Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Det finnes da nok av folk som smugler uten at det er noe mer bak enn atvde vil spare/tjene penger.
    Jeg har da selv smuglet hundrevis av ganger og det har nok de aller fleste nordmenn i allefall.
    Så ikke kom med noe stakkars smuglere, de er presset til det.
    Det sagt er det ikke bra at folk blir likvidert sånn uten videre men forskjellen på narkokarteller og terrorist organisasjoner sliter jeg med å se...
    Jada, det finnes mange årsaker til mye rart her i verden. Og fordi årsakssammenhengene er mange, og fordi ingen vet eksakt hva som er tilfellet før det har blitt etterforsket og bevist, har vi rettsprinsipper som skal ivareta individets ukrenkelighet.
    Det blir bare ekstremt kunnskapsløst og kynisk å bare trekke på skuldrene av iskald, statlig likvidering basert på en eller annen løs mistanke om noe.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.538
    Sted
    Liten by
    Poenget var at man ikke vet, men jeg er sikker på at usa vet mer om disse i båtene enn deg
    Ja, nettopp! Man vet ikke!! Og USA vet definitivt ikke alt om de som er ombord.
    Jeg innser at jeg snakker for døve ører, mot en som mener at grenser ikke teller og regler ikke teller.
    Hva er neste?
    Det blir vel ikke noen endring i tankesett, før det på en eller annen måte rammer deg. Slik som de fleste MAGA folk.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Spania har også store problemer med hurtiggående smuglerbåter fra Marokko, der jages de med helikoptre og politi båter.
    Politiet prøver å arrestere dem, ikke bombe de sønder og sammen, men så er jo Spania et gammelt kulturland og et fungerende demokrati, så litt urettferdig å sammenligne
    Spania forlot fascismen på 70-tallet. Fascisme har vært forsøkt noen ganger rundt omkring i verden, og det går dårlig. Veldig dårlig, til og med. Nå vil også de dummeste menneskene i USA teste dette dødfødte eksperimentet en gang til.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.458
    Sted
    Sølvbyen
    Det finnes da nok av folk som smugler uten at det er noe mer bak enn atvde vil spare/tjene penger.
    Jeg har da selv smuglet hundrevis av ganger og det har nok de aller fleste nordmenn i allefall.
    Så ikke kom med noe stakkars smuglere, de er presset til det.
    Det sagt er det ikke bra at folk blir likvidert sånn uten videre men forskjellen på narkokarteller og terrorist organisasjoner sliter jeg med å se...
    Du er sikkert glad ingen mistok deg for et narkokartell og bombet deg sikkert, da.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jada, det finnes mange årsaker til mye rart her i verden. Og fordi årsakssammenhengene er mange, og fordi ingen vet eksakt hva som er tilfellet før det har blitt etterforsket og bevist, har vi rettsprinsipper som skal ivareta individets ukrenkelighet.
    Det blir bare ekstremt kunnskapsløst og kynisk å bare trekke på skuldrene av iskald, statlig likvidering basert på en eller annen løs mistanke om noe.
    Vi har vært gjennom det her før
    Så lenge man kan drepe noen uten dom så vil det alltid være et definisjonsspørsmål
    Vi har godtatt drap uten dom i århundrer gjennom krigføring, opprydding etter 2 verdenskrig, krigen mot terror etc
    Dette er krigen mot narkotika og er ikke noe annerledes og som vanlig skapt av myndighetene selv...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Vi har vært gjennom det her før
    Så lenge man kan drepe noen uten dom så vil det alltid være et definisjonsspørsmål
    Vi har godtatt drap uten dom i århundrer gjennom krigføring, opprydding etter 2 verdenskrig, krigen mot terror etc
    Dette er krigen mot narkotika og er ikke noe annerledes og som vanlig skapt av myndighetene selv...
    Så verden skal ikke bli bedre, gå fremover, menneskerettighetene skal ikke ha verdi, fordi vi var barbarer i flere tusen år?

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.362
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gleder meg nesten litt til de omvendte takketalene fra Trump eller hva jeg skal kalle det, når han ikke får prisen. Det vil nok ikke glemmes med det første og vi vil få stadige påminnelser om hva for et nasty, horrible country with very mean people Norway er. Losers! Vi er ikke så veldig rike med oljefondet vårt engang, og det er penger som USA sikkert egentlig har krav på. Very nasty people.
    Man skal heller ikke se bort ifra at Vance nok også kommer til å si noe skikkelig lurt...

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.139
    Sted
    Sørlandet
    Er det ikke vanlig at disse pakkene med narkotika flyter?
    Det har jo flytt i land diverse pakker både her og der.
    Hvor er trofé bildene der agentene stolt poserer med narkoen?
    Hvis dere har sett videoene så skjønner dere raskt at det ikke er veldig aktuelt med mange flytende pakker eller posering. Båtene er bombet med jagerfly.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så verden skal ikke bli bedre, gå fremover, menneskerettighetene skal ikke ha verdi, fordi vi var barbarer i flere tusen år?
    Jo gjerne, man kan starte med å legalisere..
    Poenget mitt var at dette altså ikke er noe nytt, og jeg skjønner ikke det plutselige omtanken for noen narkosmugglere.
    Så lenge vi godtar at statene har voldsmonopol og med enkle pennestrøk kan føre organisasjoner inn på såkalte terrorlister og dermed bombe de sønder og sammen, så er den eneste forskjellen at "disse" er man ikke enig skal inn på denne lista.
    Jeg er selvsagt mot alle lister som nevner fiender av staten og ser ikke forskjellen på noen i en båt på vei til usa eller noen som bor i et hus i pakistan.
    Foruten en forskjell og det er at i siste eksempel blir ofte barn drept, noe det ikke var i disse båtene som ble bombet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Jo gjerne, man kan starte med å legalisere..
    Poenget mitt var at dette altså ikke er noe nytt, og jeg skjønner ikke det plutselige omtanken for noen narkosmugglere.
    Så lenge vi godtar at statene har voldsmonopol og med enkle pennestrøk kan føre organisasjoner inn på såkalte terrorlister og dermed bombe de sønder og sammen, så er den eneste forskjellen at "disse" er man ikke enig skal inn på denne lista.
    Jeg er selvsagt mot alle lister som nevner fiender av staten og ser ikke forskjellen på noen i en båt på vei til usa eller noen som bor i et hus i pakistan.
    Foruten en forskjell og det er at i siste eksempel blir ofte barn drept, noe det ikke var i disse båtene som ble bombet.
    Herregud, dette har selvsagt ingenting å gjøre med omtanke for narkosmuglere, hvordan kom du til en slik konklusjon? Kan du ikke bare lese hva som skrives, da, så går det an å føre en nogenlunne saklig debatt!
    Innlegget oser av fullstendig blokkering av grunnleggende rettsprinsipper blandet med ren menneskeforakt.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.538
    Sted
    Liten by
    Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
    og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
    Du må ikke tåle så inderlig vel
    den urett som ikke rammer dig selv!
    Jeg roper med siste pust av min stemme:
    Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.362
    Torget vurderinger
    2
    Herregud, dette har selvsagt ingenting å gjøre med omtanke for narkosmuglere, hvordan kom du til en slik konklusjon? Kan du ikke bare lese hva som skrives, da, så går det an å føre en nogenlunne saklig debatt!
    Innlegget oser av fullstendig blokkering av grunnleggende rettsprinsipper blandet med ren menneskeforakt.
    Når hele poenget med å «diskutere» til enhver tid er å mene akkurat stikk motsatt av alle andre uansett så kan det gå litt i surr underveis.

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva syns du om behandlingen av terrorister, pirater og soldater?
    Ok eller feil?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.125
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spania har også store problemer med hurtiggående smuglerbåter fra Marokko, der jages de med helikoptre og politi båter.
    Politiet prøver å arrestere dem, ikke bombe de sønder og sammen, men så er jo Spania et gammelt kulturland og et fungerende demokrati, så litt urettferdig å sammenligne
    Påsken 2024, smuglerracerbåtene lå i felles trott og ventet på godt sjøvær utenfor Marbella eller Malaga for å kunne kjøre inn og laste av sin verdifulle last.
    Summen av de spanske autoriteter hadde ikke fartøy som kunne matche smulgernes flotilla i fart
    Men lot være å bombe de sønder og sammen
    Det er mye kriminalitet enkelte kunne tenke seg å løse med voldelige midler så man skal være litt forsiktig med hva man ønsker seg,
    F.eks. kjøre for fort forbi en skole der unga dine går på skole
    Ligge for nært opp mot bilen fremfor
    Hive søppel i naturen ..
    Festing og hoying til sent på natt ute i tettbebygd område
    MC med tilnærmet fri eksos
    Butikktyveri
    Tyveri generelt

men en pistol løser sjølsagt alt

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    821
    Sted
    Halden
    Anbefales. Hvorfor tar analytikerne så feil når de skal vurdere militær styrke, og hva betyr det for andre land at Ukraina og Russland nå er i gang med sine "fjerde arméer" i krigen mot hverandre? De hadde begge betydelig med "kavalleri" da krigen begynte, nå er det knapt et kjøretøy i fronten og taktiske angrep foregår hundrevis av mil fra grensen mellom landene.

Phillips Payson O’Brien, Professor of Strategic Studies at St Andrews University and author of new book War and Power: Who Wins Wars and Why gives Andrew Harrison and Jacob Jarvis an urgent update on the realities of military power.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.125
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mye moro i trumps fotspor
    tror nok den fredsprisen er kjørt
    På tide å gi den til svenskene

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.125
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt mer moro fra over there, sikkert til stor glæde for noen av trådens lesere og tastere
    Og sjekk kommentarene…
    Argumentasjonsform godt synlig og lett gjenkjennelig

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.582
    Poenget var at man ikke vet, men jeg er sikker på at usa vet mer om disse i båtene enn deg
    Det er etablert kunnskap at pressmiddel fra bakmennene ofte benyttes overfor the mules. Det mest effektive er nær familie/slektninger som gissel. Dette vet man.

At du er sikker vet de fleste her inn, men er ikke noe argument overfor andre enn deg selv.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke? Og hvorfor lurer du på det?
    Alle, har ikke de også rett på rettsvern?
    Tenker siden du sier jeg har menneskeforakt og ikke forstår rettsprinsipper så er det interessant hva du mener siden du sitter på den prektige stol og mener du har overmoral over meg.
    Jeg klarer å se prinsippielt på det og for meg er det like jævlig om det er en terroist eller en narkosmugler som blir bomba sønder og sammen. Med en gang vi tillater lister over hvem som er innafor å drepe så er man i gang.
    Den største terroristen er usa tett etterfulgt av israel
    De samme har skapt resten av faenskapen både karteller og terrororganisasjoner gjennom cia, mossad og andre byråer med 3 bokstaver. De har fått både penger og våpen, opplæring og instruksjoner.
    Også blir jeg plutselig den stygge ulven fordi jeg påpeker at dette er business as usual. Snakk om å ikke få med seg ting a...
    Derfor jeg lurer

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er etablert kunnskap at pressmiddel fra bakmennene ofte benyttes overfor the mules. Det mest effektive er nær familie/slektninger som gissel. Dette vet man.

At du er sikker vet de fleste her inn, men er ikke noe argument overfor andre enn deg selv.
    Det ligger alltid en tragisk historie bak det aller meste...
    Dersom du er tvil om informasjonen usa har om de i båten så lurer jeg hva du syns om at de samme (usa) forer verden med informasjon. Skal man ikke stole på verdens største overvåkningsapparat?
    Bare for å presisere, jeg mener vi aldri kan stole på myndighetene.
    Koselig at andre forhåpentligvis våkner opp
    Måtte bare et par verdenskriger, proxykriger, finansielle kriser og pandemier til...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Litt mer moro fra over there, sikkert til stor glæde for noen av trådens lesere og tastere
    Og sjekk kommentarene…
    Argumentasjonsform godt synlig og lett gjenkjennelig
    Men argumentasjonen i kommentarfeltet er uansett flere mil bedre enn det vi finner på VG. Jeg har fortsatt litt tiltro til nordlendinger. :)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    Alle, har ikke de også rett på rettsvern?
    Tenker siden du sier jeg har menneskeforakt og ikke forstår rettsprinsipper så er det interessant hva du mener siden du sitter på den prektige stol og mener du har overmoral over meg.
    Jeg klarer å se prinsippielt på det og for meg er det like jævlig om det er en terroist eller en narkosmugler som blir bomba sønder og sammen. Med en gang vi tillater lister over hvem som er innafor å drepe så er man i gang.
    Den største terroristen er usa tett etterfulgt av israel
    De samme har skapt resten av faenskapen både karteller og terrororganisasjoner gjennom cia, mossad og andre byråer med 3 bokstaver. De har fått både penger og våpen, opplæring og instruksjoner.
    Også blir jeg plutselig den stygge ulven fordi jeg påpeker at dette er business as usual. Snakk om å ikke få med seg ting a...
    Derfor jeg lurer
    Jeg vet fortsatt ikke helt hva du sikter til, dette blir bare for diffust.
    At statens maktmonopol kan intervenere for å spare liv ved terrorhandlinger på eget territorie, er ikke på noen måte sammenlignbart med det vi har sett eksempler på i internasjonalt farvann, der ingen liv er i akutt fare.
    Så diskusjonen oppleves å være helt på viddene, om du ikke kan konkretisere noe mer hvilke situasjoner du omtaler.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vet fortsatt ikke helt hva du sikter til, dette blir bare for diffust.
    At statens maktmonopol kan intervenere for å spare liv ved terrorhandlinger på eget territorie, er ikke på noen måte sammenlignbart med det vi har sett eksempler på i internasjonalt farvann, der ingen liv er i akutt fare.
    Så diskusjonen oppleves å være helt på viddene, om du ikke kan konkretisere noe mer hvilke situasjoner du omtaler.
    eg snakker om de tusenvis av uskyldige menneskene som ble/blir bombet ihjel i kampen mot terror i midtøsten. Dett har vært et problem i 20år
    dette er ofte droneattentater basert som etterretning fra de samme (usa) som står bak båtbombingene
    innenfor siden det er kampen mot terror og ikke kampen mot narkotika? Eller innenfor fordi det ble utført av verdens helligste (obama) og klovnen bush?
    Og siden man alltid må forklare seg så jævlig her inne, også idioten trump

Du klarer ikke se at det er akkurat det samme? Løsningen på problemet er enkelt, det skal ikke finnes noen lister over fiender av staten, med en gang staten har slike lister er det kun noen argumenter unna å forsvare det ene og det andre inn på denne listen.
    Men så lenge vi godtar at det er slike lister så må vi også godta at enkelte ganger er det terrorister på denne listen, andre ganger er karteller eller andre.
    Igjen jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye å skrike over enn så lenge man ikke skriker over alle de andre tusen som blir drept unødvendig av myndighetene hvert eneste forbanna år.
    Enten er man mot eller så er man for.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.240
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    eg snakker om de tusenvis av uskyldige menneskene som ble/blir bombet ihjel i kampen mot terror i midtøsten. Dett har vært et problem i 20år
    dette er ofte droneattentater basert som etterretning fra de samme (usa) som står bak båtbombingene
    innenfor siden det er kampen mot terror og ikke kampen mot narkotika? Eller innenfor fordi det ble utført av verdens helligste (obama) og klovnen bush?

Du klarer ikke se at det er akkurat det samme? Løsningen på problemet er enkelt, det skal ikke finnes noen lister over fiender av staten, med en gang staten har slike lister er det kun noen argumenter unna å forsvare det ene og det andre inn på denne listen.
    Men så lenge vi godtar at det er slike lister så må vi også godta at enkelte ganger er det terrorister på denne listen, andre ganger er karteller eller andre.
    Igjen jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye å skrike over enn så lenge man ikke skriker over alle de andre tusen som blir drept unødvendig av myndighetene hvert eneste forbanna år.
    Det er noe anarkistisk over dette, og det er greit.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031

Du har med andre ord ikke lest mine innlegg.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Du har med andre ord ikke lest mine innlegg.
    du klarer jo ikke lese/svare på mine spørsmål heller så da er vi vel skuls
    veldig enkelt å ta avstand fra likvidering av alle mennesker, men kanskje du syns at noen er det greit å likvidere, mens andre ikke. Og da står de fra det amerikanske kontinentet høyere enn de fra det asiatiske kontinentet i forhold til hvor ille det er at de dør.
    Prøver bare å forstå hva du mener, fordi det virker som om du fortsatt er opphengt i sider i politikken og at den ene siden er bare engler og glansbilder, mens den andre siden er djevelen og piggtråd
    Istedenfor å fordømme alt..
    men gidder ikke prøve å utdype mine poenger noe mer
    frem til myndigheter stopper alle sine drap så er det ett fett om det er tante grusom eller engelen gabriel som blir drept av myndighetene og business as usual slik det har vært i alle år...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    du klarer jo ikke lese/svare på mine spørsmål heller så da er vi vel skuls
    veldig enkelt å ta avstand fra likvidering av alle mennesker, men kanskje du syns at noen er det greit å likvidere, mens andre ikke. Og da står de fra det amerikanske kontinentet høyere enn de fra det asiatiske kontinentet i forhold til hvor ille det er at de dør.
    Prøver bare å forstå hva du mener, fordi det virker som om du fortsatt er opphengt i sider i politikken og at den ene siden er bare engler og glansbilder, mens den andre siden er djevelen og piggtråd
    Istedenfor å fordømme alt..
    men gidder ikke prøve å utdype mine poenger noe mer
    frem til myndigheter stopper alle sine drap så er det ett fett om det er tante grusom eller engelen gabriel som blir drept av myndighetene og business as usual slik det har vært i alle år...
    I sannhetens navn så svarer jeg vel betydelig mer og tydelig enn du noensinne har gjort på noe som helst. Og for kun få innlegg siden skrev jeg hva jeg mente om Obama's dronebruk, så du følger ganske enkelt ikke med, men velger i stedet å tillegge meg meninger og holdninger som ikke en gang har en fjern likhet med hva jeg faktisk står for.
    Så hvorfor skal jeg gidde å gjenta ting til det kjedsommelige, når du uansett ikke er i stand til å ta i mot budskapet?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    I sannhetens navn så svarer jeg vel betydelig mer og tydelig enn du noensinne har gjort på noe som helst. Og for kun få innlegg siden skrev jeg hva jeg mente om Obama's dronebruk, så du følger ganske enkelt ikke med, men velger i stedet å tillegge meg meninger og holdninger som ikke en gang har en fjern likhet med hva jeg faktisk står for.
    Så hvorfor skal jeg gidde å gjenta ting til det kjedsommelige, når du uansett ikke er i stand til å ta i mot budskapet?
    nå har jeg gått tilbake til i dag tidlig og ikke funnet noe du har skrevet om obamas dronebruk til meg så mulig du har drømt?
    Men hvis du mener at alle (og da mener jeg alle) skal få lik behandling av voldsmonopolet så holder det for meg.
    Bare virker som du mener noe annet

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.031
    nå har jeg gått tilbake til i dag tidlig og ikke funnet noe du har skrevet om obamas dronebruk til meg så mulig du har drømt?
    Men hvis du mener at alle (og da mener jeg alle) skal få lik behandling av voldsmonopolet så holder det for meg.
    Bare virker som du mener noe annet

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.696
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    du er like tydelig som en politiker
    dette var altså din fordømming av dronebruken til obama:
    "Obama var for øvrig også en av de mange krigshaukene USA har hatt i det ovale kontor. At han fikk fredsprisen var en skam, og dødspinlig for prisens renommé. Gir de den til Trump, skal jeg gå i demonstrasjonstog for første gang i mitt liv, de kunne f... meg like gjerne gitt den til Putin."

Det må være den dårligste fordømmingen jeg har sett på flere år..
    Men begynner å skjønne nå, man må tolke deg som man tolker damer, det er minst like viktig det du ikke sier som det du sier.
    Got it!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn