 år. TAS enda lengre :)
    Er høyttaleren som har stårt lengst i stua her de siste 20 åra.
    Høyttalere er jo det som er mest moro å bytte mtp endringen man oppnår.
    Fordelen med PAP er jo at man kan skifte center enhet mellom fulltone,horn eller tradisjonell MT og Diskant, så har man i prinsippet en ny høyttaler.

    jonas
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vi er ikke så mange i denne tråden, men er lykkelig eier i snart 5 år. TAS enda lengre :)
    Er høyttaleren som har stårt lengst i stua her de siste 20 åra.
    Høyttalere er jo det som er mest moro å bytte mtp endringen man oppnår.
    Fordelen med PAP er jo at man kan skifte center enhet mellom fulltone,horn eller tradisjonell MT og Diskant, så har man i prinsippet en ny høyttaler.

    jonas
    Enig, glimrende konsept...hadde forresten vært bæltøft JonasH om du la ut litt bilder med info her inne også om de nye bass tårna dine og hvordan samspillet er med Quintet 10! 💪
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Enig, glimrende konsept...hadde forresten vært bæltøft JonasH om du la ut litt bilder med info her inne også om de nye bass tårna dine og hvordan samspillet er med Quintet 10! 💪
    Hei TAS

    PAP høyttalere spiller meget godt uten hjelp i bunnen.
    Samtidig er det ikke å stikke under en stol at får de som mange andre høyttalere avlasting i bunn, med god integrasjon av bass/sub er det vinn,vinn..
    Har hatt Sub i stua tidligere også på andre høyttalere, men kan ikke sammenlignes med det som står her i dag.
    Sist sub var innom hadde jeg hverken verktøy eller kunnskap til å få det slik jeg ønsket. (skal ikke påberope meg høy kunnskap nå heller).
    Men får man tid, deling, respons osv. åpner det seg en ny verden. Jeg bruker minidsp Flex (og Rew) til integrasjon. Det fungerer meget godt til mitt bruk.
    Tårnene er beregnet av Willy og bygget av Øyvind.
    Det er 6stk L4Roy26 (10'') i hver av tårnene i lukket konstruksjon. Tårnene er bygget ekstremt robust. Med noen detaljer fra Sonus/Gryphon mtp trådene foran baffel.
    191cm høy og fotavtrykk på beskjedne 40cm bredde og skrå baffel på ca. 27cm dyp på det dypeste.
    Driver de med 2 stk Icepower 2000as2 i mono.
    Hadde dialog med Ze'ev mtp hans erfaring og anbefaling på deling etc mot Quintet10. Han var veldig klar på at over 50hz anbefalte ikke han.
    Har testet alt fra 40hz opp til 120hz. har endt opp på 4 settinger i Flex med deling på 50hz og 1 på 120hz.
    Tårnene mine har kommet for å bli i stua. :)

    Jonas
    pap.jpg

    pap1.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hei TAS

    PAP høyttalere spiller meget godt uten hjelp i bunnen.
    Samtidig er det ikke å stikke under en stol at får de som mange andre høyttalere avlasting i bunn, med god integrasjon av bass/sub er det vinn,vinn..
    Har hatt Sub i stua tidligere også på andre høyttalere, men kan ikke sammenlignes med det som står her i dag.
    Sist sub var innom hadde jeg hverken verktøy eller kunnskap til å få det slik jeg ønsket. (skal ikke påberope meg høy kunnskap nå heller).
    Men får man tid, deling, respons osv. åpner det seg en ny verden. Jeg bruker minidsp Flex (og Rew) til integrasjon. Det fungerer meget godt til mitt bruk.
    Tårnene er beregnet av Willy og bygget av Øyvind.
    Det er 6stk L4Roy26 (10'') i hver av tårnene i lukket konstruksjon. Tårnene er bygget ekstremt robust. Med noen detaljer fra Sonus/Gryphon mtp trådene foran baffel.
    191cm høy og fotavtrykk på beskjedne 40cm bredde og skrå baffel på ca. 27cm dyp på det dypeste.
    Driver de med 2 stk Icepower 2000as2 i mono.
    Hadde dialog med Ze'ev mtp hans erfaring og anbefaling på deling etc mot Quintet10. Han var veldig klar på at over 50hz anbefalte ikke han.
    Har testet alt fra 40hz opp til 120hz. har endt opp på 4 settinger i Flex med deling på 50hz og 1 på 120hz.
    Tårnene mine har kommet for å bli i stua. :)

    Jonas
    Vis vedlegget 974817
    Vis vedlegget 974816
    Herlig du valgte å gå for "ALL OUT" tårn løsning Jonas, ble riktig så bæltøft samt lekkert integrert. Flott håndarbeid, tydelig gutta har gjort proff jobb...hva koster noe sånt i dag ish, kan det lages tilsvarende med 15"?
    Hvordan er integreringa av bassen mot Quintet10, oppleves det helt søvnløst med tilsvarende hurtighet og finesse?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Herlig du valgte å gå for "ALL OUT" tårn løsning Jonas, ble riktig så bæltøft samt lekkert integrert. Flott håndarbeid, tydelig gutta har gjort proff jobb...hva koster noe sånt i dag ish, kan det lages tilsvarende med 15"?
    Hvordan er integreringa av bassen mot Quintet10, oppleves det helt søvnløst med tilsvarende hurtighet og finesse?
    Takk, er veldig fornøyd med løsningen. samt er den universal.S amme hva man gjør med høyttalere i fremtiden så har man tårnene til å hjelpe i bunn.
    Det kan helt sikkert lages tilsvarende med 15'', blir jo litt større selvsagt men flere her inne har jo tårn med 15''ere.
    Kostnad skal jeg være forsiktig å estimere, finnish og ikke minst elementer står jo for en god del slik som hos meg. (60k+ for 12 elementer, noe mindre om man går opp i størrelse og ned i antall. Så kommer forsterker i tillegg alt etter hvilken løsning man skal ha)
    Ta kontakt med @inselwind , så kan han sikkert gi deg ett knakende godt tilbud:cool:

    Som sagt er ikke jeg noe ekspert på integrering av bass, men synes jeg har klart dette ok. Det oppleves som 2 meget gode høyttalere man har foran seg :)
    Utrolig hva man kan lese seg opp i og tilegne seg på nettet.
    Grafene under viser jo noe.(Dette var fra Juli i en post med forespørsel i Minidsp gruppen på FB)
    Har rundet av bratt på 20hz (48 db/o), jeg har ikke bruk for noe under der. Tyner bare forsterkerene.

    Jonas
     

    Vedlegg

    • Love
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takk, er veldig fornøyd med løsningen. samt er den universal. Samme hva man gjør med høyttalere i fremtiden så har man tårnene til å hjelpe i bunn.
    Det kan helt sikkert lages tilsvarende med 15'', blir jo litt større selvsagt men flere her inne har jo tårn med 15''ere.
    Kostnad skal jeg være forsiktig å estimere, finnish og ikke minst elementer står jo for en god del slik som hos meg. (60k+ for 12 elementer, noe mindre om man går opp i størrelse og ned i antall. Så kommer forsterker i tillegg alt etter hvilken løsning man skal ha)
    Ta kontakt med @inselwind , så kan han sikkert gi deg ett knakende godt tilbud:cool:

    Som sagt er ikke jeg noe ekspert på integrering av bass, men synes jeg har klart dette ok. Det oppleves som 2 meget gode høyttalere man har foran seg :)
    Utrolig hva man kan lese seg opp i og tilegne seg på nettet.
    Grafene under viser jo noe.(Dette var fra Juli i en post med forespørsel i Minidsp gruppen på FB)
    Har rundet av bratt på 20hz (48 db/o), jeg har ikke bruk for noe under der. Tyner bare forsterkerene.

    Jonas
    Veldig bra jobba, lite å utsette på de kurvene... :cool: Tusen takk for info, er snart i mål med total ombygning av stua både med akustikk og vinduer slik at basstårn blir naturlig neste fase av prosjekt så får me sjå hva hvor langt man tøyer den strikken...har jo kun små 3.5 meter under taket! :D
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Spennende Tas 🤩
    Blir moro å se stua de.
    Du får holde oss oppdatert👍

    Jonas
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Vært sugen på å prøve annen mid/top enn fulltone etter nå 5 år med dette i mine Q10.
    Fulltonene er fantastisk allrounder og kanskje spesielt på komplisert musikk.
    Nysgjerrighet er jo årsaken til at jeg gikk fra tradisjonelle kasser til OB den gang. Ikke angret en dag siden...
    Så vurderte en stund å selge Quintet10 for å teste Bånd tårn etc.
    Men det blir utsatt foreløpig....
    Ze'ev er løsningsorientert og raus når jeg forteller om tankene/ønskene.:)
    Gleder meg derfor skikkelig til å prøve ut disse Carbon/Neo Mellomtone/Diskanten nå om ikke lenge...

    Ze'ev har forøvrig også nettopp sluppet Trio10 m/ AMT Heil, de skal kjøre den på messe i Florida.
    Det jobbes med integrering av AMT Heil i Q10 også, så vi får se når det er tunet inn og mulig å teste:cool:
    d95fa6bff2c4b21fa9fa7013e47eb949.jpg
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Vært sugen på å prøve annen mid/top enn fulltone etter nå 5 år med dette i mine Q10.
    Fulltonene er fantastisk allrounder og kanskje spesielt på komplisert musikk.
    Nysgjerrighet er jo årsaken til at jeg gikk fra tradisjonelle kasser til OB den gang. Ikke angret en dag siden...
    Så vurderte en stund å selge Quintet10 for å teste Bånd tårn etc.
    Men det blir utsatt foreløpig....
    Ze'ev er løsningsorientert og raus når jeg forteller om tankene/ønskene.:)
    Gleder meg derfor skikkelig til å prøve ut disse Carbon/Neo Mellomtone/Diskanten nå om ikke lenge...

    Ze'ev har forøvrig også nettopp sluppet Trio10 m/ AMT Heil, de skal kjøre den på messe i Florida.
    Det jobbes med integrering av AMT Heil i Q10 også, så vi får se når det er tunet inn og mulig å teste:cool:
    Vis vedlegget 984023
    Spennende, kjempekult du tester ut...så sant jeg ikke husker helt feil var det en russer noen år tilbake som fikk laget tilsvarende carbon mellomtone til sine Quintet 15....Zulu har vel AMT Heil på sinne Trio 15?
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.051
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Spennende, kjempekult du tester ut...så sant jeg ikke husker helt feil var det en russer noen år tilbake som fikk laget tilsvarende carbon mellomtone til sine Quintet 15....Zulu har vel AMT Heil på sinne Trio 15?
    Stemmer Trio15 ble levert med Heil tidligere.
    Nå er AMT Heil "oppgradert" iflg Ze'ev, så blir nok å se i noen modeller slik som Trio10 som lanseres nå.
    Ze'ev var så fornøyd med denne at han bekreftet i dag de har startet å jobbe med Heil i Q10 også.
    Men er noen utfordringer mtp sømløshet i delefilter etc. så de blir å jobbe med dette noen uker.
    Så ble vel enig med han idag å avvente sending av Morel elementene, til han har fått testet å sett om de kommer i mål med Q10 også.
    Klarer de det blir det Heil i stede for Morel driverne er jeg redd :)
    (Morel driverne er Tscm634 og Tsct1108 med custom frontplate)

    Jonas
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Stemmer Trio15 ble levert med Heil tidligere.
    Nå er AMT Heil "oppgradert" iflg Ze'ev, så blir nok å se i noen modeller slik som Trio10 som lanseres nå.
    Ze'ev var så fornøyd med denne at han bekreftet i dag de har startet å jobbe med Heil i Q10 også.
    Men er noen utfordringer mtp sømløshet i delefilter etc. så de blir å jobbe med dette noen uker.
    Så ble vel enig med han idag å avvente sending av Morel elementene, til han har fått testet å sett om de kommer i mål med Q10 også.
    Klarer de det blir det Heil i stede for Morel driverne er jeg redd :)
    (Morel driverne er Tscm634 og Tsct1108 med custom frontplate)

    Jonas
    Det er jo skikkelige glad nyhet...bare fantastisk med alle valgmulighetene fra Ze'ev og gjengen har å by på, er vel få om ingen andre produsenter som kan tilby ett så bredt spekter av forskjellige mellomtone/diskant løsninger til fornuftige priser. Husker forgjengeren Stellar 12 fra 2016 ish samt en entusiasten fra Moskva som fikk custom laget sine med AER BD1 full range driver og Mundorf AMT Tweeter. Moro du gønne på Jonas, blir jo en liten thriller vedrørende hva du lander på til slutt.:cool:

    PureAudioProject-Stellar12-Review-Header.jpg
    002.jpg

    Photo-Jun-10-2-43-13-PM-1030x773 copy.jpg


    Konfigurasjon:
    • 3 x PAP OB-A15Neo, 15″ Open Baffle Woofers
    • AER BD1 Full Range Driver
    • Mundorf AMT23D6.1 AMT Tweeter
    • First Order (Thrier) Crossover, Trio15 AER BD1
    • AMT HPF



    PAP har forresten laget ny nettside med flere nyheter på gang, 2024 ser meget lovende ut! :love:
    Ny Web: Home, Open Baffle Speakers - PureAudioProject
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo skikkelige glad nyhet...bare fantastisk med alle valgmulighetene fra Ze'ev og gjengen har å by på, er vel få om ingen andre produsenter som kan tilby ett så bredt spekter av forskjellige mellomtone/diskant løsninger til fornuftige priser. Husker forgjengeren Stellar 12 fra 2016 ish samt en entusiasten fra Moskva som fikk custom laget sine med AER BD1 full range driver og Mundorf AMT Tweeter. Moro du gønne på Jonas, blir jo en liten thriller vedrørende hva du lander på til slutt.:cool:

    Vis vedlegget 984896 Vis vedlegget 984897
    Vis vedlegget 984898

    Konfigurasjon:
    • 3 x PAP OB-A15Neo, 15″ Open Baffle Woofers
    • AER BD1 Full Range Driver
    • Mundorf AMT23D6.1 AMT Tweeter
    • First Order (Thrier) Crossover, Trio15 AER BD1
    • AMT HPF



    PAP har forresten laget ny nettside med flere nyheter på gang, 2024 ser meget lovende ut! :love:
    Ny Web: Home, Open Baffle Speakers - PureAudioProject
    Dette var spennende... Jeg kjøpte Jonas sine PAP og er ny i klubben i så henseende! Jeg målte høytalerne i går og de ruller av veldig tidlig i toppen. Merker ikke dette i praksis egentlig, men tenker at en type supertweeter kan være nyttig. Ser du bruker en Mundorf AMT i tillegg til Voxative driveren. Er det mye styr å sette det opp slik for en ufaglært?

    Legger ved screenshot av målingene jeg tok i går. Dette er etter Lyngdorf Room Perfect kalibrering.
     

    Vedlegg

    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Dette var spennende... Jeg kjøpte Jonas sine PAP og er ny i klubben i så henseende! Jeg målte høytalerne i går og de ruller av veldig tidlig i toppen. Merker ikke dette i praksis egentlig, men tenker at en type supertweeter kan være nyttig. Ser du bruker en Mundorf AMT i tillegg til Voxative driveren. Er det mye styr å sette det opp slik for en ufaglært?

    Legger ved screenshot av målingene jeg tok i går. Dette er etter Lyngdorf Room Perfect kalibrering.
    Hei MrGolden og gratulerer med nye høyttalere, meget bra valg. :cool:

    Mundorf AMT bestykning var en custom jobb som PAP gjorde for en eier i Moskva noen år tilbake (ref post #147). Selv har jeg Horn1 diskanten. I følge Jonas jobber PAP med å finpusse videre bruk av AMT Heil til flere modeller så kanskje han har mer info om det du tenker på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn