Åsså var det lyden, da....!? ;D
Joda, som skrevet, MF`en har sine kvaliteter, alderen (og størrelsen) til tross.
Etter en kort, innledende lytteseanse, vil jeg si det slik:
Den er nok anelsen mer laid-back ifht Sense`s dac.
MF`en er nok også anelsen "slankere" og muligens et hakk "lysere" i klangen - det er rett og slett litt mer kjøtt på beinet, pondus og trøkk i Sense-dacen - men det er kan hende fordi dette avslører MF`s egensignatur på gjengivelsen...? Når det er sagt, synes jeg jo at MF-lyden er "lett-å-like"....den er silkemyk og glatt, og i det hele tatt mer enn grei nok...selv om det seff finnes råere dacer out there. Og den er nok opptil flere hakk vassere enn Sonosens egen innebyggede dac. Så da bør det jo bli en oppgradering der, samtidig som jeg har fått fjernet et ledd i kjeden cd-spiller-->dac-->pre, og det kan jo bare være riktig, eller?
Ellers har jeg behov for å høre mer for å kunne si noe mer skråsikkert om forskjellene mellom mine 2 dacer.
Og jeg har også litt lytting å gjøre, før jeg kan slå fast om DIP`en oppkoblet var positiv eller negativ ifht lydgjengivelsen slik det spiller i dag...
En ting jeg imidlertid har lagt merke til, er at lyden i hodetlf har blitt "bedre", kun ved å gå over fra coax til optisk mellom Sonos og Audio-gd Fun. For det er, desverre, slik at dumboksen dominerer i stuen, så da må jeg (alt for) ofte ty til hodetlf for å kose meg med musikk. Rart man drømmer om 50-60kvm ekstra....? ;D
mvh
Proffen