Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    En grundig gjennomgang av Trumps "cognitive decline", som har aksellerert i senere tid. "Dementia and malignant narcissism" er en farlig cocktail.

Vi får håpe det ikke går så langt som det gjorde med den forrige presidenten
    Heldigvis en sterk visepresident som kan steppe inn dersom behov

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    684
    Nå prøvde jeg å få Copilot til å fortelle meg at DJ Trump IKKE benådet noen etter stormingen:

Hva faen? Hvorfor juger Copilot så innmari til meg, da??
    Skulle like å se den prompt'en som ble gitt for å få AI til å hevde at ingen ble benådet. Går ut fra at det var ganske kreativt.
    Jeg forutsatte faktisk at de gjorde det i spørsmålet 🤔
    kanskje chatGPT har blitt kverulant 😄
    Screenshot_20251106_115726_Chrome.jpg

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.264
    Sted
    Oslo
    Jeg forutsatte faktisk at de gjorde det i spørsmålet 🤔
    kanskje chatGPT har blitt kverulant 😄
    Vis vedlegget 1157976
    Når din fake GPT ikke engang får med seg at tRump har vært president siden 20. januar 2025, så ville jeg trodd at selv du fikk med deg at fakeGPT ikke var helt å stole på. Men selv der overgår du deg selv. Godt gjort.
    Og for å sitere hva du skrev: " Et grunnprinsipp i både moral og jus er at hver enkelt person er ansvarlig for sine egne handlinger"
    Her er du ansvarlig for å videreformidle løgner, og du kan ikke redde ditt ynkelige skinn ved å gjemme deg bak fakeGPT

Sist redigert:

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    684
    Når din fake GPT ikke engang får med seg at tRump har vært president siden 20. januar 2025, så ville jeg trodd at selv du fikk med deg at fakeGPT ikke var helt å stole på. Men selv der overgår du deg selv. Godt gjort.
    Joda, hvis du leser videre vet den om Trumps 2.periode.
    Screenshot_20251106_121736_Chrome.jpg

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.264
    Sted
    Oslo
    Joda, hvis du leser videre vet den om Trumps 2.periode.
    Vis vedlegget 1157984
    Kutt ut juginga, første dag på kontoret 21. januar 2025 ble over 1500 kongress stormere benådet.
    Det er greit å diskutere og å være uenige, men når du ikke engang gidder å forholde deg til fakta, så får du heller melde deg til "ikke lov å le på hytta"
    For den fakta resistensen din er faktisk ikke noe å le av

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    684
    Kutt ut juginga, første dag på kontoret 21. januar 2025 ble over 1500 kongress stormere benådet.
    Det er greit å diskutere og å være uenige, men når du ikke engang gidder å forholde deg til fakta, så får du heller melde deg til "ikke lov å le på hytta"
    For den fakta resistensen din er faktisk ikke noe å le av
    Ehh, ja da vi har avklart at chatGPT juger her.
    Hvis du sier jeg juger, så juger du !!
    Jeg spurte hvorfor han benådet dem.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.877
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Spørsmålet er hvem initierer slikt? Jeg ser det ikke usannsynlig at rumpeslikkerne har levert en pengesekk og lovnader om at VM går som planlagt om VM ledelsen finner opp en pris å dele ut til deres store leder. Slik dem betalte publikum for komme på rallyene får å klappe og juble.
    IMG_5422.jpeg

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Alle som bruker chat gpt til noe annet enn underholdning er late idioter.
    Tok meg 2sekunder å finne komplett liste (første resultatet i søket)
    Det er en bullshit generator og såkalt kunstig intelligens er dummere enn en 5 åring.
    At man i det hele tatt tar noe den sier seriøst er skremmende.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    Ehh, ja da vi har avklart at chatGPT juger her.
    Hvis du sier jeg juger, så juger du !!
    Jeg spurte hvorfor han benådet dem.
    Ko-ko.
    Du spurte AI om et spørsmål som ble åpenbart feil besvart, hvilket denne tråden grundig har underbygget.
    Når du så fortsetter å hevde at Trump ikke har benådet noen av de som stormet Capitol, da er det enten løgn, eller manglende virkelighetsforståelse.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.264
    Sted
    Oslo
    Ko-ko.
    Du spurte AI om et spørsmål som ble åpenbart feil besvart, hvilket denne tråden grundig har underbygget.
    Når du så fortsetter å hevde at Trump ikke har benådet noen av de som stormet Capitol, da er det enten løgn, eller manglende virkelighetsforståelse.
    Setter penga mine på begge, ikke enten eller

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.808
    Sted
    Trondheim
    Ikke nok med det, men han har gitt 5 mill $ i erstatning til familien til Ashli Babbitt som ble skutt mens hun stormet av kongressen sammen med mobben, og han vil at hun skal begraves på Arlington æreskirkegård.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    Vi får håpe det ikke går så langt som det gjorde med den forrige presidenten
    Heldigvis en sterk visepresident som kan steppe inn dersom behov
    Pek på en åpenbart ondskapsfull uttalelse eller handling fra den forrige presidenten.
    Forrige president hadde også en svært oppegående visepresident, i betydelig større grad enn nåværende glassmanet.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Pek på en åpenbart ondskapsfull uttalelse eller handling fra den forrige presidenten.
    Forrige president hadde også en svært oppegående visepresident, i betydelig større grad enn nåværende glassmanet.
    Hva har det med saken å gjøre? Vi snakker om demens
    Og visepreaidenten ( kamelen harris) var da intet skarpt lys, klarte jo ikke å bli valgt som president en gang. Og det i et land der minst halvparten er idioter ( iflg mange her inne)

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.592
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig
    kunne like godt vært postet i israeltråden da man i usa også ser et sviktende støtte til israel, og sterkt voksende, som jeg antok for ganske så lenge siden, blant de unge- heldigvis, det er altså håp

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.937
    Sted
    Liten by
    Men dette er min skyld, ikke sant?
    Akkurat som du skylder på Trump for all dritt som har skjedd de siste 50årene.
    Du er en mester i whatoutisme og stråmenn....det skal du ha!

INGEN sier at det er din skyld heller. Men du må lære deg kildekritikk og ta imot kritikken når den er berettiget! Flere har linket inn faktiske beviser på at det har skjedd uten at du ser ut til å klare å få det med deg. Da må du faktisk tåle kritikken!

INGEN har sagt at Trump er skyld i all dritt. Såvidt jeg husker så har ALLE her inne vært veldig enige i at Trump er symptomet på alt som har vært gjort galt før. Men selv om han ikke er selve sykdommen, så er han veldig lite ønsklig og han er iferd med å bli dødsdommen på det USA vi kjenner.

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    1.011
    Denne mannen dukker opp der autoritære ledere er. Nå er han fast bleieskifter på Trump.
    Fredsprisen han nå skal få lyder mest av alt som om vi en gang for alle har beveget seg inn i Walt Disneys Andeby-univers, der man finner på fantasifulle navn og deler ut skinnende medaljer ingen andre enn Donald egentlig bryr seg om.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    Hva har det med saken å gjøre? Vi snakker om demens
    Og visepreaidenten ( kamelen harris) var da intet skarpt lys, klarte jo ikke å bli valgt som president en gang. Og det i et land der minst halvparten er idioter ( iflg mange her inne)
    Det har alt med saken å gjøre. Og ditt innlegg sier mer enn 1000 ord, selv om det er temmelig lavpannet. Eller kanskje nettopp derfor. ;)

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det har alt med saken å gjøre. Og ditt innlegg sier mer enn 1000 ord, selv om det er temmelig lavpannet. Eller kanskje nettopp derfor. ;)
    Så når jeg svarer på et innlegg om demens hos trump så har demens ingenting med saken å gjøre? Er det begynnende demens hos deg også?
    Jeg må vel få lov til å håpe at det ikke går så langt som det gikk med forrige president. Der var det åpenbart at han var dement selv om du nektet å innse det. Mener å huske det var noe med stammingen hans som var grunnen.
    Stammingem han ikke hadde noe problemer med i omtrent hele sin politiske karriere.

Helt utrolig
    Det sagt, trump er jo en haug gammal fossil han også så forundrer meg ikke om det begynner å slukne der også som det ofte gjør på gamle gubber.

Mar-a-Lago Club

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    1.550
    Sted
    Halden
    Several House Republicans have reportedly heard from the Department of Justice (DOJ) that the unreleased Jeffrey Epstein documents are especially compromising for President Donald Trump.

"A few GOP house members say they’ve heard from FBI/DOJ contacts that the Epstein files (with copies in different agencies) are worse than Michael Wolff’s description of Epstein photos showing Trump with half naked teenage girls," Shuster wrote.

https://www.rawstory.com/doj-tells-republicans-that-epstein-files-even-worse-for-trump-than-they-thought-report/

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    Så når jeg svarer på et innlegg om demens hos trump så har demens ingenting med saken å gjøre? Er det begynnende demens hos deg også?
    Jeg må vel få lov til å håpe at det ikke går så langt som det gikk med forrige president. Der var det åpenbart at han var dement selv om du nektet å innse det. Mener å huske det var noe med stammingen hans som var grunnen.
    Stammingem han ikke hadde noe problemer med i omtrent hele sin politiske karriere.

Helt utrolig
    Det sagt, trump er jo en haug gammal fossil han også så forundrer meg ikke om det begynner å slukne der også som det ofte gjør på gamle gubber.
    Litt faktasjekking av påstander er aldri feil.
    Jo, Biden har slitt med stamming hele livet.

Så der farer du med faktafeil. Igjen.

Biden hadde utvilsomt symptomer på aldersrelaterte utfordringer, men det mest sannsynlige scenario var Parkinson, og han hadde ikke de samme åpenbare personlige avvik som Trump har (og har hatt lenge). Helt til avslutningen av sin presidentperiode var Biden fullt ut i stand til å formulere meningsbærende setninger og hele resonnementer, i skarp kontrast til nåværende gjøkerede av en president. Hans slørete tale og tidivse forvirring kan nok tilskrives en synlig diagnose, muligens Parkinson, som nevnt. Nei, han skulle ALDRI ha stilt til valg for en ny periode, han var ikk epå langt nær klar for en slik oppgave, og det var nok en av grunnene til at USA (og verden) fikk en ondskapsfull avviker i stedet for et hederlig menneske i den posisjonen.

Trumps utgangspunkt er jo ille i seg selv, men alle som hører hans rabling og usammenhengende selvopptatte ondskap, må jo intuitivt begripe at en helt tilfeldig valgt uteligger fra L.A. hadde vært et mye bedre valg.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Litt faktasjekking av påstander er aldri feil.
    Jo, Biden har slitt med stamming hele livet.

Så der farer du med faktafeil. Igjen.

Biden hadde utvilsomt symptomer på aldersrelaterte utfordringer, men det mest sannsynlige scenario var Parkinson, og han hadde ikke de samme åpenbare personlige avvik som Trump har (og har hatt lenge). Helt til avslutningen av sin presidentperiode var Biden fullt ut i stand til å formulere meningsbærende setninger og hele resonnementer, i skarp kontrast til nåværende gjøkerede av en president. Hans slørete tale og tidivse forvirring kan nok tilskrives en synlig diagnose, muligens Parkinson, som nevnt. Nei, han skulle ALDRI ha stilt til valg for en ny periode, han var ikk epå langt nær klar for en slik oppgave, og det var nok en av grunnene til at USA (og verden) fikk en ondskapsfull avviker i stedet for et hederlig menneske i den posisjonen.

Trumps utgangspunkt er jo ille i seg selv, men alle som hører hans rabling og usammenhengende selvopptatte ondskap, må jo intuitivt begripe at en helt tilfeldig valgt uteligger fra L.A. hadde vært et mye bedre valg.
    hahaha
    Helt til avslutningen av sin presidentperiode var Biden fullt ut i stand til å formulere meningsbærende setninger og hele resonnementer, i skarp kontrast til nåværende gjøkerede av en president.
    Du er artig, det skal du ha :)
    Og nei, jeg mener ikke at trump kommer med meningsfulle setninger, men at biden gjorde dette helt til sin siste periode er jo ganske artig å hevde

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    1.011
    Several House Republicans have reportedly heard from the Department of Justice (DOJ) that the unreleased Jeffrey Epstein documents are especially compromising for President Donald Trump.

"A few GOP house members say they’ve heard from FBI/DOJ contacts that the Epstein files (with copies in different agencies) are worse than Michael Wolff’s description of Epstein photos showing Trump with half naked teenage girls," Shuster wrote.

https://www.rawstory.com/doj-tells-republicans-that-epstein-files-even-worse-for-trump-than-they-thought-report/
    Shuster is likely referring to an October interview in which Trump biographer Michael Wolff told the Daily Beast that he had personally seen "about a dozen Polaroid snapshots" of Trump and Epstein, in which Trump was photographed with several topless young women on his lap. Wolff said Epstein pulled the photos out of a safe and spread them out "like a deck of cards" on his dining room table. The author told the Beast he saw the photos while visiting Epstein's home at the convicted sex offender's invitation, as Epstein wanted Wolff to write a book about him.

The veteran journalist further reported that Republicans were "spooked" by Attorney General Pam Bondi's testimony before the Senate Judiciary Committee, after she refused to answer a question from Sen. Sheldon Whitehouse (D-R.I.) about whether she had personally seen the photos after the contents of Epstein's safe were confiscated. After Whitehouse asked her about the photos, Bondi then questioned him about receiving campaign donations from LinkedIn co-founder Reid Hoffman, who associated with Epstein.

"She didn’t give a denial," Shuster wrote.

According to Shuster, Republicans' anxiety about the contents of the Epstein files is compounded by "more than 100+ Republicans" who are reportedly planning to vote for the bipartisan discharge petition by Reps. Ro Khanna (D-Calif.) and Thomas Massie (R-Ky.), which only needs one more signature in order to force a floor vote. Rep.-elect Adelita Grijalva (D-Ariz), who won a late September special election to fill the seat vacated by her late father, promised to be the 218th and final signature on the discharge petition, though she has yet to be sworn in.

Mar-a-Lago Club

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    1.550
    Sted
    Halden
    Mike Johnson, Husets talsmann, utsetter bevisst å ta Grijalva i éd. Og kommer opp med merkelige påskudd for å forklare hvorfor han ikke forlengst har gjennomført seremonien.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    hahaha
    Helt til avslutningen av sin presidentperiode var Biden fullt ut i stand til å formulere meningsbærende setninger og hele resonnementer, i skarp kontrast til nåværende gjøkerede av en president.
    Du er artig, det skal du ha :)
    Og nei, jeg mener ikke at trump kommer med meningsfulle setninger, men at biden gjorde dette helt til sin siste periode er jo ganske artig å hevde
    Da foreslår jeg ganske enkelt at du fremlegger ett eneste bevis på at han ikke klarte å formulere meningsbærende setninger, da.

Joda, han rotet med navn, kalte Zelensky for Putin, og Harris for Trump, og han snublet i ord og meninger, han nølte mye og snakket uklart, jeg er ikke her for å forsvare en avgått prez som skulle vært forhindret fra å forsøke seg på en runde 2. Uansett var han såpass mye mer sammenhengende enn nåværende katastrofe, og det er ganske merkelig at du ikke er i stand til å se det helt av deg selv.
    Bare les noen av utskriftene fra Trump's taler, det er jo bare babbel, selvopptatte tåpeligheter og meningsløsheter. Biden's forvirring besto stort sett i at han forsnakket seg, eller brukte feil navn på folk på de mest upassende steder.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.264
    Sted
    Oslo
    Da foreslår jeg ganske enkelt at du fremlegger ett eneste bevis på at han ikke klarte å formulere meningsbærende setninger, da.

Joda, han rotet med navn, kalte Zelensky for Putin, og Harris for Trump, og han snublet i ord og meninger, han nølte mye og snakket uklart, jeg er ikke her for å forsvare en avgått prez som skulle vært forhindret fra å forsøke seg på en runde 2. Uansett var han såpass mye mer sammenhengende enn nåværende katastrofe, og det er ganske merkelig at du ikke er i stand til å se det helt av deg selv.
    Bare les noen av utskriftene fra Trump's taler, det er jo bare babbel, selvopptatte tåpeligheter og meningsløsheter. Biden's forvirring besto stort sett i at han forsnakket seg, eller brukte feil navn på folk på de mest upassende steder.
    Jeg så debatten mellom de to, og det var åpenbart at Biden var langt forbi siste forbruksdag, men allikevel om man hadde kun lest en transkripsjon er jeg ikke i tvil om at Biden var den beste av de to, ikke at det å være bedre enn tRump i en diskusjon er et adelsmerke

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

les den siste setningen jeg skrev, jeg setter ikke trump på en pidestall. Han våser mye

Sist jeg viste en av de ørten videoene som viste biden på våsetur så kom du jo med den ekstremt gode diagnosen, litt som du gjør nå.
    Kan du ikke bare innse at han er dement og haug gammal? Skulle tro det var en som sto deg nært man snakket om, du nekter jo å godta sannheten.
    Biden var underholdende fordi han bare våset tull og åpenbart hadde gjort det bedre på gamlehjem enn i det hvite hus.
    Trump er underholdene fordi han våser og samtidig er frekk og troller alle. De samme folkene som fortjener en finger midt i rumpa (politiske ledere, media og ellers andre etablerte institusjoner som har blitt for høye på seg selv)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.828
    les den siste setningen jeg skrev, jeg setter ikke trump på en pidestall. Han våser mye

Sist jeg viste en av de ørten videoene som viste biden på våsetur så kom du jo med den ekstremt gode diagnosen, litt som du gjør nå.
    Kan du ikke bare innse at han er dement og haug gammal? Skulle tro det var en som sto deg nært man snakket om, du nekter jo å godta sannheten.
    Biden var underholdende fordi han bare våset tull og åpenbart hadde gjort det bedre på gamlehjem enn i det hvite hus.
    Trump er underholdene fordi han våser og samtidig er frekk og troller alle. De samme folkene som fortjener en finger midt i rumpa (politiske ledere, media og ellers andre etablerte institusjoner som har blitt for høye på seg selv)
    Poenget består: Uansett hvor redusert Biden etter hvert ble, var han fortsatt langt, langt å foretrekke fremfor nåværende psykopatiske undermåler.
    Videre innser jeg at du ikke kan vise til eksempler, men bare pøse på med påstander.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn