Avgjørelsen i retten blir uansett utfall anket videre opp i rettssystemet. Og i siste instans så vil Trump få det som han vil. Dette fordi fallet for Trump vil være katastrofalt hvis Maduro går fri og blir sendt tilbake til Venezuela, mot Trumps vilje.Så nå gjenstår det å se om USAs rettsvesen kommer på rett kjøl, eller om landet er i diktatorens demente hånd.
Ja, men da får USA og verden klar beskjed om at landet er blitt et rettsløst diktatur, og det får en høy pris. Mange i USAs etablissement ønsker ikke å betale den prisen.Avgjørelsen i retten blir uansett utfall anket videre opp i rettssystemet. Og i siste instans så vil Trump få det som han vil. Dette fordi fallet for Trump vil være katastrofalt hvis Maduro går fri og blir sendt tilbake til Venezuela, mot Trumps vilje.
Derfor vil det bli utøvd et veldig sterkt press på dommerne. Skulle utfallet i siste instans gå imot Trump (lite sannsynlig), så vil Trump gå inn og hindre at rettens kjennelse blir iverksatt. Da vil USA ha tatt et nytt steg i av-demokratiseringen av nasjonen.
www.instagram.com
Det er utvilsomt korrekt at Maduro er en korrupt diktator og kjeltring av verste skuffe, men det er fortsatt ingen juridisk fornuftig bakgrunn for å stille ham for en amerikansk domstol.Saken mot El Presidente Maduro må vel innom en storjury før det kan bli en rettssak, om jeg ikke tar helt feil? Om så så har alle storjuryer benket i New York til dags dato under Trump II vært særdeles fiendtlig innstilt til Trumps DOJ og nektet å reise sak.
De sakene har riktignok stort sett vært ganske annerledes, f.eks smørbrødkastende sivilister tiltalt for grov vold og terrorisme. Maduro er et annet kaliber og mange Venezuela-kjennere mener det er høyst sannsynlig at han har hendene dypt nede i kartellenes virksomheter, eller selv i praksis er en Don.
Mye vil trolig avhenge av hvilke beviser Bondi & Co kan fremskaffe og der har de jo ingen betryggende track record å vise til.
Trump fungerer ikke bare som en læremester for sine egne disipler nasjonalt, men det er veldig tydelig å se at andre nasjonale ledere med samme facistiske tilbøyeligheter som Trump selv, lar seg inspirere.Og at Trump nå har tatt steget helt ned i Maduro's liga, er hevet over tvil. Finnes det i det hele tatt noen som ikke forstår hvor farlig, uberegnelig og syk denne mannen er??
Og så ligner han jo på Saddam.... Du har selvsagt rett, uten å vite så mye om amerikansk rettslære, "jurisprudence", mener jeg å ha oppfattet at så lenge fyren er på amerikansk jord, har han krav på "due process", og den sitter vel nokså langt inne, tenker jeg. Nei, spådommen er- Gitmo sammen med islamistene og andre som ikke kan straffeforfølges etter amerikansk lov.Det er utvilsomt korrekt at Maduro er en korrupt diktator og kjeltring av verste skuffe, men det er fortsatt ingen juridisk fornuftig bakgrunn for å stille ham for en amerikansk domstol.
USA har jo "gode" tradisjoner for å straffe "ulovlig stridende" eller hva de nå titulerte fangene på Guantanamo som, så de finner sikkert et hull å putte mannen i inntil han dør.
Samme som her tenker jeg:Hva tror du?
gi oss dine sedvanlige dype og innsiktsfulle analyser om en slik enkel sak, please
Samme som her tenker jeg:
![]()
Over 800 Cars Burned On New Year's Eve In France - Reports
France, New Year Eve celebrations, cars burnedwww.bernama.com
Hvis vi bare dysser ned problemene lenge nok så går de sikkert over![]()
Over 1,000 cars torched in France NYE - Sigmalive English
France New Year's arson saw over 1,000 vehicles torched and 500 detained amid urban unrest, though calmer than 2025 in suburbs.en.sigmalive.com
Høyner med 300
Ja, må jo si at så og si hele verdenspressen har vært flinke til å dysse ned dette.Hvis vi bare dysser ned problemene lenge nok så går de sikkert over![]()
Det er ganske vanlig at hundrevis av biler brennes på nyttårsaften i Frankrike så uten at jeg har den fjerneste anelse om hva tallet var i år så er det ikke så oppsiktsvekkende med de som er slengt ut i linkene her.Ja, må jo si at så og si hele verdenspressen har vært flinke til å dysse ned dette.
Det mest alvorlige med dette, et at nå er det faktisk fritt fram for Kina (Taiwan), Russland, Israel osv. Alt fordi vi i Vesten kun har fordømt Russland, der Ukraina tydeligvis er det eneste viktige her i verden.Når dette Venezuela greiene har roet seg litt så er det bare å gjøre seg klar til neste stunt, sagt før så er fyren sykelig opptatt av oppmerksomhet så noe vil komme med ujevne mellomrom i 3 år til, håper bare at han ikke må toppa heile driden hver gang.
Ehh, skal de eneste ansvarlige voksne igjen her verden ta kollektivt selvmord??Hadde USA plukket putin og milekowski i israel hadde verden vært et bedre sted uten tvil
Deretter kunne toppledelsen i usa begått kollektivt selvmord så hadde vi vært ti steg lenger mot en fredelig verden enn i dag....
Vi har sett dette før, på 20 og 30 - tallet. Hvor tilsvarende handlinger møtte ulike reaksjoner fra verdenssamfunnet, hvor enkelte ble fordømt mens andre ble smisket med.verdensordenen som vi kjenner den er borte. Nå er det å stålsette seg for ulvetider som gjelder
Eg er ikkje fullstendig usamd, men i tråden er det svært få som uttalar seg med støtte til dette, ehrm, overfallet. Det same kan ein seia om det eg har sett i norske media elles, td frå utanriksministeren. Nær sagt alle meiner det er hinsides.Vi har sett dette før, på 20 og 30 - tallet. Hvor tilsvarende handlinger møtte ulike reaksjoner fra verdenssamfunnet, hvor enkelte ble fordømt mens andre ble smisket med.
Det er det siste her som blir helt feil. USA truer Europa, Kina truer Europa, Israel truer Europa. Pga av at vi lar det stilltiende skje. Ukraina er ille, men ikke verre enn andre land som opplever det samme. Skal undertrykkelse og glidning mot diktatur stoppes, kan ikke reaksjoner være avhengig av hvem som utfører de. Da har vi tapt. På samme måte kan heller ikke det ene landet få all støtte, mens andre opplever at overgriperen støttes.Eg er ikkje fullstendig usamd, men i tråden er det svært få som uttalar seg med støtte til dette, ehrm, overfallet. Det same kan ein seia om det eg har sett i norske media elles, td frå utanriksministeren. Nær sagt alle meiner det er hinsides.
Så såg eg Vegard Bye på TV2 i går (reint tilfeldig, eg ser på TV2 ca kvar 200. dag), og har påpeika at den unisone fordømminga kom i seinaste laget; det einaste overraskande i går var kanskje den amerikanske presisjonen.
Men at vi bryr oss meir om Ukraina her i landet, handlar nok både om ein del teknikalitetar (det er vanskeleg å sjå Maduro som Zelenskyj; det er ikkje så lett å faktisk gjera noko) og om rein praktisk eigennytte (det er Russland som truar Europa).
Ja, OL i Moskva boikottet vi. Pga invasjonen i Afghanistan. USA har herjet vilt i Mellom - Amerika, Irak, Afghanistan, Panama. De er terrorstaten Israel's viktigste støttespiller - militært, økonomisk, moralsk. You name it. Men ikke fan om det skal reageres, det er jo tross alt USA det er snakk om...Gleder meg til fotball VM, da skal hele verden reise bort og kaste glans over nepa. Han kommer til å storkose seg.
Prinsipielt enig, men det er soleklart at et uprovosert angrep på en demokratisk og rettmessig valgt regjering i en uavhengig nasjon, er hakket verre enn et angrep på et diktatur som raner sine innbyggere, og nekter å akseptere folkeviljen.Det er det siste her som blir helt feil. USA truer Europa, Kina truer Europa, Israel truer Europa. Pga av at vi lar det stilltiende skje. Ukraina er ille, men ikke verre enn andre land som opplever det samme. Skal undertrykkelse og glidning mot diktatur stoppes, kan ikke reaksjoner være avhengig av hvem som utfører de. Da har vi tapt. På samme måte kan heller ikke det ene landet få all støtte, mens andre opplever at overgriperen støttes.