Psychonaut's lille "hifi"... NY PRE-AMP;=)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Då har eg bestemt meg for å gå til innkjøp av nesten nytt oppsett. Dettte er kanskje ikkje det dere ser på som GIGANT oppgraderinger, men for meg så er det ganskje stort;) Planen er å kvitte seg med alt av elektronik (cd spiller er ikkje første prioritet grunnet veldig lite bruk).

    Har gått til annskaffelse av Opera Audio Lp1 og en ST100 arm. Dette kom i posten i dag.




    Det som skal vekk;


    ST100, håper denne lever opp til forventningene;
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Når det gjelde monteringen så skal eg innrømme at eg klødde meg litt i hovudet, og det mest irriterande var at når eg alt var klart, og det siste eg skulle til med var å montere tråden frå motoren og rundt platespilleren så greide eg sjølvsakt å ryke det!! (IDIOT) Heldigvis så får eg ny frå Hifi-guiden.

    Hmmm, kva er dette?? Litt skeptisk;)


    Armen; ST100 i en lite kasse;


    Må si meg fornøyd med Hifi-Guiden iallefall, veldig hjelpsom, og er ikkje rett for å hjelpe!


    Sånn noe lunne "ferdig";


    Gler meg til eg får det andre i hus, tror og håper på at det kan bli bra;) Men sjølsakt, det eg aller helst vill ha no, er jo en ny trå (nylon tråd) slik at platespilleren faktisk kan gå rundt.

    Mer bilder kommer;)
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Men det er desverre ikkje bare oppsettet eg kan bruke pengene på, trenger også større skap slik at eg får plass til resten av platene mine;
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Dette ser ut til å bli spennende. Lekker arm forresten!

    Fortell meg at du ikke har prøvd å lime "snøret" for å få en lytt i påvente av nytt ;D

    Hvilken pu har du fått puttet på?

    Lykke til videre.

    Mvh
    Jan P.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Har ikkje prøvd å lime det;)

    PU'en som er på er ein Grado Reference - The Reference. Det kjøpte eg av FallenA for ein stund siden og er utrolig godt fornøyd. Låter himmelsk i mine ører. og forhåpentligvist så vill det låte enda bedre med nytt drivverk og ny arm.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Jeg har litt spesiallaget fiskesnøre som kun har vært lett brukt i saltvann? Du kan få en 10-12 meter :p

    Men - fra spøk til alvor - meget pen snurremaskin. Det står på min liste over ting som skal inn i huset etterhvert.

    Hva slags planer har du for forsterkeri?
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Når det gjelder forsterker siden så har eg lyst på electrocompaniet. Har hørt litt forskjellig EC elektronik og har altid likt det eg har hørt. Men det blir nok ikkje av det aller gjeveste av deres produkter. Vent å se, eg tror iallefall at det kan bli veldig bra ;D

    Når det gjelder RIAA trinn så har eg bestemt meg. Der er planen å gå for en ASR Mini Basis. Har lest utrolig mye godt ang den. Når det gjelder denne så har eg lyst til å kjøpe en helt ny en, grunnet at det ikkje er så lenge siden den siste versjonen kom. (og denne skal vist vere mykje betre enn tidligere versjoner)
    Tror kanskje eg tar å bestiller en i dag(?) vi får se.

    Men bare så det er klart, pengene blir ikkje bare brukt på annlegg;
    Ca 4000moh;)

    ;D

    Voss i bakgrunnen


    Kan anbefale alle andre musikk elskere og audiofile om å sette av litt penger og prøve dette. Mer morro skal du leite lenge etter!;)
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Psychonaut's Gigant oppgradering
    og en Opera LP1.0.... Aner jeg en liten "Copycat" ;D

    Dette ser ufattelig spennende ut. Gleder meg til å høre om dine inntrykk. Dette drivverket er meget bra IMO, men er litt kresent på underlag. Armen har jeg ikke hørt, men den ser jo velkonstruert og flott ut!
    Når det kommer til driv "tråden", så røk jeg denne mange mange ganger. Det er ikke noe problem å lage en ny med fiskescene. Den er laget av samme greia. Bruk en 0.15mm nylon scene, og lag en liten knute. Drypp en bitteliten dråpe med superlim på knuten, så har du en "tråd" som holder i evigheter.

    Lykke til! :)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FallenA skrev:
    Psychonaut's Gigant oppgradering
    og en Opera LP1.0.... Aner jeg en liten "Copycat" ;D

    Dette ser ufattelig spennende ut. Gleder meg til å høre om dine inntrykk. Dette drivverket er meget bra IMO, men er litt kresent på underlag. Armen har jeg ikke hørt, men den ser jo velkonstruert og flott ut!
    Når det kommer til driv "tråden", så røk jeg denne mange mange ganger. Det er ikke noe problem å lage en ny med fiskescene. Den er laget av samme greia. Bruk en 0.15mm nylon scene, og lag en liten knute. Drypp en bitteliten dråpe med superlim på knuten, så har du en "tråd" som holder i evigheter.

    Lykke til! :)
    Copycat?? Mener du det eg tror du mener så kan det stemme, falt pladask for dette drivverket første gang eg såg ditt oppsett FallenA. Rett og slett nydelig;)

    Det med underlaget merket eg iallefall med tanke på motoren. Når den stod "rett" på benken min, durte den ganske godt, Men satt den oppå ein lita glass plate og plutselig vart det stilt;) Men eg skal utfrorske litt når det gjelder dette, må sikkert ha noke under platespilleren også.
    Når det gjaldt tråden, så skulle dei sende en eller to nye. Desse fekk eg gratis grunna at det mangla ein 2mm umbrakonøkkel som skal følge med armen. Håper på at dette kjem til helgen. Men forslaget ditt var ikkje dumt. Skal teste neste gang det ryker;) Kor mykje "dødgang" tror du eg skal ha på tråden då, 1 cm??

    Men FallenA, en ting eg ikkje forstod var denne hastighetsmåleren ( papirbeten som en legger oppå ), korleis fungerer denne?
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Då har det blitt flere oppgraderinger, har gått til innkjøp av en ASR mini basis.
    Etter alt det gode eg har hørt og lest om denne så trur eg dette blir bra.
    Håper bare eg får den iløpet av helgen!!!

    Lurer litt på om eg skal gå til innkjøp av en PIG ( vist det er det det heter ); se linken. http://soundplanet.webcat.no//index.php?pg=1257&p=695921 Tror dere denne er noe godt, eller kan dere anbefale ett annet merke??
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Idag fekk eg noe nytt og spennande i posten.



    Som dere ser ny RIAA ;D Har hørt og lest mykje om denne RIAA'en og bestemte meg derfor å slå til. Den er kjøpt ny hos Stereofil.no. Gleder meg til å lytte, noe eg desverre ikkje har tid til i dag pga at eg skal på Neil Young konsert ;D










    Litt tester osv; http://www.dynamikk.no/asr_riaa_overview.html
    http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=362

    Når det gjelder bilder så er det bare til å beklage, eg er ingen fotograf som dere ser. Men men.
     

    Vedlegg

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Wow... Lekker RIAA du har fått deg. Er jo en ganske så stor oppgradering i forhold til det utstyret du hadde før.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Har valg å ikkje komme med lytte inntrykk før no, slik at eg skulle få god tid til å skaffe meg ett godt bilde av lyden slik den framstår no. Eg skal ikkje gjøre så mye ut av det, mye på grunn av mine dårlige beskrivelser, og pga at det er på vei inn ny elektronikk. Så då er det ikkje så "nøye" korleis det høres ut no når det framleis er 372'en som står her.

    Litt lytte inntrykk;

    Den nye platespilleren og RIAA'en syns eg framstår på en veldig fin måte. God og varm lyd med masse dynamikk, slik eg liker det. De har fått nytt liv i høgtalaren. Diskant, mellomtone og bass framstår på en helt ny måte. Bassen er fastere, den sitter mye bedre, den tar ikkje opp for mye av lyden, men faller inn på en veldig fin måte, ikkje så "mettende" som den var før. Diskant og mellomtone er mykje mer oppløst, stemmer og innstrumenter er mer "virkeligstroende", og veldig opptrer på en veldig engasjerende og behagelig måte.
    Eg vill påstå at lydbildet virker mer tilbakelent enn før, men ikkje på enn sånn måte at det blir uengasjerende å høre på!! Det virker på en måte som om at instrumenter står milevis unna kvarandre, med tankte på at dei er så enkel å plasere i bildet, men alikavell så harmonerer det skikkelig bra.

    Til dømes når eg setter på en Miles Davis plate, sitter meg godt tilrette og lukker øynene så føles det ut som om eg sitter i en gammel jazz bar i statene, og ser en live opptreden. Det er rett og slett drit kult!!!!;)

    Må si meg foreløbig veldig godt fornøyd med desse oppgraderingene, og betre skal det "forhåpentlig" vis bli når den nye elektronikken kjem i hus;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Psychonaut skrev:
    Tok å kjøpte meg en "platestrammer" idag. Denne kjøpte eg hos sound planet.
    http://soundplanet.webcat.no//index.php?pg=1257&p=695921

    Er spent på om denne faktisk gjør noke med lyden? Noen som har erfaringer??
    Brukte selv platestrammer på fra Mitchell på min Opera, og dette hadde mye å si for lyden. Men den største lydforbedringen jeg gjorde var å kjøpe meg en Ringmat (plateunderlag), og la vekk platestrammeren. Det var virkelig en stor forbedring på både dynamikk, sporingsegenskaper, og oppløsning.
    Jeg bruker den samme Ringmat i dag på min Musical Fidelity M1

    http://www.ringmat.com/

     

    Mesa/Boogie

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2007
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Dette ser spennende ut! :) Kan tenkte du gleder deg til pakkene med elektronikk kommer fra meg ? hehe..
    Som jeg sa pr. mail så misunner jeg deg opplevelsen du kommer til å få første gang du lytter på ny elektronikk kontra NAD-forsterkeren du har nå..

    Mvh

    Kay Olsen
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Eg gleder meg som en unge. Har store forhåpninger, satser på at de blir innfridd;)
    Er egentlig ganske godt fornøyd med NAD'en, syns det er en veldig fin forsterker (iallefall i hennhold til pris), men den kan nok ikkje måle seg med det som er på vei;)

    Er det noen som har peiling på protractorer som er verdt å kjøpe?? Skulle gjerne hatt en skikkelig en.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Noe jeg ikke har fått med meg.... Hvilken elektronikk venter du på? :D

    Av protractorer så har jeg både Wally tractor, og Dr. Feichert her hos meg. Om du vet overhenget på armen din så klarer du deg med Wally Tractor. Dette er også den enkleste og beste protractoren jeg har prøvd.

    Ellers så må jeg bare gjenta min anbefaling om å teste ut Ringmat. Dette er nærmest et must om man har akryl tallerken IMO!
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FallenA skrev:
    Noe jeg ikke har fått med meg.... Hvilken elektronikk venter du på? :D

    Av protractorer så har jeg både Wally tractor, og Dr. Feichert her hos meg. Om du vet overhenget på armen din så klarer du deg med Wally Tractor. Dette er også den enkleste og beste protractoren jeg har prøvd.

    Ellers så må jeg bare gjenta min anbefaling om å teste ut Ringmat. Dette er nærmest et must om man har akryl tallerken IMO!
    Ja, venter på ny elektronikk. Kva??, du får vente å sjå;) Men det er noe helt annet enn 372 en vill eg påstå!!!

    Eg har sendt en forespørsel til de som markedsfører Dr. Feichert sin protractor her i norge. Har ikkje fått noke tilbakemelding enda, men ser ut som en veldig fin protractor. Ringmat'en virket spennende, får ta å skaffe meg en slik, men eg vill ikkje stresse for mye heller.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FallenA skrev:
    Brukte selv platestrammer på fra Mitchell på min Opera, og dette hadde mye å si for lyden. Men den største lydforbedringen jeg gjorde var å kjøpe meg en Ringmat (plateunderlag), og la vekk platestrammeren. Det var virkelig en stor forbedring på både dynamikk, sporingsegenskaper, og oppløsning.
    Jeg bruker den samme Ringmat i dag på min Musical Fidelity M1

    http://www.ringmat.com/

    Kva for ein versjon er det du har kjøpt då?? RINGMAT 330 MK II?? Eg sjønte ikkje helt kva som skulle avgjøre kva tykkelse du burde velge. Men virker som ett spennende produkt
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Jeg har MKII 330, tykkelsen er vel da 3 mm tror jeg. Så lenge du kan justere opp armen din tilsvarende så betyr det ikke så mye.
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FallenA skrev:
    Jeg har MKII 330, tykkelsen er vel da 3 mm tror jeg. Så lenge du kan justere opp armen din tilsvarende så betyr det ikke så mye.
    Eg kan justere armen en god del så det skal gå fint. Då må eg sjå kor mykje eg har igjen på konto i morgen. Får lønn i morgen, men det meste ryker rett ut igjen på fleire oppgraderinger;) Men eg får ta å skaffe meg ein slik når det er rom for det;)
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FA*N, i dag fekk eg monoblokkene eg har kjøpt, såg fine ut, men får eg hørt dei i dag?? NEI. Han eg kjøpte blokkene og forforsterkeren av leverte begge pakkene til posten på onsdag, blokkene kom fram i dag, men ifølge pakkesporingen hos posten ligger forforsterkeren igjen i Oslo.. Dette var jævli* kjipt!! Eg som gledet meg til å sitte å høre i helgen, men men, får ta å drikke meg drita i stedet!
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Tenkte eg skulle legge ut en liten "smakebit" i form av bilder av korleis det kommer til å bli no;)
    Kanskje dere ser kva det er også;) Eg personlig syns det ser flott ut, og håper og tror det vil låte endå bedre når pre en kommer, men det vill eg ikkje få vite endå, siden forforsterkeren desverre står den igjen i Oslo;( Pokker ta posten altså!!!;)

    Litt atisteri;)


    Blokkene aleine;


    Dere ser eg har "modifisert" stereo benken litt;)


    Beklager dårlige bilder.
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Faen, no begynner eg å bli lei! Fremdeles ingen serlig framgang når det gjelder EC 4.7 en.
    Har ikkje hørt skikkelig på musikk på uker no, og det er noe eg hater. Det er uhyre trist å se blokkene mine stå her uten muligheten til å få prøvd seg!!! :'(
    Tviler på at posten finner forsterkeren, så får nok bare håpe på at eg får litt erstatning i bestefall, og at eg finner en ny forforsterker innen ikkje så alt for lang tid. Då helst frå electrocompaniet, 4.7 eller 4.8 er det som er mest aktuelt.
    Så vist du selger/ eller kjenner en som selger en forforsterker så er det bare til å gji ein lyd;)
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Er det kjipeste jeg har hørt på lenge :mad:

    Posten må fa.. me skjerpe seg!!!!

    Håper det går i orden kjapt....

    Mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Høres ikke bra ut!
    Hva har skjedd? :-\
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    FallenA skrev:
    Høres ikke bra ut!
    Hva har skjedd? :-\
    Kjøpte meg jo nye forsterkere. pre og monoblokker. Monoblokkene kom for ca 1.5 uker siden mens pre'en forsvant i posten. Sikkert enn eller annen j*vel i posten som har stelt den!

    Dette var ikkje akkuratt med i planen min, så er litt fortvilet for tiden. HAR LYST Å HØRE PÅ MUSIKK!!!!
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Noen oppdateringer her Psych?
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    tore_v1 skrev:
    Noen oppdateringer her Psych?
    Nope, dårlig med det. Har ikkje vert noke framgang i saken... Det tar vist sin tid....
    Så har framleis ikkje lyd, gamle forsterkeren er jo selt... Er ikkje så mykje en kan gjøre utenom å vere tollmodig.
    Men men, i mellomtiden så oppgraderer eg vinyl samlingen litt samt at eg lagde meg nokre Viablue jumpere;




    Ferdig resultat(har sjølvsakt lag ett par til)


    Ordna litt på nokre gamle kabler også, fekk på litt kabelstrømper, men eg hadde jo sjølvsakt ikkje mer krympestrømpe igjen her heime. Men men, skal ikkje vere så vanskelig å få tak i...
     

    Vedlegg

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Psychonaut skrev:
    Tok å kjøpte meg en "platestrammer" idag. Denne kjøpte eg hos sound planet.
    http://soundplanet.webcat.no//index.php?pg=1257&p=695921

    Er spent på om denne faktisk gjør noke med lyden? Noen som har erfaringer??
    Grattis med en nydelig rigg.! ;)

    Fikk litt hakeslep når jeg så clampen du hadde kjøpt :D
    Den ser ut til å være 100% lik Purest Audio STB-9000 som jeg bruker selv..
    Kunne kanskje ha vært litt større dim slik at den dekket hele labelen, det er hva jeg syns, har garantert ikke noe med lyden å gjøre ;D
    Kjell
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Rotekroken skrev:
    Psychonaut skrev:
    Tok å kjøpte meg en "platestrammer" idag. Denne kjøpte eg hos sound planet.
    http://soundplanet.webcat.no//index.php?pg=1257&p=695921

    Er spent på om denne faktisk gjør noke med lyden? Noen som har erfaringer??
    Grattis med en nydelig rigg.! ;)

    Fikk litt hakeslep når jeg så clampen du hadde kjøpt :D
    Den ser ut til å være 100% lik Purest Audio STB-9000 som jeg bruker selv..
    Kunne kanskje ha vært litt større dim slik at den dekket hele labelen, det er hva jeg syns, har garantert ikke noe med lyden å gjøre ;D
    Kjell
    Tror nesten det er samme clampen, den kom iallefall i samme lille røde eske bare at det stod revolver pig på den...
    Eg har desverre ikkje fått testa den noke særlig ut enda, ettersom at eg som næmdt ikkje har pre amp for tiden..
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Wally Protractor

    Fekk i dag min første skikkelige protractor. Har no brukt litt tid på å sette opp arm og pu på nytt


    Men det er noe eg ikkje får til å stemme, ifølge instruksjons papiret som følgte med armen, så skal det være 214mm ifrå pivot til senter på spindelen. Dette får eg ikkje til å stemme med protractoren og regnestykket til Dr, feickert om effektiv lengde. Armen min har en effektiv lengde på 9" (29cm). Men når eg no då følger wallyen så får eg en lengde på 217mm mellom pivot og center spindel, og ett overheng på ca 18mm.... Ifølge dr feickert fyren så skal jo effektiv lende = Pivot-center spindel + overheng..

    Er det eg som gjør feil, eller skal eg bare følge wally'en og drite i dette med at det skal ifølge armen være 214 mm frå pivot til senter spindel???

    Dr.feickert sitt regnestykke;
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    En liten ting. Er en mulighet for at eg har gjort det feil ja

    Skal eg først montere armen 214mm ifrå pivot? Deretter måle ut overhenget til å være overheng = 229- 214 =15mm
    ( effektiv lende (229) = Pivot-senter (214mm) spindel + overheng(O) ), og så bruke wally'en for å sjå om det stemmer??
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Pre amp, endelig i hus.....

    Då har eg fått heim en ny pre amp. Dette er en PD passiv pre, fullbalansert. Ikkje av den nyeste sorten, men er godt fornøyd så langt, for å si det mildt så overgår den alt C372 en greide å framdrive ;D ;D....
    Men har kanskje fått tak i en ny ec 4.7, så då får vi sjå kva som står igjen etter testing ;D

    Litt bilder;
    DP en;




    Opera Audio LP1, ST100 arm og Grado reference - the reference


    Alt utenom ene ht,en;
     

    Vedlegg

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Måtte også kjøpe meg ett par av desse her;
    Ec sine overganger frå XLR til RCA


    Lagde meg også nokre jumpere mens eg venta på ny pre amp
    frå Viablue;


    Litt mer vinyl, på spilleren ligger Pearl Jam - Ten
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Flott psykonaut....den revolverclampen ser griselekker ut :D

    den preen der er vel ikke akkurat dårlig , men det er vel dårlig med fjernstyring kanskje ? :)

    4.7 kjenner jeg ikke , men hva er forskjellene til en 4,8 tro ?.....har du hørt mer fra posten som rota bort preen din ?
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    ixos_76 skrev:
    Flott psykonaut....den revolverclampen ser griselekker ut :D

    den preen der er vel ikke akkurat dårlig , men det er vel dårlig med fjernstyring kanskje ? :)

    4.7 kjenner jeg ikke , men hva er forskjellene til en 4,8 tro ?.....har du hørt mer fra posten som rota bort preen din ?
    4.8 er jo sjølvsakt også noe som er aktuelt, og som eg gjerne kjøper vist eg finner en til en god pris.
    Tror det er ganske stor forskjell mellom 4.7 en og en 4.8, vill no tro det....
    Når det gjelder posten og preen de rota vekk, så går det treigt... Venter fremdeles på erstatning....
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Psychonaut's Gigant oppgradering

    Når det gjelder annlegget så har eg nettopp fått meg ein ny phono kabel, en Cardas Golden Cross kabel.
    Lurer på om eg skal skaffe meg samme kabel mellom RIAA og Pre også, tror ikkje det ville vert så dumt.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn