ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
    Gratulerer! Godt å høre om flere som er i "sort ask klubben", kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din - sitter som støpt så fort muligheten byr seg.;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.631
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Dette er passe OT, men siden det skjedde mens jeg lyttet til mine kjære D28 - så poster jeg her...
    Hørte på en låt av Sting via Wimp, litt ut i låten så kommer plutselig lyden direkte fra min venstre side som om jeg har en høyttaler ved siden av meg.
    Har aldri opplevd dette før, er det noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer?
     

    Vedlegg

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    Dette er passe OT, men siden det skjedde mens jeg lyttet til mine kjære D28 - så poster jeg her...
    Hørte på en låt av Sting via Wimp, litt ut i låten så kommer plutselig lyden direkte fra min venstre side som om jeg har en høyttaler ved siden av meg.
    Har aldri opplevd dette før, er det noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer?
    Q sound

    QSound - Wikipedia, the free encyclopedia

    "All this time" og "Mad about you" er mikset i Q-sound på den Sting plata du hørte på

    mvh
     
    Sist redigert:

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Dette er passe OT, men siden det skjedde mens jeg lyttet til mine kjære D28 - så poster jeg her...
    Hørte på en låt av Sting via Wimp, litt ut i låten så kommer plutselig lyden direkte fra min venstre side som om jeg har en høyttaler ved siden av meg.
    Har aldri opplevd dette før, er det noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer?
    Q sound

    QSound - Wikipedia, the free encyclopedia

    "All this time" og "Mad about you" er mikset i Q-sound på den Sting plata du hørte på

    mvh
    Ok, googlet litt selv også, men fant ikke ut at Sting brukte Q-sound. Takk for hjelpen!
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    35
    Dette er passe OT, men siden det skjedde mens jeg lyttet til mine kjære D28 - så poster jeg her...
    Hørte på en låt av Sting via Wimp, litt ut i låten så kommer plutselig lyden direkte fra min venstre side som om jeg har en høyttaler ved siden av meg.
    Har aldri opplevd dette før, er det noen som har en forklaring på hvorfor dette skjer?
    Q sound

    QSound - Wikipedia, the free encyclopedia

    "All this time" og "Mad about you" er mikset i Q-sound på den Sting plata du hørte på

    mvh
    Ok, googlet litt selv også, men fant ikke ut at Sting brukte Q-sound. Takk for hjelpen!
    Q-sound mix blant annet på platene "The soul cages", "Fields of gold, best of" og "All this time"

    mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Den mest berømte Q sound plata er Roger Waters - Amused to death.
    Hvis anlegget er riktig satt opp, høres det ut som en hund bjeffer langt ute til høyre, høres ut som den står utenfor og bjeffer.
    Ganske stilig de 10 første gangene ;D
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Den mest berømte Q sound plata er Roger Waters - Amused to death.
    Hvis anlegget er riktig satt opp, høres det ut som en hund bjeffer langt ute til høyre, høres ut som den står utenfor og bjeffer.
    Ganske stilig de 10 første gangene ;D
    Har lest om Q-sound tidligere, men aldri gitt det mer ettertanke. Var ganske morsomt når det dukket opp. Prøvde å google det når jeg var på et nattskift, men fant ikke ut av det da - sikkert pga lapskaushjerne. Derfor jeg måtte sjekke her, for hvis ikke det hadde vært Q-sound så hadde det vært bra sprøtt! Testet sporet Dogs, hørtes ut som det var hunder i hagen. 8)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
    Dukker det opp litt bilder snart?:rolleyes:
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
    Dukker det opp litt bilder snart?:rolleyes:
    Ja, det må kunne ordnes. :)

    Har noen gode forslag til ny forsterker for D20R?
    Ønsker meg noe som reduserer antall bokser (dac+int(+stream?)), funker med streaming (alt av musikk ligger på server nå), kurant WAF, som ikke har bijobb som varmeovn. Budsjett.... tja, rundt 20k kanskje. Har kikket litt på Hegel H160 så langt. Har vurdert Bladelius Thor mk3, men etter prisjustering i år har den blitt for dyr. Tenker også på Parasound HINT. Marantz PM-serie?

    Så langt har D20R blitt drevet av Pioneer SCLX76, men har en mistanke om at ProAcene har potensiale over dette. Kjøper gjerne brukt.
    På forhånd takk om noen har forslag. =)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
    Dukker det opp litt bilder snart?:rolleyes:
    Ja, det må kunne ordnes. :)

    Har noen gode forslag til ny forsterker for D20R?
    Ønsker meg noe som reduserer antall bokser (dac+int(+stream?)), funker med streaming (alt av musikk ligger på server nå), kurant WAF, som ikke har bijobb som varmeovn. Budsjett.... tja, rundt 20k kanskje. Har kikket litt på Hegel H160 så langt. Har vurdert Bladelius Thor mk3, men etter prisjustering i år har den blitt for dyr. Tenker også på Parasound HINT. Marantz PM-serie?

    Så langt har D20R blitt drevet av Pioneer SCLX76, men har en mistanke om at ProAcene har potensiale over dette. Kjøper gjerne brukt.
    På forhånd takk om noen har forslag. =)
    Høres bra ut, for fin tråd til å la den ligge i ro...

    Selv bruker jeg en Nad C390 på D28, kunne sikkert guffet på med enda mer, men funker egentlig veldig bra hos meg. Denne kan man jo bygge ut med moduler, HDMI, BluSound etc... Blir ikke spess varm heller, men WAF er ikke tilstede. Min står gjemt bak stoffdør i TV-benk. Disse har gått temmelig rimelig på brukten, og vurderer du den ny så er den ca i det prisleiet du nevner.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Noen som vil dele litt erfaringer rundt ProAcs mindre skapninger? Kunne godt tenke meg litt godlyd på hytta også.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Noen som vil dele litt erfaringer rundt ProAcs mindre skapninger? Kunne godt tenke meg litt godlyd på hytta også.
    Hvor små skal de være?

    Hvis du tenker noe så smått som 1SC og D1, så kjenner jeg dem godt. De er om mulig enda mer kresne enn sine storebrødre på elektronikk. Med disse nevnte småtasser nytter det ikke med annet enn elektronikk med det jeg kaller "musikalsk jerngrep" - men får du det til, er det verdt kostnadene og bryderiet. En sub hjelper godt på lytteopplevelsen.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Noen som vil dele litt erfaringer rundt ProAcs mindre skapninger? Kunne godt tenke meg litt godlyd på hytta også.
    Hvor små skal de være?

    Hvis du tenker noe så smått som 1SC og D1, så kjenner jeg dem godt. De er om mulig enda mer kresne enn sine storebrødre på elektronikk. Med disse nevnte småtasser nytter det ikke med annet enn elektronikk med det jeg kaller "musikalsk jerngrep" - men får du det til, er det verdt kostnadene og bryderiet. En sub hjelper godt på lytteopplevelsen.
    Jeg har vært inne på bokhyllehøyttalere, uten sub. Plassen er begrenset, og de må plasseres på hyller eller i reol. ProAc har vel fire stykk småtasser, så del gjerne inntrykk rundt disse!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kan også annbefale proAC sine eldre tablette og super tablette også :) hadde i fjor et par med super tablette og de spillte overbevisende musikalsk og lekende med min daværende roksan caspian mk2 forsterker som var oppgitt til 2x85 watt :) kan jo ikke forvente seg veldig dypt fundament men det som er der av bunn er overbevisende nok synes de trosser størrelsen på en fin måte :) savner nesten super tablettene litt når de små nevnes her nå hehe;)

    mvh
    ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    de har ihvertfall tablette ,tablette 3,
    super tablette ,reference eight, reference eight signature , tablette anniversary ,response d1 og 1sc alle disse med 4,5-5 ,1/4 tommer, response d2 med 6,5 er vel de jeg kommer på i farta :) av stativ talere fra proac nå :)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    de har ihvertfall tablette ,tablette 3,
    super tablette ,reference eight, reference eight signature , tablette anniversary ,response d1 og 1sc alle disse med 4,5-5 ,1/4 tommer, response d2 med 6,5 er vel de jeg kommer på i farta :) av stativ talere fra proac nå :)
    Kikket bare inne på ProAc sine sider, de andre er utgåtte modeller? ???
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Må melde meg inn her. I dag ble det på døra levert et par lekre Response D20R, direkte fra Tor hos Lyric.
    Eksepsjonelt rask handling (1 døgn fra Oslo til Ålesund). Flotte saker i black ash, og de spiller jo som en drøm ut fra eska. Med bassport i bunn var ikke hjørnene et stort problem lenger og de får komme greit ut i rommet til tross.

    Utover ettermiddagen og kvelden ble det bare vanskeligere og vanskeligere å forlate godstolen og håndtere kveldsmat og legging. Snart tilbake. ;)
    Dukker det opp litt bilder snart?:rolleyes:
    Ja, det må kunne ordnes. :)

    Har noen gode forslag til ny forsterker for D20R?
    Ønsker meg noe som reduserer antall bokser (dac+int(+stream?)), funker med streaming (alt av musikk ligger på server nå), kurant WAF, som ikke har bijobb som varmeovn. Budsjett.... tja, rundt 20k kanskje. Har kikket litt på Hegel H160 så langt. Har vurdert Bladelius Thor mk3, men etter prisjustering i år har den blitt for dyr. Tenker også på Parasound HINT. Marantz PM-serie?

    Så langt har D20R blitt drevet av Pioneer SCLX76, men har en mistanke om at ProAcene har potensiale over dette. Kjøper gjerne brukt.
    På forhånd takk om noen har forslag. =)
    Hei!

    Hvis D20R er av vanlig ProAc-støpning(som jeg regner med de er) så vil de respondere voldsomt på forskjellige forsterkere og kilder..
    Det hele koker ned til hva du ønsker av klarhet, stramhet, varme og følelse...
    Selv liker jeg ProAc med litt "emosjonelle" forsterkere :) Du nevner Hegel og Bladelius, og disse vil nok være mer i det "nøytrale" og klare hjørnet.
    Marantz vil vanligvis låte mer mørkt/varmt og med en litt mer utsvevende og pløsete bass..
    Hva med rør?
    30-60 rørwatt vil i mine øyne gjøre underverker med en slik høyttaler! Cary, LM, Rogue, Octave, ARC osv er vel høyst aktuelle kandidater for skikkelig godlyd.
    Vil du ha følelser og nerve med transistor vil jeg anbefale siste versjon Exposure 3010 S2, et kupp til prisen!
    Naim låter kjedelig og platt i forhold! ;)
    NB; har på ingen måte tatt hensyn til ditt ønske om alt-i-en-boks, noen snarveier er ofte blindspor ..
    M
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jepp de andre er det vel et ``par`` år siden kom hehe de super tablettene jeg hadde var vel fra 90-91 så de var ihvertfall utgått ;)

    det jeg i allefall kan si om super tablette er at den spiller med passe energisk musikalsk driv/ ``punch`` tross 4,5 toms mid/bass samtidig som de hadde en fin mellomtone som var godt stemt med diskanten :) og de forma seg veldig etter hva slags elektronikk jeg brukte på dem , men selv ville jeg hatt elektronikk som er sånn midt på treet varmt lydende og samtidig noe med litt timing :) trur også noen rimeligere marantz forsterkere også kunne funket fint på små proAC-er men det er ingen tvil om at man ikke bør undervurdere de utifra størrelsen :) man bør helst ha litt reserver :)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    jepp de andre er det vel et ``par`` år siden kom hehe de super tablettene jeg hadde var vel fra 90-91 så de var ihvertfall utgått ;)

    det jeg i allefall kan si om super tablette er at den spiller med passe energisk musikalsk driv/ ``punch`` tross 4,5 toms mid/bass samtidig som de hadde en fin mellomtone som var godt stemt med diskanten :) og de forma seg veldig etter hva slags elektronikk jeg brukte på dem , men selv ville jeg hatt elektronikk som er sånn midt på treet varmt lydende og samtidig noe med litt timing :) trur også noen rimeligere marantz forsterkere også kunne funket fint på små proAC-er men det er ingen tvil om at man ikke bør undervurdere de utifra størrelsen :) man bør helst ha litt reserver :)
    Jeg får holde et godt øye til brukten, kanskje dukker det opp en godbit.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Noen som vil dele litt erfaringer rundt ProAcs mindre skapninger? Kunne godt tenke meg litt godlyd på hytta også.
    Hvor små skal de være?

    Hvis du tenker noe så smått som 1SC og D1, så kjenner jeg dem godt. De er om mulig enda mer kresne enn sine storebrødre på elektronikk. Med disse nevnte småtasser nytter det ikke med annet enn elektronikk med det jeg kaller "musikalsk jerngrep" - men får du det til, er det verdt kostnadene og bryderiet. En sub hjelper godt på lytteopplevelsen.
    Jeg har vært inne på bokhyllehøyttalere, uten sub. Plassen er begrenset, og de må plasseres på hyller eller i reol. ProAc har vel fire stykk småtasser, så del gjerne inntrykk rundt disse!
    Før vi flyttet hadde jeg først 1SC og senere også D1 stående i en bokhylle - og med litt tight og nøytral elektronikk fungerte det ganske bra. Men verken 1SC eller D1 er typiske bokhyllehøyttalere. De liker seg helt klart best med litt avstand til veggen bak.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Noen som vil dele litt erfaringer rundt ProAcs mindre skapninger? Kunne godt tenke meg litt godlyd på hytta også.
    Hvor små skal de være?

    Hvis du tenker noe så smått som 1SC og D1, så kjenner jeg dem godt. De er om mulig enda mer kresne enn sine storebrødre på elektronikk. Med disse nevnte småtasser nytter det ikke med annet enn elektronikk med det jeg kaller "musikalsk jerngrep" - men får du det til, er det verdt kostnadene og bryderiet. En sub hjelper godt på lytteopplevelsen.
    Jeg har vært inne på bokhyllehøyttalere, uten sub. Plassen er begrenset, og de må plasseres på hyller eller i reol. ProAc har vel fire stykk småtasser, så del gjerne inntrykk rundt disse!
    Før vi flyttet hadde jeg først 1SC og senere også D1 stående i en bokhylle - og med litt tight og nøytral elektronikk fungerte det ganske bra. Men verken 1SC eller D1 er typiske bokhyllehøyttalere. De liker seg helt klart best med litt avstand til veggen bak.
    Hva skiller de to modellene?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har vært inne på bokhyllehøyttalere, uten sub. Plassen er begrenset, og de må plasseres på hyller eller i reol. ProAc har vel fire stykk småtasser, så del gjerne inntrykk rundt disse!
    Før vi flyttet hadde jeg først 1SC og senere også D1 stående i en bokhylle - og med litt tight og nøytral elektronikk fungerte det ganske bra. Men verken 1SC eller D1 er typiske bokhyllehøyttalere. De liker seg helt klart best med litt avstand til veggen bak.
    Hva skiller de to modellene?
    Jeg skrev litt om dette for et par år siden her i ProAc-tråden: ProAc´s venner

    Siden den gangen har jeg oppgradert meg fra Benchmark DAC-1 Pre til den nye Benchmark DAC-2 HGC - i kombinasjon med en oppgradering av effekttrinn fra et "snilt" Jeff Rowland effekttrinn til et par mye tightere Bel Canto monoblokker - og resultatet er at mine 1SC på arbeidsrommet mitt spiller mer i retning av hvordan mine D1 i TVstuen spiller. Nå er jo ikke elektronikken den samme i disse to anleggene - men elektronikken har stor betydning for hvordan både 1SC og D1 låter.

    Nå har jeg fokus på klang - det er den prioriteringen jeg har vært nødt til å gjøre her hjemme - men for dem som også er opptatt av holografi og slikt, kan det hende at forskjellene er større.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Selv om de er forholdsvis store er vel D2 den som fungerer best i en reol, pga bassport i front (har ikke testet)
    Selv ville jeg ikke plassert en ProAc på den måten, da jeg mener de spiller best med endel luft rundt seg.
    Har selv Tablette Annaversary og D2 og har hatt D1, angrer selvfølgelig på at jeg solgte dem og satser på og få den inn i samlingen igjen etterhvert :)
    Tablette er den friskeste av de, stram og kjapp med en utrolig evne til og forsvinne helt i lydbildet.
    D2 er den mer voksne i lyden, mer behersket og spiller med større ro .
    D1 er en plass midt imellom.
    Alle tre har i god ProAc stil evnen til og engasjere og dra deg inn i musikken.
    Med rett forsterker har de en bass som er naturstridig størrelsen tatt i betraktning .

    Her er et bildet av Tablette Annaversary og D2

    image.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Selv om de er forholdsvis store er vel D2 den som fungerer best i en reol, pga bassport i front (har ikke testet)
    Selv ville jeg ikke plassert en ProAc på den måten, da jeg mener de spiller best med endel luft rundt seg.
    Har selv Tablette Annaversary og D2 og har hatt D1, angrer selvfølgelig på at jeg solgte dem og satser på og få den inn i samlingen igjen etterhvert :)
    Tablette er den friskeste av de, stram og kjapp med en utrolig evne til og forsvinne helt i lydbildet.
    D2 er den mer voksne i lyden, mer behersket og spiller med større ro .
    D1 er en plass midt imellom.
    Alle tre har i god ProAc stil evnen til og engasjere og dra deg inn i musikken.
    Med rett forsterker har de en bass som er naturstridig størrelsen tatt i betraktning .

    Her er et bildet av Tablette Annaversary .

    Vis vedlegget 308471
    Nydelige pics :) æsj nå var du ekkel E,I,A ;) fikk ikke særlig lyst på proAC igjen nå når du drar frem en av ebony jokerne dine ;) og nå som jeg har fått meg en ekte klasse A forsterker på lag og ;)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    He he, Jap :)
    Vet hvordan det er og selge ProAc, det fører til søvnløse netter og anger ;D
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har noen rimelig oppegående små japanske monitorer nå :) men er noe med den nysjerrigheten til å prøve nyere proAC enn de super tablettene jeg hadde og ;) uansett nytter ikke å bare ha et par med høyttalere har jeg merket meg , nei nå må jeg bare spare og samle å slutte å selge blir jo ikke klok av all salget heller ;)
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Takk for svar og flotte bilder karer! Det er vinduer, sofa, spisestue og vedovn som setter en stopper for god plassering. Uansett er jeg rimelig sikker på at alt blir en opptur i forhold til hva som står der nå.
    Dette står plassert på toppen av et hjørneskap:
     

    Vedlegg

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lekre saker, E.I.A.

    Og, ja, de skal ha passende stativer. Å putte de i hyller og på benker er rent misbruk.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.324
    Torget vurderinger
    49
    Lekre saker, E.I.A.

    Og, ja, de skal ha passende stativer. Å putte de i hyller og på benker er rent misbruk.
    Takk vinagunner.
    Tunge stativer, blutac og godt med luft er oppskriften til og få dem til og blomstre.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Lekre saker, E.I.A.

    Og, ja, de skal ha passende stativer. Å putte de i hyller og på benker er rent misbruk.
    Takk vinagunner.
    Tunge stativer, blutac og godt med luft er oppskriften til og få dem til og blomstre.
    Ikke vær så ekle nå da! JEG HAR IKKE PLASS! ;D Si heller at de låter himmelsk inneklemt blandt bøker og ludo...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn