Psychonaut's lille "hifi"... NY PRE-AMP;=)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Se der ja.
    Når får lauget komme på besøk da ;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    kjoenik skrev:
    Se der ja.
    Når får lauget komme på besøk da ;)

    Hehe, tviler på at folket i lauget har lyst å sitte på mitt lille rom, i en seng å høre på musikk!!
    Men, vist mine foreldre drar vekk en langhelg, då pleier eg ofte å rigge til i stuen ;D Så skal du ikkje sjå bortifrå at eg inviterer lauget, og då er du sjølvsakt hjertelig velkommen Nils.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Psychonaut skrev:
    kjoenik skrev:
    Se der ja.
    Når får lauget komme på besøk da ;)

    Hehe, tviler på at folket i lauget har lyst å sitte på mitt lille rom, i en seng å høre på musikk!!
    Hehe, jo du har naturligvis et poeng der ;D
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Då har eg skaffet meg noe nytt;) Ikkje noe voldsome greier, men men.
    Dr.Fickert protractor er no på vei i posten. Gleder meg stort til å teste ut denne, kan bli kjekt!
    Kom også over en Cardas Golden Cross signal kabel forgje dagen, så no er den på vei i posten.
    Grunnen til dette kjøpet var rett og slett det at eg bruker en Golden Cross phono kabel fra platespiller til RIAA, så ville gjerne ha en frå RIAA til pre, (må prøve å få tak i ett par til bruk mellom pre og blokkene også ;D)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Då var den nye signal kabelen på plass. Cardas Golden Cross.
    Har også fått heim dr. feickert protractoren;)

    Litt bilder

    Den nye kabelen


    Som dere ser så bruker eg no golden cross kabel mellom platespilleren og riaa og videre til pre.


    Den nye protractoren, genialt verktøy. Enkelt å bruke.
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Nye ht kabler

    Då har eg lagd meg noen nye kabler.

    Kablene består av silspeak kabler, speakon nl4fx, WBT 9681 Spader og litt ymse.
    Syns resultatet blei bra.

    Litt bilder,




    Fiksa også litt på mine gamle signalkabler;








    Kablene er litt over en meter. Akkuratt passe lang;)

    Det neste eg har lyst til å lage meg, er noen skikkelige nettkabler.
    Så vist det er noen som har noen gode råd ang nettkabler til DIY så gji gjerne en lyd;)
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Imponerende og virkelig forseggjort :D
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Grumpy skrev:
    Imponerende og virkelig forseggjort :D
    Takk for hyggelig komentar Grumpy, altid kjekt;);)

    Eg koser meg stor for tiden;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Ny pickup,,, hmmm??

    Er det noen som kan fortelle meg korleis lyden i ein Benz Reference PU lyder??
    Varm, detaljert, nøytral etc. Har nemelig mulighet til å kjøpe en som nettopp er blitt "retrippa" og ikkje skikkelig innspilt for en grei pris....

    Eg har jo en grado reference - the reference pu som eg er liker veldig veldig godt, men hadde kanskje vert gøyt å hørt noe anna også.
    Men siden eg ikkje vet noe om denne pickupen så kunne det vert greit å fått litt info frå folk som har hørt den, og kva dere mener om den......
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Ingen som har erfaringer med denne pu en???
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Må prøve å holde litt "liv" i tråden så legger ut litt bilder:-D hehe

    DP pre-ampen inni, som dere ser så er det ikkje akkuratt mykje "dill dall" inne i min passive pre. Men så er det jo ingen ting som krever strøm heller.


    Baksiden av pre-en, bruker electrocompaniet sine overganger frå XLR til RCA


    Høgre blokk, samt speilbildet. Syns Aw-pro 1 blokkene gjør en veldig god jobb med 683'en.


    Aw-pro 1 inni, er heller ikkje så mykje her, men funker som sakt veldig bra;) Desverre mykje støv, men har fått ut litt.....


    Monoblokkene har også 3stk soundcare superspikes på seg..



    Er det fremdeles ingen som har noen erfaringer med Benz Reference pickupen?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Er det benz reference eller grado reference ? du nevner begge...er det benz har jeg en sånn en...er det grado kan du hlre med enten Fallen_a eller Rolfozzy.....begge med erfaring med grado...

    Espen
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    ssm skrev:
    Er det benz reference eller grado reference ? du nevner begge...er det benz har jeg en sånn en...er det grado kan du hlre med enten Fallen_a eller Rolfozzy.....begge med erfaring med grado...

    Espen
    Beklager vist eg var litt uklar her. Eg har en Grado Reference pu (kjøpt av FallenA), som eg forsovit liker utrolig godt, men har lyst til å prøve noe nytt No har eg muligheten til å kjøpe en Benz micro Ref pickup. Men eg har egentlig ingen aning om korleis denne låter. Så hadde vert fint vist dere som har erfaring med denne pu'en kunne gitt meg noen "ord"...
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Ny pickup i hus, og mer på vei;)

    Då var nyeste oppgradering komt i hus, kom i posten i dag....

    Fin eske iallefall


    Denne gangen var det, som dere kanskje kan se en ny pickup, nærmere sakt en Benz Reference. Dette er en Benz´ superpickup, som eg håper og tror eg kommer til å like veldig veldig godt.....

    PU'en er kjøpt brukt, men den har nettopp vert retippet av hr Lukaschek himself - og han må ha gjort en grundig jobb, for det tok et helt år! Det har bare spilt ett par timer etter retrippen og har fremdeles 30 - 40 timer igjen før den er innspilt.....

    No er det til med å sette den skikkelig opp, dette blir gøyt

    PS; Kan forøvrig røpe at det er enda en god sak på vei
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's nye pickup.. Mer på vei;);)

    Då var pickupen skikkelig montert

    No har eg lytta i kanskje en time eller to, og første inntrykket er veldig, veldig bra!!! No er jo ikkje pu'en skikkelig innspilt, men eg hører allerede en god del av potensialet til Benz'en, det låter allerede bedre en Grado'en vill eg påstå.



    No skal eg ikkje si for mykje etter bare to timer, med lytting men eg mener no eg har lagt merke til ett par forbedringer.... Lyden virker mykje mer rafinert, mindre støy og utrolig behagelig..... Eg sier meg godt fornøyd så langt..... Det er kjekt å tenkte på at det fremdeles er mer å hente fra pickupen, tror eg kan hente veldig mykje med en bedre arm, og då har eg sjølvsakt allereie sett meg ut en arm


    Vist du har anbefalinger ang arm kombo med denne pickupen, så ikkje vær redd for å gi lyd.....

    Litt bilder sånn som det er no;








    Vist du har anbefalinger med arm komboer med denne pickupen, så ikkje vær redd for å gi lyd.....
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Ny picjup, Benz reference

    Har no sotte å hørt en god del, samt lekt meg litt med RIAA innstillingene, input ressistance og gain. Virker som det er lavere gain på denne pu'en enn den gamle, den spiller en god del lavere ved de normale innstillingene, 47 K resistance og 30db gain.... Resistance har eg latt vere slik som den har vert, mens eg har økt gainen med 12db, ved høyere økning økte også støyen en del.

    Eg er fremdeles veldig godt fornøyd, blir bare bedre og bedre. Alt virker så mykje reinere enn med Grado'en, spessielt i toppen virker ting nå mykje reinere og mer detaljer.

    Dette lover veldig, veldig bra folkens!!! Gøyt å sitte med gåsehud når en hører musikk, håper det forblir sånn:mrgreen: :mrgreen:

    Litt detaljer om Benzen;


    Bilde fra instruksjonboken til ASR mini basis'en, her er litt info ang resistance og gain innstillinger;


    Blir for litt rotete når en holder på med slike lytte/instillings runder;
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Foreløbige utstyrslisten;

    Legger ut en ny utstyrsliste;

    Vinyl;
    Drivverk; Opera Audio - Reference LP1.0
    Arm; ST100
    PU; Benz Micro - Reference (Ny i mitt oppsett)
    PU; Grado Reference - The Reference
    RIAA; ASR Mini Basis

    Compact Disc;
    Rotel RCD 930 AX (foreløbig etter eg selgte Denonen)

    Elektronikk;
    Dynamic Precision passiv pre
    Monoblokker; Electrocompaniet ; AW-Pro 1

    Høgtalere;
    Bowers & Wilkins DM 683

    Kabler;
    Phono>Cardas Golden Cross
    Riia>pre; Cardas Golden Cross
    Pre>amp;XLR; electrocompaniet
    CD>pre; DIY
    HT; DIY
    Jumper; DIY

    Annet;
    Soundcare Superspikes
    Revolver Stabiliser Clamp, PIG2
    Wally Protracactor
    Electrocompaniet; XLR - RCA plugger

    Planer framover;

    De neste planlagte oppgraderingene i sånn noe lunne planlagte rekkefølge; nytt drivvekr på vinyl siden, ny arm, High End høgtalere , High End cd spiller og til slutt litt diverse kabler, skal ha meg ett par Cardas Golden Cross XRL signalkabler og har lyst å lage meg noen DIY nettkabler..... En kan iallefall ikkje si at eg mangler planer
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Nytt drivverk i hus;)

    Då var det nye drivverket i hus...... Kom faktisk på døren akkuratt i det eg hadde stått opp;) God timing....

    Har vert sjuk i dag (og i går) så har hatt god tid til å sette den opp, og no er eg fornøyd. Men blir sikkert litt videre justering i løpet av dagene, men no skal eg sitte meg ned å høre på musikk, noe eg gleder meg voldsomt til!!!!


    Eg har ikkje tatt noen bilder enda, ettersom kameraet var tomt for batteri, men skal se om eg får tatt noen i løpet av kvelden.... Legger foreløbig ut ett produkt bilde, sjølv om det ikkje stemmer 100%....

     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Nye bilder;

    Då har eg fått tatt noen bilder av nye drivverket.....













     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Lekkert !

    hvordan syntes du benz lyder ?

    Hva har du lastet den med? det jeg har av erfaring er at den låter best fra ca 400ohm til 1000 ohm.....

    under 400 ned mot 100 syntes jeg den vissner litt.....

    du har jo alle muligheter med den riiaen så , lokket blir vel av ei god stund kanskje? ;D
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    ssm skrev:
    Lekkert !

    hvordan syntes du benz lyder ?

    Hva har du lastet den med? det jeg har av erfaring er at den låter best fra ca 400ohm til 1000 ohm.....

    under 400 ned mot 100 syntes jeg den vissner litt.....

    du har jo alle muligheter med den riiaen så , lokket blir vel av ei god stund kanskje? ;D
    Hei Espen og takk for det;)

    Benzen syns eg låter nydelig. I motsetning til Grado'en som låter litt "rufsete" i toppen så er benzen noe helt annet. Den låter rett og slett uber reint iforhold til grado'en;) Holografi og oppløsning er suveren, (Liker ikkje å beskrive lyd, ettersom eg er dårlig til det) men vill kanskje ikkje si for mykje heller ettersom den ikkje er skikkelig innspilt enda....

    Når det gjelder riaa'en så var lokket skrudd på for bildenes skyld. Pleier å ligge oppå.
    Det er ikkje så stor "innstillings" variasjon mellom 400ohm og 1kohm (vist eg forstår dette riktig iallefall), så for øyeblikket ligger den på 475.. og gain ligger på +12db (total 42 i db)

    Er stor fornøyd med oppgraderingen så langt og tror det vill bli bedre;) Det ser litt mørkt ut ang oppgraderinger i tiden framover. Fikk Lønns og trekksopplysningene til selvangivelsen i dag, og etter mine utregninger så har eg betalt 25k for lite i skatt :mad: Det er kommer til å bli hart på lærlingslønn. men men, får ta det med ett smil og kose meg med lyden eg har no istedenfor å sippe;)


    Håper du blir fornøyd med ditt nye drivverk som forhåpentligvis er fremme i morgon eller på fredag..
    Eg gleder meg iallefall til kablene kommer og eg får testa de ut;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Som sakt så har eg selt det gamle drivverket mitt, dette selte eg for noen lapper samt et par Synergistic research kabler. Desse forsvant jo sjølvsakt i posten:( Men i dag var eg nede for å hente noen vinylplater eg hadde bestilt, og då hadde de funnet kablene mine;) No er eg glad. hehe....

    Dette er ett par med synergistic research Kaleidoscope phase 1 x-series.
    Om de låter noe bedre en de gamle, vet eg ikkje har ikkje desverre ikkje fått tid til å lytte. Eg får ta det til helgen, ettersom dagen i dag får med på å øve til ein fysikk prøve eg skal ha i morgon:evil:

    Ifølge selger er dette svingode kabler, og låter veldig bra.
    BLÅ lysdioder indikerer skjerm i drift, dette er supre kabler dersom man har støyproblematikk. Så eg håper dette blir bra. Bruker de foresten mellom Pre og blokkene.....

    Her er nett noen bilder eg tok i all hast;)



     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Flott annlegg, spiller sikkert knall
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Vermin skrev:
    Flott annlegg, spiller sikkert knall
    Takk takk....

    Eg er veldig fornøyd for tiden. Syns det låter veldig bra på vinylsiden... Det er tross alt denne som er første prioritet hos meg;) Når det gjelder høgtalerene så er eg ganske så imponert over kor bra de yter i forhold til pris, men eg skal få tak i noe nytt om en stund. Desverre så må eg vente med å oppgradere frammover ettersom økonomien ikkje er så god, og eg har ett par store utlegg som kommer i nærmeste framtid;(
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Kjempe kjekt at du er fornøyd med anlegget ditt! Verden trenger flere FORNØYDE! musikkelskere. Jeg er selv en av disse. Det er nydelig spiller du har. Jeg har sans for Opera.

    Olllie
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Litt av et anlegg, flotte bilder. Gøy å lese å se :)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Takk takk for hyggelige tilbakemeldinger Olllie og 65finger..

    Sjølv om eg er fornøyd Olllie, så har eg planer framover;);)
    Har sjølvsakt tenkt på nye høgtalere og cd spiller, eg skal innrømme at desse to komponentene ikkje er i samme "liga" som noe av det andre. Og då kommer nok høgtalere fremst i rekken, ettersom eg egentlig ikkje spiller så mykje cd..... Men som nemnt tidligere så kommer eg til å få noen store utlegg de neste månedene, så eg må prøve å spare mest mulig av lønningene framover...... Men men....



    Har kjøpt nytt strømstøppsell i dag, ikkje noe dyre greier, men sikkert ikkje noe dårligere enn de eg hadde før... Av denne grunn har eg også fiksa litt opp i kabel salaten (kjekt å vite at den er litt på stell;) ) og eg tok noen bilder av de nye kablene mens eg holdt på;)


    Holder på å "kable opp" resten av utstyret;)



    Bak ene monoblokken ser det slik ut;) Er veldig fornøyd med DIY ht kablene;)
    Ser litt fancy ut med det blå lyset også, ikkje det at eg ser noe til det når eg hører på musikk..
    Dette blåe lyset slår seg av vist skjermen i kabelen ikkje fungerer som den skal.....
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    En god stund siden eg har skrevet noe som helst her inne no, merker det at eg finner meir "glede" i å lese andre sine tråder;)

    Mye er som det har vert, men eg har no fått ett "dedikert" lytterom, vist det går an å kalle det det.
    Er vell egentlig bare det at eg har fått meg ett nytt soverom, slik at eg no kan bruke det gamle til hobbyen;) I den annledningen har eg ommøblert litt, noe som resulterte i en stor lydforbedring.



    Ettersom eg er på leiting etter nye høgtalere, fekk eg muligheten til å låne Ollie sine Formsan høgtalere i noen uker.

    Eg har desverre ikkje fått desse til å spille "optimalt", men har hørt litt av potensialet i dei, og det er garantert gode høgtalere når dei får spille under dei kriteriene dei trenger, noe dei ikkje gjorde hos meg. Om det var matching med forsterkerne som var årsaken, eller rett og slett mangelen på "rom", er eg ikkje sikker på...

    Desse var "pakket" ned igjen i går, og B&W ene blei tilkobla. Og medan Alan Jackson spilte for fult, satt eg heime aleine og spilte Motorpsycho's nye plate samt mykje mykje meir på full guffe, og hadde ein solid lytterunde, både med Forsman og B&W, og eg syns faktisk at B&W'ene er ein mykje bedre lydformiddler enn Forsman, i mitt rom vell og merke..

    Motorpsycho's nye plate Child of the Future på kvit vinyl ruller av gårde;)
     

    Vedlegg

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Hyggelig at du liker høytalerene mine. Men de vil nok aldri spille optimalt i rommet ditt. Dine eksisterende er nok en bedre match. Men Forsman er for større rom og høy lyd. (Hva med en 200 kvadrat penthouse i sentrum?)
    Du får overveie racket mitt istedenfor. Det faller stadig i pris. :D
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Eg tror høgtalerene dine gjør seg utmerket i store rom! At det er gode høgtalere det hører en godt, og eg merket godt at B&W'ene ikkje greide å matche lyden til forsman, då med lavt volum, men med en gang en skrur litt opp faller det sammen og det blir mykje "rot" og en klang av "for mye lyd" på en måte...

    Eg tror nok det beste for meg er stativ høgtalere... Racket tenkter eg titt og ofte på, samt dempeplatene du nemnte :D


    EDIT; kan er redigere andre sine innlegg?? Merkelig...
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Har fått lagd meg noen strømkabler også no;) De består av Furutech kontakter og FAT LMC. Selve kabelen har eg hatt liggende lenge, men kontakene er ny inkjøpt....

    Valgte å lage/koble de som dette;


    Eg har ikkje tatt noen bilder mens eg holdt på å lage de, men det ferdige resultatet ser slik ut. Syns personlig de ser veldig bra ut;)
    Eg har lagd tre kabler, 2 stk på akkurat en meter til monoblokkene, og en på ca 60 cm til RIAA...




     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Då har Ollie vært å hentet tilbake Forsman, og "accessories" ;) Men, han hadde med seg enda noe nytt som eg har "store" planer om å la stå!!! Falt rett og slett i smak...

    Det vi snakker om hans tidligere "dagsrevy" rack.... Husker ikkje merke og sånt, men det kan jo kanskje Ollie si noe om, vist han leser dette her då;);) Men det var ikkje bare racket han kom med, også "akkustikk" plater, vist en kan kalle det det (?).. Har ikkje fått de "opp" på veggen, men de er no sånn noe lunne på plass... Mener eg fekk betydelig bedre fokus etter desse kom opp, blei liksom ryddigere....
    Ollie har vist seg å være den snilleste ;D ;D

    Det er likte best med racket var at det skaper en fin "oversikt", pluss at det virka som mine kabler var spesiallagd til det. Alt passet perfekt, utenom mine nye strømkabler som no blei litt for lange, men det kan jo altids fikses ;)

    Etter "beordring" fra ollie, så legger eg også ut noen bilder ;)



    Akkustikk platene står sånn noe lunne som på bilde...


    Som dere ser, signalkablene er perfekt, spessielt fra platespiller til riaa og videre til pre :D Liker å ha orden i kablene...


    Måtte ta med et lite bilde av baksiden av riaa'en;)




    God natt ;D

    EDIT; må bare ta med ett bilde til; min nye Motorpsycho plakat. Nr 31 av 195;);)
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Nei!! ikke enda mere bilder! Koser meg med denne tråden
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's lille "hifi"...

    For en arm ...til og med Krokodillen her hjemme tente på den.....

    Super tråd!
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's lille "hifi"...

    For et flott rack du har fått deg, Psyco!! Jeg synes anlegget ditt passer glimrende i dette racket. Kanskje det forbedrer lyden også? Det heter foresten Aavik, og er dansk. Tror ikke de blir laget lenger.
    Akustikkplatene får du bare eksperimentere med. Du kan prøve å lime flere sammen for å fange opp lavere frekvenser. Kanskje du til slutt får "verdens beste" lytterom?

    Olllie
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's lille "hifi"...

    Grattis!

    Det der så veldig flott ut.
    Jeg opplevde overgangen til et skikkelig rack som et godt lydmessig løft, etter å ha vandret fra det ene "midlertidige" racket til det andre.
    Det å leke litt med akustikkplater kan nok også gi deg en øyeåpner eller tre!!
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's lille "hifi"...

    olllie skrev:
    Kanskje du til slutt får "verdens beste" lytterom?

    Olllie
    Hehe, tror det skal godt gjøres;) Du har no tross alt sett rommet, og det er ikkje av den største sorten... Men eg tror heller ikkje det er så alt for dårlig... Syns iallefall ikkje det sjølv, men eg sku sjølvsakt fått vekk litt mer av alt det andre "tullet" som står her inne. Men bare vent til eg skal bygge hus (mange år til), då skal det bli lytterom då ;D



    FallenA skrev:
    Grattis!

    Det der så veldig flott ut.
    Jeg opplevde overgangen til et skikkelig rack som et godt lydmessig løft, etter å ha vandret fra det ene "midlertidige" racket til det andre.
    Det å leke litt med akustikkplater kan nok også gi deg en øyeåpner eller tre!!
    Takk;)

    Ja, merker det er mye mer "dødt" en det gamle IKEA bordet, der var det sånn at vist eg så vidt dunket litte granne i det, så hørte du det med en gang i høgtalerene.... Så gale er det ikkje no.....

    Foresten, har fremdeles Grado'en du selte meg, har lyst til å prøve den ut i en MG-1 arm slik som eg mener du hadde.
    Vet du om det er noen i Skandinavia som selger den? Mener Gut-Man snakte om noen i danmark, men han husker ikkje navn på forhandler......
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's lille "hifi"...

    MG1 Tangentialarmen kjøpte vi herifra.

    http://airtech.atspace.com/mg1.htm

    Absolutt et kupp til prisen.
    Det vi handlet fra Danmark var luftpumpe til å drive armen, men nå selges det også fra samme sted.
    Noe det ikke gjorde tidligere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn