Pure Audio Project

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Nå låter det veldig bra her. Fikk tiltet høyttalerne 5cm bakover. I tillegg justerte jeg delefilteret slik at nivået i øvre bass og mrellomtone ble høyere. Jeg digger den rene og detaljerte bassen. Flott lyd på live innspillinger. 😄

Sist redigert:

JonasH

Åpen Baffle tilhenger😎
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer Zulu med PAP i huset.
    Dette må jo bli en fantastisk påske 🤩

Jonas

Steinar_R

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Antall liker
    14
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Vet du delefrekvensen mellom bassene og AMT'en? Spiller begge bassene helt opp? (til delefrekvensen).Jeg har samme elementene men har brukt en 8" mellom basser og AMT .

Mvh
    Steinar

Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med flotte høyttalere!
    Vet du delefrekvensen mellom bassene og AMT'en? Spiller begge bassene helt opp? (til delefrekvensen).Jeg har samme elementene men har brukt en 8" mellom basser og AMT .

Mvh
    Steinar
    Takk takk. Det er jeg ikke sikker på.

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    8
    Da er de endelig på plass 😊 , og påsken er reddet. Lyden er veldig lovende og slettes ikke "på". Balansert er det første jeg kommer på. Blir nok enda bedre med flere timer på den nye dacen :)

Vis vedlegget 908872
    Grattis så mye og velkommen i klubben, dette ser meget smukk ut :cool:. Spennende valg med ESS 6" bånddiskant (utgått driver?)....Mine med Horn m/Neo løsnet etter rundt 250 timer fra ny, hvordan syns du det spiller så langt er det etter forventningene?

Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Grattis så mye og velkommen i klubben, dette ser meget smukk ut :cool:. Spennende valg med ESS 6" bånddiskant (utgått driver?)....Mine med Horn m/Neo løsnet etter rundt 250 timer fra ny, hvordan syns du det spiller så langt er det etter forventningene?
    Takker! Båndmellomtonen/diskanten er ikke utgått. Jeg kjøpte ht brukt. Må si det låter fortreffelig. Digger den fine og tørre bassen med alle nyanser og fraseringer. Og ikke minst det brede, høye og dype lydbildet. Har aldri hørt OB før så jeg hadde egentlig ingen forventninger. Må nok være en av de beste, om ikke de beste høyttalerne jeg har hatt. :)

• Liker
    Reaksjoner: TAS

Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    har du mulighet til å ta en respons måling avdenne Heil diskanten, vurderer å kjøpe en,lurer veldig på hvordan den fungerer i en bred plate som her
    Har desverre ikke mulighet til det. Har ikke noe måleutstyr. Er en test med målinger av Trio15 med Heil her

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    8
    Takker! Båndmellomtonen/diskanten er ikke utgått. Jeg kjøpte ht brukt. Må si det låter fortreffelig. Digger den fine og tørre bassen med alle nyanser og fraseringer. Og ikke minst det brede, høye og dype lydbildet. Har aldri hørt OB før så jeg hadde egentlig ingen forventninger. Må nok være en av de beste, om ikke de beste høyttalerne jeg har hatt. :)
    Så kult å høre, blir spennende å følge utviklingen fremover. Nå er vi i hver fall 3 PAP fans, satser på flere får øyene opp for disse lekre kreasjonene med supermannlyd! 🤩

Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Så kult å høre, blir spennende å følge utviklingen fremover. Nå er vi i hver fall 3 PAP fans, satser på flere får øyene opp for disse lekre kreasjonene med supermannlyd! 🤩
    Ja får satse på det. Btw Hvordan er lyden med de horna som er på dine?

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    8
    Ja får satse på det. Btw Hvordan er lyden med de horna som er på dine?
    Klassisk hornkvalitet uten å låte hard eller påtrengende, deilig smooth lyd med finesse! Har en del akustikk oppgraderinger som skal implementeres først og på sikt lyst å teste ut nye drivere og kanskje aktive deling….time will show! 🤠

JonasH

Åpen Baffle tilhenger😎
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    14
    Nytt Thrier brett mottatt. (Oppgradert fra jeg kjøpte)
    Likte dette, da bla.nye terminaler for ht kabel samt noe større avstand mellom disse terminalene. :cool:
    IMG_0721.jpeg

Zulu

Datanisse
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Med Trio15 har jeg bass nok på det meste av musikk unntatt elektronisk, reggae, metall og film. Men hører mest på rock, jazz og blues.

Bassen ble mer som jeg liker med denne justeringen i Jriver.

jepp.jpg

En annen ting. Kjøpte et par slike superdiskanter for en stund siden og monterte de på rammen til ESS Heil'ene. Forøvrig samme type superdiskant som var i mine forrige høyttalere.

Resized_20230618_185926.jpeg

Fikk loddet på noen cm med Duelund ht-kabler. (Ledningene er ikke så synlige på avstand) Hadde ingen forventninger til lyden. Men må si at jeg ble positivt overrasket. Cymbaler, gitarstrenger og piano ble litt krispere, klarere og fikk mer klang. Lyden ble også mer åpen. Helt klart verdt investeringen på hele 800 kr

JonasH

Åpen Baffle tilhenger😎
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    14
    Vi er ikke så mange i denne tråden, men er lykkelig eier i snart 5 år. TAS enda lengre :)
    Er høyttaleren som har stårt lengst i stua her de siste 20 åra.
    Høyttalere er jo det som er mest moro å bytte mtp endringen man oppnår.
    Fordelen med PAP er jo at man kan skifte center enhet mellom fulltone,horn eller tradisjonell MT og Diskant, så har man i prinsippet en ny høyttaler.

jonas

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    8
    Vi er ikke så mange i denne tråden, men er lykkelig eier i snart 5 år. TAS enda lengre :)
    Er høyttaleren som har stårt lengst i stua her de siste 20 åra.
    Høyttalere er jo det som er mest moro å bytte mtp endringen man oppnår.
    Fordelen med PAP er jo at man kan skifte center enhet mellom fulltone,horn eller tradisjonell MT og Diskant, så har man i prinsippet en ny høyttaler.

jonas
    Enig, glimrende konsept...hadde forresten vært bæltøft JonasH om du la ut litt bilder med info her inne også om de nye bass tårna dine og hvordan samspillet er med Quintet 10! 💪

JonasH

Åpen Baffle tilhenger😎
    Ble medlem
    22.11.2012
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    14
    Enig, glimrende konsept...hadde forresten vært bæltøft JonasH om du la ut litt bilder med info her inne også om de nye bass tårna dine og hvordan samspillet er med Quintet 10! 💪
    Hei TAS

PAP høyttalere spiller meget godt uten hjelp i bunnen.
    Samtidig er det ikke å stikke under en stol at får de som mange andre høyttalere avlasting i bunn, med god integrasjon av bass/sub er det vinn,vinn..
    Har hatt Sub i stua tidligere også på andre høyttalere, men kan ikke sammenlignes med det som står her i dag.
    Sist sub var innom hadde jeg hverken verktøy eller kunnskap til å få det slik jeg ønsket. (skal ikke påberope meg høy kunnskap nå heller).
    Men får man tid, deling, respons osv. åpner det seg en ny verden. Jeg bruker minidsp Flex (og Rew) til integrasjon. Det fungerer meget godt til mitt bruk.
    Tårnene er beregnet av Willy og bygget av Øyvind.
    Det er 6stk L4Roy26 (10'') i hver av tårnene i lukket konstruksjon. Tårnene er bygget ekstremt robust. Med noen detaljer fra Sonus/Gryphon mtp trådene foran baffel.
    191cm høy og fotavtrykk på beskjedne 40cm bredde og skrå baffel på ca. 27cm dyp på det dypeste.
    Driver de med 2 stk Icepower 2000as2 i mono.
    Hadde dialog med Ze'ev mtp hans erfaring og anbefaling på deling etc mot Quintet10. Han var veldig klar på at over 50hz anbefalte ikke han.
    Har testet alt fra 40hz opp til 120hz. har endt opp på 4 settinger i Flex med deling på 50hz og 1 på 120hz.
    Tårnene mine har kommet for å bli i stua. :)

Jonas
    pap.jpg

pap1.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn