ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    1.814
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    1
    @sundkoien
    Tenke på det med last og følsomhet. På papiret er de lik mine Sonus Faber, men de anbefaler som regel 50 Watt og oppover der ProAc ikke virker like «grådige».
    Tror vel egentlig ikke at noen opplever Nirvana med 10 watt på noen av dagens Response D modeller...
    De som har prøvd 7-9 watt SET sier at det låter pent, men ikke kontrollert når det dras på. 😉

M

666

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    836
    Torget vurderinger
    11
    10 år går fort.
    Jeg kjøpte og solgte flere par proac response 1sc. Det var noe med den høyttaleren som satte seg fast.
    Den var så perfekt i mindre rom at det ble litt kjedelig. Så ble de solgt. Så angret jeg meg osv osv.
    I mellomtiden har jeg hatt mange andre proac men ikke 1sc.
    Lyden av disse har jeg ikke glemt.
    Så derfor står det et par 1sc i stua og spiller nå.
    Like bra om ikke bedre en jeg husker.
    Disse kjøpte jeg i uåpnet eske for ca 9 år siden. Solgte de året etter dvs for 8 år siden. Nøyaktig det samme paret. Nesten ikke brukt. Han jeg solgte til hadde litt for mange anlegg.
    Jeg har et par rimelig nye proac Dt8s. Men så flyttet jeg til en mini leilighet og fikk stue på 14 kvm. Da ble de litt i mektigste laget. De trives best på 25 til 40 kvm.
    1sc passer som hånd i hanske her.
    Magisk rett og slett magisk.
    Lasse. IMG_20201120_142730.jpg

hvego

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    23
    10 år går fort.
    Jeg kjøpte og solgte flere par proac response 1sc. Det var noe med den høyttaleren som satte seg fast.
    Den var så perfekt i mindre rom at det ble litt kjedelig. Så ble de solgt. Så angret jeg meg osv osv.
    Disse kjøpte jeg i uåpnet eske for ca 9 år siden. Solgte de året etter dvs for 8 år siden. Nøyaktig det samme paret. Nesten ikke brukt. Han jeg solgte til hadde litt for mange anlegg.
    Jeg har et par rimelig nye proac Dt8s. Men så flyttet jeg til en mini leilighet og fikk stue på 14 kvm. Da ble de litt i mektigste laget. De trives best på 25 til 40 kvm.
    Lasse. Vis vedlegget 676815
    Det er trivelig med historier som ender godt!
    God helg!

• Liker
    Reaksjoner: 666

Lostx9

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    7
    10 år går fort.
    Lasse. Vis vedlegget 676815
    Har et par av disse stående i boden, har liksom aldri fått de til. Men har ikke ville kvitte meg med de.
    Har forstått at de er veldig kresne på stativ, kabler etc.
    Vet ikke om det er noe du kan dele dine erfaringer her.

666

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    836
    Torget vurderinger
    11
    Det går fint. De fortjener et liv ut av boden. Minimum 90 cm ut fra vegg og 1 meter fra sidevegger. Så en skikkelig bra forsterker. Ikke nødvendigvis en dyr en. Match er viktig.
    Så må man innse 1sc sine begrensninger. De blåser ikke maling av veggen og bassen er ikke noe 20hz monster (heldigvis)
    Men det de gjør gjør de veldig bra.
    Får du ikke lov eller ikke kan, vil sette de der de spiller best ja da er løpet kjørt.
    Så derfor er kanskje ikke en høyttaler for alle.
    Lykke til og ta vare på de smykkene.
    Lasse

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn