Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Tviler på at han mente det helt bokstavelig, men han har absolutt et poeng, disse jobbene kommer ikke tilbake. Tiden hvor man kunne droppe ut av skolen for å livnære seg ved å trykke på heisknapper eller pakke varer i poser på Kmart er forbi, også i USA.
    Og godt er det. USA er jo et land som har mange slike jobber som lett kan skiftes ut med teknologi eller bli overflødige. (Vakt i døra, heissjåfør, pakke i poser på butikken) For min del er det utrolig at noen orker å ha en slik jobb over tid, null motstand på veien...

    Nå i pragmatismens tidsalder forsvinner disse jobbene.

    En annen trend er jo x-antall dager hjemmekontor som innføres mange steder - og dertil lavere priser på kontorleie m.m.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    De som har dem har vel sjelden noe valg, vil jeg tro. Og mange av dem har jo to, tre eller fire jobber for å holde hodet bittelitt over vannet, så litt avveksling får de jo....
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest

    Hvis prognosene for Arizona stemmer så er alle analysene på nrk har gjort de siste dagene verdiløse. De har lagt til grunn at AZ hele tiden har gått til Biden.

    Dette er et godt eksempel på at norske medier er for lite kritisk til de kildene de bruker. De har derimot tatt et forbehold hele tiden, men AZ burde aldri ha vært markert som seier til Biden med alle usikkerhetene der.

    En observasjon / hypotese er at det virker svært vanskelig å være objektiv i meningsmålinger og prognoser når man er bias. Til tross for kompetanse og erfaring så cherry picker man uten å vite det selv. At Trump overrasker oss igjen og igjen må ha en forklaring.

    Uansett - det går veien for Biden i øvrige vippestater - ser det ut som - og jeg håper virkelig USA får en ny president nå.
     
    Sist redigert av en moderator:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.526
    Torget vurderinger
    4
    Fox news gav Arizona til Bden først så den analysen din sliter litt
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.721
    Antall liker
    9.340
    Sted
    Trondheim
    Du ser jo utviklingen her:


    Biden leder jo fremdeles med neste 30 000 stemmer i Arizona.
    Ledelsen minker, men det er t stykke igjen.

    Det som forbauser meg er at mange velgerne så gjerne vil ha et plutokrati med oligarker som stikker av med det meste, mens vanlige folk blir avspist med smuler.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den amerikanske drømmen vettu. Vanlige folk håper at det om litt vil være dem som stikker av med det meste. Og i tiår etter tiår har man blitt forklart at de som er rike er rike fordi de jobber hardt og fortjener all den rikdommen de har og mer til.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Den amerikanske drømmen vettu. Vanlige folk håper at det om litt vil være dem som stikker av med det meste. Og i tiår etter tiår har man blitt forklart at de som er rike er rike fordi de jobber hardt og fortjener all den rikdommen de har og mer til.
    I Norge vet vi bedre. For å bli rik må man starte et ESG-rettet selskap og så tildele seg selv en haug med aksjer i forbindelse med notering på Merkur-markedet på Oslo Børs og så selge aksjene på noteringsdagen. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.746
    Torget vurderinger
    2
    Det var jo bare tøys, som Trump gjorde, å kreve at man skulle avslutte opptellingen på valgnatten. Det telles i lang tid i alle delstater (og det pågår telling i alle delstater fortsatt. De har til 8. desember med å overlevere ferdig kontrollert og sertifisert opptelling, gjennomgått av delstatskomitéer).

    At enkelte har latt seg lure av hvordan man forsøkte å forhindre at stemmene fra byer og tettsteder skulle bli gjeldende i vippestater sier vel mer om dem som gikk på den løgnen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    At enkelte har latt seg lure av hvordan man forsøkte å forhindre at stemmene fra byer og tettsteder skulle bli gjeldende i vippestater sier vel mer om dem som gikk på den løgnen.

    I tillegg sier det at enten ikke eier hukommelse, eller aldri før har fulgt med. Ved hvert eneste valg jeg har fulgt har en eller flere stater fortsatt opptellingen i flere dager etter valgdagen, det har bare ikke hatt noe å si for utfallet før denne gangen.


    Jeg leste på en ticker i går, bak en reporter som rapporterte fra Philly, at to politifolk hadde blitt skutt i en konfrontasjon med væpnede Trump-tilhengere. Om det var den samme hendelsen eller en annen vet jeg ikke.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.746
    Torget vurderinger
    2
    Her er hva de forsøkt å gjøre i PA. Planen var å levere falske stemmesedler, som de regnet med skulle bli talt opp. Disse var merket slik at man skulle påvise det etter at sedlene var blitt tatt med i stemmetotalen. Målet var å få alle poststemmer diskvalifisert.

     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.526
    Torget vurderinger
    4
    Problemene til disse nissene er vel at de egentlig ikke forstår en dritt av hvordan stemmeopptellingen foregår. De har jo ikke forstått at republikanerne allerede har observatører og folk i lokalene det telles opp i....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Pressekonferanse 1730, i mellomtiden...

    16:39 Trump tvitrer at han vant valget

    Til tross for at Joe Biden leder på alle opptellinger og ligger an til å vinne, tvitrer Donald Trump at han vant valget med god margin. Twitter flagger meldingen og har flagget 37% av alle Trump sine tweets siden valgnatten, ifølge CNN.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det sies at det er advokatene til Trump som skal holde pressekonferanse, himself er visstnok ute og spiller golf. Kanskje de skal presentere blytunge bevis for stemmejuks?

    (Håper at eventuelle bevis er sterkere enn det Colin Powell hadde back then, men forbeholder meg retten til å tvile...)
     
    Sist redigert av en moderator:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.526
    Torget vurderinger
    4

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    De snakker om gjenvalg 2024, men er de så feige at de ikke prøver i det minste å få han buret inne? Det kan vel ikke være så vanskelig
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det blir lovet full underholdning fremover...Den ultimate scenen måtte vært at noen må bære han ut fra WH

    USAs president Donald Trump sier valget er «langt fra over»

    i dag kl 18:06 av NTB

    Donald Trump sier at presidentvalget er «langt fra over», selv om nyhetsbyrået AP og en rekke andre medier har erklært Joe Biden som vinner, ifølge DPA.
     
    Sist redigert av en moderator:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.743
    Antall liker
    13.231
    Jeg er spent på hvordan GOP reagerer nå ift til The Donald. Det er mange lakeier som må jobbe for sitt ettermæle. Det kommer nok mye artig fremover om hva som har foregått på innsiden av det hvite hus i alle fall.

    Jeg er helt overbevist om at Trump tungt har mislikt å være president og skulle ønske at han aldri ble valgt. Jeg tror selv han har skjønt hvor massivt ukvalifisert han har vært, men har selvsagt neketet å vise tegn til det offentlig. Linken Fela la ut for litt siden gir en del hint i den retning. Jeg tror ikke han egentlig ønsket å bli gjenvalgt heller, enest grunn må i så fall være rent juridisk git alt som har kommet frem de siste fire årene.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er spent på hvordan GOP reagerer nå ift til The Donald. Det er mange lakeier som må jobbe for sitt ettermæle. Det kommer nok mye artig fremover om hva som har foregått på innsiden av det hvite hus i alle fall.

    Jeg er helt overbevist om at Trump tungt har mislikt å være president og skulle ønske at han aldri ble valgt. Jeg tror selv han har skjønt hvor massivt ukvalifisert han har vært, men har selvsagt neketet å vise tegn til det offentlig. Linken Fela la ut for litt siden gir en del hint i den retning. Jeg tror ikke han egentlig ønsket å bli gjenvalgt heller, enest grunn må i så fall være rent juridisk git alt som har kommet frem de siste fire årene.
    Det tror jeg ikke han skjønner faktisk
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.743
    Antall liker
    13.231
    Det tror jeg ikke han skjønner faktisk
    Det vet rimelig nok ingen av oss. Men om man daglig blir forelagt en hel rekke ting man ikke har den fjerneste anelse om skal det ganske mye til før det ikke synker inn en viss følelse av å blir "overwhelmed" av ting man ikke skjønner. Det som faktisk har skjedd er at The Donald har fått en av de mest komplekse jobbene som finnes, men ikke har tilbrakt flere tiår i systemet og lært hvordan ting fungerer, hvem som er hvem, hvordan ting faktisk avgjøres osvosv. Jeg kan vanskelig forestille meg noe tilfelle av noen som noensinne har vært mindre kvalifisert til å inneha noen stilling i moderne historie. Jeg kan si veldig mye stygt om The Donald, men så dum tror jeg ikke han er.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.120
    Antall liker
    9.429
    Trump har eller statusen som PRESIDENT, men har mislikt jobben han ble valgt til å gjøre.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hører på NRK at Biden folket synger Highway to Hell i bakgrunnen til Gro Holm
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.507
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det mest interessante nå blir hvorvidt Biden & Co i det hele tatt får tilgang til situasjonsrommet og briefingene som gis til Trump, eller om det nå vil måtte holdes to av hver briefing fordi Trump ikke lar Biden få adgang.

    Fem kroner på siste alternativ.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn