Proffens husgud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takker for tilbakemeldingen, Frank.
    Og neste gang er du blitt litt varmere i trøyen, for det er lov å være litt mindre "beskjeden".... ;D
    Noe spes du syntes var bra, evt noen ankepunkter?
    Er jo forsåvidt klar over at jeg ikke har større motor enn jeg absolutt MÅ ha, men "til hverdags" funker det greit nok. Hadde dog ikke brånektet til å få 10-15 watt ekstra å rutte med - MEN ville ALDRI gått på akkord med nærværsfølelsen - kropp, kjøtt og blod må til.....

    Ja, det med fravær av lyttetretthet er en sann fryd og befrielse.... ;D
    Har just tømt heimen for islendinger, 3 i tallet, etter nok en kjekk kveld i Laugsregi...
    Hørtes ut til at de gjerne ender opp på samme "konklusjon" som deg.

    Ja, det er bare å hive seg rundt på nye Laugstreff. Det er kjekke folk å treffe, masse spanande utstyr, og ikke minst får man gjerne hørt masse ny og spennende musikk.

    Er ikke så mye hjelp i å sitte på to anlegg, når en ikke har rom til begge. Men ein wacher tag..... ;D ;D ;D

    mvh
    Proffen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Proffen skrev:
    Takker for tilbakemeldingen, Frank.
    Og neste gang er du blitt litt varmere i trøyen, for det er lov å være litt mindre "beskjeden".... ;D
    Noe spes du syntes var bra, evt noen ankepunkter?
    Er jo forsåvidt klar over at jeg ikke har større motor enn jeg absolutt MÅ ha, men "til hverdags" funker det greit nok. Hadde dog ikke brånektet til å få 10-15 watt ekstra å rutte med - MEN ville ALDRI gått på akkord med nærværsfølelsen - kropp, kjøtt og blod må til.....

    Ja, det med fravær av lyttetretthet er en sann fryd og befrielse.... ;D
    Har just tømt heimen for islendinger, 3 i tallet, etter nok en kjekk kveld i Laugsregi...
    Hørtes ut til at de gjerne ender opp på samme "konklusjon" som deg.

    Ja, det er bare å hive seg rundt på nye Laugstreff. Det er kjekke folk å treffe, masse spanande utstyr, og ikke minst får man gjerne hørt masse ny og spennende musikk.

    Er ikke så mye hjelp i å sitte på to anlegg, når en ikke har rom til begge. Men ein wacher tag..... ;D ;D ;D

    mvh
    Proffen
    Hehe.. ja er litt beskjeden først ;) ;D Men da kjem seg det.. ;)
    Noe spes jeg syns varbra? Litt vanskelig å sette fingeren på enkeltting..men det lover jo bra når egentlig alt var bra. ;D
    Klar lyd som alle detaljer slipper gjennom på uten å vere sånn analytisk som dei sier, er jo go-ting.
    Meget god tja.. alt som bare rør kan.. ;)

    Ankepungt? Nei på et sånt anlegg kan en ikke si det. Vis en tenker kraft som du sier, så joda, men ellers er det ikke mye. Vis noen har noe må dei komme med det,men tror da det går mer på hva en liker.

    Har du eller noen tips om DAC? Jeg kjører nå direkte fra PC uten dac.. huff ;D Men låter greit..
    Tenker og på kinoforsterker pga blurayfilm og lyden på dei filmane.. Skriv gjerne i min tråd, så eg ikke kupper tråden din ;)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54983.100.html
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en fin kveld med masse fin musikk. Har aldri hørt musikk bedre hos deg. De nye høytalerene synes jeg framstår som perfekte til rommet. Dette anlegget spiller så varmt, behagelig og kjærlig at det er en fryd. Fikk nesten en "tropisk palmestrand" følelse her. I solnedgang, selvsagt! :)
    Jeg vil gjerne komme igjen.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @lovemusikk: Dac? Tja, kan vel saktens komme med noen tanker. Men de blir både mht ting jeg har hørt og bare sett/lest om...

    Gigaworks DIY-dac får du rimelig på ebay, hvis du er litt fingernem. Bør være ok å montere i eget kabinett. Det er en slik DIY-dac jeg bruker. Tror vel i det hele tatt at du KAN være heldig å finne VFM-ting på ebay, men det krever litt "leiting"...
    Ellers:
    Musical Fidelity har vel noen modeller, men jeg har bare hørt min egen.
    CityPulse har i alle fall en som jeg har lurt på...
    Audio gd har flere modeller, og her tror jeg det er mye bra!
    Ser jo ellers at det er flere som er positive til både Hegel, Abrahamsen, EC, og ikke minst Rega....

    Spørs jo litt på pris og, da. Du har jo en god cd-spiller, og jeg vet lite om hvor mye du er villig til å legge i en dac til pc-bruk...
    Og hvis du går og vurderer hjemmekinoforsterker, kan det jo være greit å ha hdmi-tilkoblinger i bakhodet. Vet at brodern bruker det i sitt oppsett...

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    olllie skrev:
    Takk for en fin kveld med masse fin musikk. Har aldri hørt musikk bedre hos deg. De nye høytalerene synes jeg framstår som perfekte til rommet. Dette anlegget spiller så varmt, behagelig og kjærlig at det er en fryd. Fikk nesten en "tropisk palmestrand" følelse her. I solnedgang, selvsagt! :)
    Jeg vil gjerne komme igjen.
    Takk for det, Ollie.
    Det var da voldsomt til godord, som attpåtil kommer fra en elektrostatmann... ;D
    Men, joa, lyden har nok aldri vært "bedre", i alle fall mtp at den skal fylle mine preferenser...
    Men må ærlig talt innrømme at det kunne vært morsomt å få prøvd ut en Musical Fidelity Nu Vista M3 her... ;D DEN saken ga i alle fall meg hakeslepp her i uken, ifht mine preferenser... Aner jo lite om hvordan den MF`en er ifht nyere modeller, men utseendemessig er den en killer ifht nyere MF`modeller....
    Du er selvsagt velkommen igjen, skulle da bare mangle....

    mvh
    Proffen
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Takk Roger for en god aften. Tilslutter mig til det som er blevet sagt ovenover om ditt anlæg. Megt fin lyd, deltaljeret og velopplöst uden skarpe kanter. Jeg kan godt lide det perspektiv (3d) som Larsen 6 leverer, hvert instrument kan höres for sig hvis mand har lyst men kan ogsaa nydes som en del av den musikalske helhed. Ikke pinlig nöjagtig 3d, men i stedet kan man kan sænke skuldrene og nyde musikken uansatt hvor man sidder i rummet.
    Tilslutter mig ogsaa til den observasjon at Larsen kan bruge lidt mere effekt, men savnede faktisk ikke rigtig noget - et perfekt anlægt til lejlighed hvor man behöver at tænke paa naboer uden at sætte musik nydelse over styr.
    Vi blev ogsaa enige om at din fine forforstærker er grunden til de store fremskridt siden sidst jeg var paa besög hos deg.
    Men igen, takk for en hyggelig aften med god musikk og hifi prat.
    mvh
    Kjartan
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    kjartanb skrev:
    Takk Roger for en god aften. Tilslutter mig til det som er blevet sagt ovenover om ditt anlæg. Megt fin lyd, deltaljeret og velopplöst uden skarpe kanter. Jeg kan godt lide det perspektiv (3d) som Larsen 6 leverer, hvert instrument kan höres for sig hvis mand har lyst men kan ogsaa nydes som en del av den musikalske helhed. Ikke pinlig nöjagtig 3d, men i stedet kan man kan sænke skuldrene og nyde musikken uansatt hvor man sidder i rummet.
    Tilslutter mig ogsaa til den observasjon at Larsen kan bruge lidt mere effekt, men savnede faktisk ikke rigtig noget - et perfekt anlægt til lejlighed hvor man behöver at tænke paa naboer uden at sætte musik nydelse over styr.
    Vi blev ogsaa enige om at din fine forforstærker er grunden til de store fremskridt siden sidst jeg var paa besög hos deg.
    Men igen, takk for en hyggelig aften med god musikk og hifi prat.
    mvh
    Kjartan
    Takk for de godordene, Kjartan.
    Joda, tror nok at Larsen 6 er lett-å-like-høytalere...
    Og når det gjelder fremskrittene, er vel strengt tatt 3-4 faktorer de "viktigste":
    Ny pre av klasse, kan naturlig nok ikke sammenliknes med en pre til 3k fra Kina...
    Modding av delefilter på høytalerne...
    Jitter-reduksjonstiltak i dac...
    Ny cd-spiller...
    Og jeg hadde ikke sagt nei takk til noen ekstra watt mht forsterkeriet, men det funker forsåvidt greit, og det skal litt til før jeg overhodet vurderer å kvitte meg med Audion og BAT - MEN; klok at skade vet jeg at en aldri skal si aldri.... ;D (hørte du det, tkr? ;D

    mvh
    Proffen
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Proffen skrev:
    @lovemusikk: Dac? Tja, kan vel saktens komme med noen tanker. Men de blir både mht ting jeg har hørt og bare sett/lest om...

    Gigaworks DIY-dac får du rimelig på ebay, hvis du er litt fingernem. Bør være ok å montere i eget kabinett. Det er en slik DIY-dac jeg bruker. Tror vel i det hele tatt at du KAN være heldig å finne VFM-ting på ebay, men det krever litt "leiting"...
    Ellers:
    Musical Fidelity har vel noen modeller, men jeg har bare hørt min egen.
    CityPulse har i alle fall en som jeg har lurt på...
    Audio gd har flere modeller, og her tror jeg det er mye bra!
    Ser jo ellers at det er flere som er positive til både Hegel, Abrahamsen, EC, og ikke minst Rega....

    Spørs jo litt på pris og, da. Du har jo en god cd-spiller, og jeg vet lite om hvor mye du er villig til å legge i en dac til pc-bruk...
    Og hvis du går og vurderer hjemmekinoforsterker, kan det jo være greit å ha hdmi-tilkoblinger i bakhodet. Vet at brodern bruker det i sitt oppsett...

    mvh
    Proffen
    Det blir evnt DAC uten cd-spilleren..skal ikke kresje den med dårlige DACer ;D
    Tenker bruk på pc,tv,dvd (bluray) sånne ting.. Så må ha flere innganger.. Tenkte selv på Moon og Bel Canto..
    Takk for tips, for jeg er helt blank på hva en får.. Hegel HD10 fikk jeg låne av en fyr, og tja..

    HDMI ja.. er slikt ut fra tuner,dvd så tenker litt kinoforsterker også..men vet ikke..
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Artig å lese om et anlegg som tydelig spelar musikk,som bla lyttere tydelig opplever.

    Angående effekt,så kunne du jo vurdert hørning opt i dine silver blokker,det burde gitt meir basskontroll mm.

    Perfekt for deg som er kamerat med sense,så kan han lage egne kabinetter til trafoene,visst dei ikkje går på chassis.
    Da slipper du å tenke på salg/bytte:)

    Prisen er kun ca 5000kr+moms/frakt,ca samme som etpar gode røyr+litt kabler:)

    Mvh.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    samlanes skrev:
    Artig å lese om et anlegg som tydelig spelar musikk,som bla lyttere tydelig opplever.

    Angående effekt,så kunne du jo vurdert hørning opt i dine silver blokker,det burde gitt meir basskontroll mm.

    Perfekt for deg som er kamerat med sense,så kan han lage egne kabinetter til trafoene,visst dei ikkje går på chassis.
    Da slipper du å tenke på salg/bytte:)

    Prisen er kun ca 5000kr+moms/frakt,ca samme som etpar gode røyr+litt kabler:)

    Mvh.
    Godt mulig at f x Hørning lager gode høytalere, som er enklere å drive enn mine Larsen 6. Men det er noe "litt spesielt" mht Carlsson/Larsen-lyden som tiltaler meg, og av den grunn ser jeg ikke for meg noe høytalerbytte...

    mvh
    PRoffen
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Neinei,eg meinte ikkje høgtalerbytte.

    Eg meinte bytte av utgangstrafoer i dine 300b blokker,til hørning ringkjernetrafoer:)

    Mvh.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    samlanes skrev:
    Neinei,eg meinte ikkje høgtalerbytte.

    Eg meinte bytte av utgangstrafoer i dine 300b blokker,til hørning ringkjernetrafoer:)

    Mvh.
    Forstår jeg får lese meg opp litt på just den biten.... ;D

    Takk for tipset!

    mvh
    PRoffen
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det får du gjøre.

    Sense hadde fikset heile jobben på etpar kvelder.

    Mvh.
     

    saschagabor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    460
    Antall liker
    2
    Jeg hadde sett frem til å høre dine Larsen i helgen, det er definitivt et sett høyttalere jeg kunne sett for meg at jeg kunne leve med.

    Vi har hatt et par Sonab OA-14 (mener jeg bestemt det var) og de hadde en flott egenskap til å fylle rommet med lyd. Det var utvilsomt trivlige høyttalere å leve med, noe jeg kan se for meg at Larsen også er.

    Får håpe sjansen byr seg igjen om ikke så altfor lenge.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ja, da har høsten for alvor gjort sitt inntog i byen mellom de 7 fjell...
    ....så hva gjør en stakkar da?

    Jo, plukker frem litt spanande godis og ommøblerer litt i husguden... ;D
    Noen som ser hvem som har blitt plassert på innbytterbenken, og hvem som har kommet inn? ;)

    mvh
    Proffen

    beklager dårlige bilder, men iPhone 4 er ikke bedre...
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ....eller innbytterbenk og innbytterbenk... ;D
    De som er borte, står nå pent og samler støv på toppen av en bokhylle, 2moh....
    Uten den forbaskade blitzen, ser det noe slikt ut fra sweetspot...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Fant retten og sletten ut at jeg hadde lyst til å prøve ut monoblokkene som er handlet inn mtp et fremtidig oppsett nr2 (tv-anlegg) - et par Vincent SP996.
    Dermed ble Silver Night-blokkene koblet fra og forvart på trygt sted.
    Inntrykk?
    Primært at det er forskjell på 2*25w fra 300B-blokker til 2*125w transistor... Det er mer fart i Vincent`ene, lissom.
    Men ble totalen bedre?
    Nja, er vel tvilende til det. Noe av 3D-følelsen, holografien, nerven og nærværet ble borte, selv om BAT`en, med sine rør, gjør så godt den kan for å gi meg det jeg vil ha. Mistet nok litt kropp på instrumenter og vokalister, noe jeg egentlig ikke ønsker.
    Men så var det det med farten og kraften da...
    Tror nå uansett at jeg kommer til å få det mye gøy, den dag Vincentene blir koblet opp i det tiltenkte oppsettet. Da blir det kanskje til og med gøy å se litt på dumboksen... ;D
    Samtidig ligger det og i kortene at det også vil oppstå et dedikert lytterom, der rør vil være essensielt!

    Må legge til at jeg synes Vincentene utvikler behagelige mengder varme, etter at de har blitt varme i trøyen... Ikke helt klasse A, ikke som Silver Night`ene, men god lunk er det i de.

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    Neppe.... ;D
    Her er det fortsatt bare rør (som gjelder) - eller som noen kanskje ville sagt; "du er nok fortsatt en rør(e)kølle..." ;D
    For - som jeg skriver, er Vincentene kjøpt inn med et bestemt formål...tv-anlegg, og da i spann med en Audio gd Fun headamp/dac/pre, Sony dvd, tv og BKS 107 Supreme, samt div kabling...
    Men det er jo en morosam greie å kunne teste ut da, og det må jo dukke opp en anledning til å få innspill på hvordan andre opplever lyden, slik det spiller nå - snart.... (det er jo snart høstferie - skal bare gjøre unna et par-tre dagers arbeid først, deriblant morgendagens generalprøve på Mussorgsky-musikk i Grieghallen ;D Spanande å høre Andsnes live for første gang!)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    MEN; på den annen side kunne det jo vært interessant å høre hvordan det ville slått ut med noe kvalitetsforsterkeri i transeklassen (og da tenker jeg reell kvalitet, som koster spenn) - i spann med BAT`en.... Er jo ikke sikkert at det ville vært helt feil med en kraftig sak fra f x MF - f x en Nu Vista 300 effekt....
    Ikke sikkert jeg ville savnet 300B like mye da... ::) :eek: ;D
    Får vel skrive litt om slike tanker i BAT-vennetråden.

    Og der finnes jo også hybrideffektforsterkere...

    Nå er det jo dessuten en liten modifikasjon på gang mht DIY-Sense-dacen og, som implementerer i alle fall to ekstra rør i kjeden.... ;D Så hvem vet hvor mye rør jeg egentlig kommer til å trenge på effektsiden...?

    mvh
    Proffen
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    MEN; på den annen side kunne det jo vært interessant å høre hvordan det ville slått ut med noe kvalitetsforsterkeri i transeklassen (og da tenker jeg reell kvalitet, som koster spenn) - i spann med BAT`en.... Er jo ikke sikkert at det ville vært helt feil med en kraftig sak fra f x MF - f x en Nu Vista 300 effekt....
    Ikke sikkert jeg ville savnet 300B like mye da... ::) :eek: ;D
    Får vel skrive litt om slike tanker i BAT-vennetråden.

    Og der finnes jo også hybrideffektforsterkere...

    Nå er det jo dessuten en liten modifikasjon på gang mht DIY-Sense-dacen og, som implementerer i alle fall to ekstra rør i kjeden.... ;D Så hvem vet hvor mye rør jeg egentlig kommer til å trenge på effektsiden...?

    mvh
    Proffen
    Du mangler at prøve nogen vellydende og slagkraftige push pull rørslæder - a la Quicksilver Mid-Mono ... før du går over til transistorer :)
    mvh
    Kjartan
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    kjartanb skrev:
    Proffen skrev:
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    MEN; på den annen side kunne det jo vært interessant å høre hvordan det ville slått ut med noe kvalitetsforsterkeri i transeklassen (og da tenker jeg reell kvalitet, som koster spenn) - i spann med BAT`en.... Er jo ikke sikkert at det ville vært helt feil med en kraftig sak fra f x MF - f x en Nu Vista 300 effekt....
    Ikke sikkert jeg ville savnet 300B like mye da... ::) :eek: ;D
    Får vel skrive litt om slike tanker i BAT-vennetråden.

    Og der finnes jo også hybrideffektforsterkere...

    Nå er det jo dessuten en liten modifikasjon på gang mht DIY-Sense-dacen og, som implementerer i alle fall to ekstra rør i kjeden.... ;D Så hvem vet hvor mye rør jeg egentlig kommer til å trenge på effektsiden...?

    mvh
    Proffen
    Du mangler at prøve nogen vellydende og slagkraftige push pull rørslæder - a la Quicksilver Mid-Mono ... før du går over til transistorer :)
    mvh
    Kjartan
    Joda, der er mange veier der fører til Rom... ;D
    Er kanskje "mest opptatt" av i så fall å finne "riktig" type rør....

    mvh
    Proffen
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Proffen skrev:
    kjartanb skrev:
    Proffen skrev:
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    MEN; på den annen side kunne det jo vært interessant å høre hvordan det ville slått ut med noe kvalitetsforsterkeri i transeklassen (og da tenker jeg reell kvalitet, som koster spenn) - i spann med BAT`en.... Er jo ikke sikkert at det ville vært helt feil med en kraftig sak fra f x MF - f x en Nu Vista 300 effekt....
    Ikke sikkert jeg ville savnet 300B like mye da... ::) :eek: ;D
    Får vel skrive litt om slike tanker i BAT-vennetråden.

    Og der finnes jo også hybrideffektforsterkere...

    Nå er det jo dessuten en liten modifikasjon på gang mht DIY-Sense-dacen og, som implementerer i alle fall to ekstra rør i kjeden.... ;D Så hvem vet hvor mye rør jeg egentlig kommer til å trenge på effektsiden...?

    mvh
    Proffen
    Du mangler at prøve nogen vellydende og slagkraftige push pull rørslæder - a la Quicksilver Mid-Mono ... før du går over til transistorer :)
    mvh
    Kjartan
    Joda, der er mange veier der fører til Rom... ;D
    Er kanskje "mest opptatt" av i så fall å finne "riktig" type rør....

    mvh
    Proffen
    Finn den riktig type forsterkere så kommer resten :)
    I midmono kan du velge mellom typene el34, 6550, kt88. kt90 og 6l6
    mange muligheter :)

    Men jeg siger det samme på veldig subjektiv måte, det første jeg tenkte noe jeg var hos deg siste gang, her vil QS midmono passe fint inn :p
    Men bemerk, det er subjektivt vurdering fra min side ;)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Karlinn skrev:
    Proffen skrev:
    kjartanb skrev:
    Proffen skrev:
    tkr skrev:
    -Har du blitt ompolet til transistormann?

    mvh
    MEN; på den annen side kunne det jo vært interessant å høre hvordan det ville slått ut med noe kvalitetsforsterkeri i transeklassen (og da tenker jeg reell kvalitet, som koster spenn) - i spann med BAT`en.... Er jo ikke sikkert at det ville vært helt feil med en kraftig sak fra f x MF - f x en Nu Vista 300 effekt....
    Ikke sikkert jeg ville savnet 300B like mye da... ::) :eek: ;D
    Får vel skrive litt om slike tanker i BAT-vennetråden.

    Og der finnes jo også hybrideffektforsterkere...

    Nå er det jo dessuten en liten modifikasjon på gang mht DIY-Sense-dacen og, som implementerer i alle fall to ekstra rør i kjeden.... ;D Så hvem vet hvor mye rør jeg egentlig kommer til å trenge på effektsiden...?

    mvh
    Proffen
    Du mangler at prøve nogen vellydende og slagkraftige push pull rørslæder - a la Quicksilver Mid-Mono ... før du går over til transistorer :)
    mvh
    Kjartan
    Joda, der er mange veier der fører til Rom... ;D
    Er kanskje "mest opptatt" av i så fall å finne "riktig" type rør....

    mvh
    Proffen
    Finn den riktig type forsterkere så kommer resten :)
    I midmono kan du velge mellom typene el34, 6550, kt88. kt90 og 6l6
    mange muligheter :)

    Men jeg siger det samme på veldig subjektiv måte, det første jeg tenkte noe jeg var hos deg siste gang, her vil QS midmono passe fint inn :p
    Men bemerk, det er subjektivt vurdering fra min side ;)
    Hei Karlinn.
    Joda, Quicksilver ligger der, langt bak i hodet. Men har fortsatt til gode å "høre" de.... ;D
    OG det er klart, fleksibiliteten mht hvilke rør som kan benyttes, gir jo muligheter.
    Av de rørene du nevner, tenker jeg jo umiddelbart at 6550 og kanskje 6L6 er de rørene som vil kle mine preferenser best, ut fra hva jeg har hørt, erfart og opplevd så langt...
    Er ikke noe som haster veldig, så jeg koser meg heller i mellomtiden... ;D

    mvh
    Proffen
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Artig prat som foregår her da 8) Står nå et par Mid Mono her da om en lytt ønskes, men Bergen by er jo milevis av gårde.. :-\

    Av rør på mitt utstyr er det helt klart EL34 som er førstevalget, men 6L6 er heller ikke å forakte. Av alle sorter synes jeg kinesiske utgangsrør kler Mid Mono best, men det er klart NOS Mullard er et klasserør som jeg også har et sett av..

    Av transe er Musical Innovation MI 10.1 (25wx2 Klasse A) minst like god lydmessig! Tungt å innrømme for en innbitt rørmann, men slik er det bare noen ganger..

    mvh
    lassemann
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ;D

    Får heller da prøve å alliere meg med en eller begge Quicksilver-eierne jeg vet om her i byen da...
    Men aner ikke helt hvilke modeller de sitter med, eller hvilke rør de er satt opp med.
    Anyway, det kan jo bli interessant...

    Ad Musical Innovation...; Hvordan er dens "usle" 25 kl A-transewatt å sammenlikne med 24-25 kl A-rørwatt (300B pp)? Just wondering...på papiret ser jo det ut til å skulle tale til en rørforsterkers fordel, i alle fall slik jeg har erfart og opplevd transer og rør-forsterkere...

    mvh
    Proffen
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    Ad Musical Innovation...; Hvordan er dens "usle" 25 kl A-transewatt å sammenlikne med 24-25 kl A-rørwatt (300B pp)? Just wondering...på papiret ser jo det ut til å skulle tale til en rørforsterkers fordel, i alle fall slik jeg har erfart og opplevd transer og rør-forsterkere...

    mvh
    Proffen
    He, he.. Denne transen overgår alle mine forventninger fra "underjordisk" lyd.. Jeg er bergfallen faktisk ;) Bør prøves av en innovativ tviler.. Dette er så strømsterkt og uanstrengt som en rørnisse bare kan drømme om.. Og ja, magien er der ;)

    mvh
    lassemann
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hehe, ja......
    Joda, registrerer at MI høster mange lovord, og det sikkert ikke uten grunn.

    Hvor mye power er det i slike mid-mono-blokker fra Qs da?

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    bjornh skrev:
    Sleit litt me å ta en avgjørelse....
    Hvis de går som æ håpa, kommer æ til å slite litt, reint fysisk.... ;D

    Men spanande? ja de e de definitivt.....! ;D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da konstaterer jeg bare at jeg til uken kommer til å måtte ta i et realt krafttak - da 26kg metall skal i hus... ;-)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn