Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg må lige høre om der er nogen I Norge som har købt Primare Pre60 også gerne en opgradering fra anden Primare....jeg kunne godt bruge den viden da jeg overvejer en Primare Pre60

    både de gode ting og de mindre gode når man nu tager prisen I betrakning 60.000Nok er jo en del også for en Olie Bisse
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg må lige høre om der er nogen I Norge som har købt Primare Pre60 også gerne en opgradering fra anden Primare....jeg kunne godt bruge den viden da jeg overvejer en Primare Pre60

    både de gode ting og de mindre gode når man nu tager prisen I betrakning 60.000Nok er jo en del også for en Olie Bisse
    Går det bra med någon i Sverige ? :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hva trur du om pre 30 kontra 32?
    Personligen tror jeg det er stor forskjell på Pre30 og Pre32
    Bare og sammenligne I30 med I32... ganske så store forskjeller.. :)
    Hva er den største forskjellen?
    med tanke på Lyd så er i30 varmere(da den også ikke er helt digital). mens I32 er en digital sak og i mine ører totalt nøytral i lyden, mer detaljer, mer luft og større lydbilde..

    Det samme vil du nok oppleve med PRE30 og 32.. Min tid med PRE30 i hus før i32, var fin den.. en varmere lyd og klang.. men I32 løfter alt enda mere og har en så fin nøytral tone :)
    Også mere brukervennlig med tanke på meny og display osv. :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må lige høre om der er nogen I Norge som har købt Primare Pre60 også gerne en opgradering fra anden Primare....jeg kunne godt bruge den viden da jeg overvejer en Primare Pre60

    både de gode ting og de mindre gode når man nu tager prisen I betrakning 60.000Nok er jo en del også for en Olie Bisse
    Går det bra med någon i Sverige ? :)
    Er det ikke dansk han skriver da :)? Lettere å lese enn svensk. Ikke for å være uhøglig altså. Lettere å høre svensk, og lettere å lese dansk.
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Jeg må lige høre om der er nogen I Norge som har købt Primare Pre60 også gerne en opgradering fra anden Primare....jeg kunne godt bruge den viden da jeg overvejer en Primare Pre60

    både de gode ting og de mindre gode når man nu tager prisen I betrakning 60.000Nok er jo en del også for en Olie Bisse
    Går det bra med någon i Sverige ? :)
    Er det ikke dansk han skriver da :)? Lettere å lese enn svensk. Ikke for å være uhøglig altså. Lettere å høre svensk, og lettere å lese dansk.
    Ja ved du hvad over 20 år i den norske del af Nordsøen så bliver jeg mobbet når jeg kommer hjem da min ordstilling er mere Norsk end dansk, godt jeg bare var 2 år i Skotland så var mit ordforråd begrænset til to ord Fuck and Shit ;-)

    Nå tilbage til Svensk Primare som i gamle dage var Dansk Ja dem det har pengene har magten men der er noget over Svensk min V70 har mange år bag sig men den køre som den var ny:cool:

    Jeg er så spændt på om jeg bliver enig med den danske forhandler om prisen på Primare Pre60 men har lige købt Isotek EVO3 Sigmas med god rabat og før der kommer pris stigninger 1/4 i Danmark på Isotek så det er bare ud fra det jeg har næst her på Norsk Forum men jeg ved hvor stor forbedring jeg fik på mit setup bare med Solus til en 4 del af prisen så får jeg lige så stor løft i lyden som første gang så er det en stor forbedring jeg ved mere besked om en go uge
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Har lagt merke til at Primare bruker forskjellig fargenyanser på produktene sine. Litt rart at de gjør det egentlig.
    Man skulle jo forvente at det skulle matche, men det gjør det ikke.
    Noen som har sett A32 sammen med BD32 eller SP33? Helt kræsj på fargene?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har lagt merke til at Primare bruker forskjellig fargenyanser på produktene sine. Litt rart at de gjør det egentlig.
    Man skulle jo forvente at det skulle matche, men det gjør det ikke.
    Noen som har sett A32 sammen med BD32 eller SP33? Helt kræsj på fargene?
    Ja merket det når jeg kjøpte Pre30 og A30.2 komboen... var ikke like.. litt irriterende egentli..
    Pre30 hadde mere stål og børstet utseende.. mens A30.2 var mørkere og kunne se litt "plastikk" ut kontra stål..
    I32 som står her nå opplever jeg som lik Pre30.. kansje litt mørkere..
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da er det en primare i 22 dac på vei til meg i posten , dette vil gi en lydmessig stoor forskjell enn hva sherbourn gir. Kommer til og bruke primare i 22 som effektforsterker på hjemmekino fronten. Men når det kommer til ren stereo blir kun primare i 22 dac og psb image t6. Jeg skal bruk usb fra pc og ned til primare , for jeg har mye musikk liggende både på hardisk + jeg streamer fra spotify premeium fra pc. Blir optical fra ps4 og inn i primaren da spotify skal slå seg sammen med music unlimited , og det skal hete play music på ps4 , og for di som har spotify premeium da , for også alt music unlimited har av musikk på lager. Også optical fra strong hybrid mottakeren fra rikst tv og inn i primare , her bytter jeg bare kabelen fra ps4 , og setter den inn i strong , da i 22 hadde bare 1 optical inngang. Men det koster ikke så mange kalorier og bytte. Dette gleder jeg meg til , watt testet jo ut primare sin i 32 på imangine t3 , og det var vist hakeslep lydmessig :) Jeg får vel en liten forsmak på hva , jeg har og forvente når man kommer opp høyere prisklasse i høyttalere altså hi end :) Bilder kommer når esken er ankommet stuen min ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir morro og høre va du opplever med i22 :) ifølge noen målinger så er det noen watt mer i den enn fabrikken oppgir :) nærmere 100w pr kanal om jeg husker rett.

    I32 viser i målinger opp mot 2x180w 8ohm... fabrikken sier 120 :)
    Du får sende meg en PM så kansje du får en fin pris på i32'n min.. ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Skal teste den ut nå, trenger jeg mer gain for du en pm fra meg.
    Du må ikke tenke bare Gain som forskjeller mellom i22 og i32.. i22 er nok noe roligere og tammere enn 32 :)

    Steget fra i21 her til i32 var enormt :)
    Det er den nok, men det bryr meg lite, i 22 dac for den prisen jeg fikk den til, så kan jeg ikke anet og komme med dette gliset 😁
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da er jeg lykkelig eier av primare i 22 dac , og den spiller rått i forhold til sherbournen. Skal bruke denne kvelden/natten bare på musikk testing. Her er bilde av skjønnheten , ikke bry dere om den hvite kabelen den er nå fjernet ;)

    DSC_0005.jpg
    DSC_0006.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med en god forsterker i hus :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Takk for gratulasjoner, merker at dette er en helt anen standard, enn fra sherbourn. Lyden er så oppløst og detaljert at det er nydelig og høre på musikk uansett sjanger. Forsterkeren er kraftig ingen problemer å merke ved høyyye volumer, anet enn høyere detaljert og oppløst lyd. Bassen intrigerer så godt med resten at dette var gøy. Nå har jeg bare fått testet 2 plater, måtte kjøre rom korreksjonen også da jeg bruker by pass til hjemmekino biten. Ellers så streamer jeg fra spotify premeium, kjører da usb fra pc og i dac delen på i 22. Så fram til nå låter dette ganske bra, prøvde litt på film i stad og lyden i frontene var utrolig heftig.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hei.
    Er det noen som kan si noen ord om BD32? Har også kikket på Oppo 105D, hvilke forskjeller er det mellom disse to etc?
    På forhånd takk!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei.
    Er det noen som kan si noen ord om BD32? Har også kikket på Oppo 105D, hvilke forskjeller er det mellom disse to etc?
    På forhånd takk!
    Primare sin bd 32 er high end blu ray spiller og cd spiller i et , har du denne så slipper du cd spiller for og si det slikt. Jeg merket i hvertfall det med primare dette er virkelig kvalitets produkter , det er også oppo bd 105 den er jo kongen på haugen når det kommer til bd. Men jeg har heller kjøpt primare bd 32 for her får du også en syk cd spiller med på kjøpet samt denne blu ray spilleren. Primare BD32 Blu-ray player review - Blu-ray Players
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ZyPM60uOd8nRLBJtEYP0iHg&bvm=bv.88198703,d.ZWU

    Jeg har også hørt og sett hva primare bd 32 klarer , samme med oppo 105 bd. Jeg streamer musikk og er ikke så opptatt av cd spillere. Skulle jeg ha valgt 1 av disse 2 , har det vert cd og bd primare sin bd 32 , bare blu ray oppo bd 105.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hei.
    Er det noen som kan si noen ord om BD32? Har også kikket på Oppo 105D, hvilke forskjeller er det mellom disse to etc?
    På forhånd takk!
    Primare sin bd 32 er high end blu ray spiller og cd spiller i et , har du denne så slipper du cd spiller for og si det slikt. Jeg merket i hvertfall det med primare dette er virkelig kvalitets produkter , det er også oppo bd 105 den er jo kongen på haugen når det kommer til bd. Men jeg har heller kjøpt primare bd 32 for her får du også en syk cd spiller med på kjøpet samt denne blu ray spilleren. Primare BD32 Blu-ray player review - Blu-ray Players
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ZyPM60uOd8nRLBJtEYP0iHg&bvm=bv.88198703,d.ZWU

    Jeg har også hørt og sett hva primare bd 32 klarer , samme med oppo 105 bd. Jeg streamer musikk og er ikke så opptatt av cd spillere. Skulle jeg ha valgt 1 av disse 2 , har det vert cd og bd primare sin bd 32 , bare blu ray oppo bd 105.
    Takk for raskt svar. Hovedoppgaven blir BR-avspilling, men har også mye CDer som jeg kunne tenkt meg å få tatt opp av eskene igjen. På utseende så vinner BD32 lett!
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei.
    Er det noen som kan si noen ord om BD32? Har også kikket på Oppo 105D, hvilke forskjeller er det mellom disse to etc?
    På forhånd takk!
    Primare sin bd 32 er high end blu ray spiller og cd spiller i et , har du denne så slipper du cd spiller for og si det slikt. Jeg merket i hvertfall det med primare dette er virkelig kvalitets produkter , det er også oppo bd 105 den er jo kongen på haugen når det kommer til bd. Men jeg har heller kjøpt primare bd 32 for her får du også en syk cd spiller med på kjøpet samt denne blu ray spilleren. Primare BD32 Blu-ray player review - Blu-ray Players
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ZyPM60uOd8nRLBJtEYP0iHg&bvm=bv.88198703,d.ZWU

    Jeg har også hørt og sett hva primare bd 32 klarer , samme med oppo 105 bd. Jeg streamer musikk og er ikke så opptatt av cd spillere. Skulle jeg ha valgt 1 av disse 2 , har det vert cd og bd primare sin bd 32 , bare blu ray oppo bd 105.
    Takk for raskt svar. Hovedoppgaven blir BR-avspilling, men har også mye CDer som jeg kunne tenkt meg å få tatt opp av eskene igjen. På utseende så vinner BD32 lett!
    Ja primare er utrolig lekre saker , jeg bruker ps4 sin blu ray maskin og den er heftig synes jeg. Så jeg sparte noen penger der. Men jeg er også en som liker og teste ut produkter før man kjøper det , pass på at du handler en plass der får litt tid på deg , l sound har jo 45 dager åpent kjøp osv osv. Vist du har litt cd liggende skal jeg låve bd 32 har kommet til og gjort det bra under cd avspilling , men vist det er mest bd du skal bruke er også oppo 105 billigere. Har du ikke muligheten og dra ned til soundgarden eller noe , da får du både se og hør primare sin bd 32.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hei.
    Er det noen som kan si noen ord om BD32? Har også kikket på Oppo 105D, hvilke forskjeller er det mellom disse to etc?
    På forhånd takk!
    Primare sin bd 32 er high end blu ray spiller og cd spiller i et , har du denne så slipper du cd spiller for og si det slikt. Jeg merket i hvertfall det med primare dette er virkelig kvalitets produkter , det er også oppo bd 105 den er jo kongen på haugen når det kommer til bd. Men jeg har heller kjøpt primare bd 32 for her får du også en syk cd spiller med på kjøpet samt denne blu ray spilleren. Primare BD32 Blu-ray player review - Blu-ray Players
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ZyPM60uOd8nRLBJtEYP0iHg&bvm=bv.88198703,d.ZWU

    Jeg har også hørt og sett hva primare bd 32 klarer , samme med oppo 105 bd. Jeg streamer musikk og er ikke så opptatt av cd spillere. Skulle jeg ha valgt 1 av disse 2 , har det vert cd og bd primare sin bd 32 , bare blu ray oppo bd 105.
    Takk for raskt svar. Hovedoppgaven blir BR-avspilling, men har også mye CDer som jeg kunne tenkt meg å få tatt opp av eskene igjen. På utseende så vinner BD32 lett!
    Ja primare er utrolig lekre saker , jeg bruker ps4 sin blu ray maskin og den er heftig synes jeg. Så jeg sparte noen penger der. Men jeg er også en som liker og teste ut produkter før man kjøper det , pass på at du handler en plass der får litt tid på deg , l sound har jo 45 dager åpent kjøp osv osv. Vist du har litt cd liggende skal jeg låve bd 32 har kommet til og gjort det bra under cd avspilling , men vist det er mest bd du skal bruke er også oppo 105 billigere. Har du ikke muligheten og dra ned til soundgarden eller noe , da får du både se og hør primare sin bd 32.
    Flott spiller, men enig med de som testet den - fjernkontrollen burde det vært lagt litt mer i.
    Eneste jeg har her nå er en PS3 som støver ned. ;D Får spinne en tur inn til Tønsberg for litt testing.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Takk for raskt svar. Hovedoppgaven blir BR-avspilling, men har også mye CDer som jeg kunne tenkt meg å få tatt opp av eskene igjen. På utseende så vinner BD32 lett!
    Ja primare er utrolig lekre saker , jeg bruker ps4 sin blu ray maskin og den er heftig synes jeg. Så jeg sparte noen penger der. Men jeg er også en som liker og teste ut produkter før man kjøper det , pass på at du handler en plass der får litt tid på deg , l sound har jo 45 dager åpent kjøp osv osv. Vist du har litt cd liggende skal jeg låve bd 32 har kommet til og gjort det bra under cd avspilling , men vist det er mest bd du skal bruke er også oppo 105 billigere. Har du ikke muligheten og dra ned til soundgarden eller noe , da får du både se og hør primare sin bd 32.
    Flott spiller, men enig med de som testet den - fjernkontrollen burde det vært lagt litt mer i.
    Eneste jeg har her nå er en PS3 som støver ned. ;D Får spinne en tur inn til Tønsberg for litt testing.
    Ja det er slik jeg bruker og gjøre det, dra ut og teste. Tønsberg er jo der soundgarden har hoved lageret sitt vist jeg ikke tar feil. Du får han en finn lytte tur :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Vær OBS på at BD32 ikke støtter Netflix som Primare påstår.
    På listen over merker på Netflix sine sider er ikke Primare på lista.
    Ellers så virker den utmerket og ikke noe slinger i skuffen osv.
    Jeg kjøpte min brukt og ekte balanserte utganger og matchen med prosessoren gjorde det for meg.
    Nå koster den nye BD32MK2 29.000 eller noe, det hadde jeg ikke betalt for å si det slik.
    Liker at du kan gå inn i menyen på filmen uten å sette på pause.
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Vær OBS på at BD32 ikke støtter Netflix som Primare påstår.
    På listen over merker på Netflix sine sider er ikke Primare på lista.
    Ellers så virker den utmerket og ikke noe slinger i skuffen osv.
    Jeg kjøpte min brukt og ekte balanserte utganger og matchen med prosessoren gjorde det for meg.
    Nå koster den nye BD32MK2 29.000 eller noe, det hadde jeg ikke betalt for å si det slik.
    Liker at du kan gå inn i menyen på filmen uten å sette på pause.
    Kjekt å vite, men bruker ikke Netflix mer, så det er ingen deal breaker for meg. Er nok brukt jeg går for om det dukker opp, litt stiv nypris på denne.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Vær OBS på at BD32 ikke støtter Netflix som Primare påstår.
    På listen over merker på Netflix sine sider er ikke Primare på lista.
    Ellers så virker den utmerket og ikke noe slinger i skuffen osv.
    Jeg kjøpte min brukt og ekte balanserte utganger og matchen med prosessoren gjorde det for meg.
    Nå koster den nye BD32MK2 29.000 eller noe, det hadde jeg ikke betalt for å si det slik.
    Liker at du kan gå inn i menyen på filmen uten å sette på pause.
    Kjører ikke Primare på Oppo sin software for bilde og betjening? Er ihvertfall veldig vanlig at Oppo-baserte spillere har oppgradert lydutgang, men kjører på software fra Oppo.

    Har veldig sansen for utseendet på spillerne til Primare, minimalistisk, funksjonelt og stilfullt. Hadde en Primare CD31 en stund og trivdes også godt med lyden. Bra driv, engasjerende og generelt en god musikkgjengiver.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    den förste BD32 som kom var avsedd för USA marknaden. så tar du en BD32 till usa så funkar netflix.

    på BD32MKII så fungerer det över allt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn