ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer Lasse med ny høyttaler. Dette kan bli bra, etterhvert :)
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med gromme høyttalere, eller rettere sagt høyttaler da du bare har fått den ene :cool: , men regner med den andre vil også ankomme deg, de var virkelig flotte..! :)
    Hei og takk for det. Ber til høyere makter om at no2 kommer i morgen den dag.
    Etter det blir jeg hardere straffet en jeg fortjener. Sjøl om jeg har noen fantestreker
    på samvittigheten.
    Da blir det å sitte på en stubbe å puste med magen.
    Men ja den var utrolig fin og det lille jeg hørte med bare en kanal gir trua på at
    jeg har mange timer meg hygge foran meg.
    Rapport kommer
    Lasse
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer Lasse med ny høyttaler. Dette kan bli bra, etterhvert :)
    Takk for det HC Jeg har trua her. Men det skal sies at det har jeg sagt før også.
    Byttekarusellen må komme til et stopp tenker jeg.
    Men det sitter ikke bare i øra men kanskje mer mellom
    Uansett så fortsetter jeg å glede meg for den jeg fikk i dag varsler om en ny tid i lytterommet.
    Skulle du forvirre deg ut på flatbygdene på Hadeland er du selvsagt velkommen.
    Men du har hatt så mye gromme greier at det er ikke sikkert dette tar pusten fra deg :)
    Lasse
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Nydelig finish på høyttaleren, dette blir bra, gratulerer:)
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Veldig pen finish. Mine er litt kjedelig Black Ash (kjøpt brukt) i motsetning til rosewood som jeg har på Responsene.
    Black Ash er forsåvidt fint det, men hadde ikke vært førstevalget om jeg hadde kjøpt nytt.

    En liten oppdatering på mitt "bass-problem":
    Det var selvfølgelig ikke noe med høyttalerne. Jeg koblet ned og opp anlegget, byttet litt på noen kabler og sørget for at alt var skikkelig koblet til.
    Justerte stift-trykk og antiskating på Rega'en på nytt, og flyttet litt rundt på ProAc'ene.
    Til slutt så satt det bare uten at jeg kan si hva som egentlig var fixen.
    Etter dette har jeg også fått den nye Exact PU'en som var en stor forbedring, og jeg venter på nye kabler fra VanDamme-pusheren her på forumet.

    Hvilken herlig galskap !!

    Men igjen, gratulerer med nye flotte høyttaler(e).
    Swaggart, dritbra at du fikk fikset den bassgreia med enkle grep som ikke kostet skjorta.
    Ja det er en fantastisk galskap. I min alder bør man passe på å nyte mens man kan.
    50 åra er eldorado for slag, infarkt osv.
    Så det er bare å holde stram waier.
    Jeg synes forresten ikke at black ash er så dumt valg.
    Lasse
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Nydelig finish på høyttaleren, dette blir bra, gratulerer:)
    Takk, jeg er glad jeg valgte den der gitt.
    Skjønner godt at du liker den finishen.
    Må vel ha noe strømgjerde, mur eller slikt rundt de.
    Folk har en tendens til å se med fingrene.
    Når jeg bar de opp i andre etasje så var det uten klokke på armen, av med beltet
    og av med glidelåsjakke hehe.
    Har ikke bært noe så forsiktig opp den trappa ever..
    Knoker etc gror det gjør ikke ibenholt finish.
    Lasse
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Nydelig finish på høyttaleren, dette blir bra, gratulerer:)
    Takk, jeg er glad jeg valgte den der gitt.
    Skjønner godt at du liker den finishen.
    Må vel ha noe strømgjerde, mur eller slikt rundt de.
    Folk har en tendens til å se med fingrene.
    Når jeg bar de opp i andre etasje så var det uten klokke på armen, av med beltet
    og av med glidelåsjakke hehe.
    Har ikke bært noe så forsiktig opp den trappa ever..
    Knoker etc gror det gjør ikke ibenholt finish.
    Lasse
    Hørtes ut som når jeg bærer på plass nye høyttalere.
    +Joggebukse;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nydelig finish på høyttaleren, dette blir bra, gratulerer:)
    Takk, jeg er glad jeg valgte den der gitt.
    Skjønner godt at du liker den finishen.
    Må vel ha noe strømgjerde, mur eller slikt rundt de.
    Folk har en tendens til å se med fingrene.
    Når jeg bar de opp i andre etasje så var det uten klokke på armen, av med beltet
    og av med glidelåsjakke hehe.
    Har ikke bært noe så forsiktig opp den trappa ever..
    Knoker etc gror det gjør ikke ibenholt finish.
    Lasse
    Hørtes ut som når jeg bærer på plass nye høyttalere.
    +Joggebukse;)
    Av med klokke, ringer, belte og slikt - selvfølgelig. På med noe mykt uten knapper - joggedress, T-skjorte.

    Men ikke glem det aller viktigste:

    Hansker.jpg


    Ikke bare ved høyttalerbæring, men ved all håndtering av elektronikk. Vi vil vel ikke ha fingeravtrykk på greiene våre, vil vi vel?

    Det skal bli interessant å få tilbakemelding når høyttaler nr. 2 er på plass. Hvordan spiller disse nyere og større ProAc'ene i forhold til f.eks. de noe mindre og eldre Response 1SC - som har vært et kjært utvekslingsobjekt mellom Lasse og meg - begge veier.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Høyttaleren ble i dag 26 November sendt til Ørje ved svenskegrensa. Jeg bor ikke der. Jeg bor på Hadeland. Midt mellom Oslo og Gjøvik.
    Imponerende
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Du burde definitivt ha etterlyst den manglende kollien med en gang eller nektet å signere på mottak før begge kolliene ble levert samtidig. Vi får håpe den er like hel når den omsider kommer frem. Talentløst av Bring, men ikke overraskende - dessverre :/

    Slike godsaker er det best å komme å hente om man bor nær nok. Og med alternativet i tankene, så er nær i denne sammenhengen temmelig langt ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Hehe, ja om jeg ikke hadde tatt i mot den ene så hadde den blitt stående på et kaldt lager med dertil svingende luftfuktighet osv. Selvsagt skulle jeg ha hentet. Men med TNT som speditør i 2019 så trodde jeg at å frakte disse 8 mil skulle være en enkel oppgave. Jaja, vi satser på at den klarer seg fint.
    Lasse
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Takk E. I. A, jeg er ferdig med cd No 5 nå. Eva Cassidy sin Imagine. Så langt så er dette veldig mange divisjoner over der jeg har vært før. Men skal selvsagt gi de den tiden de fortjener. 87 cm fra bakvegg, 2 meter i mellom, 2,5m til stolen og 80 cm fra sidevegger. På gummiføtter, ikke spikes.
    Lasse
     

    Frxta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    57
    Antall liker
    25
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Takk E. I. A, jeg er ferdig med cd No 5 nå. Eva Cassidy sin Imagine. Så langt så er dette veldig mange divisjoner over der jeg har vært før. Men skal selvsagt gi de den tiden de fortjener. 87 cm fra bakvegg, 2 meter i mellom, 2,5m til stolen og 80 cm fra sidevegger. På gummiføtter, ikke spikes.
    Lasse
    Gode høyttalere. Av en eller annen grunn så klarte jeg ikke å få bass ut av de, uansett hvor de ble plassert i rommet mitt. Studio 148 gav meg nesten for mye av alt selv om det var disse jeg håpet å treffe med DT8.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Hei, ja det kan nok skje. Veldig avhengig av akustikken,størrelsen og tilltak av rommet.
    Håper du har fått det til med andre høyttalere.
    Jeg har hatt mye stativhøyttalere. Derfor er alt jeg får under 50 hz reine jordskjelvet.
    Mine står nå å spiller Nrk klassisk.
    Lasse.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Kort rapport :)

    Her kommer en liten tilbakemelding etter de første 150 timene med mine nye ProAc Respons DT8.
    Jeg skal ikke bruke uttrykk som 3d, perspektiv, pinpointing, plassering av instrumentene på ei scene osv...
    Ikke forstår jeg noe av det og ikke bryr det meg heller.
    Sikkert noen som tenker at han må da være komplett idiot og det er også ok.
    Jeg hører på musikken og nyter det. Det holder lenge for meg.
    Uansett, jeg har hatt den lille ProAc 1sc hele tre ganger. Etter det hadde jeg d18 og en nydelig bygget klone av 2.5.
    Så til slutt hadde jeg Tablette anniversary. Ulf og jeg har kjøpt og solgt ProAc oss imellom, artig og lærerikt.
    Og Ulf du er en svært sympatisk og hyggelig kar.
    Jeg har hatt så mye utstyr at jeg kanskje husker 25% av det på en god dag. Startet i 1975.
    Ja nok tullprat.
    Dette er en av få eskenye høyttalere jeg har kjøpt. Innspillingtiden føles som en plage.
    Men med dt8 gikk det faktisk fint. Ikke gjorde det vondt heller.
    Med Madagaskar Ibenholt finish så er de så fine at de ikke trenger å spille ei note (en kort periode)
    Disse høyttalerne er faktisk ganske små og ser ikke ruvende ut i et 15 kvm rom.
    Jeg spilte jo med en høyttaler i et par dager og det ble litt feil. Men potensialet var der.
    Etter å ha pakket opp no2 så bar jeg de opp i 2 etg og satte de sånn ca på plass.
    Jeg blir direkte uvel om jeg setter en høyttaler nærmere frontveggen en 90 cm. Sikkert en sær greie med meg.
    Men jeg tenker at om Arve Tellefsen hadde vært på besøk så skulle ha få eie hele rommet. Ikke klint oppetter en vegg eller
    i et hjørne. Meg om det.
    Ja dette blir sikker mye vas.
    Ok siden jeg er omtrent allergisk mot spikes så ble det de minste gummi dørstopperne jeg fant på Jernia.
    Heldekkende korthårig teppe på flytende tregulv i 2 etg som sagt. Knevegger og 100% udempet i den halvdelen som ht står på.
    Bakveggen ekstremt dempet og ei bassfelle som er 150 cm bred 60 cm dyp og den går fra gulv til tak.
    Rommet mitt er et evig prøverom og eksperimentering tar jeg på sparket.
    Dette skulle handle om ProAc dt8, hmmm..
    Jeg spiller all slags musikk og har stor respekt for de som lager og får gitt det ut.
    Før gikk det mest i rock, så ble det veldig mye Dylan, Yes og Tangerin Dream.
    Så var det tilbake til Rocken og Frank Zappa. Han var min helt og jeg hadde nesten komplett Zappa på vinyl.
    Så tok jazzen meg og nå er klassisk musikk i ferd med å stramme sitt klamme grep rundt meg.
    Jeg har spilt i korps en del år og marinemusikken så jeg tåler det også.
    Det utrolig kule med dt8 er at de er så til de grader med på leken. De ser jo ut som en polert barokk høyttaler.
    Det er de. Men de er også veldig god venn med Ozzy Osborn, Crayzy train fra 1982 spilte jeg i går og det dundrer på
    som et vilt lokomotiv, artig..
    Så ble det Nazareth Live, utgitt fra Krakow med en lydkvalitet man kunne grine blod av.
    Men musikken var konge, jøsses..
    Led Zeppelin med House of the holy fra 1973, meget bra den også. Overraskende til tynge i disse til tider dårlige utgivelser.
    Mye mye bedre en jeg har hørt før.
    Til slutt spilte jeg Bowie med Young Americans og der gjorde lydkvaliteten et kvantesprang. Detaljert, og med veldig til driv.
    Derfor måtte jeg høre på Ziggy Stardust og samme der.
    Dette er såpass moro at det å forlate anlegget ikke er et alternativ. Måtte være om jeg døvva da.
    Jaja fjas fjas.
    I dag har jeg spilt mange timer radio. Tross julesvisker på Nrk jazz og nrk klassisk så er det noe jeg hører 3-5 timer på hver morgen fra 07:00. Hver skapte dag. Ikke i helgene for da er det masse prat prat prat.
    Men etter denne sviskegreia på radio så fortsatte jeg jaggu å spille julemusikk.
    Den første var Iver Kleives Hyrdenes tilbedelse og der fikk jeg skikkelig bakoversveis. Piano på de høyttalerne låter helt magisk.
    Det er jo en mellomtone på de som kan måle seg med veldig mye. Det som er så kult er at både bassen og diskanten fletter seg så sømløst inn.
    Så ble det Bugge Wesseltoft med It,s snowing on my piano. Noe mer laidback men like fullt et nydelig album.
    Nå skal jeg ikke skrive mer for jeg vil gjerne høre Antonio Vivaldi i kveld. En særdeles begavet fyr som dessverre kun blir koblet til de 4 årstider og det er jo trist.
    Mannen har jo nesten 100 verk på samvittigheten. Mye fin opera og fiolin konserter.
    Konklusjon: ProAc Response dt8 spiller som en gud på alt jeg har foret de med.
    De spiller selvsagt ikke 20 hz men det hadde jeg ikke forventet heller.
    Alt henger fint sammen og ingen ting stikker seg ut. Samtidig har de skikkelig hår & skjegg og røyker pot med begge henda om man ber de om det.
    Gleder meg til de neste 150 timene.
    Ja det holdt jeg på å glemme. Satte på spikes (pjuk) og satte de på hockeypucker bilde kommer. Da fikk jeg mer riktig høyde og jeg syntes det låt en god del bedre. Mulig jeg er lettlurt. (beklager skrivefeil i denne epistelen)
    Ha en fin kveld
    Lasse
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei
    På grunn av et skilsmisse oppgjør lurer jeg på verdien/prisen av D100 i dag.
    Kjøpte den brukt i 2007, 1 år gammel.
    Ny pris da var 220.000,- og jeg gav 90.000,-
    Dette er jo utstillings settet.
    Lite og pent brukt ??????

    Resten av anlegget har jeg fått verdsatt hos lyric.... ?????? ??????

    Mvh
    Bent
    Fant ett innlegg fra 2018 som sier at jeg nok er inne på noe...

    Ser det ligger ett par D100 på brukten til 90 000,-
    Selv synes jeg det virker særdeles overpriset, så selv om jeg kan være nysgjerrig på å prøve ut de, så er det lite aktuelt til den prisen.

    Er det noen her som har formening om hva som er fornuftig pris på de i dag? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156022400
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hei
    På grunn av et skilsmisse oppgjør lurer jeg på verdien/prisen av D100 i dag.
    Kjøpte den brukt i 2007, 1 år gammel.
    Ny pris da var 220.000,- og jeg gav 90.000,-
    Dette er jo utstillings settet.
    Lite og pent brukt ������

    Resten av anlegget har jeg fått verdsatt hos lyric.... ������ ������

    Mvh
    Bent
    Fant ett innlegg fra 2018 som sier at jeg nok er inne på noe...

    Ser det ligger ett par D100 på brukten til 90 000,-
    Selv synes jeg det virker særdeles overpriset, så selv om jeg kan være nysgjerrig på å prøve ut de, så er det lite aktuelt til den prisen.

    Er det noen her som har formening om hva som er fornuftig pris på de i dag? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156022400
    Det er sikkert bra høyttalere, men tror han er heldig hvis han får 50000,- for dem imho.
    Pga alder og uvitenhet om at gamle høyttalere spiller vel så bra som nye.
    Har 2 par høyttalere som i 2000 kostet over 20000,- sliter nok med å få over 5 for dem i dag, selv om de er i veldig bra forfatning, sånn er det bare.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hei
    På grunn av et skilsmisse oppgjør lurer jeg på verdien/prisen av D100 i dag.
    Kjøpte den brukt i 2007, 1 år gammel.
    Ny pris da var 220.000,- og jeg gav 90.000,-
    Dette er jo utstillings settet.
    Lite og pent brukt ������

    Resten av anlegget har jeg fått verdsatt hos lyric.... ������ ������

    Mvh
    Bent
    Fant ett innlegg fra 2018 som sier at jeg nok er inne på noe...

    Ser det ligger ett par D100 på brukten til 90 000,-
    Selv synes jeg det virker særdeles overpriset, så selv om jeg kan være nysgjerrig på å prøve ut de, så er det lite aktuelt til den prisen.

    Er det noen her som har formening om hva som er fornuftig pris på de i dag? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156022400
    Det er sikkert bra høyttalere, men tror han er heldig hvis han får 50000,- for dem imho.
    Pga alder og uvitenhet om at gamle høyttalere spiller vel så bra som nye.
    Har 2 par høyttalere som i 2000 kostet over 20000,- sliter nok med å få over 5 for dem i dag, selv om de er i veldig bra forfatning, sånn er det bare.
    Jeg hadde også en 45-50K i tankene.
    Ser jo at det er samme person som ga 90K for dem i 2007 som prøver å selge dem for 90K nå også. Så noe optimistisk må han jo være :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hei
    På grunn av et skilsmisse oppgjør lurer jeg på verdien/prisen av D100 i dag.
    Kjøpte den brukt i 2007, 1 år gammel.
    Ny pris da var 220.000,- og jeg gav 90.000,-
    Dette er jo utstillings settet.
    Lite og pent brukt ������

    Resten av anlegget har jeg fått verdsatt hos lyric.... ������ ������

    Mvh
    Bent
    Fant ett innlegg fra 2018 som sier at jeg nok er inne på noe...

    Ser det ligger ett par D100 på brukten til 90 000,-
    Selv synes jeg det virker særdeles overpriset, så selv om jeg kan være nysgjerrig på å prøve ut de, så er det lite aktuelt til den prisen.

    Er det noen her som har formening om hva som er fornuftig pris på de i dag? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=156022400
    Det er sikkert bra høyttalere, men tror han er heldig hvis han får 50000,- for dem imho.
    Pga alder og uvitenhet om at gamle høyttalere spiller vel så bra som nye.
    Har 2 par høyttalere som i 2000 kostet over 20000,- sliter nok med å få over 5 for dem i dag, selv om de er i veldig bra forfatning, sånn er det bare.
    Jeg hadde også en 45-50K i tankene.
    Ser jo at det er samme person som ga 90K for dem i 2007 som prøver å selge dem for 90K nå også. Så noe optimistisk må han jo være :)
    Kommer litt an på finish, tror feks Ebony eller sorte hadde vært lettere å selge enn den finishen han har.
    45-50 for et pent sett med D100 er etter min mening et godt kjøp, men tror dessverre at det er makspris pga alder og at det er mange nyere modeller å velge i prisklassen....
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Godt nytt år til alle Proac venner. 2020 blir nok bra.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Mine DT8 har nå fått over 500 timer og spiller særdeles bra.
    Jeg har hatt Response 1sc tre ganger før. Dette er som den i diskant og enda bedre mellomtone. I tillegg har det jo bra med kjøtt på beinet og spiller svært bra bass. Litt kilen på plassering og liker litt luft rundt seg. 15 kvm passer fint. Første mnd var mye demping av rommet. Så ned i stua og 35 kvm ei uke. Så opp i 2 etg og musikkrommet igjen. Nå helt uten demping og flyttet forsterker og cd spiller til motsatte vegg av ht. Tror jeg skal ha det slikt en stund framover. Liker det jeg hører. Hadde vært gøy å testet en bra EL34 forsterker på disse.
    Det får bli når Lotto på Hamar ringer.
    Lasse

    IMG_20200110_222254.jpg
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    IMG_20200110_222521.jpg


    Her forsterker og cd spiller.
     

    Tommen21

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    10
    Sted
    nord trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har lyst til å prøve å koble min ProAc er1 sub til high level input, vet jeg må ha en neutronic kabel, men hvordan skal dette kobles? Og går det bra på min cary rørforsterker mon tro?
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Da din Carry rørforsterker er av typen push-pull (dvs. klasse AB), så kobles:

    1) Rød leder på Neutrik-kabel til positiv HT-terminal for høyre kanal
    2) Gul leder på Neutrik-kabel til positiv HT-terminal for venstre kanal
    3) Svart leder på Neutrik-kabel til negativ HT-terminal for høyre eller venstre kanal (spiller ingen rolle hvilken av de to, men ikke begge!)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da din Carry rørforsterker er av typen push-pull (dvs. klasse AB), så kobles:

    1) Rød leder på Neutrik-kabel til positiv HT-terminal for høyre kanal
    2) Gul leder på Neutrik-kabel til positiv HT-terminal for venstre kanal
    3) Svart leder på Neutrik-kabel til negativ HT-terminal for høyre eller venstre kanal (spiller ingen rolle hvilken av de to, men ikke begge!)
    Godt forklart.

    Men en liten advarsel til alle som har tanker om å prøve høynivåtilkobling til sub - enten ER1 eller en hvilken som helst annen sub: Ikke prøv å gjøre dette hvis du kjører med monoblokker.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ok, takk for svar, noen som har et tips på en sånn kabel som ikke koster skjorta?
    Vel - jeg har en ubrukt kabel av den typen du skal ha. Neutrik i den ene enden, og rød, gul og sort i den andre enden. Den fulgte med den REL-suben jeg har i TV-stuen.

    Jeg kommer aldri til å bruke den - så du kan gjerne få kabelen av meg - mot dekning av porto. Jeg har ikke målt den, men den er utrolig lang. Men det er bare å kutte og tilpasse.

    Send meg PM hvis dette er av interesse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn