N
nb
Gjest
Gratulerer så meget! Mye kan skje når man velger å gå systematisk til verks. Virkelig stilige høyttalere det der synes jeg
|
Hvilke høytalere er det du snakker om da?zemtex skrev:Grattis !!!
(gleder meg enda mer til jeg får flyttet i nytt hus og koblet til mine "manger-høyttalere" ;D ;D )
Jeg har ikke noe problem med å tenke meg at disse høres fantastisk ut. Joda, jeg vet det finnes bedre høyttalere enn Avanti III. Problemet er at da blir det så himmla kostbart, og jeg er desverre ingen rik mann, ennå...OMF skrev:Tja...Avantiene var jo bra de...., men tenkt deg at du istedenfor 2 mellomtoner og 1 diskant, får all den lyden fra ett element, helt uten noen delefilterkomponenter i mellom, koblet rett på en DP A1 med nesten uendelig dempefaktor....da har du et element som ikke gjør mye feil.....og det høres.....BT skrev:Du kan da ikke mene på alvor at de klumpene der er bedre enn Avanti 3? ;D
Grattis!
Skikkelig lekkert.
Morsomt når noen går utenfor allfarsvei.
Selv om den gamle tråden nok også viste at jeg kom ganske langt med mine modifiserte Avantier...etter mine preferanser var det det beste oppsettet jeg hadde hørt...inntil i går....
Mvh
OMF
Multicell MK3 (prototype).. manger + 9stk 8" i hver HT.Roysen skrev:Hvilke høytalere er det du snakker om da?zemtex skrev:Grattis !!!
(gleder meg enda mer til jeg får flyttet i nytt hus og koblet til mine "manger-høyttalere" ;D ;D )
Mvh
Roysen
Har du en link som viser disse høytalerne eller ander Multicell høytalere for den del? Har aldri hørt om de.zemtex skrev:Multicell MK3 (prototype).. manger + 9stk 8" i hver HT.Roysen skrev:Hvilke høytalere er det du snakker om da?zemtex skrev:Grattis !!!
Mvh
Roysen
Høres ut som noe Geir Fredriksen kunne ha funnet på å lage...zemtex skrev:Multicell MK3 (prototype).. manger + 9stk 8" i hver HT.
Støttes!OMF skrev:Høvdingen: ....greit nok at det var litt bilder her...., men dette var jo ikke en presentasjon av mitt anlegg....den hadde jeg tenkt å skrive litt senere....
Mvh
OMF
Sorry mac.. men GF lagde de som jeg velger å kalle MK1... han solgte multicell/dynacell patentet til Reidar Bråten på 90-tallet, som deretter produserte og solgte sin utgave av multicell(MK2)... De jeg har er en prototype, dvs eneste sett pr dags dato, som jeg har kjøpt om RB(aka brodernBT skrev:Høres ut som noe Geir Fredriksen kunne ha funnet på å lage...zemtex skrev:Multicell MK3 (prototype).. manger + 9stk 8" i hver HT.
Da var jeg jo ikke så veldig langt unna...zemtex skrev:Sorry mac.... GF lage den jeg velger åSorry mac.. men GF lagde de som jeg velger å kalle MK1... han solgte multicell/dynacell patentet til Reidar Bråten på 90-tallet, som deretter produserte og solgte sin utgave av multicell(MK2)... De jeg har er en prototype, dvs eneste sett pr dags dato, som jeg har kjøpt om RB(aka brodernBT skrev:Høres ut som noe Geir Fredriksen kunne ha funnet på å lage...zemtex skrev:Multicell MK3 (prototype).. manger + 9stk 8" i hver HT.)
Det ser jeg fram til!zemtex skrev:Roysen:
Info og bilder kommer om disse når jeg får anledning til å lage min egen "Mitt anlegg tråd". Dette er OMF sin tråd, og vil derfor ikke utdype mine noe mer...
mvh Kai
Jeg har hatt Manger som hovedhøyttalere i ca. 5 år, begynte med et sett Zerobox 107, utvidet med et sett Zerobox 108 (nå utgått, størrelse mellom 107 og 103). Tok da i bruk 107 som senter foran og senter bak, og venter nå på pakke med 2 stk Sidekick som sidehøyttalere, da vil jeg ha fullt 6-kanals Manger-oppsett.Roysen skrev:.........
Forøvrig synes jeg det er interessant å få vite om flere eier av Manger i Norge. Jeg er i hvert fall interesset av å lære av deres erfaringer. Vi Manger eiere må holde sammen vet du.... ;D
Mvh
Roysen
Kunne ikke vært mer enig!OMF skrev:....
Er det ikke da flott at det høytalerne virkelig briljerer på, er akkurat det jeg er mest opptatt av....stemmer. De gjengir stemmer med en stor realisme og naturlig behagelig klang. Genrellt vil jeg også si at jo mer ekte musikken er, jo mer imponerer høytalerne.....akustisk musikk, stemmer, perkusjon låter mye mer ekte og imponerende enn veldig prossesserte innspillinger (de låter bra de og...) og er det noe som forbløffende realistisk, så er det vokal uten klang og annet fiksfakseri...
Mvh
OMF
Det kan ikke være korrekt. Lyd og bilde refererte fra High End 2007 i München, og der var det bilde av Onda fra Klangwerk i Sveits, dog kalt Kraftwerk av dyslektikerne i Lyd og Bilde (Det er ikke bare Fidelity som ansetter dyslektikere. Ikke det at jeg ikke ønsker at de skal få jobb, men hvorfor journalister, og Hifi spesielt...)OMF skrev:Legger inn et lite klipp fra 6-moons testen om Manger....
....Since the demise of Audio Physic's flawed Medea speaker, the Overkill Ovation, Prey and Encore models are the only production speakers I know of outside Manger's own that employ this driver. ...
Mvh
OMF
Jeg har trykkammer modellen av Medea. Forøvrig benytter jeg også en super tweeter på toppen av Medea. Jeg synes det gir bedre spredning. Jeg har også eksprimentert med Mangers Holoprofile og fant at den forbedret fokus betydelig, men en del høyfrekvent informasjon forsvant fra lydbildet. Jeg valgte derfor å spille uten.Barbaresco skrev:En må bare heve seg over pompøse bladskribenter. Medea er tvert imot konstruert med to side-elementer slik som Manger foretrekker. Det øker salget av elementer, og er deres måte å kompensere for baffle-step. Dyr men god. Jeg er ikke sikker, men tror Medea også forekom i trykkammer, men den det er lettest å finne bilder av er bassrefleks, en "flaw" i følge Mangers filosofi, der impulsrespons går foran alt annet, så som effektivitet.
Det var Geir Tømmervik som figurerte i Fidelity nr. 1 eller 2 med sine modifiserte Medea. Fatter ikke hva han skulle med super-tweeter på toppen!
mvh
Barbaresco
Hei,OMF skrev:Hei!
En annen ting med supertweetere er at de ofte jobber ganske langt nedover også...og gir gjerne et lett hørbart bidrag i området 15-20kHz..og kan bidra til en større spredning og mer energi i dette området.....noe som vil kunne gi lett hørbare effekter....
Snickers....kunne du si litt om spredningsegenskapene til Manger... og eventuelle utfordringer man møter med dette elementet.....?
Mvh
OMF
Hva består resten av oppsettet av? Regner med han kjøpte et brukt sett....EiK skrev:En kompis av meg kjøpte i vinter Are Moe Symbiose.
Som forsterkere har han 2 stk DP A1s (er i ferd med å kjøpe DP 5.52 HP for å kjøre bassen), kilde er Base drivverk (Birger Lund Andersen) og Theta Gen VIII preamp DAC.zemtex skrev:Hva består resten av oppsettet av? Regner med han kjøpte et brukt sett....EiK skrev:En kompis av meg kjøpte i vinter Are Moe Symbiose.
Jeg sendte deg en PM på det. Andre som er interessert får sende meg en PM. Jeg har 100 sider dokumentajson på dette elementet og venter mer i løpet av neste uke.OMF skrev:Snickers....kunne du si litt om spredningsegenskapene til Manger... og eventuelle utfordringer man møter med dette elementet.....?
Her er ytterligere en aktiv høytaler med Manger elementet - Mega fra Newtronics: http://www.newtronics.de/html/produkte/aktivlautsprecher/index.htmlBarbaresco skrev:Det kan ikke være korrekt. Lyd og bilde refererte fra High End 2007 i München, og der var det bilde av Onda fra Klangwerk i Sveits, dog kalt Kraftwerk av dyslektikerne i Lyd og Bilde (Det er ikke bare Fidelity som ansetter dyslektikere. Ikke det at jeg ikke ønsker at de skal få jobb, men hvorfor journalister, og Hifi spesielt...)
I tillegg har vi Symbiose fra TonArt, men om det er DIY eller kommersielt kommer an på volumet, de har vel ikke solgt i bøtter og spann akkurat. Men utsøkt bra er de. Kommers og kvalitet er to forskjellige ting.
mvh
Barbaresco