ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hvordan vil en Accuphase E-550 spille på en ProAc K6 ?
    ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Tok spranget og bestillte en K6 :)
    Hadde tenkt på en i Ebony , så mørk som mulig .
    Tor ringte til England for å høre om det gikk , men fikk til svar at alle ebony kabinett i produksjon var forholdsvis lyse og veldig stripete . Valget fallt da på Santos Rosewood . Ca 1mnd leveringstid , det blir en lang måned 8)
     

    Vedlegg

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    Tok spranget og bestillte en K6 :)
    Hadde tenkt på en i Ebony , så mørk som mulig .
    Tor ringte til England for å høre om det gikk , men fikk til svar at alle ebony kabinett i produksjon var forholdsvis lyse og veldig stripete . Valget fallt da på Santos Rosewood . Ca 1mnd leveringstid , det blir en lang måned 8)
    Steike!! Gratulerer E.I.A ;D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Gattis ja. Blir nok kansje en lang måne ja ,Men den som venter lenge venter ikke forgjeves vettø ;D
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    E.I.A. skrev:
    Tok spranget og bestillte en K6 :)
    Hadde tenkt på en i Ebony , så mørk som mulig .
    Tor ringte til England for å høre om det gikk , men fikk til svar at alle ebony kabinett i produksjon var forholdsvis lyse og veldig stripete . Valget fallt da på Santos Rosewood . Ca 1mnd leveringstid , det blir en lang måned 8)
    Blir det Accuphase E-550 på forsterkersiden? eller Mc?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Dette blir sikkert en stor opplevelse!

    Du må teste ut rørforsterkeri på dette! ARC, MC eller Rogue. Disse spiller langt strammere og mer oppløst enn de gamle modellene, og rørmagien kommer til sin rett her. 6550 er tingen!

    M
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    sundkoien skrev:
    Gratulerer! Dette blir sikkert en stor opplevelse!

    Du må teste ut rørforsterkeri på dette! ARC, MC eller Rogue. Disse spiller langt strammere og mer oppløst enn de gamle modellene, og rørmagien kommer til sin rett her. 6550 er tingen!

    M
    Takker for tilbakemeldingene :)

    Har hørt disse med Bryston Bda1, Cary Slp05 og monoblokkene til Cary og det spillte utrolig bra .
    Tenkte selv å bruke en Devialet på dem , tror det kan funke bra :)
    De nye ProAc er mye mer avslørende og stramme i lyden, så kilden må være ultra oppløst for at det ikke skal bli slitsomt .
    Tenkte også lenge på Vsi60 Kt120 og Cd8 fra AR , da det var det de brukte på Ces med stort hell .
    Lurer på om ikke Tablette Anniversary er tonalt litt lik K6 bare uten bassfundamentet .
    Morsom kommentar fra broderen da han så Tablette anniversary , "hvilke høytalere er det nå du venter på " ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    E.I.A. skrev:
    gismo skrev:
    sundkoien skrev:
    Flotte saker! ;D
    Betydelig friskere og strammere enn de gamle Response-modellene sies det..
    Hva som er best og "mest musikalsk" får hver enkelt avgjøre.
    Blir ikke helt fortrolig med bling-bling'et rundt elementene...

    M
    Å det går seg til vettu M ;D

    gismo
    Cd spilleren var bra iallefall ;)
    Liker Moon sine bokser helt klart, de er noen smykker ;)

    gismo
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    tdbil skrev:
    Blir det Accuphase E-550 på forsterkersiden? eller Mc?
    Bruker en Accuphase E550 på Tablette Anniversary akkurat nå , og det spiller meget bra . Frontend er Bryston Bdp1/Bda1 linket sammen med WW Platinium Eclipse Aes/ebu og WW Platinium Eclipse XLR til Accuphasen (ja har byttet fase :) ). Bruker også en MK sub for å få litt ekstra tyngde .

    Har planer om å forenkle hele oppsettet enda mer , med Devialet ,Mac mini med Amarra/Itunes/Spotify styrt fra Ipad med PocketCloud pro :)

    Om det blir så mye enklere vet jeg ikke ;D
    Jobber med å sette meg inn i Amarra Macmini etc ikke enkelt for en pc mann . Får det til å spille , men må jobbe litt med å lage nytt bibliotek/spillister etc .

    Spotify funker knall på Macmini styrt fra Ipad med Pocketcloud pro :)
    Brukte Spotify på Ipad med Airport express til Bryston Bda1 , men savnet alle funsjonene Spotify har i fullversjon som feks radio funsjonen .

    McIntosh måtte gå denne gang for å frigjøre cash til innkjøp av ProAc K6 .
     

    Vedlegg

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Har en kamerat med et par D25 som har behov for en relativt rimelig integrert forsterker som passer til høyttalerne. Et sted rundt 3000 - 4000 kroner på bruktmarkedet, men ikke av gammel årgang. Høyeste lydprioritet: transparens. Vet selvsagt at man ikke kan forvente all verden til en slik pris, men perler finnes kanskje? Forslag mottas med stor takk!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Densen, kan hende? Skjønt de minste Densen integrerte - som muligens også sprenger budsjettrammen - kan bli i minste laget for D25.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Takk for tips, Ulf-B. Densen skal vi sjekke ut, av det som er på brukten akkurat nå sprenger det nok budsjettrammen, men vi kan jo være på utkikk.

    Er det forresten noen som har erfaring med Rega forsterkere og ProAc?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Rega lager meget gode forsterkere, men jeg tror de fort blir kortpustede med ProAc i Response serien. Selvsagt vil de største modellene fungere greit..

    What Hifi i England hadde for noen år siden et tips til oppsett som de mente låt meget bra; ProAc Studio 140 sammen med Primare forsterker. Kjenner ikke primare, og har vel ikke hørt at de er så transparente heller, men det kan vel være en ide å sjekke ut. Studio-serien er nok litt friskere i lyden enn Response D, så kanskje det var grunnen til den gode matchen..

    Det beste hadde vært om kameraten din fikk tak i en brukt rørforsterker basert på EL34, de spiller knallfint med D25!

    M
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Primare sammen med Response D25 fungerte ikke i det hele tatt hos meg. Primare ble litt for lite distinkt etter min smak.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Primare sammen med Response D25 fungerte ikke i det hele tatt hos meg. Primare ble litt for lite distinkt etter min smak.
    Nettopp hva jeg fryktet, da stemmer mitt inntrykk av Primare.. ProAc D-serien vokser veldig på kvalitet i forsterkeriet, så å finne en forsterker til 3-4 tusen som skal fungere tilfredstillende blir kanskje vanskelig. Den beste "billig-forsterkeren" jeg prøvde på mine R2,5 var en Vincent 100-watter med rør i pre-delen.. Den tror jeg går for rundt 3 brukt.

    M
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    sundkoien skrev:
    Ulf-B skrev:
    Primare sammen med Response D25 fungerte ikke i det hele tatt hos meg. Primare ble litt for lite distinkt etter min smak.
    Nettopp hva jeg fryktet, da stemmer mitt inntrykk av Primare.. ProAc D-serien vokser veldig på kvalitet i forsterkeriet, så å finne en forsterker til 3-4 tusen som skal fungere tilfredstillende blir kanskje vanskelig. Den beste "billig-forsterkeren" jeg prøvde på mine R2,5 var en Vincent 100-watter med rør i pre-delen.. Den tror jeg går for rundt 3 brukt.

    M
    Densen DM-10 spiller fantastisk på D18. Du kan få en slik for 4-5k, kanskje under 4k desom det er en Mk 1 uten phonotrinn (MM-trinnet i DM-10 Mk 2 er veldig, veldig bra.). Eller kanskje en B-100 vil duge? Den burde du kunne få for 2-3k. Naim kan også fungere fint; ProAc har godt av en forsterker med gode dynamiske ferdigheter.
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Tusen takk for svar. Da er Densen fortsatt aktuelt, Primare er ut og rør er dessverre ikke aktuelt (kjenner selv svært godt til EL34 på Respons 2.5 - flott match). Naim integrert skal jeg også sjekke litt ut, det er jo mange som sverger til dem!

    Både kameraten min og jeg vet at det ikke finnes noen forsterker til den prisen som kan yte D25 rettferdighet, men dette er en midlertidig løsning!!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Har hatt D25 , og det er en fantastisk bra høytaler .
    Følger spennt med om du finner en rimelig forsterker som funker med den :)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hvordan matcher Quad forstærkere efter jeres mening til ProAc? Jeg tænker på den nye Elite QSP til Response D18. Vil den kunne drive den og hvordan matcher de klangmæssigt. Har nogen af Jer erfaringer med de to mærker?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    Kjendis skrev:
    Jeg har Densen B130+. Funker den bra med proac d-18?
    Jeg har ingen grunn til å tro noe annet :)
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    vibberg skrev:
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
    Kansje en Jeff Rowland synergy 2i kan virke .Hadde en slik i mange år å syntes den funka veldig bra sammen med pass å proac .
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    vibberg skrev:
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
    På D38 funker det fett med 60 W rør ;D ;)

    M
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    X-250 skrev:
    vibberg skrev:
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
    Kansje en Jeff Rowland synergy 2i kan virke .Hadde en slik i mange år å syntes den funka veldig bra sammen med pass å proac .
    Ok, ser en sånn lagt ut i Januar til 19000 : http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,104772.0.html Vet du om denne har RIIA-trinn? Finner bare manual til Synergy på nettet :-\

    sundkoien skrev:
    vibberg skrev:
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
    På D38 funker det fett med 60 W rør ;D ;)

    M
    Tor mente denne: http://www.caryaudio.com/products/classic/SLP03.html ville fungere utmerket, klasse A rør etter hva jeg klarer å lese meg fram til. Har ikke spurt han om pris, men regner med å kunne få den for rundt 15 lapper :)

    Må innrømme at jeg har lyst på rør ja!
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    sundkoien skrev:
    vibberg skrev:
    Hei alle, da er det oppgradering på gang, tenker å gå til anskaffelse av Bryston 4B, og lurer på hvilke preamper som kan funke (har D38)?

    Tips mottas med takk! :)
    På D38 funker det fett med 60 W rør ;D ;)

    M
    Men du bruker en integrert forsterker på 60 watt?? Er det nok altså?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    En kvalitets-rørforsterker har en massiv strømforsyning, og kan med letthet drive en høyttaler med 91dB effektivitet:)
    D38 er laget for å kunne drives av relativt små forsterkere. Bass-mellomtonene er laget av Volt(England), og Tyler hadde effektivitet og bassegenskaper som hovedmål. Hvis en lettdrevet høyttaler skal kunne spille dyp bass må kassevolumet være relativt stort, slik at den kan avstemmes dypt.
    Tre andre faktorer for lettdrevenhet er lette membraner, myke oppheng og store bassrefleksporter. D38 har alt dette.

    Stewart Tyler har hatt et mål med nye D-serien; å kunne tilby den fasinerende ProAc-lyden fra gamle Respons-serien(typisk R2,5) i en serie mer dynamiske og lettdrevne høyttalere. Jo mer lettdreven en høyttaler er jo mer dynamisk vil den oppleves!

    En rørforsterker oppleves ofte som mye mer kraftig og strømsterk enn en solid state. For å matche 60 rørwatt bør du nok stille med 150-200 solide transistorwatt..

    Min stue er 55kvm, og min Rogue Audio Chronus(se tester i bla Stereophile) driver D38 med letthet og finesse :)
    Hvis du handler hos Tor ville jeg seriøst vurdere en Cary Sli 80 på dine D38. En rørforsterker vil kunne trylle fram en mye mer levende mellomtone enn en solid state imo.

    M
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Takk for informativt innlegg! Det oppsummerer min opplevelse av D38 :)

    Så en Cary SLI80 i triode mode med 40 watt i stereo er nok? (har lytterom på 30kvm)

    Det vil jo bli endel rimeligere enn Bryston 4B og Cary SLP 03...
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M
    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M

    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Bær med deg ? ;D Dette er jo god informasjon for alle ProAc eiere og gøy å følge med på :)

    Veldig enig i at rør fungerer godt på ProAc , har ikke hørt den integrerte til Cary , men det jeg har hørt av Cary har vært veldig bra . Pøs på med inntrykk når du er i "mål" :)
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M
    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Jeg har testet Sli80 F1 på D38R og det spilte veldig behagelig og musikalsk
    Men den gikk fort tom og jeg følte at jeg fikk et greit lyttenivå men det ble for svakt til å yte D38 rettferdighet. Min stue er ca 37 kvadrat men anlegget står i en litt avskilt del på ca 18 kvadrat.
    Min konklusjon var at det spilte fint og romantisk men hadde for lite kraft.
     

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    E.I.A. skrev:
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M

    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Bær med deg ? ;D Dette er jo god informasjon for alle ProAc eiere og gøy å følge med på :)

    Veldig enig i at rør fungerer godt på ProAc , har ikke hørt den integrerte til Cary , men det jeg har hørt av Cary har vært veldig bra . Pøs på med inntrykk når du er i "mål" :)
    Hyggelig at flere får noe ut av dette :)

    tdbil skrev:
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M
    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Jeg har testet Sli80 F1 på D38R og det spilte veldig behagelig og musikalsk
    Men den gikk fort tom og jeg følte at jeg fikk et greit lyttenivå men det ble for svakt til å yte D38 rettferdighet. Min stue er ca 37 kvadrat men anlegget står i en litt avskilt del på ca 18 kvadrat.
    Min konklusjon var at det spilte fint og romantisk men hadde for lite kraft.
    Ok :-\ Og du hadde gode kabler, og høyttalerne var innspilt? Det var rett og slett volum som manglet, over hele lydbildet? Eller var det bassen som svikta?

    Har også skjønt at SLI80 er følsom for strøm, og at det lønner seg med ekstern trafo eller strømrens, eller begge deler. Hvilken musikk/musikkstil ville du primært at skulle låte "som ei kule" men ikke innfridde? (Håper du ikke misforstår, jeg stiller ikke spørsmål med utstyret ditt som sådan ;D )

    Jeg har jo brukt 2 stk Destiny (90 watt stereo klasse B), som forøvrig har gitt volum nok i massevis egentlig, men lyden har vært litt hard og "hul" i øvre mellomtone, og dybden (og hardheten) i lydbildet varierte med volumet...men helt som forventet når man kobler klasse B effekt-trinn opp mot store Proac vil jeg tro :)

    Du sier musikalsk, det er vel den egenskapen jeg setter høyest ved Proac, en "soundstage" fra bunn til topp som er uanstrengt, naturlig...(dette vet jeg også fordi min bror har D38, men med Theta pre og effekt til et par hundre lapper ;D ::) )
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    vibberg skrev:
    E.I.A. skrev:
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M

    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Bær med deg ? ;D Dette er jo god informasjon for alle ProAc eiere og gøy å følge med på :)

    Veldig enig i at rør fungerer godt på ProAc , har ikke hørt den integrerte til Cary , men det jeg har hørt av Cary har vært veldig bra . Pøs på med inntrykk når du er i "mål" :)
    Hyggelig at flere får noe ut av dette :)

    tdbil skrev:
    vibberg skrev:
    sundkoien skrev:
    40 rørwatt på 30 kvm er mer enn nok!!

    Den Cary'en vil gi et helt annet liv og en mer musikalsk sjel enn Bryston, selv om Bryston med en god rørpre er suverent. Men du sier det selv; det blir både mye rimeligere og minst like morsomt med en integrert rørforst ;)

    M
    Ok, da har jeg fått et tilbud på Cary SLI-80 signature F 1, har noen flere erfaring med denne?

    Hjertelig takk for svar til nå, bær med meg, er snart i mål! ;D
    Jeg har testet Sli80 F1 på D38R og det spilte veldig behagelig og musikalsk
    Men den gikk fort tom og jeg følte at jeg fikk et greit lyttenivå men det ble for svakt til å yte D38 rettferdighet. Min stue er ca 37 kvadrat men anlegget står i en litt avskilt del på ca 18 kvadrat.
    Min konklusjon var at det spilte fint og romantisk men hadde for lite kraft.
    Ok :-\ Og du hadde gode kabler, og høyttalerne var innspilt? Det var rett og slett volum som manglet, over hele lydbildet? Eller var det bassen som svikta?

    Har også skjønt at SLI80 er følsom for strøm, og at det lønner seg med ekstern trafo eller strømrens, eller begge deler. Hvilken musikk/musikkstil ville du primært at skulle låte "som ei kule" men ikke innfridde? (Håper du ikke misforstår, jeg stiller ikke spørsmål med utstyret ditt som sådan ;D )

    Jeg har jo brukt 2 stk Destiny (90 watt stereo klasse B), som forøvrig har gitt volum nok i massevis egentlig, men lyden har vært litt hard og "hul" i øvre mellomtone, og dybden (og hardheten) i lydbildet varierte med volumet...men helt som forventet når man kobler klasse B effekt-trinn opp mot store Proac vil jeg tro :)

    Du sier musikalsk, det er vel den egenskapen jeg setter høyest ved Proac, en "soundstage" fra bunn til topp som er uanstrengt, naturlig...(dette vet jeg også fordi min bror har D38, men med Theta pre og effekt til et par hundre lapper ;D ::) )
    Snakk med Tor om hjemlån så ser du om den duger før du kjøper:)
    Jeg nedskalerte den gangen fra D100 som ble drevet av Conrad Jonson sett til 200K+
    Så jeg hadde muligens for høye forhåpninger.

    Sli 80 fungerer helt fint men det bor MYE mere i D38 en den klarer å få frem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn