Psychonaut's lille "hifi"... NY PRE-AMP;=)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Oki;) har veldig lyst til å prøve ut denne armen. Virker utrolig spennende;) Men eg har samtidig lyst til å skaffe meg en Mørch DP 6 arm til Benz'en.... Kjipe hobby, koster alt for mye, og er så mye en har lyst på;) hehe

    Men med den Airtech armen, der følger vell alt med i pakken for 599 (inkl luftslangen), men så må ein kjøpe pumpen utenom?...
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Det står spesifisert hva som følger med.
    Og luftpumpen må kjøpes utenom.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Har gått å tenkt på å teste ut rør en god stund no, og har i den annledning fått tak i noen EAR 509 rør monoblokker på hele 100 watt ;D ;D Låner de av "Ivarlo" her på sentralen

    De er ett par år gamle, men har nettopp vert på service og gjennomgått litt små oppgraderinger, så de er i sin beste "form" noen sinne vist nok...
    Blokkene er utstyrt med 2 stk ecc83, 1 stk ecc85 og 2 stk pl519. Utgangsrørene er NOS-rør (Philips eller Siemens)....

    En liten test fra fidelety; http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf
    (side 16)

    Ett lite bilde;




    Eg har ikkje spilt så mange timene enda, og har ikkje helt fått "feelingen" på forsterkeren, men det som har vert "oppsiktsvekkende" allerede er alt "rommet".... De har ett adskilling større, bredere, høyere, etc lydbilde en EC blokkene.... Og masse vis av luft rundt instrumenter og vokal... Syns faktisk B&W spiller flott på rør:-D

    Kanskje det blir nye blokker på meg;) hehe....

    Men det blir varmt etter ett par timer med god lytting ved godt volum;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Då var det bestemt at monoblokkene fra Ear blir ståenede her hjemme hos meg... Blei ganske så "forelsket" i lyden fra desse, til og med på B&W 683:-D Då vill eg påstå at det lover godt for framtidige oppgraderinger....

    Eg tenkte eg skulle prøve å få tak i en ny pre no også, tenkter jo då for det meste på EAR, men vist det er andre rør pre'er eg bør vurdere så ikkje vær redd for å si ifra.. Tar imot alle råd!


    I tilleg har eg gått til annskaffelse av noe eg lenge har ønsket meg, en ny arm.... Har nemmelig skaffet meg en Mørch DP 6 arm...

    Skal si eg brukte litt tid på å justere den inn, men no er eg godt fornøyd.....

    Her har vi den ferdig montert og fin justert..... Har hørt en god del timer no, og det er en ganske så merkbar forskjell... i posetiv forstand,, iallefall syns eg det..




    Et lite bilde fra justeringen; (bare ta det rolig, knipetangen som ligg der har ikkje vert i bruk;) )



    Enda ett bilde, det er genialt med gode protractorer!! Ett virkelig nødvendig hjelpemiddel/vertøy når en skal drive med vinyl;





    Må legge ut litt rør bilder også;) Er virkelig blitt forelsket i desse EAR blokkene mine;)




    Syns dette var ett litt kult bilde;



    Denne helgen har eg også hatt besøk av to gode pre-amper;

    Var nemmelig nede hos Roald Mikkelsen som driver Renaissance Audio her i Bergen på Lørdag..... Han hadde i sammarbeid med Moiz Hifi, demo på John Blue 8 sammen med diverse elektronikk. Virkelig spennende høytalere som, sjølv om de ikkje var innspilt, låt godt.. Det første som slo meg var dybden i lydbildet, alt foregjekk 1,5 m bak høytalerene:-D :-D Av elektronikk blei det spilt på både ting fra Kingrex og Trafomatic audio og litt anna, sjølv syns eg det låt best på rør.....


    Men men, over til det "viktige"....

    Eg spurte om det var mulig for å få teste noe av det Roald hadde i butikken, og sjølvsakt var ikkje dette noke problem... Det eg hadde i tankene, var en EAR 864 Ear Yoshino|Ear Amplifier|Ear Power Amplifiers|Sound Amplifier Ear|Ear Amp|Amplifiers|Audio Equipment|Audio Mixing Equipment|Recording Equipment|professional audio equipment|, men eg endte opp med enda en pre, en Trafomatic Audio Experience Line One Experience LINE ONE

    To veldig spennende produkter, men no, litt bilder ;D: ;



    En slik en har eg ikkje hatt i heimen på lenge, lenge;


    Fronten på Line One;


    Fronten på EAR 864, vanskelig å ta gode bilder av en så blank front;)


    De er på ingen måte stygg;)


    alt foruten høytalere;


    Desse to falt virkelig i smak, men blei bare en vinner;)

    Og som dere kanskje ser, er ikkje det "estetiske" helt på plass enda.. hehe... Mye som må gjøres
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Virkelig flotte ting du har nå, Psycho. Du har virkeliog gjort forandringer. Kanskje noe som passer rommet ditt bedre. På hvilken måte har lyden blitt anderledes?
    Og for et fantastisk flott rack du har fått!! ;D
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Takk takk Ole..

    Eg vet, racket er nydelig ;D ;D

    Eg har gjort forandringer, og har bestemt meg for å "satse" på rør ( uten at eg har noe som helst peiling på det )...
    Uten at eg vill si noe sånn veldig mye ang lyden, så må eg virkelig si at 509 blokkene har tilført mye, mye bra lyd ;)
    Det første som slo meg var luftigheten, lydbilde vokste mye i så og si alle retninger, noe som eg fant veldig posetivt, de har stålkontroll over høytalerene... Og uten at eg har hørt så veldig mye rør, så syns eg de var "rein og klar" i lyden, ikkje noe sånn voldsom varm lydsignatur... Desverre så har eg jo sjølvsakt funne ut at eg HELT klart må ha ny pre!!!! 864'en eg lånte fra roald, viste meg virkelig kor mye en pre har å si for lyden i ett oppsett!!! Den gjorde det hele mye klarere, mer oppløst, skapte ett mye bedre "raffinert" lydbilde.. Så eg har iallefall funnet ut at eg skal ha meg en ny pre, desverre så har eg ikkje råd til dette med det første....

    I tillegg har eg, som eg har nemt til deg Ole, lyst å skaffe meg noen solide stativ høytalere... Eg "tror" no at det ikkje fins så mye mer å hente ut av 683, pluss at en stativhøytaler helt klart vill gjøre en bedre jobb her...
    Det må sies at 683 virkelig har overrasket meg på mange mange områder, dette er virkelig en flott høytaler når det kommer til temaet; "mest lyd for minst penger"...

    Eg har ikkje tenkt så alt for mye på kva eg skal oppgradere med på høytalerfronten, men eg tenker veldig mye på Duke fra Marten Design.. Har lest en god del ang Duke'en, og den virker veldig aktuell... Det eneste som er litt kjedelig er at eg neppe får testet den ut før ett eventuelt kjøp....

    Men bare så det er sakt, eg har ikkje bestemt meg for kva det blir så bare kom med innspill;);)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    FallenA skrev:
    Brukte selv platestrammer på fra Mitchell på min Opera, og dette hadde mye å si for lyden. Men den største lydforbedringen jeg gjorde var å kjøpe meg en Ringmat (plateunderlag), og la vekk platestrammeren. Det var virkelig en stor forbedring på både dynamikk, sporingsegenskaper, og oppløsning.
    Jeg bruker den samme Ringmat i dag på min Musical Fidelity M1

    http://www.ringmat.com/

    No er en slik en kjøpt inn etter et gamalt råd fra FallenA;) Tok sin tid, men men.... Håper på at dette gjør noe utslag i posetiv måte!
    Blir spennende...

    Forøvrig kan det også nevnes at det er en John Blue Hydra amp på vei...

    Så det skjer fremdeles litt her;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's lille "hifi"...

    jeg kan garantere deg at dette blir gode greier!! ;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    FallenA skrev:
    jeg kan garantere deg at dette blir gode greier!! ;)
    Stoler på deg FallenA ;D ;D Har jo gjort det før uten å bli skuffet!!
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Liten test av music angel

    Har fått låne meg ei Music Angel integrert forsterker fra "Lovemusikk" på avforum.. Har vore så mykje snakk om denne forsterkeren der inne at eg var nøtt til å teste ut en eg også. Eg husker ikkje akkuratt kva type / model dette var, men er bygd på kt88 rør isåfall, og er på 2x65 muskler mener eg å huske..

    Har bare hatt den til lytting i noen timer, og det blir for tidlig å komme med noe voldsomt med inntrykk av den.. Men hørte den ute hos "Lovemusikk" i går, og der gjorde den en relativt grei jobb...
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"... Litt DIY cd hylle

    Lenge siden eg har skrevet noe her, dette ettersom det ikkje har skjedd noe "spennende" på en stund, men holder for øyeblikket på med en handel som eg kommer tilbake til når den er helt i boks ;D Kan i så fall bli veldig, veldig bra!!


    Men over til noe anna; Ettersom eg begynte å bli lei av å ha cd'ene liggende på gulvet, i papp esker osv osv fant eg ut eg ville lage meg en cd hylle.. Sjølv om eg ikkje har noe cd spiller så er det greit å ha orden på den lille cd samlingen eg har;)

    Så eg kjøpte meg ett par hylleplater på IKEA, IKEA | Oppbevaringssystem | BRODER-systemet | BRODER | Hylleplate og noen gjengestenger på Biltema Gjengestang, blankforsinket - Biltema samt noen mutre..

    Øverste hyllen monterte eg oppå dørkarmen og bort mot ett skap som står på bakveggen med noen småe vinkler.. Her brukte eg hyllen i sin fulle størrelse (79 cmX36,5cm), de resterende hyllene monterte eg under denne ved hjelp av 3 gjengstenger og mutre.. Desse slissa eg opp slik at bredden på de blei 14,5 cm, akkuratt passe til cd'er. Så det er altså den øverste hyllen som bærer alt..

    Så til resultatet, som eg sier meg mer en fornøyd med..

    Her ser dere også en av gjengestengene slik den er montert, på andre siden er det to stk..


    Som dere ser så er øverste hyllen for litt band "merchandises";), Litt sko fra De La Soul og Wu tang:-D og en till og med en trommestikke fra motorpsycho.. weee:mrgreen:

    Cd hyllene på 14 cm passet perfekt bak døren:mrgreen:
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    nydelig anlegg der!

    har du noen spesifikasjoner på AW-Pro-1 monoblokkene?

    H
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Dynamic skrev:
    nydelig anlegg der!

    har du noen spesifikasjoner på AW-Pro-1 monoblokkene?

    H
    Hei, beklager seint svar, men er i millitæret for tiden og har desverre ikkje så mykje tid til å være på hfs. Aw 1 pro, har ikkje så alt for mykje info, iallfall ikkje i hodet, men er på 120 watt i 8 ohm, speakon ht kontakter, hmm, men vist du sender ein mail til electrocompaniet så vill du sikkert kunne få litt info der ifra.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Oppgradering

    Då var det komt en ny liten sak i hus;):)

    Mer orker eg ikkje skrive, for her skal det lyttes;)

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Du har ordnet perm til Dino + Built To Spill på Sentrum Scene i mai ?

    Gratulerer med oppgradering som overstyrer fortellertrangen, det er nødt til å være gode ting.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Roberten skrev:
    Du har ordnet perm til Dino + Built To Spill på Sentrum Scene i mai ?

    Gratulerer med oppgradering som overstyrer fortellertrangen, det er nødt til å være gode ting.

    Eg søkte om perm til Dino, men fekk ikkje innvilget;( Typisk at de kommer når eg ikkje har muligheten til å dra...


    Når det gjelder oppgradering, så er det gode ting. hehe

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Aj, det var synd ! De to bandene på samme kveld er såpass forlokkende at jeg er rimelig pissed over at det krasjer med Prima Vera festivalen i Barcelona.

    Blank dings !
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Bilder;

    Det er altså ny pre-amp;


    Mer nøyaktig en EAR 868;


    Armstrong låt knall;)


    En ser at Tim de Paravicini ikkje er så glad i ny motens greier og har heller ikkje lagt så mykje penger ned i denne, men heller brukt mer tid på selve 868'en og det er sånn så vi liker;)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Gratulerer med lekker preamp. Den nye finishen er skikkelig flott. Lydmessig skal 868 også være et løft i forhold til 864, så detta blir nok velklang. :)

    Mvh. Johan
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Rojoh skrev:
    Gratulerer med lekker preamp. Den nye finishen er skikkelig flott. Lydmessig skal 868 også være et løft i forhold til 864, så detta blir nok velklang. :)

    Mvh. Johan

    Takk for det Johan..

    Eg har hatt både 864 og 868 hjemme til test tidligere, og eg må si at 868'en er ett par hakk "vassere"!
    Men eg er veldig godt fornøyd, og syns sjølv den er finest i full crome utgave;)
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer :) :)

    mvh
    ivarlo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med nytt!!
    Kjører du helt rent vinyloppsett, eller har du cdspiller også?

    Mvh
    Rolf
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Takk takk people.. ;D


    RoDa skrev:
    Grattis med nytt!!
    Kjører du helt rent vinyloppsett, eller har du cdspiller også?

    Mvh
    Rolf
    Eg vill påstå eg kjører rent vinyloppsett sjølv om eg har en kaputt cd spiller i racket;)
    Har ikkje hatt fungerende cd spiller på ca 1 år trur eg og det passer meg helt fint;)
    Men det kommer nok en cd spiller med tiden, sjølv om det ikkje er første pri...


    Desverre så blir det nok en stund til neste oppgradering, ettersom eg holder på å gjennomføre førstegangstjenesten min for tiden og dermed ikkje har så alt for stort økonomisk grunnlag for å kunne bruke penger på dette..

    Tenkte eg skulle legge ut en ny utstyrsliste ettersom eg har gjort litt små ting siden siste oppdatering;

    Vinyl;
    - Drivverk; Opera Audio Consonance Reference LP 2.0
    - Arm; 1. Mørch DP 6 Sekunderarm 2. Opera Audio ST100
    - PU; 1. Benz Micro - Reference 2. Grado Reference - The Reference

    Elektronikk;
    - EAR Yoshino 868L
    - EAR Yoshino 509PL
    - ASR Mini Basis

    Høgtalere;
    - Bowers & Wilkins DM 683

    Kabler;
    - Phono>Cardas Golden Cross
    - Riia>pre; Cardas Golden Cross
    - Pre>amp;DIY
    - HT; DIY
    - Strøm; FAT LMC med Furutech

    Tweaks;
    - Soundcare Superspikes
    - Revolver Stabiliser Clamp, PIG2
    - Ringmat

    Annet
    - Wally Protracactor
    - Dr.Feickert Protractor
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn