ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg har:
    Nad 545bee cd-spiller
    Nad 165bee forforsterker
    Nad 275bee effekt
    Kimber 8TC biwire-versjon høyttalerkabler
    Taralabs signalkabler.
    Kjenner ikke lyden av dette , men Nad gir jo alltid mye for pengene .
    Har et gammelt Nad anlegg selv :)

    Tror det blir mer rettferdig å sammenligne med lignende høytalere i samme prisklasse , stor forskjell på headsett og høytalerlyd , da du eliminerer rommet ved bruk av headsett .
    Anniversary høytalerne trenger også noen mnd spilling for å bli opptimale , samt gode stativ .
    Direkte sammenlignet med K6 til 10x prisen er de veldig like tonalt , men mangler litt på skala og bass , så jeg synes det absolutt er godkjent :)
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Der er muligens hunden begravet: Noen mnd spilling for å bli optimale. Jeg har nemlig ikke spilt særlig lenge på dem, slettes ikke noen måneders vanlig bruk ennå.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Sammenlignet med ProAc D15 , som jeg også har tilgjengelig , så har de en bedre sammenheng i lyden samt spiller litt åpnere og friere , D15 går litt dypere i bassen .
    D15 er jo en eldre konstruksjon , men den kostet tross allt 27k nye i sin tid .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Der er muligens hunden begravet: Noen mnd spilling for å bli optimale. Jeg har nemlig ikke spilt særlig lenge på dem, slettes ikke noen måneders vanlig bruk ennå.
    Ah , gi dem litt tid da .
    Spiller litt klemt og rotete i begynnelsen :)
    Det som også hjelper , er å låne med hjem ett sett høytalere i samme prisklasse , så hører du at ProAc er overlegen på naturlig fremførelse ;)
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Ja, jeg har også hørt D15 og er enig med deg. Men jeg får det likevel ikke helt til å stemme, for jeg vet jo at musikken har toner jeg ikke klarer å høre via Proacene som jeg har hørt tidligere. Vurderer å bytte den ut, men jeg har jo egentlig mest lyst å beholde dem, særlig hvis jeg kan få de til å låte litt bedre etterhvert.

    Får vel gi dem litt mer tid, ja.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Som jeg skrev , lån med høytalere hjem først for å sammenligne .
    Låter det bedre er det enkelt :)
    Ikke sikkert ProAc er den optimale match for Nad .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Inspirert av Ulf hadde jeg meg en runde i dag med testing av forskjellig utstyr , morro :)

    IMG_1234.jpg

    IMG_1236.jpg
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har:
    Nad 545bee cd-spiller
    Nad 165bee forforsterker
    Nad 275bee effekt
    Kimber 8TC biwire-versjon høyttalerkabler
    Taralabs signalkabler.
    No offense - men NAD når ikke ProAc til knærne. Her må du grave dypere i lommeboken. Selv da tror jeg ikke at du slipper unna en sub - hvis du har tanker om å matche frekvensresponsen til et hodetelefon-oppsett.

    Jeg har gått for en nøytral og distinkt lydsignatur hjemme hos meg, men skjønner at også en mer røraktig lydsignatur kan falle i smak når det gjelder ProAc.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har:
    Nad 545bee cd-spiller
    Nad 165bee forforsterker
    Nad 275bee effekt
    Kimber 8TC biwire-versjon høyttalerkabler
    Taralabs signalkabler.
    Fyr løs sa du, her kommer det!

    Elektronikken din og høyttalerne stiller i forskjellige divisjoner!! Du trenger en oppgradering både på kilde- og forsterkersiden.. Høyttalerkablene dine er gode, men signalkablene kunne du kanskje byttet ut? ProAc er glad i god elektronikk, høyttalerne dine trenger 80-100 kvalitetswatt foret fra en dynamisk og god kilde.
    Dette er mine tanker, har en del erfaring fra ProAc med ulik elektronikk, og du vinner mye på å gå opp i kvalitet. NAD er langt i fra dårlig, men prøv feks noen gode transistorsaker fra Bryston, Creek, Audiolab, Exposure, DP, kanskje Rega osv. Rørforsterkere fungerer også ofte fint på ProAc.
    Prøvelån en annen forsterker først, det kan hende det er alt som skal til. 545 bee skal være en ok spiller til prisen. Pass på at høytt står godt ut fra sidevegger og minst 40-50 cm fra bakvegg. Låter det for lyst lar du de spille vinkelrett ut fra bakvegg, for mer detaljer "toe'er" du inn mot lytteposisjon. Kimberkabelen er nøytral, en Wireworld signalkabel vil f.eks gi mere kropp og kjøtt på beinet.

    M
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Jeg er begeistret for "motstanden" og ærligheten her. Det er viktig for meg. Bare fortsett (hvis det er mer å si).
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg er begeistret for "motstanden" og ærligheten her. Det er viktig for meg. Bare fortsett (hvis det er mer å si).
    Roksan Caspian forsterker og cd spiller tror jeg hadde vært en veldig god match til Anniversary + en sub :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Inspirert av Ulf hadde jeg meg en runde i dag med testing av forskjellig utstyr , morro :)
    Ble inspirert til å ta et bilde av mitt beskjedne ProAc-oppsett - på langt nær like imponerende som ditt, men det er skreddersydd til den tilgjengelige plassen.

    IMGP3504.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Inspirert av Ulf hadde jeg meg en runde i dag med testing av forskjellig utstyr , morro :)
    Ble inspirert til å ta et bilde av mitt beskjedne ProAc-oppsett - på langt nær like imponerende som ditt, men det er skreddersydd til den tilgjengelige plassen.



    Vis vedlegget 144779
    Det kan man kalle skreddersydd , du har endel kremkomponenter i hyllene der !
    Blir mye kjekkere tråd med masse bilder

    Har du klart å gjemme Bryston blokkene bak pulten ?

    Btw ,siden jeg ikke har egne rom å leke på , må allt ryddes vekk i dag, "det ser ut som en hifi butikk her "
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har:
    Nad 545bee cd-spiller
    Nad 165bee forforsterker
    Nad 275bee effekt
    Kimber 8TC biwire-versjon høyttalerkabler
    Taralabs signalkabler.
    Fyr løs sa du, her kommer det!

    Elektronikken din og høyttalerne stiller i forskjellige divisjoner!! Du trenger en oppgradering både på kilde- og forsterkersiden.. Høyttalerkablene dine er gode, men signalkablene kunne du kanskje byttet ut? ProAc er glad i god elektronikk, høyttalerne dine trenger 80-100 kvalitetswatt foret fra en dynamisk og god kilde.
    Dette er mine tanker, har en del erfaring fra ProAc med ulik elektronikk, og du vinner mye på å gå opp i kvalitet. NAD er langt i fra dårlig, men prøv feks noen gode transistorsaker fra Bryston, Creek, Audiolab, Exposure, DP, kanskje Rega osv. Rørforsterkere fungerer også ofte fint på ProAc.
    Prøvelån en annen forsterker først, det kan hende det er alt som skal til. 545 bee skal være en ok spiller til prisen. Pass på at høytt står godt ut fra sidevegger og minst 40-50 cm fra bakvegg. Låter det for lyst lar du de spille vinkelrett ut fra bakvegg, for mer detaljer "toe'er" du inn mot lytteposisjon. Kimberkabelen er nøytral, en Wireworld signalkabel vil f.eks gi mere kropp og kjøtt på beinet.

    M
    Henger meg på her - disse små ProAc'ene tåler godt at man overinvesterer i elektronikk. Ja, ikke bare tåler - de krever det også. Her har vi små høyttalere som er tunet ganske ekstremt - og det har sin pris. Noen av de beste ProAc-oppsettene jeg har hørt, er med kraftige og tighte transistorsaker: Bryston, DP, Krell. Jeg testet min datters Hegel H200 på mine 1SC - og det er også en variant jeg kan gå god for. Mitt lille Jeff Rowland 102 effekttrinn henger ikke helt med - bare nesten - men jeg har ikke plass til noe større akkurat i øyeblikket.
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Kunne godt tenke meg en Bryston, men lommeboka sier tvert nei. Jeg har tro på den veien du tegner opp, Ulf-B, med kraftig transistor-saker.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Inspirert av Ulf hadde jeg meg en runde i dag med testing av forskjellig utstyr , morro :)
    Ble inspirert til å ta et bilde av mitt beskjedne ProAc-oppsett - på langt nær like imponerende som ditt, men det er skreddersydd til den tilgjengelige plassen.



    Vis vedlegget 144779
    Det kan man kalle skreddersydd , du har endel kremkomponenter i hyllene der !
    Blir mye kjekkere tråd med masse bilder

    Har du klart å gjemme Bryston blokkene bak pulten ?

    Btw ,siden jeg ikke har egne rom å leke på , må allt ryddes vekk i dag, "det ser ut som en hifi butikk her "
    Ja - jeg har ca. 20cm luft bak alle de synlige boksene, og der står monoblokkene mine på høykant skrudd fast til veggen - rett under hver sin høyttaler. BxHxD på disse monoblokkene er ca. 21x43x11cm - d.v.s. de er ganske lange og smale.

    En tegning forklarer det hele mye bedre:

    Stereo.jpg
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Nice Ulf :)

    har prøvd det meste på mine ProAc opp gjennom , og er veldig enig i at kraftige Bryston forsterkere fungerer meget bra .
    Er selv svak for lyden i Mc275 , men har en stue som er lys i klangen , så kanskje derfor det funker så bra .
    på full guffe mister den kontrollen , men er meget bra på normale lyttenivåer .
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    En kar hadde med seg D2 kort tid etter at jeg byttet ut D15 med Focal. Jeg ble veldig overaska over hvor varmtlydende de låt. Hadde jeg vendt meg så fort til Focals lyd eller er D2 varmere enn D15? Skulle tro D1 har samme lydsignatur? Da jeg hadde ProAc tenkte jeg at de var bare litt på den mørke/snille siden, men etter byttet har jeg erfart dem mer avvikende fra nøytral enn hva jeg trodde som eier. Ja, de låter såkalt naturlig samtidig som de er bra åpne og detaljerte. Denne typen lyd gir etter min erafring også større og særlig dypere lydbildet. ProAc er veldig vennlig med dårlige innspillinger.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Heisan Lyngen :)
    Er nok mye hva du venner deg til , og liker selv .
    jeg var nylig å hørte på Focal Utopia Diva , og det som slo meg var hvor utrolig tynn og blodfattig lyden var .
    veldig detaljert , men ble litt skarpt og klinisk på endel opptak .
    Eieren var veldig fornøyd , og det er jo det viktigste .

    D2 og D1 står høyt på min liste over må høre produkter , det er jo forgjengerne til disse som satte ProAc på kartet .

    Har jo Anniversary versjonen av Tablette og oppfatter den som veldig naturlig mot det varme og behagelige ,men leser på nettet at mange mener den kan være litt skarp i kantene og for detaljert. Kan nok være parring med feil utstyr , men også forskjell i måten vi oppfatter lyden .
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    .
    jeg var nylig å hørte på Focal Utopia Diva , og det som slo meg var hvor utrolig tynn og blodfattig lyden var .
    veldig detaljert , men ble litt skarpt og klinisk på endel opptak .
    Har ikke hørt Diva, men mine er dønn ærlig med innspillingen. Endel innspillinger er blodfattige og tynne, mens andre oppfatter jeg som bra korrekte. ProAc mykner opp lyden på en måte slik at de kan virke mer naturlig, fyldigere og kroppsligere enn hva jeg tror faktisk finnes på innspillingene. Hva man ønsker blir jo en smaksak. På mange måter er det jo lettere å like lyden på ProAc, men jeg har blitt så godt tilvendt at det er vanskelig å gå tilbake. Men ser ikke bort i fra at jeg endrer mening engang :). ProAc lager vellydende høyttalere. Det er det ikke mye tvil om.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    .
    jeg var nylig å hørte på Focal Utopia Diva , og det som slo meg var hvor utrolig tynn og blodfattig lyden var .
    veldig detaljert , men ble litt skarpt og klinisk på endel opptak .
    Har ikke hørt Diva, men mine er dønn ærlig med innspillingen. Endel innspillinger er blodfattige og tynne, mens andre oppfatter jeg som bra korrekte. ProAc mykner opp lyden på en måte slik at de kan virke mer naturlig, fyldigere og kroppsligere enn hva jeg tror faktisk finnes på innspillingene. Hva man ønsker blir jo en smaksak. På mange måter er det jo lettere å like lyden på ProAc, men jeg har blitt så godt tilvendt at det er vanskelig å gå tilbake. Men ser ikke bort i fra at jeg endrer mening engang :). ProAc lager vellydende høyttalere. Det er det ikke mye tvil om.
    Ja , Stuart Taylor har virkelig mestret både kabinett og elementer :)
    De nye toppmodellene er blitt noe strammere i fisken uten å la det gå utover evnen til å formidle musikken .
    Dårlige opptak er fremdeles ikke bra , men store deler av musikksamlingen kan nytes ikke bare de samme 25 sporene om og om igjen ;)

    Leser du sammenligningen av ProAc D2 og Harbeth(husker ikke modell) i Stereophile får du inntrykk av at ProAc er detaljert og tro mot opptaket , på både godt og vondt ,så det er mye forskjellige meninger der ute :).
    Nå har jeg ikke hørt D2 enda så det kan jeg ikke uttale meg om , Harbeth har jeg hatt ,men ikke sammenlignet direkte med annet enn Spendor s8e ,den gang vant Harbeth pga formidlings evne (ståpels faktor).

    Btw selv om du mener dine er tro mot opptaket er det ikke sikkert jeg eller for den saks skyld de som har tatt opp lyden er enige med deg ;) Men har forstått at du har funnet det som passer perfekt for deg , og det er beundringsverdig :cool:

    Link til test Stereophile D2 http://www.stereophile.com/standloudspeakers/proac_response_d_two_loudspeaker/

    The Response D Twos did not flatter the music by making things sound richer than they were. However, in order to prevent this virtue from turning into a vice, the source components and amplification need to be of excellent quality.
     
    Sist redigert:

    vibberg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    169
    Antall liker
    15
    Jau...da var Cary SLI 80 i hus...og har lyttet endel...er bare en konklusjon egentlig, det låter krute godt!

    D38 er vel dimensjonen over EGENTLIG...men...når man kan switche til 80W kl.B1 så er det greit...man trenger ikke kl.A til Rihanna...man trenger kl.A til Miles Davis :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    .
    jeg var nylig å hørte på Focal Utopia Diva , og det som slo meg var hvor utrolig tynn og blodfattig lyden var .
    veldig detaljert , men ble litt skarpt og klinisk på endel opptak .
    Har ikke hørt Diva, men mine er dønn ærlig med innspillingen. Endel innspillinger er blodfattige og tynne, mens andre oppfatter jeg som bra korrekte. ProAc mykner opp lyden på en måte slik at de kan virke mer naturlig, fyldigere og kroppsligere enn hva jeg tror faktisk finnes på innspillingene. Hva man ønsker blir jo en smaksak. På mange måter er det jo lettere å like lyden på ProAc, men jeg har blitt så godt tilvendt at det er vanskelig å gå tilbake. Men ser ikke bort i fra at jeg endrer mening engang :). ProAc lager vellydende høyttalere. Det er det ikke mye tvil om.
    Ja , Stuart Taylor har virkelig mestret både kabinett og elementer :)
    De nye toppmodellene er blitt noe strammere i fisken uten å la det gå utover evnen til å formidle musikken .
    Dårlige opptak er fremdeles ikke bra , men store deler av musikksamlingen kan nytes ikke bare de samme 25 sporene om og om igjen ;)

    Leser du sammenligningen av ProAc D2 og Harbeth(husker ikke modell) i Stereophile får du inntrykk av at ProAc er detaljert og tro mot opptaket , på både godt og vondt ,så det er mye forskjellige meninger der ute :).
    Nå har jeg ikke hørt D2 enda så det kan jeg ikke uttale meg om , Harbeth har jeg hatt ,men ikke sammenlignet direkte med annet enn Spendor s8e ,den gang vant Harbeth pga formidlings evne (ståpels faktor).

    Btw selv om du mener dine er tro mot opptaket er det ikke sikkert jeg eller for den saks skyld de som har tatt opp lyden er enige med deg ;) Men har forstått at du har funnet det som passer perfekt for deg , og det er beundringsverdig :cool:

    Link til test Stereophile D2 ProAc Response D Two loudspeaker | Stereophile.com

    The Response D Twos did not flatter the music by making things sound richer than they were. However, in order to prevent this virtue from turning into a vice, the source components and amplification need to be of excellent quality.
    Jeg gikk alså fra Focal til ProAc og var sjelegald for at jeg slapp den overdrevne Focallyden fra Cobalt. Jeg var dermed høyeste beredskap om mulige overdrivelser når jeg hadde microene på demo i 2 uker. Jeg ville strekke strikken lengre uten å tippe over og det følte jeg de holdt. Det er først når man strekker strikken man virkelig merker hvor mye man har å gå på tror jeg. Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at de er dønn nøytrale for det er de sansynligvis ikke, men mer korrekte i forhold til minst mulig avvik fra det nøytrale i forhold til ProAc? Jo, det skulle jeg hå våget å lagt en god del penger på :rolleyes:. Det lille jeg har hørt Harbeth har vært tydelig farget. Hvordan er forskjellene mot ProAc synes du?

    Nei, Microene er ikke perfekte for meg. Jeg skulle gjerne byttet dem mot ProAc D100 (om jeg hadde hatt egnet rom), men aller helst ville jeg hatt Revel Ultima/Mark Levinson :eek:! Jeg hadde også gjerne byttet dem til større Martin Logan eller Marten for å nevne et par. Og min lydpreferanse er ikke satt for alltid. Jeg har stor forståelse for dem som ikke bryr seg om nøytralitet, men for tiden liker jeg ikke for mye farging. ProAc synes jeg har såpass lite markant farging at det hadde vært en lett tilvenning igjen.
     
    Sist redigert av en moderator:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jau...da var Cary SLI 80 i hus...og har lyttet endel...er bare en konklusjon egentlig, det låter krute godt!

    D38 er vel dimensjonen over EGENTLIG...men...når man kan switche til 80W kl.B1 så er det greit...man trenger ikke kl.A til Rihanna...man trenger kl.A til Miles Davis :)
    Gratulerer :)
    alltid gøy når ting lever opp til forventningene .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    .
    jeg var nylig å hørte på Focal Utopia Diva , og det som slo meg var hvor utrolig tynn og blodfattig lyden var .
    veldig detaljert , men ble litt skarpt og klinisk på endel opptak .
    Har ikke hørt Diva, men mine er dønn ærlig med innspillingen. Endel innspillinger er blodfattige og tynne, mens andre oppfatter jeg som bra korrekte. ProAc mykner opp lyden på en måte slik at de kan virke mer naturlig, fyldigere og kroppsligere enn hva jeg tror faktisk finnes på innspillingene. Hva man ønsker blir jo en smaksak. På mange måter er det jo lettere å like lyden på ProAc, men jeg har blitt så godt tilvendt at det er vanskelig å gå tilbake. Men ser ikke bort i fra at jeg endrer mening engang :). ProAc lager vellydende høyttalere. Det er det ikke mye tvil om.
    Ja , Stuart Taylor har virkelig mestret både kabinett og elementer :)
    De nye toppmodellene er blitt noe strammere i fisken uten å la det gå utover evnen til å formidle musikken .
    Dårlige opptak er fremdeles ikke bra , men store deler av musikksamlingen kan nytes ikke bare de samme 25 sporene om og om igjen ;)

    Leser du sammenligningen av ProAc D2 og Harbeth(husker ikke modell) i Stereophile får du inntrykk av at ProAc er detaljert og tro mot opptaket , på både godt og vondt ,så det er mye forskjellige meninger der ute :).
    Nå har jeg ikke hørt D2 enda så det kan jeg ikke uttale meg om , Harbeth har jeg hatt ,men ikke sammenlignet direkte med annet enn Spendor s8e ,den gang vant Harbeth pga formidlings evne (ståpels faktor).

    Btw selv om du mener dine er tro mot opptaket er det ikke sikkert jeg eller for den saks skyld de som har tatt opp lyden er enige med deg ;) Men har forstått at du har funnet det som passer perfekt for deg , og det er beundringsverdig :cool:

    Link til test Stereophile D2 ProAc Response D Two loudspeaker | Stereophile.com

    The Response D Twos did not flatter the music by making things sound richer than they were. However, in order to prevent this virtue from turning into a vice, the source components and amplification need to be of excellent quality.
    Jeg gikk alså fra Focal til ProAc og var sjelegald for at jeg slapp den overdrevne Focallyden fra Cobalt. Jeg var dermed høyeste beredskap om mulige overdrivelser når jeg hadde microene på demo i 2 uker. Jeg ville strekke strikken lengre uten å tippe over og det følte jeg de holdt. Det er først når man strekker strikken man virkelig merker hvor mye man har å gå på tror jeg. Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at de er dønn nøytrale for det er de sansynligvis ikke, men mer korrekte i forhold til minst mulig avvik fra det nøytrale i forhold til ProAc? Jo, det skulle jeg hå våget å lagt en god del penger på :rolleyes:. Det lille jeg har hørt Harbeth har vært tydelig farget. Hvordan er forskjellene mot ProAc synes du?

    Nei, Microene er ikke perfekte for meg. Jeg skulle gjerne byttet dem mot ProAc D100 (om jeg hadde hatt egnet rom), men aller helst ville jeg hatt Revel Ultima/Mark Levinson :eek:! Jeg hadde også gjerne byttet dem til større Martin Logan eller Marten for å nevne et par. Og min lydpreferanse er ikke satt for alltid. Jeg har stor forståelse for dem som ikke bryr seg om nøytralitet, men for tiden liker jeg ikke for mye farging. ProAc synes jeg har såpass lite markant farging at det hadde vært en lett tilvenning igjen.
    Jeg tror kombinasjonen du har nå blir dyr å toppe + at det er en lyd du liker :)
    men vi kan alltid drømme om noe bedre ;)
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Fikk nylig noen D15 i hus og det stemte liksom ikke helt. Ikke før jeg fikk satt på noen ecosse kabler
    ecosse.jpg
    og satt forsterker strømmen rett i veggen. Da åpnet himmelen seg... Tydelig at proacene liker gode kabler såvel som elektronikk. (kablene kostet 10K en gang)Oppsettet består foruten proacene av 2 doxa mod72, creek p43 passiv,og en Linn Genki cd spiller.Suget etter lytterommet til Lyric er borte:)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har kommet til at selv om Mc275 spiller deilig og magisk blir det litt baktungt på ProAc K6 .Kommer til å bruke god tid til å finne en ny forsterker , kom gjerne med forslag .
    De jeg vil prøve å få testet er , Hegel H20 H30, Bryston 4b /7b , Accuphase 460 .
    Vil bruke Ayon Skylla II som dac , men er mulig jeg prøver andre kilder også .
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har kommet til at selv om Mc275 spiller deilig og magisk blir det litt baktungt på ProAc K6 .Kommer til å bruke god tid til å finne en ny forsterker , kom gjerne med forslag .
    De jeg vil prøve å få testet er , Hegel H20 H30, Bryston 4b /7b , Accuphase 460 .
    Vil bruke Ayon Skylla II som dac , men er mulig jeg prøver andre kilder også .
    Hvorfor ikke prøve Rogue Audio M180 monoblokker? Disse skal levere "magisk" ift pris i følge flere.. Hør med Håvar "Planet" Snapa, han er svært imøtekommende ift utlån av utstyr.

    M
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har kommet til at selv om Mc275 spiller deilig og magisk blir det litt baktungt på ProAc K6 .Kommer til å bruke god tid til å finne en ny forsterker , kom gjerne med forslag .
    De jeg vil prøve å få testet er , Hegel H20 H30, Bryston 4b /7b , Accuphase 460 .
    Vil bruke Ayon Skylla II som dac , men er mulig jeg prøver andre kilder også .
    Hvorfor ikke prøve Rogue Audio M180 monoblokker? Disse skal levere "magisk" ift pris i følge flere.. Hør med Håvar "Planet" Snapa, han er svært imøtekommende ift utlån av utstyr.

    M
    Rogue Audio har jeg stor tro på .
    Men legger til at en av grunnene også er å få plass til hifien inni benken ,ikke oppå , da blir rør for varmt .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Har Hegel P30 H20 til test nå .
    for mye bass , som overdøver resten .
    ble veldig overasket over dette , men 275 låter mer homogent fra bass til diskant , og stemmer kommer bedre frem .
    SkyllaII er veldig fyldig så resultatet hadde kanskje blitt anderledes med annen kilde .
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri hatt sans for Hegel...
    Prøv noe mer musikalsk; hva med en Cary rørpre og Bryston effekt? Det må da gå bra ift varmen?

    M
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Lenge siden Hegel hadde klinisk umusikals lyd . Dette settet låter veldig bra , varmt og detaljert med god fylde , søk på google ;)
    Prøvde med Hegel dac 20 som kilde i dag , og full Nordost kabling .
    lyden ble strammet opp en god del , og det er ingen tvil om at dette er et meget bra sett( Hegel P30 H20).
    Men på K6 blir bassen i overkant i mitt rom .
    Stor takk til Soundgarden Forus , Johnny og Odd Kåre , for god service :)
     

    jobb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    83
    Antall liker
    23
    Noen her som har erfaring med hvordan ProAc D18 og Vincent SV-236 låter sammen?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde D15 på en Vincent SV 226 mk2 en kort periode. Det låt stort, varmt, musikalsk og innbydende. Det ble dog aldri noen kontant, stram bass.. Tror de 2 hadde mange felles egenskaper slik at det ble litt for mye av det gode, litt for trygt..

    M
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Om man liker "huslyden" til ProAc er det jo bare å supplere med en god sub eller to for å snerten i bassen. ProAc er tunet veldig lavt så sub med høypassfilter er etter min mening en ypperlig idé. :)

    Mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Om man liker "huslyden" til ProAc er det jo bare å supplere med en god sub eller to for å snerten i bassen. ProAc er tunet veldig lavt så sub med høypassfilter er etter min mening en ypperlig idé. :)

    Mvh
    Så på anleggsbloggen din Toref , det så heftig ut , og veldig stilrent :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn