ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Hadde Proac D38 sammen med Midgaard 600W klasse D monoblokker og Cary SLP 03 rør pre. Noen av det morsomste jeg har hatt sammen med Proac, rå kraft kombinert med rør lyd. Kilde var EC CD spiller. Ellers ble jeg også blendet av rør og 2.5 for mange år siden og 2.5 var mine første Proac som jeg angrer at jeg solgte.
    2,5 er en høyttaler jeg har kikket litt etter, pga alle positive omtalene, skulle hjerne hørt denne.
    3,8 har jeg hørt, og den låt jo fantastisk 8)
     

    Erik.M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    118
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Proac D38 sammen med Midgaard 600W klasse D monoblokker og Cary SLP 03 rør pre. Noen av det morsomste jeg har hatt sammen med Proac, rå kraft kombinert med rør lyd. Kilde var EC CD spiller. Ellers ble jeg også blendet av rør og 2.5 for mange år siden og 2.5 var mine første Proac som jeg angrer at jeg solgte.
    2,5 er en høyttaler jeg har kikket litt etter, pga alle positive omtalene, skulle hjerne hørt denne.
    3,8 har jeg hørt, og den låt jo fantastisk 8)
    Ligger et par på Finn, hørte på de, helt topp, men fornuften? gjorde at anlegg 2 i kjellerstua fremdeles er med noen billige AP.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Hadde Proac D38 sammen med Midgaard 600W klasse D monoblokker og Cary SLP 03 rør pre. Noen av det morsomste jeg har hatt sammen med Proac, rå kraft kombinert med rør lyd. Kilde var EC CD spiller. Ellers ble jeg også blendet av rør og 2.5 for mange år siden og 2.5 var mine første Proac som jeg angrer at jeg solgte.
    2,5 er en høyttaler jeg har kikket litt etter, pga alle positive omtalene, skulle hjerne hørt denne.
    3,8 har jeg hørt, og den låt jo fantastisk 8)
    Ligger et par på Finn, hørte på de, helt topp, men fornuften? gjorde at anlegg 2 i kjellerstua fremdeles er med noen billige AP.
    Takk for tipset, har sendt ham melding :)
    Så de like fine ut som han skriver ?

    Det jeg sliter litt med er frakt, han hadde ikke org emballasje, men mente han kunne pakke dem godt.
    Vet ikke om jeg er helt komfortabel med det, og bor litt for langt vekke fra Oslo.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Har snakket med selger.
    Han ønsket hele kjøpesummen på konto før forsendelse.
    Hadde ikke emballasje, men kunne pakke godt med banankasser, bobleplast og plast.
    Jeg står over disse :)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Har snakket med selger.
    Han ønsket hele kjøpesummen på konto før forsendelse.
    Hadde ikke emballasje, men kunne pakke godt med banankasser, bobleplast og plast.
    Jeg står over disse :)
    Han skjønte du skulle ha høyttalere og ikke frukt?
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Noen som ser hvilke forsterkere som driver ProAcene på bildet i L&B og for så vidt tidligere i denne tråden (Response K8 ), fra Munchen-messa? Jeg synes de ligner på Sugden, de to monoblokkene nærmest høyttalerne...
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    3.152
    Noen som ser hvilke forsterkere som driver ProAcene på bildet i L&B og for så vidt tidligere i denne tråden (Response K8 ), fra Munchen-messa? Jeg synes de ligner på Sugden, de to monoblokkene nærmest høyttalerne...
    Helt riktig, det er Sugden Masterclass. 165 watt klasse A, tror jeg? Korriger meg hvis jeg tar feil!
     
    Sist redigert:

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    165w klasse A?! Ouch! :D
    Men er det slik at ProAc anbefaler Sugden til sine produkter? Ser at AR også er nevnt her tidligere, samt rør. Men rør er uaktuelt for min del nå.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    3.582
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt Sugden Masterclass Integrert med Proac D38 og det låter meget bra. Hadde Sugden også i begynnelsen med K6. Men oppgraderingsangsten kom...Men har en PassLab Klasse A nå på gang da jeg liker Proac sammen med klasse A forsterkere. Det skal bli spennende.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Stewart Taylor bruker(brukte) Sugden og ARC i utvikling av ProAc.
    Selv bruker han store monoblokker fra Jadis på D100, som etter det jeg har hørt ble laget for ham selv :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.118
    Antall liker
    1.096
    Torget vurderinger
    10
    empire rc24 ? stativene de har på på dynabel er jo og stødige fine med sandfylling de er vel ganske like target sine og er på ca 60 cm i høyde ? men de er kanskje ikke flotte nok ;) har slike selv sandfyllte med fin blåsesand fra biltema, veier vel ca 26 kg stk med denne sanda :)
    Disse var temmelig like de jeg har, Sonic Design SQ404, 64cm fra gulv inkl spike og underlag, topp plate er 17,5cm x 18,2cm.


    Vis vedlegget 313939
    Edit; La ut et par spørsmål ang. disse stativene, men fant dem på nettet som Custom Design SQ 404 og har fått svarene jeg trengte.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Sikler fælt på D48R, mens K6 får bli en drøm :). Noen som har hørt både D48R og K6? Og kan forstelle forskjellene på disse?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    empire rc24 ? stativene de har på på dynabel er jo og stødige fine med sandfylling de er vel ganske like target sine og er på ca 60 cm i høyde ? men de er kanskje ikke flotte nok ;) har slike selv sandfyllte med fin blåsesand fra biltema, veier vel ca 26 kg stk med denne sanda :)
    Disse var temmelig like de jeg har, Sonic Design SQ404, 64cm fra gulv inkl spike og underlag, topp plate er 17,5cm x 18,2cm.


    Vis vedlegget 313939
    Edit; La ut et par spørsmål ang. disse stativene, men fant dem på nettet som Custom Design SQ 404 og har fått svarene jeg trengte.
    Mange navn og holde styr på ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    K6 koster 150.000kr... K8 kommer på det samme som Pro K8 tror jeg.. nærmere 300k :p.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    D48 er nok en konge høyttaler, og litt mer tilgivende enn K6.
    Hva du driver dem med er det nok rommet du spiller i som avgjør, stort rom trenger mer watt for og fylles opp, men viktigst er nok kvaliteten på watt :)
    Keep us posted ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har moret meg med å bytte om på de små ProAc'ene mine:

    D1 spiller nå på arbeidsrommet - sammen med Benchmark elektronikk og en ProAc ER1 sub, mens 1SC står i TVstuen og fôres av Weiss+Mark Levinson+Bryston - i samspill med en Amphion sub.

    Og det var en omrokering som ga mersmak. Såpass mersmak at jeg har endret signaturen min. D1 er litt råere i bassen enn 1SC - og passer bedre med ProAc ER1 - som ikke akkurat er noen bass-racer. 1SC mangler det lille i bassen som et samspill med den noe mer kontante Amphion-suben oppveier på en utmerket måte.

    Jeg har hatt begge ProAc-parene mine i en del år nå - men har aldri kommet på idéen å bytte dem om før kona var ute en kveld tidligere denne uken.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Fordelen med og ha flere anlegg ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En annen fordel med ombyttingen min, er at D1 har noe bedre lavspillingsegenskaper - noe som er en fordel på arbeidsrommet mitt, hvor jeg spiller relativt lavt (sitter under 1 meter fra høyttalerne) - mens 1SC trenger litt mer pådrag for å våkne til liv - og det passer utmerket i TVstuen/allrommet på rundt 50 kvm.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    445
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    En annen fordel med ombyttingen min, er at D1 har noe bedre lavspillingsegenskaper - noe som er en fordel på arbeidsrommet mitt, hvor jeg spiller relativt lavt (sitter under 1 meter fra høyttalerne) - mens 1SC trenger litt mer pådrag for å våkne til liv - og det passer utmerket i TVstuen/allrommet på rundt 50 kvm.
    Hei! Jeg har et par D38,veldig fornøyd med de. Har litt lyst til å prøve stativhøytalere(D1,D2). Noe erfaring med forskjellen? Skjønner jeg mister en del i bunn??????
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    En annen fordel med ombyttingen min, er at D1 har noe bedre lavspillingsegenskaper - noe som er en fordel på arbeidsrommet mitt, hvor jeg spiller relativt lavt (sitter under 1 meter fra høyttalerne) - mens 1SC trenger litt mer pådrag for å våkne til liv - og det passer utmerket i TVstuen/allrommet på rundt 50 kvm.
    Hei! Jeg har et par D38,veldig fornøyd med de. Har litt lyst til å prøve stativhøytalere(D1,D2). Noe erfaring med forskjellen? Skjønner jeg mister en del i bunn������
    Jeg kjenner ikke D2 - har bare hørt den ved et par anledninger - men D1 har vært en del av inventaret her hjemme noen år nå. Sammenlignet med D25 - som jeg hadde i mange år før jeg flyttet fra hus til leilighet - mister man ganske mye med D1. Mister ikke bare "en del" i bunnen - ganske mye, faktisk. Uten sub hadde det vært helt uholdbart for meg. Pluss at de større ProAc'ene spiller mer avslappet på alle volumer. Noe som merkes spesielt godt når man drar på litt - da blir ProAc's småtasser ganske fort stresset. Hvis du ikke har spesielt gode grunner til å trappe ned, ville jeg ha vært veldig tilbakeholden, hvis jeg var deg.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    445
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    En annen fordel med ombyttingen min, er at D1 har noe bedre lavspillingsegenskaper - noe som er en fordel på arbeidsrommet mitt, hvor jeg spiller relativt lavt (sitter under 1 meter fra høyttalerne) - mens 1SC trenger litt mer pådrag for å våkne til liv - og det passer utmerket i TVstuen/allrommet på rundt 50 kvm.
    Hei! Jeg har et par D38,veldig fornøyd med de. Har litt lyst til å prøve stativhøytalere(D1,D2). Noe erfaring med forskjellen? Skjønner jeg mister en del i bunn������
    Jeg kjenner ikke D2 - har bare hørt den ved et par anledninger - men D1 har vært en del av inventaret her hjemme noen år nå. Sammenlignet med D25 - som jeg hadde i mange år før jeg flyttet fra hus til leilighet - mister man ganske mye med D1. Mister ikke bare "en del" i bunnen - ganske mye, faktisk. Uten sub hadde det vært helt uholdbart for meg. Pluss at de større ProAc'ene spiller mer avslappet på alle volumer. Noe som merkes spesielt godt når man drar på litt - da blir ProAc's småtasser ganske fort stresset. Hvis du ikke har spesielt gode grunner til å trappe ned, ville jeg ha vært veldig tilbakeholden, hvis jeg var deg.
    OK,takk for den. En ting mindre å gruble på.D38 blir nok stående
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.909
    Antall liker
    4.420
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    trur du vil få bra med kropp i d2 tross at det er en stativhøyttaler :) har selv erfart her med div stativtalere at man må opp på 6,5 tommere for å kunne få bra fundament :), har selv noen småmonitorer nå med 5,1/4 og de spiller meget bra men det jeg mangler mest er kropp og luft i stemmer selv om det som er der er bra men er mer på micro kvaliteter en makro niva:) ikke hørt d2 selv men har hatt scan speak revelator selvbtgg stativ og der var det god kropp edit de kunne fint brukes i stuer på rundt 30 kvm :) har på følelsen at d2 spiller litt likt denne jeg hadde stor mellomtone med god dynamikk men samtidig fin ro over det hele uten å føles stressa :) ifølge papira så skal jo ikke d2 være så langt unna for eks d18 i nedre frekvens område :) men enig med ULF-B ihvertfall ikke kvitt deg med d38 ;)
    merker det bare selv og hvor mye jeg følte jeg mista her bare fra å gå fra scan speak revelator 6,5 tommer til mindre 5 1/4 og det var fundament og kropp enn la først merke til enn mangla forskjellen var ganske stor selv på den ene tommern :) men kommer jo ann på om man er mer fan av micro enn macro ell omvent også :)men alright med litt av alt :)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    D38 spiller i en helt annen divisjon.
    D1 D2 fungerer glimrende i mindre rom, hvor D38 ville blitt for boomy.
    I større rom er D38 en bedre musikkformidler, med en helt annen ro og tyngde.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    809
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er det ikke d48r som gjelder i større rom :p
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    3.152
    Poenget er vel at store fullfrekvenshøyttalere trenger større rom, uavhengig av om de heter 38 eller 48.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Og ikke minst forsterkere som klarer å holde de stramme. Med Music Angel KT88 hørtes mine D25 altfor boomy ut og bassen fløt ut. Jeg fryktet bomkjøp ved at stua ble for liten. Så koblet jeg på en Line Magnetic LM218iA og du verden for en forskjell. Bassen er nå stram og dyp og en bass som ikke overskygger mellomtone og diskant. Kraftige kvalitets rør- og transistorer med mye strøm er det jeg erfarer at ProAc skal ha.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Music Angel fungerer glimrende på Tablette og D2, kanskje av samme grunn som gjør at den ikke fungerte på D25:)
    Oppløst og fyldig med bra driv.
    Eneste jeg har oppgradert på den er røra.

    Har foresten lenge sett etter Mk5 Technics, men gikk for den nye Pioneer.
    Ikke helt Technics, men har nok noe av dennes kvaliteter:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja min MA som var oppgradert med Mundorf sølv/ olje og gull/ olje kapser spilte som en drøm på Dali Ikon 6mk2:) Men manglet nok litt strøm til å drive D25 skkkelig.

    Grattis med enda en spiller:):) Blir moro å høre hva du synes om den. Pen spiller og er nok inspirert av M5G (litt mer påkostet enn mk5). Bra DD-spillere er tilbake:)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    49
    Det var M5G jeg mente :)
    Ligger som regel på over 10k brukt.
    Liker jeg Pioneeren kommer jeg kanskje til og følge enda bedre med på brukten 8)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har sammenlignet d20r med d30r og har litt de kan dele her om den opplevelsen?

    mvh amademus
     

    rosros

    HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    63
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    10
    Hei og god sommer til alle Proacvenner. I går kveld tok jeg meg tid til og endre plasserigen av mine Proac Response 3.5. De har stått plassert litt for langt ut fra bakvegg og godt med plass til sideveggene. De spilte litt for "lett" og uten dynamikk med denne plasseringen. Og de var vinklet rett mot min lytteposisjon. Men jeg leste en test av 3.5 i Dansk HIFIDELITY fra 1998 at de hadde store utfordringer med plasseringen av 3.5. Jeg fulgte deres råd med en nærmere plassering til bakvegg. Ca 1,5 meter og veldig god avstand til sideveggene. Og det viktigste var vinklingen hvor de står nesten stående rett fram men med en svak vinkling mot lytterposisjon. Oiiiiiiiiii Det var noe annet…de spilter(er) nå helt sykt bra. Dynamikk, oppløsning,holografi jeg aldri har hørt før. Hvordan er dette mulig med bare litt korrigering av avstander og vinkling av dissse vakre Proacene. Har noen andre opplevelser av det samme og andre gode råd for plassering av Proac Response 3.5 så kom og del det med andre her på forumet! Ha en fortsatt god sommer!!!!
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Dette er i tråd med mine egne erfaringer uansett høyttalere. Like viktig er det å jobbe akustisk med rommet ellers. Et tips er DAAD. Dette er helt suverene produkter som rydder og får frem godsakene i lyden. Mr Tyler "lager" for øvrig veldig fornuftig konstruerte høyttalere. En av mine favoritter. :)

    Hei og god sommer til alle Proacvenner. I går kveld tok jeg meg tid til og endre plasserigen av mine Proac Response 3.5. De har stått plassert litt for langt ut fra bakvegg og godt med plass til sideveggene. De spilte litt for "lett" og uten dynamikk med denne plasseringen. Og de var vinklet rett mot min lytteposisjon. Men jeg leste en test av 3.5 i Dansk HIFIDELITY fra 1998 at de hadde store utfordringer med plasseringen av 3.5. Jeg fulgte deres råd med en nærmere plassering til bakvegg. Ca 1,5 meter og veldig god avstand til sideveggene. Og det viktigste var vinklingen hvor de står nesten stående rett fram men med en svak vinkling mot lytterposisjon. Oiiiiiiiiii Det var noe annet…de spilter(er) nå helt sykt bra. Dynamikk, oppløsning,holografi jeg aldri har hørt før. Hvordan er dette mulig med bare litt korrigering av avstander og vinkling av dissse vakre Proacene. Har noen andre opplevelser av det samme og andre gode råd for plassering av Proac Response 3.5 så kom og del det med andre her på forumet! Ha en fortsatt god sommer!!!!
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei og god sommer til alle Proacvenner. I går kveld tok jeg meg tid til og endre plasserigen av mine Proac Response 3.5. De har stått plassert litt for langt ut fra bakvegg og godt med plass til sideveggene. De spilte litt for "lett" og uten dynamikk med denne plasseringen. Og de var vinklet rett mot min lytteposisjon. Men jeg leste en test av 3.5 i Dansk HIFIDELITY fra 1998 at de hadde store utfordringer med plasseringen av 3.5. Jeg fulgte deres råd med en nærmere plassering til bakvegg. Ca 1,5 meter og veldig god avstand til sideveggene. Og det viktigste var vinklingen hvor de står nesten stående rett fram men med en svak vinkling mot lytterposisjon. Oiiiiiiiiii Det var noe annet…de spilter(er) nå helt sykt bra. Dynamikk, oppløsning,holografi jeg aldri har hørt før. Hvordan er dette mulig med bare litt korrigering av avstander og vinkling av dissse vakre Proacene. Har noen andre opplevelser av det samme og andre gode råd for plassering av Proac Response 3.5 så kom og del det med andre her på forumet! Ha en fortsatt god sommer!!!!
    Min erfaring med ProAc - dog ingen erfaring med Response 3.5 - er at de godt kan vinkles i h.t. ProAc's anbefalinger, d.v.s. at de vinkles mot lytteposisjon slik at ingen av sidekantene er synlige når man sitter i sweet spot. Det har fungert bra på D25, D1 og 1 SC hjemme hos meg. Men ingen regel uten unntak - mindre avstand til vegg kan gjerne kombineres med mindre vinkling. Men når det gjelder vinkling er det ofte bare små justeringer som skal til. En liten millimeter her og der - og lyden sitter på en helt annen måte.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Hei. Har lest side opp og ned i denne tråden etter å hatt et veldig hyggelig møte med D30R på en kort demo. At de har enormt detaljnivå og romfølelse uten å bli slitsomme var min første erfaring og virker å være en gjenganger i denne tråden. Overraskende dyp og kontant bass var den andre opplevelsen i hvert fall på enkelte sanger.

    Hva er deres proac spesialister sin erfaring på D30R når det gjelder tyngde og bass? Skal eventuelt spille "frittstående", dvs plasseres langt ut i rommet, i en tilnærmet kvadratisk stue på ca 20kvm.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn