Prising av kabler

Fortizzimo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.03.2006
Innlegg
99
Antall liker
0
Kabelprodusentene slipper for billig ,dette skjer pga lite kritiske HiFi skribenter der holdningen i utgangspunktete er "Dyrere er bedre"
Det som er trist er at mange entusiaster faktisk går i fellen som produsentene effektuerer ved hjelp av Merkevarebygging og prissetting . :(
Dette overbeviser meg om at denne hobbyen har også andre elementer som betyr mye for mange , ikke bare god lyd - Dyre kabler har også imponator effekt ;)
 
E

Element

Gjest
interessant at folk er ultra-skeptiske til f.eks nordost sine kabler og hvis de blir kjøpt er det alltid til spot pris på bruktmarkedet. men et sett med BM Giant (nypris 10K) er et godt kjøp, selv om alle vet at dette er kina kabel på kilometer rull med "påkostet" ytre, takket være furutech plugger loddet på kjøkkenbordet og en liten kabelstrømpe.

eller hva med disse jorma kablene eller argento eller transparent for den saks skyld.

kabel er et filter!
spørsmålet er...
HVILKEN FILTER EFFEKT VIL DU HA!?!
"så liten/lav så mulig"
ZzzZZZzzzZZ
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Hydrolift skrev:
interessant at folk er ultra-skeptiske til f.eks nordost sine kabler og hvis de blir kjøpt er det alltid til spot pris på bruktmarkedet. men et sett med BM Giant (nypris 10K) er et godt kjøp, selv om alle vet at dette er kina kabel på kilometer rull med "påkostet" ytre, takket være furutech plugger loddet på kjøkkenbordet og en liten kabelstrømpe.

eller hva med disse jorma kablene eller argento eller transparent for den saks skyld.
hva vet du egentlig om dette ?
Eller er det bare vill gjetting ?
 

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Innlegg
296
Antall liker
114
Se hva Petter Dale skriver om kabler i siste Fidelity:

”Jeg har i de siste årene hold meg til Silk singnalkabler og Silkspek høyttalerkabel.
Dette er nøytrale og rimelige kabler som distribueres av DP forhandlere.
Kostnadsmessig utgjør disse kun ca 2-3% av utstyret for øvrig.
Det interessante er at jo bedre anlegget har blitt, jo mindre viktig har kablene blitt.” ;)

Jeg har testet Silk Mk2 og er imponert over kablene til den prisen. ;D
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Hydrolift skrev:
interessant at folk er ultra-skeptiske til f.eks nordost sine kabler og hvis de blir kjøpt er det alltid til spot pris på bruktmarkedet. men et sett med BM Giant (nypris 10K) er et godt kjøp, selv om alle vet at dette er kina kabel på kilometer rull med "påkostet" ytre, takket være furutech plugger loddet på kjøkkenbordet og en liten kabelstrømpe.

eller hva med disse jorma kablene eller argento eller transparent for den saks skyld.

kabel er et filter!
spørsmålet er...
HVILKEN FILTER EFFEKT VIL DU HA!?!
"så liten/lav så mulig"
ZzzZZZzzzZZ
Tror kanskje det er lurest å sette komponentene i et hifianlegg i perspektiv. Alle deler og ledd i en hifi-kjede gjør noe med lyden, men alt henger relativt sammen. Altså at man bør se på hver enkelt komponent som en betydning i størrelse sammenlignet med noe annet i samme kjede. Når du sier at kabler er et filter, hva sammenligner du det med da? Bare undrer :)

Vidar
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
saeman skrev:
Se hva Petter Dale skriver om kabler i siste Fidelity:

”Jeg har i de siste årene hold meg til Silk singnalkabler og Silkspek høyttalerkabel.
Dette er nøytrale og rimelige kabler som distribueres av DP forhandlere.
Kostnadsmessig utgjør disse kun ca 2-3% av utstyret for øvrig.
Det interessante er at jo bedre anlegget har blitt, jo mindre viktig har kablene blitt.” ;)

Jeg har testet Silk Mk2 og er imponert over kablene til den prisen. ;D
Etter å ha testet Silk hos meg er jeg ikke imponert over hverken kabelen eller prisen... :)

Noe av det dårligere jeg har prøvd. Dette var RCA ICer.
 

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Innlegg
1.034
Antall liker
147
saeman skrev:
Se hva Petter Dale skriver om kabler i siste Fidelity:

"....jo bedre anlegget har blitt, jo mindre viktig har kablene blitt.”
Kanskje eg har hørt veldig mange bra anlegg då. Har nemleg ikkje hørt voldsom forskjell på kablar ;)
 
Topp Bunn