Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ethvert befruktet egg må beskyttes og ha fulle rettigheter fra det øyeblikk orgasmen ebber ut. Man skal ikke nekte det å bli født, for så å bli drept i en skoleskyting en 8-10 år senere. For andre grunnlovstillegg trumpfer jo alt. :sneaky:

    Du burde klare å argumentere for deg uten å beskylde motdebattanter for ting de aldri har sagt eller ment.
    Så partiet konservativt vil ha frislipp på våpen i Norge? Vi snakker om pdk som nå er blitt omdøpt til Konservativt.
    Her er pdks take på amrikansk politikk anført av ikke fake news: document.no
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    ^ Bare sånn til info så var ingen av dokumentene, verken hos Biden eller Trump, deklassifisert, selv om Trump er at den oppfatning at man kunne gjøre det bare ved tankens kraft, ettersom presidenttanker er så innmari kraftige.

    Og begge sakene er under etterforskning.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Lavmål fra enkle folk har en tendens til å sette barnslig tiss bæsj promp merkelapp på ting man ikke er i nærheten av å ha noe som helst innsikt i.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ethvert befruktet egg må beskyttes og ha fulle rettigheter fra det øyeblikk orgasmen ebber ut. Man skal ikke nekte det å bli født, for så å bli drept i en skoleskyting en 8-10 år senere. For andre grunnlovstillegg trumpfer jo alt. :sneaky:

    Du burde klare å argumentere for deg uten å beskylde motdebattanter for ting de aldri har sagt eller ment.
    De har sagt at partiet er åndsvakt. Det er jo lavmål og tyder på at man har sunket ganske lavt om ting man ikke vet noe om. (K kjernesaker og partiprogram).
    Har bare sett en eller to kommentarer her som ikke er ren skitkasting.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    De har sagt at partiet er åndsvakt. Det er jo lavmål og tyder på at man har sunket ganske lavt om ting man ikke vet noe om. (K kjernesaker og partiprogram).
    Har bare sett en eller to kommentarer her som ikke er ren skitkasting.
    Ikke "de" som har sagt dette, det er jeg. Og jeg har lest store deler av partiprogrammet, og tillot meg på den bakgrunn å benytte min ytringsfrihet til å beskrive innholdet med ett enkelt ord jeg fant ganske dekkende. Og valget falt på "åndssvakt".
    Har du lest partiprogrammet, forresten?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ikke "de" som har sagt dette, det er jeg. Og jeg har lest store deler av partiprogrammet, og tillot meg på den bakgrunn å benytte min ytringsfrihet til å beskrive innholdet med ett enkelt ord jeg fant ganske dekkende. Og valget falt på "åndssvakt".
    Har du lest partiprogrammet, forresten?
    Ingen kommentar. Var medlem.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Er innhabil, kjenner ledelsen personlig.
    Inhabilitet relateres til saksbehandling, ja/nei-spørsmål kan besvares uten at det truer noen form for habilitet.
    Men da går jeg ut fra at du ikke har lest partiprogrammet.

    Med hensyn til de generelle samfunnstrekk, har de tross alt sammenfallende ideer med de fleste partiene. Sørge for de unge, og de gamle, og de i mellom, ta vare på tennene til folk, og sørge for at togene går inn til byen og sånn.
    Det er når de begynner å snakke om sine kjernesaker at det skjærer seg for meg; det er tydelig at det blir et trangere, tristere og mindre inkluderende samfunn om slike tanker skulle bre seg i maktens korridorer. Men det kommer neppe til å skje, heldigvis. Det finnes nok fornuft i samfunnet, så det er tilpasset tiden vi lever i, fremfor å flytte seg tilbake til 1800-tallet.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    De har sagt at partiet er åndsvakt. Det er jo lavmål og tyder på at man har sunket ganske lavt om ting man ikke vet noe om. (K kjernesaker og partiprogram).
    Har bare sett en eller to kommentarer her som ikke er ren skitkasting.
    Ja, det tenkte jeg også. I ene øyeblikket kreves dokumentasjon og saklighet som om man sto i høyesterett med dress og slips. Så plutselig faller man igjennom med tåplige kommentarer som "åndsvak" og "rasshol" (selvom jeg liker dialekten). @Disqutabel vet jo at ingen av disse er åndsvake?! Hvorfor sier du det da? Enda værre , hvorfor er @Aurora enig i det????? Dette blir jo som om Trump sier det er sol også er det regn, og alle er enige 🤦
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja, det tenkte jeg også. I ene øyeblikket kreves dokumentasjon og saklighet som om man sto i høyesterett med dress og slips. Så plutselig faller man igjennom med tåplige kommentarer som "åndsvak" og "rasshol" (selvom jeg liker dialekten). @Disqutabel vet jo at ingen av disse er åndsvake?! Hvorfor sier du det da? Enda værre , hvorfor er @Aurora enig i det????? Dette blir jo som om Trump sier det er sol også er det regn, og alle er enige 🤦
    Jeg synes deler av partiprogrammet er av en slik karakter jeg opplever det som åndssvakt. Og jeg benytter min ytringsfrihet (som partiet Konservativt programfestet er for), til å hevde min subjektive mening om det jeg leser. Det behøves selvsagt ingen dokumentasjon for å gi meg rett til å mene det.

    Dersom jeg hadde påstått at Konservativt er for å stenge alle muslimer ute av Norge, så hadde det vært en påstand jeg måtte kunne dokumentere for at den skulle ha verdi. Antar du ser den distinksjonen.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Inhabilitet relateres til saksbehandling, ja/nei-spørsmål kan besvares uten at det truer noen form for habilitet.
    Men da går jeg ut fra at du ikke har lest partiprogrammet.

    Med hensyn til de generelle samfunnstrekk, har de tross alt sammenfallende ideer med de fleste partiene. Sørge for de unge, og de gamle, og de i mellom, ta vare på tennene til folk, og sørge for at togene går inn til byen og sånn.
    Det er når de begynner å snakke om sine kjernesaker at det skjærer seg for meg; det er tydelig at det blir et trangere, tristere og mindre inkluderende samfunn om slike tanker skulle bre seg i maktens korridorer. Men det kommer neppe til å skje, heldigvis. Det finnes nok fornuft i samfunnet, så det er tilpasset tiden vi lever i, fremfor å flytte seg tilbake til 1800-tallet.
    Norge er dømt mange ganger i menneskerettighetsdomstolen i hag på grunn av liberal familiepolitikk. Fordi fornuften er byttet ut med makt. Det er ikke fornuft lenger i maktens korridorer. Barnevernet er en stat i staten og er et forferdelig innkompetent system uten rettsikkerhet for familier.
    Hverken Biden EU eller domstolen i Hag kan endre et vedtak i Norsk barneværn. Motbevis hjelper ikke.
     
    Sist redigert:

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.156
    Antall liker
    5.085
    Når folk her tidligere i tråden skal ha det til at jeg er dum og faktaresistent fordi jeg ikke kjøpte teorien om Trump og menigheten hans...
    Ga det et forsøk, men jeg tror at folk skal ha det til at du er dum enkelt og greit fordi du skriver fryktelig mye dumme ting. Det er så usammenhengende at det blir umulig å forstå hva du egentlig mener.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Norge er dømt mange ganger i menneskerettighetsdomstolen i hag på grunn av liberal familiepolitikk. Fordi fornuften er byttet ut med makt. Det er ikke fornuft lenger i maktens korridorer. Barnevernet er en stat i staten og er et forferdelig innkompetent system uten rettsikkerhet for familier
    Se, der kommer du med en påstand.
    Det er rett at Norge er dømt i menneskerettighetsdomstolen, men ikke på grunn av det du kaller liberal familiepolitikk.

    Her har du en oversikt:

    Kan du fortelle meg hva du mener med at Norge er dømt for sin liberale familiepolitikk, og hvilke konkrete saker det er snakk om?

    (Norge er dømt aller flest ganger på forhold som angår barenvern, etter brudd på denne loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-05-21-30/emkn/ARTIKKEL_8#emkn/ARTIKKEL_8)

    Beklager OT. Dette bør tas i en annen tråd, jeg skal droppe dette i denne tråden.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Barnevernet er en stat i staten og er et forferdelig innkompetent system uten rettsikkerhet for familier.
    Nå er det engang slik at barnevernet er der for å verne barnet, ikke familien. Ikke alle er skikket til å ha barn, desverre.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Se, der kommer du med en påstand.
    Det er rett at Norge er dømt i menneskerettighetsdomstolen, men ikke på grunn av det du kaller liberal familiepolitikk.

    Her har du en oversikt:

    Kan du fortelle meg hva du mener med at Norge er dømt for sin liberale familiepolitikk, og hvilke konkrete saker det er snakk om?

    (Norge er dømt aller flest ganger på forhold som angår barenvern, etter brudd på denne loven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-05-21-30/emkn/ARTIKKEL_8#emkn/ARTIKKEL_8)

    Beklager OT. Dette bør tas i en annen tråd, jeg skal droppe dette i denne tråden.
    Kjønnsliberal ekteskspslov får konsekvenser for de politiske føringene og lovverket som barnevernet har til rådighet. Hvis du ikke ser det så er du blind.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bergen
    Denne tråden utvikles helt i Trumps ånd, jeg får utallige flashbacks tilbake til Trumps uforståelige ralling og barnslige argumentasjon.
    Helt herlig, bring it on som de sier over there
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Jeg synes deler av partiprogrammet er av en slik karakter jeg opplever det som åndssvakt. Og jeg benytter min ytringsfrihet (som partiet Konservativt programfestet er for), til å hevde min subjektive mening om det jeg leser. Det behøves selvsagt ingen dokumentasjon for å gi meg rett til å mene det.

    Dersom jeg hadde påstått at Konservativt er for å stenge alle muslimer ute av Norge, så hadde det vært en påstand jeg måtte kunne dokumentere for at den skulle ha verdi. Antar du ser den distinksjonen.
    Hva betyr "åndsvakt" for deg?
    Jeg tenker du er ute med årene nå og vil muligens trenge påhengsmotor 😉
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hva betyr "åndsvakt" for deg?
    Jeg tenker du er ute med årene nå og vil muligens trenge påhengsmotor 😉
    Her er det lett å falle for fristelsen av å ikke besvare spørsmål på annen måte enn med nye spørsmål, inspirert av den jevne Trump-tilhenger, men jeg skal ta spørsmålet alvorlig, og gi et svar på det.

    Med "åndssvak" i denne sammenhengen, mener jeg at nevnte partis program inneholder store selvmosigelser (f.eks: de skal stole på vitenskapen, men fyller programmet med åpenbare uvitenskapelige påstander), de vil pådytte det norske samfunn sitt religiøse syn uten å ta hensyn til at den jevne nordmann ikke tror det samme som dem (dogmatikk), de har liten evne til å se konsekvenser av sine egne valg, og totalt sett vil et samfunn etter deres modell bli et trangere, mindre inkluderende, og mer undertrykkende samfunn.
    Dette strider med det meste jeg står for, og det fører til at jeg oppfatter hele konseptet som temmelig åndssvakt. Svakt i ånd, intelligens og rasjonale.

    Jeg priser meg lykkelig over at disse holdningene tilhører en forsvinnende liten minoritet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Heksejakten vil ingen ende ta, domstolene er med på den store konspirasjonen også nå.

    «Trump er en saksøker som er produktiv og sofistikert, og som gjentatte ganger bruker domstolene for å hevne seg på politiske mostandere. Han er hjernen bak strategisk misbruk av den rettslige prosessen, og kan ikke ses på som en saksøker som blindt følger rådene fra en advokat», skriver dommeren.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Heksejakten vil ingen ende ta, domstolene er med på den store konspirasjonen også nå.

    «Trump er en saksøker som er produktiv og sofistikert, og som gjentatte ganger bruker domstolene for å hevne seg på politiske mostandere. Han er hjernen bak strategisk misbruk av den rettslige prosessen, og kan ikke ses på som en saksøker som blindt følger rådene fra en advokat», skriver dommeren.

    Men sofistikert? Og hjernen bak? Strategisk??

    Jeg ville heller valgt hevngjerrig, trassig, og uten strategiske evner til å se hvor denne sløsingen med rettens ressurser, bærer hen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Men sofistikert? Og hjernen bak? Strategisk??

    Jeg ville heller valgt hevngjerrig, trassig, og uten strategiske evner til å se hvor denne sløsingen med rettens ressurser, bærer hen.
    Tja, det pleier å funke når han ikke vil betale håndverkere og små kontraktører for utført arbeide. En mann av folket må vite.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Noen mener at det er synd at det ikke ble rettssak. Hadde det blitt det ville Trump vært nødt til å vitne, og da kunne han velge å si sannheten eller å lyve under ed. Begge ting ville blitt interessant - han kunne si hva som skjedde eller han kunne havnet i fengsel for å lyve.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For DT handler det nok mest om Meg! Meg! Meg! ... Se på Meg! I'm the Greatest Genious....
    Kan det bli annerledes med en narsisistisk gjøk som anser seg selv som verdens største forretningsgeni??
     
    Sist redigert:

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Han må jo også være den dårligste bilselger ever, men neida.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Her er det lett å falle for fristelsen av å ikke besvare spørsmål på annen måte enn med nye spørsmål, inspirert av den jevne Trump-tilhenger, men jeg skal ta spørsmålet alvorlig, og gi et svar på det.

    Med "åndssvak" i denne sammenhengen, mener jeg at nevnte partis program inneholder store selvmosigelser (f.eks: de skal stole på vitenskapen, men fyller programmet med åpenbare uvitenskapelige påstander), de vil pådytte det norske samfunn sitt religiøse syn uten å ta hensyn til at den jevne nordmann ikke tror det samme som dem (dogmatikk), de har liten evne til å se konsekvenser av sine egne valg, og totalt sett vil et samfunn etter deres modell bli et trangere, mindre inkluderende, og mer undertrykkende samfunn.
    Dette strider med det meste jeg står for, og det fører til at jeg oppfatter hele konseptet som temmelig åndssvakt. Svakt i ånd, intelligens og rasjonale.

    Jeg priser meg lykkelig over at disse holdningene tilhører en forsvinnende liten minoritet.
    Bra svar, men du bruker begrepet feil. Et partiprogram kan ikke være åndsvakt. Åndsvak er en beskrivelse på en diagnose (psykisk utviklingshemmet). Ingen av de som har laget programmet et åndsvake.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn