Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje litt drastisk å selge unna alt Haber?
    Hva med å prøve pre og effekt? Drømmer om pre30 og A32 her i gården.
    Men har kona sagt vi trenger ny bil, så det må vente…lenge.
    Jeg mener bilen er ok. :)
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    ulf skrev:
    Kanskje litt drastisk å selge unna alt Haber?
    Hva med å prøve pre og effekt? Drømmer om pre30 og A32 her i gården.
    Men har kona sagt vi trenger ny bil, så det må vente…lenge.
    Jeg mener bilen er ok. :)
    Hmm.. jo, jeg er enig i at det er litt drastisk :). Det har egentlig to grunner, det ene er at det tydeligvis må bo en liten djevel i meg som synes det designmessig er så fint å ha alt i samme merke, og det faktum at jeg kunne tenke meg å prøve noe Marantz utsyr (igjen). Og jeg vet av smertefull erfaring at Marantz og Primare går dårlig sammen dersom man som meg liker å bruke fjernkontroller...... Akkurat det siste er litt dumt da en lydmessig veldig god kombinasjon jeg prøvde en gang var Primare I21 og Marantz CD17mkIII. Låt helt kanon, men like spennende hva som skjedde på hvilket apparat når man benyttet en av fjernkontrollene :(. Bruker en Marantz reciver i TV stuen, men den befinner seg heldigvis i en annen etasje enn Pimareanlegget (men ja, samme problem hvis prøver) ;D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    ulf skrev:
    Kanskje litt drastisk å selge unna alt Haber?
    Hva med å prøve pre og effekt? Drømmer om pre30 og A32 her i gården.
    Men har kona sagt vi trenger ny bil, så det må vente…lenge.
    Jeg mener bilen er ok. :)
    Har en A32 som skal bort. :)

    Og sykler er inn nå. Bedre form og 0 utslipp. Si til kona de at hun må tenke på miljøet barna skal vokse opp i. :)


    Geir Arne
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    [/quote]
    Har en A32 som skal bort. :)

    Og sykler er inn nå. Bedre form og 0 utslipp. Si til kona de at hun må tenke på miljøet barna skal vokse opp i. :)


    Geir Arne
    [/quote]

    :) Si det du!!! :) Neida, I30 får henge med en stund til, er egentlig "godlyd" her, men så er det dette med litt mere power.
    Passet ikke A32 hos deg?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jo, lydmessig passet den greit. Men den får jo ikke plass i noen av de rack'a jeg har tenkt meg. Og så får jeg ikke tak i A30.3. Det hadde blitt litt drøyt å bare bruke 3 kanaler på A30.7. Men det var størelsen som var avgjørende.

    Så for min del venter jeg bare på A30.7 nå. Håper den er "god nok". Min første nedgradering. :(

    Men det kommer nok noe villt inn igjen senere. :) Får bare se hva Primare lager for noe morsomt nytt. Kunne tenkt meg noen monoblokker.


    Geir Arne
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    tror jammen jeg hadde bytta rack jeg gitt! :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Tenkte tanken. Men uansett hvordan jeg så på det ble størelsen et hinder. Er vanskelig å finne et rack i dobbel bredde, og 2 i høyden som har minimum 55cm dybde, og da uten "kabelskjuler" som ville kræsjet med strømkablen. Samtidig trenger jeg rundt 27-28cm høyde i bunn.

    Det var ikke det letteste fant jeg ut, så A30.7 ble bestillt i dag. Og jaggu, 2 timer senere var A32'en solgt til en i Mo i Rana. Må bare finne ut hvordan den kan sendes lettest/billigst.

    Så A30.7 får gjøre jobben her en stund til. Håper på noe kraftig klasse-d fra Primare på sikt. Samt hvordan den nye 60-serien blir, og ikke minst pris. Men det er uansett lov å drømme.

    Håper også at BR-spilleren til Primare blir priset til rundt 22k den også. Og ikke 30k som ble forespeilet tidligere. Så kommer muligens den også inn i heimen. :)


    Geir Arne
     

    ulf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.11.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Alt løser seg for snille gutter. Gratulerer både med kjøp og salg.Vedr.forsendelse. Vi bruker cargo partner på jobben. Ok priser, tror de tar private leveranser også. Egentlig mange å velge i da. Tung sak, men ikke så mye volum, ikke sikkert det blir så galt.

    Vet du når BR spiller kommer?

    mvh.
    Ulf
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Tipper den kommer før jul. Den er priset allerede og da pleier det ikke ta så lange tiden. Men alt er relativt med Primare. :)

    For litt mer spesielt intresserte har det kommet hd-lyd oppgradering til SP32 og SPA22. Vil vel også komme et videokort til disse, men har hørt det blir relativt kostbart.


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Da har endelig min A30.7 kommet. :) Definitivt Norges første, mulig den første som er levert til kunde i verden.

    Har ikke spillt i mange timene ennå, men denne har en signatur jeg liker meget godt. Litt flaks når jeg kjøper en klasse D uhørt. :p

    Med 7 kanaler og 150/300 watt i hver av dem er denne så frisk som jeg håpet. Så nå blir det virkelig liv i kinoen.

    Ved første lytt overasker denne forsterkeren stort, spesielt tatt prisen på 22'000kr i betraktning. Den spiller oppløst og behagelig med den beste definisjon av bass jeg har hørt fra en Primare noen gang. Det virker også som om denne er meget nøytral i lyden og følger innspillingene. Noe låter kaldere enn med A32 og A33.2 som har vært i hus siste tiden. Dette var som forventet og delvis fryktet, men sjokket kom da den gjengir noe musikk med merkbart mer fylde enn de 2 andre. Den er også mer nådeløs mot innspillinger og slipper mer av karakteren fra SP32 gjennom virker det som. Men A30.7 er som nevnt luftig og behagelig i klangen, som man forventer av Primare, samtidig som den er utrolig tight. Det at den er veldig tight, kombinert med SP32 og Nordost kabler gjør at den låter mindre musikalsk enn de klasse A/B forsterkerne jeg tidligere nevnte. Dette er forøvrig det eneste ankepunktet jeg har funnet til nå og det kan godt forandre seg etter litt innspilling. Aner også litt mindre dybde i lydbilde, men stereoperspektivet virker bra.

    Men det som kanskje overasker mest er at denne har den mest troverdige stemmegjengivelsen jeg har hørt her hjemme. Og det var vært endel innom den siste tiden.

    Trenger jeg si jeg er fornøyd med kjøpet?


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg endelig fått tatt litt bilder. Håper dere liker dette. Er som signaturen sier; SP32, A30.7 og DVD26.
     

    Vedlegg

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    audiomur skrev:
    Fine bilder ganilsen, men ta gjerne på deg noen klær neste gang du tar bilder. ;) ;D
    Hehe. Litt uheldig med vinklingen der. "Rumpa" er heldivis armlenen på sofaen. Men kanskje jeg skal begynne å ta bilder naken. :)

    Flott 3d btw.


    Geir Arne
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    primare lanserer en ny cd-spiller i 2010.

    way to keep up !
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Titleist skrev:
    primare lanserer en ny cd-spiller i 2010.

    way to keep up !
    Jeg personlig håper da Primare (og andre) lanserer nye cd spillere i mange år fremover ;)

    Men, Primare følger da med i "tiden", så vidt jeg kan forstå kan man bygge på med ulike digital moduler på forsterkeren.
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Titleist skrev:
    cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
    Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.

    Primare gjør uansett som de vil, og JEG ønsker den i ale fall velkommen, så får du gjøre hva du vil ;)

    PS! Det var ikke meningen at dette skulle bli en debatt for eller imot CD spiller! Jeg ville bare informere om at Primare kommer med nye produkter jeg. Vet at mange har ventet på en arvtager til I30 og CD31.
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    haber skrev:
    Titleist skrev:
    cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
    Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.

    Primare gjør uansett som de vil, og JEG ønsker den i ale fall velkommen, så får du gjøre hva du vil ;)

    PS! Det var ikke meningen at dette skulle bli en debatt for eller imot CD spiller! Jeg ville bare informere om at Primare kommer med nye produkter jeg. Vet at mange har ventet på en arvtager til I30 og CD31.
    var heller ikke meningen å lage en format debatt. jeg stiller meg bare undrende, fra et foretningsmessig standpunkt, til at primare velger å lage en kostbar cd-spiller (UTEN DIGITAL INNGANGER), når trenden i markedet sier at streaming/hdd basert avspilling er fremtiden. riktignok er de ikke heeeeelt på jordet, disse svenskene, mtp at de har implementert diverse digitale innganger i i32, men det vil jo bare være en krykkeløsning og ikke en kompromissløs erstatning for cd32.

    enda mer provoserende/irriterende/forbausende/sjokkerende er det å se at cd32 er utstyrt med coax, optisk og aes/ebu digital UTGANGER...
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Titleist skrev:
    haber skrev:
    Titleist skrev:
    cd-spillere er helt uinteressant for folk flest. og de kommer neppe til å selge mange enheter av denne til den nette sum av 20 000. hvis primare er interessert i å tjene penger, hadde de laget en eller flere kvalitets dac-er. feks. 1 cambridge dacmagic variant. 1 benchmark dac1 variant og 1 bryston/naim/belcanto variant.
    Hvem er nå "folk flest"? Alle jeg kjenner har minst 1 stk cd spiller i hus. Kjenner faktisk ingen som har "konvertert" til andre avspillingsmetoder, ja bortsett fra noen vinylentusiaster da. Men, mulig det blir vanskeligere å selge i denne prisklassen og opp.

    Primare gjør uansett som de vil, og JEG ønsker den i ale fall velkommen, så får du gjøre hva du vil ;)

    PS! Det var ikke meningen at dette skulle bli en debatt for eller imot CD spiller! Jeg ville bare informere om at Primare kommer med nye produkter jeg. Vet at mange har ventet på en arvtager til I30 og CD31.
    var heller ikke meningen å lage en format debatt. jeg stiller meg bare undrende, fra et foretningsmessig standpunkt, til at primare velger å lage en kostbar cd-spiller (UTEN DIGITAL INNGANGER), når trenden i markedet sier at streaming/hdd basert avspilling er fremtiden. riktignok er de ikke heeeeelt på jordet, disse svenskene, mtp at de har implementert diverse digitale innganger i i32, men det vil jo bare være en krykkeløsning og ikke en kompromissløs erstatning for cd32.

    enda mer provoserende/irriterende/forbausende/sjokkerende er det å se at cd32 er utstyrt med coax, optisk og aes/ebu digital UTGANGER...
    Ser den ;). Men, som du er inne på de har tenkt litt fremover på forsterkersiden. Kunne gjerne hatt digitale INNganger på cd spilleren også, f.eks Marantz har jo blitt flinke der.
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    CD32 har USB-inngang, men jeg er også overrasket over at de ikke har gjort DACen tilgjengelig via coax etc.

    Når det gjelder de digitale inngangene på ekstramodulen til I32, hadde det vært greit å vite hvilken DAC de har tenkt på putte på innsiden.
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1
    haber skrev:
    Titleist skrev:
    primare lanserer en ny cd-spiller i 2010.

    way to keep up !
    Jeg personlig håper da Primare (og andre) lanserer nye cd spillere i mange år fremover ;)

    Men, Primare følger da med i "tiden", så vidt jeg kan forstå kan man bygge på med ulike digital moduler på forsterkeren.
    Ser ut som det kommer en digital modul som kan monteres i I32 som gir;

    2x digital koaxial ingång (2 RCA)
    1x digital optisk ingång (1 toslink)
    1x digital koaxial utgång (1 RCA)
    1x USB data ingång
    1x komp eller s-video o/p (TBD) för iPod/iPhone video uppspelning
    1x SD memory data ingång med converter till USB inbyggd på undersidan av kopplingsdelen (tillval).
    1x LAN ingång (RJ45)
    1x wi-fi /1x DAB/FM antenn (externa kontakter, DAB och FM använder samma antenn)
    Digital och analog ljud för iPod/iPhone gränssnitt



    Spennende :D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    CD32 (og forøvrig I32) var meget lekker.

    Håper BD-spilleren får mye av det samme.


    Geir Arne
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Har litt problemer med å forstå hvorfor de putter bare 1 usb inngang på cd spilleren, når forsterkeren får mange.
    Skulle jeg kjøpt meg en ny cd spiller hadde jeg ikke kjøpt en med bare en usb inngang.
    Hva blir prisen forresten?


    Mvh Joakim
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    vins666 skrev:
    Har litt problemer med å forstå hvorfor de putter bare 1 usb inngang på cd spilleren, når forsterkeren får mange.
    Skulle jeg kjøpt meg en ny cd spiller hadde jeg ikke kjøpt en med bare en usb inngang.
    Hva blir prisen forresten?


    Mvh Joakim
    Ser de ligger på litt under kr 23000,- (svenske kroner altså) pr enhet i Sverige. Slik jeg har forstått det så får man kun grunnmodellen av forsterkeren da, har lest på et svensk forum at det vil koste ytterligere 8 - 10 000 å bygge ut forsterkeren med diverse digitale innganger osv. Jeg vil dog ikke stå inne for om den informasjonen er korrekt!
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Den har ikke kommet til butikkene i Norge ennå. Sjekket de opp i dag og det var vel noen CD32 på hovedlageret, men ingen I32 som var kommet. Men tror de er nære nå.


    Geir Arne
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    En bekjent av meg var inom en Soundgarden forretning og forhørte seg om CD32/I32. Fikk da beskjed om at de ikke kom før etter nyttår.... så da er det tydelig at de ikke er enige seg imellom ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det kom mindre enn en håndfull I32 til lager i går, så jeg får en av disse om noen dager. :)

    Har hatt SPA21, I21 og A30.5 for noen år siden. Likte det jeg hørte da på Audiovectorhøyttalere. Så får vi se hva jeg synes nå i et annet rom, andre høyttalere og noen år mer erfaring...
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1
    Loevhagen skrev:
    Det kom mindre enn en håndfull I32 til lager i går, så jeg får en av disse om noen dager. :)

    Har hatt SPA21, I21 og A30.5 for noen år siden. Likte det jeg hørte da på Audiovectorhøyttalere. Så får vi se hva jeg synes nå i et annet rom, andre høyttalere og noen år mer erfaring...
    Nice, keep us posted :D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Loevhagen skrev:
    Det kom mindre enn en håndfull I32 til lager i går, så jeg får en av disse om noen dager. :)

    Har hatt SPA21, I21 og A30.5 for noen år siden. Likte det jeg hørte da på Audiovectorhøyttalere. Så får vi se hva jeg synes nå i et annet rom, andre høyttalere og noen år mer erfaring...
    Det låter nok ikke dritt nå heller. Men syntes Primare har "strammet" seg litt siste årene.

    Hva skal du matche med?


    Geir Arne
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Klipsch RF-63. Primare I32 er kun å regne som en flørt i mitt Abrahamsen-ekteskap. ;) Om det blir skilsmisse gjenstår å se.

    Når du sier "strammet"; betyr det strammere bass og/eller mer nøytral lyd?
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Loevhagen skrev:
    Klipsch RF-63. Primare I32 er kun å regne som en flørt i mitt Abrahamsen-ekteskap. ;) Om det blir skilsmisse gjenstår å se.

    Når du sier "strammet"; betyr det strammere bass og/eller mer nøytral lyd?
    Syntes det har strammet seg litt opp ja, spes i bassen og litt oppover i mellomtonen. De har blitt noe mer nøytrale, men også mer oppløst. Det er min erfaring fra X1 modellene til X2 modellene, men har ikke testet allt og har heller ikke hørt noe eldre enn X1. Det jeg skriver gjelder for integrerte, pre/pre og effekt.

    Cd/dvd spillerne i X1 serien syntes jeg er ganske nøytrale. Har hørt alle, men bare testet DVD'ene.


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn