ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Om man liker "huslyden" til ProAc er det jo bare å supplere med en god sub eller to for å snerten i bassen. ProAc er tunet veldig lavt så sub med høypassfilter er etter min mening en ypperlig idé. :)

    Mvh
    Så på anleggsbloggen din Toref , det så heftig ut , og veldig stilrent :)
    Takk for det E.I.A! Har flyttet til en bolig med mye større stue nå men D80 holder fortsatt koken. Om jeg skulle byttet ut ProAc måtte det vært for å teste ut andre prinsipper, f.eks. dipol eller horn. Men i mine øyne (ører) får selv D80 et betydelig (og kjærkomment) løft i dynamikk ved hjelp av sub. Deler fortsatt på 70 Hz med skikkelig bratte delefilter i DEQX-en. Det er fullt mulig å spille på tilnærmet live-nivå uten forvrengning. Nå er det dog ikke så ofte jeg gjør det da - store vindusflater har en lei tendens til å overføre ganske mye lyd ut til nabolaget. Til å være såpass kompakt synes jeg anlegget gjør en fortreffelig jobb. :)

    Har du testet ut sub sammen med K6-ene? Det måtte da vært temmelig rått!

    Mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Har ikke testet sub på dem ,bortsett fra en MK sub 8 som jeg bruker sammen med ProAc Tablettene , men det var mest for morro skyld . Jeg jobber nok mer med å få rett tonalballanse , enn maks lydtrykk ;)
    Har hørt anlegg med godt integrert sub , og det er steinbra når lyden klarer å mette rommet , uten at det blir rumlete :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Ingen dum prioritering det. :) Jeg "jukser" med DEQX-en ift tonalbalansen og synes det funker bra.

    Mvh
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Har aldri hatt sans for Hegel...
    Prøv noe mer musikalsk; hva med en Cary rørpre og Bryston effekt? Det må da gå bra ift varmen?

    M
    Hvorfor ikke noe Jeff Rowland?
    Jeff + ProAc = sant;)
    Tror jeg på ;)

    Fikk tilbake Bda1 i dag , og det var jo som å koble turbo på anlegget wow .
    Bytter ut Ayon Skylla 2 i en forforsterker , så er jeg der .....igjen .
    bruker den innebygde preen i Skylla nå , og det funker bra det , men blir overflødig med 2 dacer .
    Likte signaturen din januscp ;)
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Har aldri hatt sans for Hegel...
    Prøv noe mer musikalsk; hva med en Cary rørpre og Bryston effekt? Det må da gå bra ift varmen?

    M
    Hvorfor ikke noe Jeff Rowland?
    Jeff + ProAc = sant;)
    Tror jeg på ;)

    Fikk tilbake Bda1 i dag , og det var jo som å koble turbo på anlegget wow .
    Bytter ut Ayon Skylla 2 i en forforsterker , så er jeg der .....igjen .
    bruker den innebygde preen i Skylla nå , og det funker bra det , men blir overflødig med 2 dacer .
    Likte signaturen din januscp ;)

    Takk for den E.I.A. - Jeg er redd for at mitt akutte tilfelle har gått over i et hardt kronisk angrep... I øyeblikket er jeg nede for full telling, men jeg har funnet et sted med mye god medisin...;)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Har aldri hatt sans for Hegel...
    Prøv noe mer musikalsk; hva med en Cary rørpre og Bryston effekt? Det må da gå bra ift varmen?

    M
    Hvorfor ikke noe Jeff Rowland?
    Jeff + ProAc = sant;)
    Tror jeg på ;)

    Fikk tilbake Bda1 i dag , og det var jo som å koble turbo på anlegget wow .
    Bytter ut Ayon Skylla 2 i en forforsterker , så er jeg der .....igjen .
    bruker den innebygde preen i Skylla nå , og det funker bra det , men blir overflødig med 2 dacer .
    Likte signaturen din januscp ;)

    Takk for den E.I.A. - Jeg er redd for at mitt akutte tilfelle har gått over i et hardt kronisk angrep... I øyeblikket er jeg nede for full telling, men jeg har funnet et sted med mye god medisin...;)
    ;) Fine
     

    TM-1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.07.2012
    Innlegg
    147
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Om man liker "huslyden" til ProAc er det jo bare å supplere med en god sub eller to for å snerten i bassen. ProAc er tunet veldig lavt så sub med høypassfilter er etter min mening en ypperlig idé. :)

    Mvh
    Såå enig. Var egentlig skeptisk til sub. Men har nå prøvd ut dette hjemme en stund og går ikke tilbake. (vel, den kan jo skrus av i blant) Nå er det fulltone lyd, og god kontroll over det hele. Tok litt tid å plassere kassene. Lyden er positivt påvirket ikke bare i dypbassområdet, men "henger sammen"bedre også.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.630
    Antall liker
    4.288
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Om man liker "huslyden" til ProAc er det jo bare å supplere med en god sub eller to for å snerten i bassen. ProAc er tunet veldig lavt så sub med høypassfilter er etter min mening en ypperlig idé. :)

    Mvh
    Såå enig. Var egentlig skeptisk til sub. Men har nå prøvd ut dette hjemme en stund og går ikke tilbake. (vel, den kan jo skrus av i blant) Nå er det fulltone lyd, og god kontroll over det hele. Tok litt tid å plassere kassene. Lyden er positivt påvirket ikke bare i dypbassområdet, men "henger sammen"bedre også.
    ProAc's første Respons serie(R1,5 - 2,5 - 3,5 osv) var tunet lavt. 2,5 er jo selve prototypen på å få fullrange lyd fra en toveis konstruksjon. Ulempen blir lav effektivitet og manglende "smakk" i mellombassen. Hadde 2,5 i mange år, en nydelig høyttaler til enklere akustisk musikk, jazz og blues.

    Er nå eier av D38. To 6,5 tommere og 91 dB gir en litt annen lydsignatur. Føler ikke at noen sub er nødvendig med disse, ei heller med nye D18 og D40

    M
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Prøver en Paradigm sub 1 sammen med ProAc K6 .
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Prøver en Paradigm sub 1 sammen med ProAc K6 .
    Det fungerte ikke så bra med denne subben , så den ble levert tilbake .
    Måtte muligens tatt den helt ut med aktiv deling og romkorreksjon ,da blir det for tidkrevende og komplisert for meg.

    Brukte noe timer på finjustering av høyttalerplassering , og det var en god innvestering , bedre romfølelse og bedre inntegrert bass .
    Merket at bassen kom mer og mer nå som høyttalerne begynner å bli 100% innspillt .
    Tenkte jeg skulle stramme skruene rundt elementene også , men der var det brukt noen spesialskruer på bassene .
    Så ut som torx med en tapp i midten , noen som vet hvor verktøy til slikt fåes ( sendte en mail til Tor kanskje han vet)

    Etter å ha prøvd en rekke forsterkere på K6 ,endte jeg opp med Accuphase 460 , og er veldig imponert over hvor bra denne integrerte 180watteren fungerte . Ballansen mellom åpenhet, hurtighet ,slam og musikalitet (og pris ;))er spot on imho .
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Torx med tapp i midten? Jeg har en hel del slike på et bits-sett jeg kjøpte på Clas Ohlson for noen år siden. Sikkert helt kurant å få tak i.

    PS: Hvis det er noe slikt du trenger:

    Torx.jpg


    da er det Biltema eller Clas Ohlson m.fl.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Jepp der er den jeg trenger
    Takk Ulf :)
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Kort og fyndig: Finnes det noen kvalifiserte meninger om de lydmessige forskjellene mellom D40 (soft dome) og D40R (ribbon)?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.630
    Antall liker
    4.288
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hørt dette sagt;
    Ribbon er selvsagt bedre oppløst, men dome'n integrerer bedre med mellombasselementene.
    Har hørt flere høyttalere med bånddiskant der ankepunktet har vært overgang til mellomtone/basselement.

    Virker som om det er som fårikål; enten liker du båndiskant eller ikke... Selv har jeg D38 og syns at den relativt billige(!) Vifa/Peerless domen gjør en god jobb.
    Ikke så sukkersøt og tilgivende som Scanspeak 2010(fra R2,5), men mer ærlig, dynamisk og rett på.

    M
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Rykte skal ha det til at ProAc K6 testes i Oktober nummeret av Hifi+ .
    Ser min digitale versjon er tilgjengelig om 2 dager , blir spennende :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Har nå lest testen av K6 .
    Det var masse skryt og endel ProAc historie .
    Men jeg er veldig skuffet over det jeg mener er dårlig handtverk .
    Masse svada og tomt prat , ingen informasjon om rom utstyr eller musikk brukt i testen , bildene er googlet og plukket fra nettet , allt i allt kunne jeg nesten gjort det bedre selv 8)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.668
    Antall liker
    3.104
    Har nå lest testen av K6 .
    Det var masse skryt og endel ProAc historie .
    Men jeg er veldig skuffet over det jeg mener er dårlig handtverk .
    Masse svada og tomt prat , ingen informasjon om rom utstyr eller musikk brukt i testen , bildene er googlet og plukket fra nettet , allt i allt kunne jeg nesten gjort det bedre selv
    Kan noen lenke opp en PDF av denne testen? :p
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Jeg abbonerer gjennom app til Ipad , hadde det tidligere på pc'en , så den kan nok lastes ned .
    App Shopper: Hi-Fi Plus Magazine (Newsstand)

    han avslutter slik
    It might just be the best conventional speaker currently being built in Britain
    Det er den beste ProAc jeg har hatt i hus , det er sikkert .
    Skulle gjerne sammenlignet med C8 under kontrollerte forhold, men den blir litt for dyr for meg .
    Da jeg var inne hos Tor i fjor sommer hørte jeg K6 med Bryston Bda1 Cary Slp05 og Cary monoblokker (rør),usikker på hvilke . Jeg hørte også på Carbon Pro8 med Accuphase elektronikk bla A60 amp .
    Uten tvil likte både han som var med meg og jeg lyden fra K6 best i det lille rommet til Tor .
    Men det var heller ingen tvil om at ingen av dem låt særlig bra i et alltfor lite og overdempet rom ,det låt tamt og buldrete !
     
    Sist redigert:

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    E.I.A.;
    Jeg hadde NØYAKTIG samme opplevelse i Torggata i november i fjor. Var der for å høre på "elektronikk", og fikk demo på Accuphase og et Mimetism-sett (meget bra, for øvrig) over henholdsvis K6 og Pro8. Vi var også to (rimelig rutinerte hifi-ringrever), og vi var skjønt enige om at der og da var K6-ene de vi hadde tatt med hjem, om det var høyttalerkjøp som hadde stått på agendaen. K6'ene imponerte - intet mindre - selv gitt de sedvanlig begrensede ranmmebetingelsene Tors lokaler representerer!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    3.376
    Torget vurderinger
    49
    Da var det tydeligvis ikke noe feil med ørene våre :)
    Derimot burde kanskje ikke Tor hatt så store høyttalere i et så lite rom .
    Folk som ikke er rutinerte vil jo riste på hode og konkludere med at høyttalerne er dårlige og ikke værdt pengene .
    Det viser nok en gang at samspillet høyttaler/rom har mer og si enn prisen på høyttalerne .
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Trenger litt hjelp fra dere som er Proac venner.
    Trenger nærbilder fra Black Ash finishen til Proac.
    Har søkt på nett,men finner ingen gode bilder.

    Spørsmålet er kort fortalt om overflaten på de sorte versjonene er glatt som på de andre eller om den er grov og man kjenner riller og groper på overflaten?
    Og er det lysere felt i det svarte eller er alt ensfarget?
    Håper det er noen av dere som har sorte nyere Proac med den finishen.
    Mvh

    Edit,ja selvfølgelig fant jeg jo noen bortgjemt på Proac`s egne sider....:rolleyes:

    http://www.proac-loudspeakers.com/html_files/Speakers.php?Range=Response&Speaker=ResponseD28

    Er der flere som synes at den sorte finishen ser billig ut?
    Hvor er pianolakken,i disse black & white design tider!
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - det blir vel smak og behag, det. Black Ash er min favoritt - både mine Response 1SC og mine Response D1 er i Black Ash. Jeg har også vært den lykkelige eier av et par Response D25 - også i Black Ash, hva ellers? Pianolakk - over my dead body - kommer aldri på tale. ProAc leverer ekte greier her - den grove askestrukturen kommer veldig fint frem - helt topp kvalitet på finishen deres. Sort, ensfarget - akkurat som det skal være.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Ikke akkurat ensfarget,ifølge Proac`s egne bilder....
    Man ser jo helt tydelig de lyse feltene på disse bildene,kansje de fremstår annerledes i real life?
    Proac.jpg


    Proac 2.jpg
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Disse grove porene er karakteristisk for ask - og det man ser, er bare lysspillet som oppstår fordi områdene med og uten porer reflekterer lyset forskjellig. En effekt som merkes tydelig når man ser på høtttalerne fra forskjellige vinkler og/eller under forskjellige lysforhold. Med sterke lyskilder eller blitz når man tar bildet, kan det bli litt ekstra. Men i utgangspunktet er høyttalerne helt ensfarget. Uansett: ProAc's Black Ash finish er fullt på høyde med all annen Black Ash finish jeg har vært borti.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Ok,men da har jeg fått svar på hvordan den sorte finishen tar seg ut:

    Men hvordan fungere Proac D One/D Two med Electrocompaniet sine litt større forsterkere?
    Tenkte på AW 180/AWR 250/ og Nemo?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Den største EC-forsterkeren jeg har prøvd små-ProAc'ene mine sammen med, er AW120. Det ble litt lite smekk etter min smak - men jeg ser vel ikke bort i fra at det ville ha blitt bedre med enda større EC-bokser. Men det kommer naturligvis an på hva slags kilde og forforsterker man har også.

    Ellers moret jeg meg med å ta et bilde av mine små ProAc Response D1 - uten blitz - og her får man tilfeldigvis et helt annet lysspill enn det som vises ovenfor:

    ProAc D1-1.jpg
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Ja jeg ser det at de tar seg annerledes ut på det bildet. Stripene er sorte og ikke grå som på de bildene jeg la inn.

    Men tilbake til EC,hvordan syntes du at lyden var?
    Tenker spesielt på hvordan bass,mellomtone og diskant oppførte seg?
    Var det et komplett EC anlegg?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Men tilbake til EC,hvordan syntes du at lyden var?
    Tenker spesielt på hvordan bass,mellomtone og diskant oppførte seg?
    Var det et komplett EC anlegg?
    Jeg får vel skynde meg å si at testen var ganske provisorisk. Jeg hadde vært og hentet et EC AW120 effekttrinn som yngstemann skulle ha - og mens jeg ventet på at han skulle somle seg til å hente det hjemme hos meg, koblet jeg det bare opp for å sjekke at det virket som det skulle. Sammen med ProAc D1 og en Primare surroundprosessor - og en Benchmark DAC-1 hvis jeg husker riktig. Jeg syntes umiddelbart at det ble en mer ullen klang enn den jeg fikk med Bryston 4B SST som jeg hadde den gangen. Men det kan like gjerne komme av at Primares surroundprosessor ikke er av de mest detaljerte, for å si det forsiktig - men jeg syntes likevel at jeg mistet litt sting hele veien. Pluss at jeg savnet litt jerngrep i bassen - det er noe ProAc aldri kan få nok av.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Det hørtes kjent ut.
    Min erfaring er at Ec sine effektforsterkere må drives av en spretten og dynamisk forforsterker/kilde.
    I tillegg så spiller ikke de særlig bra uten å ha blitt gjennomvarme først. Det tar gjerne 2-3 timer på lavt volum før de er varme nok.

    Ser for meg en kombinasjon av Oppo 105 med balanserte utganger koblet til Av 180 og som driver Proac D Two. Bassen skjæres vekk elektronisk ved 120 hz og sendes til 2 stramme trykkammersubber.
    Jeg ser at Stereophile nesten omtaler D Two som analytisk.

    Proac D 2.jpg

    Se på målingene til Stereophile her.
    Vil anta at den analytiske kommentaren skyldes den stigende diskanten,den burde Aw 180 runde fint av,mens den runde fyldige bassen fjernes ved å plugge bassrefleks hullet og skjære av høytalerene relativt høyt oppe i frekvens.
    Da gjenstår mellomtonen.

    Summert respons:
    Proac D 3.jpg


    Her er forresten et bilde av D Two i Ebony,lekkert.
    Det må bli den finishen eller svart.
    proac-640.jpg
     
    Sist redigert:

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Må vel melde meg inn her nå da...

    Nyskjerrigheten pirret litt for mye,så i dag kom visst Julenissen til meg også! :rolleyes:
    Bra størrelse på emballasjen ihvertfall.

    2012-12-06 12.02.32.jpg


    2012-12-06 12.10.38.jpg


    2012-12-06 12.16.48.jpg


    2012-12-06 12.22.37.jpg


    2012-12-06 12.27.43.jpg
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Gratulerer med nye høyttalere.Bare så du vet det,dette er svært gode greier.Jeg har hatt den gamle Responce 2 og den var iallefall den beste høytt.jeg har hatt koblet til Kora rørmonoblokker.Lykke til.;)Nb.Husk innspillingstid.Sett de frondt mot frondt koblet i motfase å la de stå et par dager å spille om du synes de er litt treige i begynnelsen.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Dere tåler vel litt fler bilder.

    Før

    2012-12-06 11.30.21.jpg


    Under

    2012-12-06 12.49.22.jpg


    Etter

    2012-12-06 12.52.54.jpg


    Bildene ble litt lyse,men det er jo typisk mobilkamera.

    De settes inn her i tv-kroken som en midlertidig løsning.
    De skal spilles inn,så dette er den beste plassen,siden anlegget står på nesten hele dagen med filmer,serier,musikk og radio.
    Og en stor fordel er at jeg får høre forandringer fortløpende.

    Største forskjell er behov for å øke volumet med 5 hakk,så de er vesentlig tyngre å drive enn de gamle Concerto Home.
    Bassrefleksrørene måtte plugges,for bassen ble virkelig voldsom og ukontrollert så langt inntil veggen.
    Dette strammet opp bassen skikkelig og en mister ikke kontrollen når en drar på.

    Mtv sender nå en live konsert med et boyband,og her er faktisk lyden veldig bra på D Two.
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    I Stereophile's test av D28 står det at Proac anbefaler en ganske heftig toe-in for sine høyttalere. Michael Fremer foretrakk imidlertid litt mer beskjedne greier.

    Jeg har ikke kunnet finne noe om dette på Proac's nettsider. Det fulgte heller ingen bruksanvisning med høyttalerne da Tor kom og installerte dem hos meg.
    Derfor lurer jeg på om det finnes noe på nettet med tips og råd om bruk av disse høyttalerne, f.eks. plassering, vinkling etc.
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med nye høyttalere.Bare så du vet det,dette er svært gode greier.Jeg har hatt den gamle Responce 2 og den var iallefall den beste høytt.jeg har hatt koblet til Kora rørmonoblokker.Lykke til.;)Nb.Husk innspillingstid.Sett de frondt mot frondt koblet i motfase å la de stå et par dager å spille om du synes de er litt treige i begynnelsen.
    Takk for det.
    De har fått endel gode tester,med en fotnote om at de kan bli for analytiske for noen anlegg.
    Det gjenstår jo å se om de passer meg og mitt anlegg.
    Skal bli spennende å prøve de i hovedanlegget om noen dager.
     

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei Steinar.I brosjyrenene til 1sc og 2 anbefales det litt toe in men her må du prøve deg fram,da det har mye med rommet å gjøre også.Jeg fikk best resultat med høyt.pekende nesten rett fram...
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hei Steinar.I brosjyrenene til 1sc og 2 anbefales det litt toe in men her må du prøve deg fram,da det har mye med rommet å gjøre også.Jeg fikk best resultat med høyt.pekende nesten rett fram...
    Ja, jeg har også prøvd meg litt fram, og i mitt oppsett opplevde jeg best resultat med høyttalerne pekende rett mot lytteposisjonen. Men jeg må også jobbe litt mer med avstand til lytteposisjon og mellom høyttalerne.
    Ikke for det; jeg er strålende fornøyd med lyden slik den er. Men det var det med å tyne den siste vellyden ut av anlegget, da. Kan det være andre her inne som har tenkt det samme, tro?:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn