Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du vet at du snakker til veggen?
    Når folk her tidligere i tråden skal ha det til at jeg er dum og faktaresistent fordi jeg ikke kjøpte teorien om Trump og menigheten hans er så til de grader over grensa til ur fascisme og da særlig etter stormingen av the Capitol, så er det litt rart at folk prøver å "vri det om" til fascist tendens. Det er jo en heelt annen verden.
    MEN ... nå kommer det toner som er helt anderledes og lanngt mer på linje met mitt virkelighetsbilde. Er det rart jeg stusser.

    Jeg er ikke en vegg.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nei.... du har IKKE rett.
    Ja, han sa, at de skulle stoppe med å dumme seg, og etter att han sa det, nektet de mest right wing idiotene å høre på han.
    De sa til gengeld, at McCarthy ALDRIG kom å få nokk stemmer, og at det var på tide, han trakk seg.
    Da begynnte McC å selge ut av prinsippene sine, så de til sist aksepterte å stemme på han.
    Dette var rekkefølgen, og som vanligt har du ikke rett i noe av det, du sier/skriver.
    Ja, hva mener jeg da?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Liten vits i å diskuteres om Trump er fascist eller ikke. Han er en værhane som snur kappen etter vinden. Han var demokrat inntil han skjønte at han kunne få større innflytelse som republikaner. Han var ateist inntil han skjønte at det var bedre for ham å lefle med de kristne. Osv...
    Han lyver så det renner av ham. Han trekker ut rettssaker for å få motparten til å trekke seg eller inngå en for dem ugunstig avtale (advokater er dyrt i USA). Det siste er jo ikke formelt ulovlig, men moralsk er det fullstendig forkastelig. Han synes det er greiere å bruke 2 mill $ på advokater enn å betale en regning på 500 00 $.
    Osv.,osv.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nei.... du har IKKE rett.
    Ja, han sa, at de skulle stoppe med å dumme seg, og etter att han sa det, nektet de mest right wing idiotene å høre på han.
    De sa til gengeld, at McCarthy ALDRIG kom å få nokk stemmer, og at det var på tide, han trakk seg.
    Da begynnte McC å selge ut av prinsippene sine, så de til sist aksepterte å stemme på han.
    Dette var rekkefølgen, og som vanligt har du ikke rett i noe av det, du sier/skriver.
    Du stusser ikke over timingen her? På en måte er det riktig at en del folk i GOP mener Trump ødelegger for GOP og at mellomvalget kunne fortonet seg anderledes hadde det ikke vært for "Trump idiotene"
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Nei.... du har IKKE rett.
    Ja, han sa, at de skulle stoppe med å dumme seg, og etter att han sa det, nektet de mest right wing idiotene å høre på han.
    De sa til gengeld, at McCarthy ALDRIG kom å få nokk stemmer, og at det var på tide, han trakk seg.
    Da begynnte McC å selge ut av prinsippene sine, så de til sist aksepterte å stemme på han.
    Dette var rekkefølgen, og som vanligt har du ikke rett i noe av det, du sier/skriver.
    Dessuten så skrives det på norsk Aldri. Ikke med G
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Tviler på Trump aner hva en facist er eller facisme er. Men man må se på hva Trump/Trumperne gjør og der er det jo farlige tendenser
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det staves fascisme på norsk, altså... :)

    Men ellers, ingen påstår vel at Trump er en ren fascist, men at konsekvensene av hans (mangel på) politiske agenda, har visse trekk av fascisme i seg, og kan skape et samfunn med fascistoide trekk. Hans grunnleggende syn på egen fortreffelighet er en fare for demokratiske prosesser, rettsprinsipper og menneskerettigheter, og som sådan utgjør han en fare for en hel verden, både sikkerhetsmessig og økonomisk. I en stadig mer kompleks virkelighet, kan ikke verdens ledere samtidig bli mer kunnskapsløse, og egenrådige. Som du sier, Trump ønsker ikke makt til statlige organer, han ønsker all makten selv. Det er kanskje ikke fascisme, men det peker på et menneske med diktatoriske tendenser. Sterke sådanne, faktisk.
    K
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Fin link

    Right-wing authoritarian populism
    Other academics have made politically urgent warnings about Trumpian authoritarianism, such as Yale sociologist Philip S. Gorski who writes,

    the election of Donald Trump constitutes perhaps the greatest threat to American democracy since the Japanese attack on Pearl Harbor. There is a real and growing danger that representative government will be slowly but effectively supplanted by a populist form of authoritarian rule in the years to come. Media intimidation, mass propaganda, voter suppression, court packing, and even armed paramilitaries—many of the necessary and sufficient conditions for an authoritarian devolution are gradually falling into place.[69]
    Some academics regard such authoritarian backlash as a feature of liberal democracies.[70] Some have even argued that Trump is a totalitarian capitalist exploiting the "fascist impulses of his ordinary supporters that hide in plain sight."[71][72][29] Michelle Goldberg, an opinion columnist for The New York Times, compares "the spirit of Trumpism" to classical fascist themes.[note 10] The "mobilizing vision" of fascism is of "the national community rising phoenix-like after a period of encroaching decadence which all but destroyed it", which "sounds a lot like MAGA" (Make America Great Again) according to Goldberg. Similarly, like the Trump movement, fascism sees a "need for authority by natural chiefs (always male), culminating in a national chieftain who alone is capable of incarnating the group's historical destiny." They believe in "the superiority of the leader's instincts over abstract and universal reason".[76]

    Conservative columnist George Will considers Trumpism similar to fascism, stating that Trumpism is "a mood masquerading as a doctrine". National unity is based "on shared domestic dreads"—for fascists the "Jews", for Trump the media ("enemies of the people"), "elites" and "globalists". Solutions come not from tedious "incrementalism and conciliation", but from the leader (who claims "only I can fix it") unfettered by procedure. The political base is kept entertained with mass rallies, but inevitably the strongman develops a contempt for those he leads.[note 11] Both are based on machismo, and in the case of Trumpism, "appeals to those in thrall to country-music manliness: 'We're truck-driving, beer-drinking, big-chested Americans too freedom-loving to let any itsy-bitsy virus make us wear masks.'"[78][note 12]

    Disputing the view that the surge of support for Trumpism and Brexit represents a new phenomenon, political scientist Karen Stenner and social psychologist Jonathan Haidt present the argument that

    the far-right populist wave that seemed to 'come out of nowhere' did not in fact come out of nowhere. It is not a sudden madness, or virus, or tide, or even just a copycat phenomenon—the emboldening of bigots and despots by others' electoral successes. Rather, it is something that sits just beneath the surface of any human society—including in the advanced liberal democracies at the heart of the Western world—and can be activated by core elements of liberal democracy itself.
    Discussing the statistical basis for their conclusions regarding the triggering of such waves, Stenner and Haidt present the view that "authoritarians, by their very nature, want to believe in authorities and institutions; they want to feel they are part of a cohesive community. Accordingly, they seem (if anything) to be modestly inclined toward giving authorities and institutions the benefit of the doubt, and lending them their support until the moment these seem incapable of maintaining 'normative order'"; the authors write that this normative order is regularly threatened by liberal democracy itself because it tolerates a lack of consensus in group values and beliefs, tolerates disrespect of group authorities, nonconformity to group norms, or norms proving questionable, and in general promotes diversity and freedom from domination by authorities. Stenner and Haidt regard such authoritarian waves as a feature of liberal democracies noting that the findings of their 2016 study of Trump and Brexit supporters was not unexpected, as they wrote:

    Across two decades of empirical research, we cannot think of a significant exception to the finding that normative threat tends either to leave non-authoritarians utterly unmoved by the things that catalyze authoritarians or to propel them toward being (what one might conceive as) their 'best selves.' In previous investigations, this has seen non-authoritarians move toward positions of greater tolerance and respect for diversity under the very conditions that seem to propel authoritarians toward increasing intolerance.[70]
    Author and authoritarianism critic Masha Gessen contrasted the "democratic" strategy of the Republican establishment making policy arguments appealing to the public, with the "autocratic" strategy of appealing to an "audience of one" in Donald Trump.[81] Gessen noted the fear of Republicans that Trump would endorse a primary election opponent or otherwise use his political power to undermine any fellow party members that he felt had betrayed him.

    The 2020 Republican Party platform simply endorsed "the President's America-first agenda", prompting comparisons to contemporary leader-focused party platforms in Russia and China.[82]
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.371
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.371
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens tulling, i tilfelle noen fortsatt er i tvil om hvem og hva denne gjengen er:
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dere har ikke tenkt på at dere av og til framstår som tyranner selv, som har et så nedsettende syn på de som er politisk uenige? Med Tyrannisk hånd slår noen av dere hardt ned på de stakkarne som tror på de gamle verdiene. Men har skremmende lav respekt for religionsfrihet, ytringsfrihet og mangfold og nåde den som er kokko nok til å si at Trump kjemper for disse verdiene.
    PS!!!!!! Dette er ikke ment som personangrep, men avvisning av at Trump har kapasitet til å bli diktator.
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.327
    Antall liker
    3.504
    Torget vurderinger
    4
    Du har ikke tenkt på at du er en tyrann selv, som har et så nedsettende syn på de som er politisk uenig med deg? Med Tyrannisk hånd slår du hardt ned på de stakkarne som tror på de gamle verdiene. Men har skremmende lav respekt for religionsfrihet, ytringsfrihet og mangfold og nåde den som er kokko nok til å si at Trump kjemper for disse verdiene.
    Han kjempet vel IKKE for NOEN av de verdiene du snakker om. Han ønsker hverken relgionsfrihet hint islam , ytringsfrihet - begrense pressen - mangfold ref bla meksikanere/utlendinger and the list goes on.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Han kjempet vel IKKE for NOEN av de verdiene du snakker om. Han ønsker hverken relgionsfrihet hint islam , ytringsfrihet - begrense pressen - mangfold ref bla meksikanere/utlendinger and the list goes on.
    Ikke svar på disse postene. Denne siste er 100% trolling, kun postet for oppmerksomhet og helt lik utallige andre meldinger fra den kanten.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Ikke svar på disse postene. Denne siste er 100% trolling, kun postet for oppmerksomhet og helt lik utallige andre meldinger fra den kanten.
    Søk moderatoroppgaven i tråden, så kan du slette alle innlegg du ikke liker, eller som du mener er unødvendige.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Vi hadde jo den diskusjonen litt tidligere i tråden. Det er gode argumenter både for og imot. Det som vel er sikkert er at ingen argumenter biter på @Kjendis. Han er ikke mottagelig for argumenter. Hvis Trump hadde skutt noen, 30 vitner hadde sett det og det fantes video av drapet vil han garantert stå hardnakket på at Trump var uskyldig.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Nei for all del "diskuter" videre. Beskytt trollets rett til å ødelegge tråden.
    Det er en flukt fra det faktum at det sitter en rekke mennesker i dette landet som faktisk mener disse håpløse greiene. Sjekk VG's kommentarfelt om du ikke tror meg. Noen få av dem finnes her også, det ville være stupdumt dersom de trodde det var helt greit å fronte denne galskapen uimotsagt her på HFS.

    Ønsker du et gnistrende rent ekkokammer, så finnes det sikkert noen å ta av. Hva er egentlig ytringsfriheten verdt, om man skal stanse eller ignorere alt man ikke liker?
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Det er en flukt fra det faktum at det sitter en rekke mennesker i dette landet som faktisk mener disse håpløse greiene. Sjekk VG's kommentarfelt om du ikke tror meg. Noen få av dem finnes her også, det ville være stupdumt dersom de trodde det var helt greit å fronte denne galskapen uimotsagt her på HFS.

    Ønsker du et gnistrende rent ekkokammer, så finnes det sikkert noen å ta av.
    Meningene hans rundt Trump er ikke poenget. Han er ikke interessert i diskusjon eller utveksling av ideer. Det bør være rimelig klart nå at alt han ønsker er oppmerksomhet og å lage kvalm.
    Det er sikkert mange som velger å ikke poste i denne tråden pga. av han, kanskje også noen som støtter Trump og som kunne vært interessert i en reell diskusjon. Slik diskusjon blir dessverre ikke mulig nå tråden spys ned av en person som stort sett poster de samme to, tre postene i litt forskjellig forkledning.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Meningene hans rundt Trump er ikke poenget. Han er ikke interessert i diskusjon eller utveksling av ideer. Det bør være rimelig klart nå at alt han ønsker er oppmerksomhet og å lage kvalm.
    Det er sikkert mange som velger å ikke poste i denne tråden pga. av han, kanskje også noen som støtter Trump og som kunne vært interessert i en reell diskusjon. Slik diskusjon blir dessverre ikke mulig nå tråden spys ned av en person som stort sett poster de samme to, tre postene i litt forskjellig forkledning.
    Det er din påstand, og jeg følger deg langt på vei. Samtidig er jeg ganske sikker på at dette er hans reelle overbevisning, at vi er en gjeng tullinger som hater Trump og ønsker ham i fengsel uten lov og dom. Jeg har selv vært religiøs en periode i livet, og jeg vet at det lar seg gjøre å låse opp fastlåste forestillinger. Man vet aldri hva som til syvende og sist trigger den første tanken om at det er noe som ikke stemmer her.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Det er din påstand, og jeg følger deg langt på vei. Samtidig er jeg ganske sikker på at dette er hans reelle overbevisning, at vi er en gjeng tullinger som hater Trump og ønsker ham i fengsel uten lov og dom. Jeg har selv vært religiøs en periode i livet, og jeg vet at det lar seg gjøre å låse opp fastlåste forestillinger. Man vet aldri hva som til syvende og sist trigger den første tanken om at det er noe som ikke stemmer her.
    Mulig, men jeg melder meg i hvert fall ut. Life's too short..
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ikke svar på disse postene. Denne siste er 100% trolling, kun postet for oppmerksomhet og helt lik utallige andre meldinger fra den kanten.
    Jeg er bare lei av retorikk hvor man framstiller hverandre som totalt totalitær. I denne tråden er det Trump som er totalt totalitær og på samme måte fremstiller Trumperne eller ytre høyre fløy liberale som marxister (voldelige væpna revolusjon) Begge sider bruker despot, fascistleder og tyrann om hverandres topp ledere.
    Men igjen jeg snakker vel for døve ører.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.672
    Sted
    Liten by
    Jeg er bare lei av retorikk hvor man framstiller hverandre som totalt totalitær. I denne tråden er det Trump som er totalt totalitær og på samme måte fremstiller Trumperne eller ytre høyre fløy liberale som marxister (voldelige væpna revolusjon) Begge sider bruker despot, fascistleder og tyrann om hverandres topp ledere.
    Men igjen jeg snakker vel for døve ører.
    For hver eneste totalitære reotikk du finner fra Biden, skal jeg klare å matche med minst to fra Trump!
    Så jeg utfordrer deg, finn noe som minner om toitalitær retorikk fra den kanten.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    For hver eneste totalitære reotikk du finner fra Biden, skal jeg klare å matche med minst to fra Trump!
    Så jeg utfordrer deg, finn noe som minner om toitalitær retorikk fra den kanten.
    Biden har kalt Trump og magabevegelsen for totalitær. Samtlige innlegg i denne tråden untatt mine peker på Trump som totalitær eller med totalitære tendenser. Å bli diktator har han ikke mental kapasitet til!
    I tråden og nylige innlegg peker magabevegelsen og Trump på Biden og demokrater, i ekstreme tilfeller som onde djeveltilbende Marxister som vil forgifte klodens befolkning med gift (coronavaksine) begge typer ekstrem demonisering er like galne.
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    493
    Nei for all del "diskuter" videre. Beskytt trollets rett til å ødelegge tråden.
    Kan du ikke lage en egen tråd der det kun skal være slakt av Donald Trump?! Jeg skal ivertfall respektere den tråden 😇
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.672
    Sted
    Liten by
    Biden har kalt Trump og magabevegelsen for totalitær. Samtlige innlegg i denne tråden untatt mine peker på Trump som totalitær eller med totalitære tendenser. Å bli diktator har han ikke mental kapasitet til!
    I tråden og nylige innlegg peker magabevegelsen og Trump på Biden og demokrater, i ekstreme tilfeller som onde djeveltilbende Marxister som vil forgifte klodens befolkning med gift (coronavaksine) begge typer ekstrem demonisering er like galne.
    Jeg venter fremdeles på bevisene dine?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser at @Kjendis mener at når en republikaner mener at Biden er en tyrann når han sier at "demokrati betyr folkestyre og ikke at de rike og privilegret skal bestemme", så er det bevis for at Biden er en tyrann. Da er jo løpet kjørt i den diskusjonen.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at @Kjendis mener at når en republikaner mener at Biden er en tyrann når han sier at "demokrati betyr folkestyre og ikke at de rike og privilegret skal bestemme", så er det bevis for at Biden er en tyrann. Da er jo løpet kjørt i den diskusjonen.
    Jeg har aldri påstått
    Jeg ser at @Kjendis mener at når en republikaner mener at Biden er en tyrann når han sier at "demokrati betyr folkestyre og ikke at de rike og privilegret skal bestemme", så er det bevis for at Biden er en tyrann. Da er jo løpet kjørt i den diskusjonen.
    Du tenker helt bakvendt. Jeg har aldri påstått at Biden er tyrann.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.240
    Antall liker
    2.672
    Sted
    Liten by
    Er du full?
    At en republikaner kaller Biden for tyrann er da vel for faen ikke noe bevis på at han er antidemokratisk eller at han har sagt noe som kan virke antidemokratisk?
    Om noen er antidemokratiske i USA, så er det republikanerene som prøver å hindre folk i å stemme!

    Du må ha vanskelig for det. Argumentene dine er som å høre på en trassig 10-åring som ikke får viljen sin...

    Du er klar over at USA falt fra full democracy til flawed democrazy under Trump? Trenger du mere bevis?
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.371
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er din påstand, og jeg følger deg langt på vei. Samtidig er jeg ganske sikker på at dette er hans reelle overbevisning, at vi er en gjeng tullinger som hater Trump og ønsker ham i fengsel uten lov og dom.
    F..n vet hva figuren egentlig mener. Å forsøke å finne ut av det er som å spikre gelé til veggen.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Er du full?
    At en republikaner kaller Biden for tyrann er da vel for faen ikke noe bevis på at han er antidemokratisk eller at han har sagt noe som kan virke antidemokratisk?
    Om noen er antidemokratiske i USA, så er det republikanerene som prøver å hindre folk i å stemme!

    Du må ha vanskelig for det. Argumentene dine er som å høre på en trassig 10-åring som ikke får viljen sin...

    Du er klar over at USA falt fra full democracy til flawed democrazy under Trump? Trenger du mere bevis?
    Å heeeeerlighet!
    Jeg gjentar har jeg sagt at Biden er Antidemokratisk eller driver å underminerer demokratiet i usa? Den slags retorikk har jeg nettop sagt at er tullete.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Å heeeeerlighet!
    Jeg gjentar har jeg sagt at Biden er Antidemokratisk eller driver å underminerer demokratiet i usa? Den slags retorikk har jeg nettop sagt at er tullete.
    Situasjonen er at med Obamas presidentperioder, ble presidentembedet betydelig mer enmannsstyrt, og at det var en farlig sti å tråkke opp, var jo Trumps periode et eklatant eksempel på. For mye makt til ett enkelt menneske er farlig, og det er dumt. Politisering av domstolene er farlig, og det er dumt. Et topartisystem er kun dobbelt så bra som et ettpartisystem, og det reflekterer ikke befolkningssammensetningen, derimot fremmer det polarisering.

    Og om du ikke kan se Trumps totalitære ambisjoner i retorikken etter hans grundig dokumenterte tap, da er du rimelig blind.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Blir det diktatur i usa, så er det
    Situasjonen er at med Obamas presidentperioder, ble presidentembedet betydelig mer enmannsstyrt, og at det var en farlig sti å tråkke opp, var jo Trumps periode et eklatant eksempel på. For mye makt til ett enkelt menneske er farlig, og det er dumt. Politisering av domstolene er farlig, og det er dumt. Et topartisystem er kun dobbelt så bra som et ettpartisystem, og det reflekterer ikke befolkningssammensetningen, derimot fremmer det polarisering.

    Og om du ikke kan se Trumps totalitære ambisjoner i retorikken etter hans grundig dokumenterte tap, da er du rimelig blind.
    Du ser jo på svaret mitt at jeg kan den leksa.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    717
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Blir det diktatur i usa, så er det

    Du ser jo på svaret mitt at jeg kan den leksa.
    Situasjonen er at med Obamas presidentperioder, ble presidentembedet betydelig mer enmannsstyrt, og at det var en farlig sti å tråkke opp, var jo Trumps periode et eklatant eksempel på. For mye makt til ett enkelt menneske er farlig, og det er dumt. Politisering av domstolene er farlig, og det er dumt. Et topartisystem er kun dobbelt så bra som et ettpartisystem, og det reflekterer ikke befolkningssammensetningen, derimot fremmer det polarisering.

    Og om du ikke kan se Trumps totalitære ambisjoner i retorikken etter hans grundig dokumenterte tap, da er du rimelig blind.
    Men selv om både Biden og Trump er blitt tatt med buksene nede for å oppbevare klassifiserte dokumenter, så er Trump kriminell og totalitær, mens Biden er ikke det. Han er snill og dydig og media bortforklarer alvoret i Bidens overtredelser. Men det er ikke noe big deal for hva gjorde Bidens egne advokater i dette "senteret" når republikanerne var i ferd med å vinne tilbake repr hus?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.187
    Men selv om både Biden og Trump er blitt tatt med buksene nede for å oppbevare klassifiserte dokumenter, så er Trump kriminell og totalitær, mens Biden er ikke det. Han er snill og dydig og media bortforklarer alvoret i Bidens overtredelser. Men det er ikke noe big deal for hva gjorde Bidens egne advokater i dette "senteret" når republikanerne var i ferd med å vinne tilbake repr hus?
    Det er nær pissprat.
    Foreløpig, som tidligere sagt, er det mange tunge grunner til at Bidens overtramp er noe helt, helt annet enn Trumps.
    Merk deg at begge etterforskes, så svaret vil komme etter hvert. Ingen unnskylder Bidens slurv, men om du ikke kan se den himmelropende forskjellen i de to sakene, er du like blind som om du ikke ser Trumps tydelige diktatoriske trekk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn