ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    ProAc bruker, meg bekjent, ikke OEM-versjoner (i betydningen hyllevare). Alle underleverandører må levere deler etter nøye spesifikasjoner fra ProAc.

    Det samme gjelder domediskanten, dvs. det er en custom-utgave laget etter nøye spesifikasjoner fra ProAc, og slik har det vært i mange år :)
    At ProAc benytter OEM er jo alminnelig kjent og selvfølgelig vil du aldri få det svaret fra Stewart Tyler:

    Vis vedlegget 441906

    ProAc bruker elementer produsert av anerkjente produsenter som ScanSpeak, Seas, Vifa, Visaton, Aurum Cantus, Volt og kanskje også andre. ProAc er ikke alene om dette, se bare på high-end merker som Sonus Faber eller Audio Physics. De virkelig store volumprodusentene som JBL, KEF, Cervin Vega, B&W produserer elementer selv (og for andre). Hvor custom-tilpasset de forskjellige elementene er akustisk og elektrisk hadde vært artig å vite.

    https://no.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer

    Men det er jo smart å benytte standardiserte elementer som er nøye gjennomtestet og masseprodusert for å få ned kostnadene. De fleste elektronikkdelene i en ProAc er produsert av andre etter ProAc's krav og så setter ProAc dette sammen med nøye kvalitetskontroll i England. Selv om det står ProAc på den interne kablingen i høyttaleren så er det selvfølgelig ikke ProAc som lager kabelen... og tro ikke at ProAc selv produserer 0,01mm tykk aluminiumfolie til bånddiskanten heller.
    På K6 og Carbon Pro 6 og 8 ble bånd diskanten designet i Italia og produsert i Taiwan.
    Kanskje monterings platen ble produsert lokalt?

    "The K6's tweeter, which is of Italian design and Far East manufacture, also has a custom-machined T6061 mounting plate."
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    ProAc bruker, meg bekjent, ikke OEM-versjoner (i betydningen hyllevare). Alle underleverandører må levere deler etter nøye spesifikasjoner fra ProAc.

    Det samme gjelder domediskanten, dvs. det er en custom-utgave laget etter nøye spesifikasjoner fra ProAc, og slik har det vært i mange år :)
    At ProAc benytter OEM er jo alminnelig kjent og selvfølgelig vil du aldri få det svaret fra Stewart Tyler:

    Vis vedlegget 441906

    ProAc bruker elementer produsert av anerkjente produsenter som ScanSpeak, Seas, Vifa, Visaton, Aurum Cantus, Volt og kanskje også andre. ProAc er ikke alene om dette, se bare på high-end merker som Sonus Faber eller Audio Physics. De virkelig store volumprodusentene som JBL, KEF, Cervin Vega, B&W produserer elementer selv (og for andre). Hvor custom-tilpasset de forskjellige elementene er akustisk og elektrisk hadde vært artig å vite.

    https://no.wikipedia.org/wiki/Original_equipment_manufacturer

    Men det er jo smart å benytte standardiserte elementer som er nøye gjennomtestet og masseprodusert for å få ned kostnadene. De fleste elektronikkdelene i en ProAc er produsert av andre etter ProAc's krav og så setter ProAc dette sammen med nøye kvalitetskontroll i England. Selv om det står ProAc på den interne kablingen i høyttaleren så er det selvfølgelig ikke ProAc som lager kabelen... og tro ikke at ProAc selv produserer 0,01mm tykk aluminiumfolie til bånddiskanten heller.
    At ProAc benytter høyttalerelementer fra firmaer som spesialiserer seg på slik produksjon er kjent informasjon for de fleste ja, og den er allerede å finne i vår artikkel om ProAc.

    Men du har opplagt misforstått ProAcs rolle når det gjelder utvelgelse og produksjon av elementer til deres høyttalere. ProAc gjør et poeng av at det ikke brukes hyllevare og at alle elementer er produsert i henhold til deres spesifikasjoner, og da spesielt for ProAc og ingen andre. I tillegg er det noen elementer som blir omtalt på deres nettsider og i deres brosjyre som ProAc produkter. Bånddiskanten er faktisk et av disse produktene.

    Jeg kan også nevne at karbonfiberkonene i den utgåtte Carbon Pro serien, og nå kevlarkonene i K-serien, produseres av et nabofirma til ProAc, mens Volt står for produksjonen av det ferdige elementet - alt i regi av ProAc. Merk at Volt i denne sammenhengen ikke har anledning til å selge disse elementene til andre aktører.

    Vi har for øvrig ingen grunn til å betvile informasjonen ProAc kommer med rundt designet av deres høyttalere. Dette er den eneste sikre informasjonen om du spør meg. Mere ønsker jeg ikke å si om den saken.
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    På K6 og Carbon Pro 6 og 8 ble bånd diskanten designet i Italia og produsert i Taiwan.
    Kanskje monterings platen ble produsert lokalt?

    "The K6's tweeter, which is of Italian design and Far East manufacture, also has a custom-machined T6061 mounting plate."
    Ja, jeg har lest ditt tidligere innlegg i denne tråden hvor dette ble nevnt, og hvor informasjonen skulle stamme fra epostkorrespondanse mellom en kunde i utlandet og ProAc.

    I følge Stewart, så er det dog kun magneten som er levert ifra Østen. Stewart har heller ikke bekreftet at designet er av italiensk opprinnelse, og om jeg skal tolke det han skriver, så virker designet å være Proacs eget? Det er alt jeg vet dessverre.
     
    Sist redigert:

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Det var overhode ikke noe forsøk på å rakke ned på ProAc eller deres rolle i i utvelgelsen av elementer. Jeg er en stor fan av ProAc's lydfilosofi og utforming av høyttalere. ProAc har gitt meg utallige timer med musikkglede, helt siden første gang jeg hørte Response 2.5 og fikk hakeslepp. Som ingeniør er jeg naturlig interessert i teknikk og produksjon, og synes derfor det er spennende å grave litt. Jeg skjønner godt at ledelsen i ProAc ønsker å verne om produktet og designen. Jeg ser heller ingen grunn til at noen skal betvile den offisielle informasjonen ProAc kommer med. Men uansett - det er lyden som teller, eller som en engelskmann ville sagt: "the proof of the pudding is in the eating". Og det er flott at vi igjen har en forhandler av ProAc.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Disse herlige respons 2.5 klonene står og terger meg som reservehøytalere.. etter 17år står de seg fortsatt godt opp mot mye av det som har vært i hus.. de har tross alt overlevd alt annet.. ;)
    De gjør meg også stadig mer nysgjerrig på om ikke et par nye proac modeller hadde vært tingen.. d20r frister, men holder litt igjen da jeg er redd de ikke skal klare å fylle stuen.. d30r hadde kansje vært mere "korrekt" da de har mer størrelsen til klonene.. men sjeldent å se på brukten, og noe over mitt beskjedene budsjett i nypris :)

    Nei kansje man skulle slå til på TrondW sine brukte d20r? :)


    IMG_20170312_220406_034.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Skal kanskje ta det som leses på internett med en klype salt, utrolig mye som startes som antagelser og utvikler seg til sannheter fordi det står i et innlegg.
    Det er vel ikke elementene ProAc er mest berømt for, men Stuart Taylors evne til og få disse til og spille sammen.
    Hans evne til og fintune høyttalere er høyt respektert og beundret av musikk elskere over hele verden.

    På K6 og Carbon Pro 6 og 8 ble bånd diskanten designet i Italia og produsert i Taiwan.
    Kanskje monterings platen ble produsert lokalt?

    "The K6's tweeter, which is of Italian design and Far East manufacture, also has a custom-machined T6061 mounting plate."
    Ja, jeg har lest ditt tidligere innlegg i denne tråden hvor dette ble nevnt, og hvor informasjonen skulle stamme fra epostkorrespondanse mellom en kunde i utlandet og ProAc.

    I følge Stewart, så er det dog kun magneten som er levert ifra Østen. Stewart har heller ikke bekreftet at designet er av italiensk opprinnelse, og om jeg skal tolke det han skriver, så virker designet å være Proacs eget? Det er alt jeg vet dessverre.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    ProAc får ca 35kvm å boltre seg på i min stue. Som gir plenty trykk i hele rommet for mine ører. Utover det har jeg kun hørt dem hos Lyric. Et klart større rom, men med stabler av smågodt over alt (da Tor drev på). Ingen mangler på energi der heller.
    Men for JBL- og CV-gjengen er de nok ikke rett. Heldigvis for meg. ;)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Etter å ha eiet D28 og nå D40r, så hadde jeg ikke vært så bekymret for å gå for noen av de større modellene i et "mindre" rom.
    Likte D28 svært godt, men angrer ikke med å oppskalere for å si det slik.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Tor anbefalte meg for sju-åtte år siden å velge D38 til mitt musikkrom på 16 kvadrat. Hadde da D15. Jeg var uhyre skeptisk, men lot meg overtale. Har ikke angret én dag på valget, og jeg har dem fortsatt :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Tor anbefalte meg for sju-åtte år siden å velge D38 til mitt musikkrom på 16 kvadrat. Hadde da D15. Jeg var uhyre skeptisk, men lot meg overtale. Har ikke angret én dag på valget, og jeg har dem fortsatt :)
    D38 er en konge høyttaler, husker når jeg sammenlignet den med Spendor A9, som og sammenligne Harley Davidson med Scooter;)
    Ang størrelse på rom har det jo mye og si hva de kobles sammen med, tror ikke det hadde funket like bra med 600w McIntosh feks.

    Hadde jeg bare hatt eget rom og boltre meg i slik som noen av dere andre (j..vla :cool: ) heldig griser har, hadde det blitt noen svære ProAc beist og fullt av annet stash kona aldri ville hatt i stua.

    Mvh
    Happy tøffelhelt8)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    ProAc får ca 35kvm å boltre seg på i min stue. Som gir plenty trykk i hele rommet for mine ører. Utover det har jeg kun hørt dem hos Lyric. Et klart større rom, men med stabler av smågodt over alt (da Tor drev på). Ingen mangler på energi der heller.
    Men for JBL- og CV-gjengen er de nok ikke rett. Heldigvis for meg. ;)
    Hadde vært morro og hørt Dynaudio C30 mot D20R.
    C30 var en høyttaler jeg vurderte når jeg ikke fikk kjøpt D30RS av Lyric.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Skal kanskje ta det som leses på internett med en klype salt, utrolig mye som startes som antagelser og utvikler seg til sannheter fordi det står i et innlegg.
    Det er vel ikke elementene ProAc er mest berømt for, men Stuart Taylors evne til og få disse til og spille sammen.
    Hans evne til og fintune høyttalere er høyt respektert og beundret av musikk elskere over hele verden.

    På K6 og Carbon Pro 6 og 8 ble bånd diskanten designet i Italia og produsert i Taiwan.
    Kanskje monterings platen ble produsert lokalt?

    "The K6's tweeter, which is of Italian design and Far East manufacture, also has a custom-machined T6061 mounting plate."
    Ja, jeg har lest ditt tidligere innlegg i denne tråden hvor dette ble nevnt, og hvor informasjonen skulle stamme fra epostkorrespondanse mellom en kunde i utlandet og ProAc.

    I følge Stewart, så er det dog kun magneten som er levert ifra Østen. Stewart har heller ikke bekreftet at designet er av italiensk opprinnelse, og om jeg skal tolke det han skriver, så virker designet å være Proacs eget? Det er alt jeg vet dessverre.
    Ja, det har du mye rett i. Men Stewart er i høy grad også opptatt av hvordan de ulike elementene låter hver for seg (eller innenfor sitt frekvensområde om du vil). Utfasingen av karbonfiberkonene brukt i Carbon Pro serien er et eksempel på det. Stewart ble aldri helt fornøyd med hvordan disse låt og dette førte til lanseringen av kevlarkonene som i høyeste grad er en ProAc utvikling om enn ikke gjort inhouse.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Skal kanskje ta det som leses på internett med en klype salt, utrolig mye som startes som antagelser og utvikler seg til sannheter fordi det står i et innlegg.
    Det er vel ikke elementene ProAc er mest berømt for, men Stuart Taylors evne til og få disse til og spille sammen.
    Hans evne til og fintune høyttalere er høyt respektert og beundret av musikk elskere over hele verden.

    På K6 og Carbon Pro 6 og 8 ble bånd diskanten designet i Italia og produsert i Taiwan.
    Kanskje monterings platen ble produsert lokalt?

    "The K6's tweeter, which is of Italian design and Far East manufacture, also has a custom-machined T6061 mounting plate."
    Ja, jeg har lest ditt tidligere innlegg i denne tråden hvor dette ble nevnt, og hvor informasjonen skulle stamme fra epostkorrespondanse mellom en kunde i utlandet og ProAc.

    I følge Stewart, så er det dog kun magneten som er levert ifra Østen. Stewart har heller ikke bekreftet at designet er av italiensk opprinnelse, og om jeg skal tolke det han skriver, så virker designet å være Proacs eget? Det er alt jeg vet dessverre.
    Ja, det har du mye rett i. Men Stewart er i høy grad også opptatt av hvordan de ulike elementene låter hver for seg (eller innenfor sitt frekvensområde om du vil). Utfasingen av karbonfiberkonene brukt i Carbon Pro serien er et eksempel på det. Stewart ble aldri helt fornøyd med hvordan disse låt og dette førte til lanseringen av kevlarkonene som i høyeste grad er en ProAc utvikling om enn ikke gjort inhouse.
    Han hadde vel ikke sluppet Carbon Pro som toppserie hvis han aldri ble helt fornøyd med carbon elementene.
    Blir spennende og lese hva folk som får mulighet til og teste dem opp mot hverandre sier.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Hadde vært morro og hørt Dynaudio C30 mot D20R.
    C30 var en høyttaler jeg vurderte når jeg ikke fikk kjøpt D30RS av Lyric.
    Hadde den gleden i helga nå da jeg fikk lånt ett av Soundgardens to par. Det blir jo i utgangspunktet en urettferdig sammenligning med dobbel pris på C30 i forhold. De bør også heller sammenlignes med D40r med tanke på bestykning, de har jo et veldig trøkk i forhold til D20r. Mer trøkk, punch, spiller svært høyt (Parasounden min på 35% ca når det begynte å dunke i trommehinnene), en velkjent Dynaudio-bass som føles litt svulstig. Men masse morofaktor og diskanten er svært bra. En utrolig allsidig høyttaler.
    Men for nerve, nærhet og kos med detaljer og luftig lydbilde er vel ProAc ganske uslåelig enda et stykke opp i pris. Bånddiskanten i D20 henger med langt dyrere saker, som C30, men presenterer altså ikke den samme konsertfølelsen. Etter min mening. :)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Skal kanskje ta det som leses på internett med en klype salt, utrolig mye som startes som antagelser og utvikler seg til sannheter fordi det står i et innlegg.
    Det er vel ikke elementene ProAc er mest berømt for, men Stuart Taylors evne til og få disse til og spille sammen.
    Hans evne til og fintune høyttalere er høyt respektert og beundret av musikk elskere over hele verden.
    Ja, det har du mye rett i. Men Stewart er i høy grad også opptatt av hvordan de ulike elementene låter hver for seg (eller innenfor sitt frekvensområde om du vil). Utfasingen av karbonfiberkonene brukt i Carbon Pro serien er et eksempel på det. Stewart ble aldri helt fornøyd med hvordan disse låt og dette førte til lanseringen av kevlarkonene som i høyeste grad er en ProAc utvikling om enn ikke gjort inhouse.
    Han hadde vel ikke sluppet Carbon Pro som toppserie hvis han aldri ble helt fornøyd med carbon elementene.
    Blir spennende og lese hva folk som får mulighet til og teste dem opp mot hverandre sier.
    Godt poeng. Vi snakker nok om en mikroskopisk misnøye som over tid riktignok førte til at Carbon Pro serien ble erstattet av K-serien.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Skal kanskje ta det som leses på internett med en klype salt, utrolig mye som startes som antagelser og utvikler seg til sannheter fordi det står i et innlegg.
    Det er vel ikke elementene ProAc er mest berømt for, men Stuart Taylors evne til og få disse til og spille sammen.
    Hans evne til og fintune høyttalere er høyt respektert og beundret av musikk elskere over hele verden.
    Ja, det har du mye rett i. Men Stewart er i høy grad også opptatt av hvordan de ulike elementene låter hver for seg (eller innenfor sitt frekvensområde om du vil). Utfasingen av karbonfiberkonene brukt i Carbon Pro serien er et eksempel på det. Stewart ble aldri helt fornøyd med hvordan disse låt og dette førte til lanseringen av kevlarkonene som i høyeste grad er en ProAc utvikling om enn ikke gjort inhouse.
    Han hadde vel ikke sluppet Carbon Pro som toppserie hvis han aldri ble helt fornøyd med carbon elementene.
    Blir spennende og lese hva folk som får mulighet til og teste dem opp mot hverandre sier.
    Godt poeng. Vi snakker nok om en mikroskopisk misnøye som over tid riktignok førte til at Carbon Pro serien ble erstattet av K-serien.
    Det er vel slik utviklingen går videre, små ting som hele tiden forbedres :)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ja, det er jo sant. Men jeg tror at det for mange (inkludert undertegnede) var overraskende at Carbon Pro serien forsvant etter så pass kort tid.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Ut med carbon og inn med kevlar:)
    Har du fått koblet opp K8?
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Det skal jobbes litt med dem i dag (plassering i rommet). Men jeg tør nesten ikke skrive noe her da jeg har fått beskjed om at det er brudd på bransjereglene (om det oppfattes som reklame). Det er derfor det står 'innlegg flyttet' i en av mine tidligere poster. I vår egen ProAc tråd kan jeg dog svare som jeg vil, så gå dit i stedet.

    Det er synd at ikke alt som skjer rundt ProAc kan postes i denne vennetråden. Personlig tror jeg forumet kunne ha vært et mye mere interessant sted om det var fritt frem for alle å bidra. Overformynderi er en uting, men vi er jo vant til det her i Norge.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.481
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vil tro at endel informasjon om produktnyheter og slikt er grei skuring i en vennetråd. Det er mer direkte reklamering, fanatiske lydbeskrivelser etc. som ikke er akseptert av aktører. Vi bruker da skjønn også ;)
    Forøvrig prisverdig og se en bransjeaktør som faktisk har lest og overholder det regelverket som er satt. Ikke alle som gjør det. Kudos!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Vil tro at endel informasjon om produktnyheter og slikt er grei skuring i en vennetråd. Det er mer direkte reklamering, fanatiske lydbeskrivelser etc. som ikke er akseptert av aktører. Vi bruker da skjønn også ;)
    Forøvrig prisverdig og se en bransjeaktør som faktisk har lest og overholder det regelverket som er satt. Ikke alle som gjør det. Kudos!
    Kan legge inn bilder her da, bare ikke fortelle hvor vanvittig bra det låter?;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vil tro at endel informasjon om produktnyheter og slikt er grei skuring i en vennetråd. Det er mer direkte reklamering, fanatiske lydbeskrivelser etc. som ikke er akseptert av aktører. Vi bruker da skjønn også ;)
    Forøvrig prisverdig og se en bransjeaktør som faktisk har lest og overholder det regelverket som er satt. Ikke alle som gjør det. Kudos!
    Kan legge inn bilder her da, bare ikke fortelle hvor vanvittig bra det låter?;)
    Som ProAc-venn kan du legge inn både bilder og fortelle hvor vanvittig bra det låter. Som forhandler - =ProAc-selger - kan du ikke det. Bransjeaktører får holde seg til bransjeaktør-trådene hvis de vil smøre litt ekstra tykt på.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Vil tro at endel informasjon om produktnyheter og slikt er grei skuring i en vennetråd. Det er mer direkte reklamering, fanatiske lydbeskrivelser etc. som ikke er akseptert av aktører. Vi bruker da skjønn også ;)
    Forøvrig prisverdig og se en bransjeaktør som faktisk har lest og overholder det regelverket som er satt. Ikke alle som gjør det. Kudos!
    Kan legge inn bilder her da, bare ikke fortelle hvor vanvittig bra det låter?;)
    Som ProAc-venn kan du legge inn både bilder og fortelle hvor vanvittig bra det låter. Som forhandler - =ProAc-selger - kan du ikke det. Bransjeaktører får holde seg til bransjeaktør-trådene hvis de vil smøre litt ekstra tykt på.
    Det var det jeg mente.
    Ville bare at han skulle legge inn bilder her, trenger ikke si de låter vanvittig bra det vet vi jo:cool:
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Vel, etter mitt innlegg (post #3910) som kun viste ankomst av K8 (fremdeles i pappeskene og på pall), så fikk jeg denne PM'en fra Høvdingen:

    Høvdingen skrev:
    Jeg har fått et par klager på at du driver med reklamering av Proac i Proac-tråden, og dette er faktisk klart brudd på bransjereglene. Jeg må be deg om å stoppe med dette.

    Mvh
    Thomas
    Som en konsekvens av dette, flyttet jeg straks innlegget til vår ProAc annonsetråd.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Akkurat,så bilder uten tekst er heller ikke lov.
    Ser jo dette skje i en rekke andre tråder, bare kikk i Magico tråden feks, flere bilder der fra forhandleren, hvorfor reageres det ikke der?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.481
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, skjønner problemstillingen bedre nå og skal ta en diskusjon på kammerset. Vi er nok ikke helt 100% konsekvente her i mod korpset er jeg redd. Det er forskjellige meninger og forskjellige måter å håndheve på.
    Personlig føler jeg at litt "slack" kan gis i vennetrådene under forutsetning at det er godt merket med bransjetilhørighet mm.

    Beklager forvirringen :(
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    bambadoo,

    Kan du sjekke/bekrefte om det allikevel er akseptabelt å poste bilder av ProAc høyttalere tatt i vårt showroom?

    Alan
    Det blir selger-spam i en vennetråd.
    Det virker ikke på meg som om alle ProAc vennene her ser det på den måten. Det er jo på bakgrunn av forespørsler fra vennene her at vi har postet enkelte av bildene.

    Som forhandler kan man potensielt bidra til å berike vennetråden, men da må det være en viss takhøyde, og denne takhøyden bør være lik for alle vennetråder. Det sistnevnte var vel E.I.A sitt poeng.

    Dog er det intet problem for oss å begrense posting av bilder til vår ProAc bransjetråd.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    bambadoo,

    Kan du sjekke/bekrefte om det allikevel er akseptabelt å poste bilder av ProAc høyttalere tatt i vårt showroom?

    Alan
    Det blir selger-spam i en vennetråd.
    Hvorfor blir det ikke "selger-spam" også i andre vennetråder, feks Magico og Master Audio sin vennetråd?
    Bør være likt for alle imo.

    Forstår ditt synspunkt Ulf at en vennetråd er for venner av et produkt og at en forhandler nødvendigvis ikke passer inn i den settingen.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Min mening er at bilder beriker en vennetråd, hva mener andre?
    Det bør uansett være likt for alle, det er masse bilder fra bransje aktører i flere venne tråder.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Helt enig med deg, på alle måter.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ingen tvil om at Carbon Pro serien er flott og at lyden holder en høy standard. ProAc har dog valgt å fase denne ut til fordel for K-serien.

    Men hva er det dere ønsker at K-serien får som opsjon for å kunne konkurrere med Carbon Pro serien når det gjelder ytre kvaliteter?

    a) Black pack
    b) Blank lakk
    c) Black pack & blank lakk

    Kevlarkonene har forresten like attraktiv finish, om enn forskjellig, som karbonfiberkonene:

    k8_kevlarcone.jpg
     
    Sist redigert:

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen.
    Du lærer aldri,gjør du vel?
    Vennetråder er for venner,ikke for telefonselgere
    ... :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Siden de som ønsker at forhandler bidrar med bilder ser ut til å være i flertall og siden slikt opplagt foregår i andre vennetråder, så våger jeg meg ut på isen igjen. Her er et bilde av våre K8 i Madagaskar ibenholt:

    Vis vedlegget 443036
    Veldig fin finish på ditt par med K8.
    Litt synd, og litt merkelig at dette er den eneste tråden det blir reagert negativt på flotte bilder.
    Kan nevne Harbeth, Lm Audio, Magico, Master Audio, Mytek Digital og sikkert flere der det blir lagt ut bilder mm fra bransje aktører.
    Hvis det er regler for slik må det være likt for alle, og ikke opp til forums brukere og avgjøre hvor det ikke er lov.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn