Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Hehe,ja mulig du kjenner han bedre enn meg. Om ikke for det innad,så virker han å vere det utad.
    Jeg tror Trump blir valgt for 4 nye år,og blant annet hans innstilling rundt det betente abort-temaet tror jeg fort blir en viktig faktor.
    Med andre ord, det skal ikke mindre enn at en person som i "innad" har personifisert selveste antikrist i liv og levnad over fem tiår, for å slenge om seg "utad" ting folk med innbilte venner der oppe liker å høre. Finner det like besværlig at norske kristne forsvarer Trump som at norske sosialdemokrater i sin tid forsvarte Stalin.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Trump har ingen annen innstilling til noe enn det han tror kan hjelpe ham. Hadde det vært flertall for fri abort i den amerikanske befolkningen, hadde han vært for det. Mannen har et prinsipp: "What's in it for me".
    Det er solid flertall for selvbestemt abort i USA, det er bare demokratene som ikke forstår det og som er redde for å fronte det politisk. Ellers er det selvfølgelig korrekt at Trump er prinsippløs, han er for tiden mot selvbestemt abort fordi han valgte å stille som republikaner.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Så dette klippet igår. Og det er bare helt forferdelig å høre mer fra innsiden i Nord Korea.
    Vet ikke om det har noen annen relevans i denne tråden enn at jeg anbefaler alle å se det.
    Noen som vet om en mailadresse jeg kan sende klippet til med et lite håp om at det kan ende hos Trump?
    Si meg, tror du virkelig at Trump bryr seg om befolkningen i Nord Korea? Ellers så er vel Twitter den beste måten å nå Trump på.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Det er solid flertall for selvbestemt abort i USA, det er bare demokratene som ikke forstår det og som er redde for å fronte det politisk. Ellers er det selvfølgelig korrekt at Trump er prinsippløs, han er for tiden mot selvbestemt abort fordi han valgte å stille som republikaner.
    Dårlig formulert. Jeg skulle nok heller skrevet:
    Hvis han hadde trodd at å være for selvbestemt abort hadde hjulpet ham, ville han vært for det.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Ikke undervurder religionen og de kristne i USA. Der er det mye grums og de er redde for alt som er liberalt.
    I norge heter det at du kan snakke dritt om kjærringa, men ikke snakk dritt om bikkja og jakt.
    I USA blir det til, du kan snakke dritt om "alle de andre", men ikke kødd med våpnene og religionen min!
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by

    - Jeg skal være ærlig. Han føler seg seg bra med munnbind, og det er ok, sa Trump først om rivalen før han fortsatt.
    - Jeg mener ærlig talt, hvorfor i helvete brukte han alle de pengene på kosmetisk kirurgi dersom han skal dekke det til med et munnbind? spurte Trump de frammøtte til stor latter og jubel.
    - Spørsmålet er om han vil bevare munnbindet på under debatten, sa Trump.
    - Det får ham til å føle seg komfortabel. Noen ganger lar han det henge ned fra øret, sa Trump og flirte.

    - Denne fyren har ingen anelse. Han vet ikke hvor i helvete han er. Og de gir ham en injeksjon med noe. Hva i helvete er det han tar? Og vi ønsker å spørre ham, og jeg sa det. Vi ønsker en dopingtest. Vi vil ta den begge to, sa Trump om hva han mener bør skje i forkant av den kommende debatten.

    For ca. 5 år siden, ville vi trodd at noe slikt kunne komme fra en president i et demokratisk land?
    Lista er nå så lav at det er skummelt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Man skjønner jo hvor potethuet har lært sin retorikk:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Amerikansk valgkamp (i hvert fall denne) dreier seg i stor grad om å snakke dritt om motstanderen og ikke snakke om politikk. I hvert fall ikke om sin egen - hva man ønsker å oppnå og hvordan man skal få det til
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er enklere å få publikum til å juble på den måten.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Si meg, tror du virkelig at Trump bryr seg om befolkningen i Nord Korea? Ellers så er vel Twitter den beste måten å nå Trump på.
    Ja,jeg tror virkelig det.
    Har ikke twitter.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Trump bryr seg ikke om noen andre enn seg selv. I den grad han bryr seg om Nord-Korea er det bare hvis det kan se ut som om de kommer til å slippe en atombombe akkurat der Trump befinner seg. Evt. hvis det er mulig å bygge et Trump-resort der.

    Trump er virkelig ikke i stand til å se utenfor seg selv og sin nærmeste familie.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Med andre ord, det skal ikke mindre enn at en person som i "innad" har personifisert selveste antikrist i liv og levnad over fem tiår, for å slenge om seg "utad" ting folk med innbilte venner der oppe liker å høre. Finner det like besværlig at norske kristne forsvarer Trump som at norske sosialdemokrater i sin tid forsvarte Stalin.
    Fristende å gå inn på antikrist,men tror jeg avstår.
    Jeg forsvarer ikke alt Trump lirer av seg. Og jeg aner ikke om han tror på Jesus eller ikke.

    Det er nå engang slik at amerikanere kun kan velge mellom Trump og Biden,republikanerene eller demokratene. Hadde Jesus stilt som kandidat så hadde det vert enklere :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Fristende å gå inn på antikrist,men tror jeg avstår.
    Jeg forsvarer ikke alt Trump lirer av seg. Og jeg aner ikke om han tror på Jesus eller ikke.

    Det er nå engang slik at amerikanere kun kan velge mellom Trump og Biden,republikanerene eller demokratene. Hadde Jesus stilt som kandidat så hadde det vert enklere :)
    Jesus er vel like fiktiv som Trumps evner til å være ærlig og inkluderende.
    At tenkende mennesker vil ha en slik person til å styre sitt land er for meg totalt bizart (se innlegg https://www.hifisentralen.no/forume...ld-j-trump-quo-vadis-del-2.97925/post-3141716).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Same shit, different wrapping...eller hvordan var nå dette igjen...

    GOP -led committees releases Interim report on Hunter Biden, Burisma probe

    Bra CV på den gutten, tydeligvis backet av far m.fl gode ordentlige Demokrater, alt til folkets beste selvsagt...
    Det viser fortsatt mer av det samme:
    1. ALT kan politiseres i USA, og alt er enten Svart eller Hvitt (evt. rødt eller blått)
    2. Det er valgår, og dette er også en del av en absurd valg / maktkamp mellom to råtne nevekjempere

    3. https://www.reuters.com/article/us-...ase-audit-former-top-prosecutor-idUSKBN23B2RB
    4. https://www.npr.org/2020/09/23/9160...aine-job-problematic-effect-on-policy-unclear
    5. https://www.justsecurity.org/66271/timeline-trump-giuliani-bidens-and-ukrainegate/ (nytt kapittel vil da legges til på slutten, kan man gå ut fra)

    Det hersker vel liten tvil om at Trumps pill råtne kjeltringstyre vil hevne seg på alt og alle som har hatt noe som helst med forsøkene på å nagle DJ Trump til alle forbrytelsene og løgnene omkring hva som har foregått mellom ham/dem og Russlang. Det setter denne nye GOP-initierte etterforskningen i et nokså interessant lys. Trumps hevngjerrighet er viden kjent, og resultatene finner man blant annet i saker som denne. Med det sier jeg ikke noe om hcvorvidt det har foregått noe fiffel mellom Biden far/sønn og Ukraina, det har tidligere vært avvist etter etterforskning, men det slutter altså ikke med det, ser vi.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.606
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Med det sier jeg ikke noe om hcvorvidt det har foregått noe fiffel mellom Biden far/sønn og Ukraina, det har tidligere vært avvist etter etterforskning, men det slutter altså ikke med det, ser vi.
    Forskjellen er at presidenten kan benåde i vilden sky, det privilegiet har ikke opponenten. Også et poeng å merke seg. En av årsakene til at jeg heier på Biden er ikke at jeg er noen stor fan, men at jeg gjerne ser hele kjeltringpakket til Trump plassert der det hører hjemme, foran en domstol. Det tror jeg vil være sunt for USA.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det minst sannsynlige er at biden vinner og kjeltringpakket til trump blir buret inne.

    tillegg:

    mantraet vil være; vi må se fremover (ikke bakover), vi må heal the wounds, vi må forene nasjonen osv.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MML
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Forskjellen er at presidenten kan benåde i vilden sky, det privilegiet har ikke opponenten. Også et poeng å merke seg. En av årsakene til at jeg heier på Biden er ikke at jeg er noen stor fan, men at jeg gjerne ser hele kjeltringpakket til Trump plassert der det hører hjemme, foran en domstol. Det tror jeg vil være sunt for USA.

    Kjeltring pakk? Hunter Biden kvalifiserer jo godt i den kategorien, godt hjulpet av far (vice P) og en neglisjerende Obama administrasjon, så jo "same shit, different wrapping”! Men det er kanskje de ”gode” kjeltringene og de snakker vi ikke så mye om!?
     
    Sist redigert av en moderator:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.172
    Sted
    Trondheim
    Jeg aner ingen ting om hva Hunter Biden har vært involvert i, men saken er jo etterforsket av FBI og man har konkludert med at han ikke har gjort noe kriminelt i den sammenhengen.
    musicus har tydeligvis gjort sin egen etterforskning av saken og kommet fram til noe annet. Han har vel større ressurser og tilgang på mer kvalifisert folk enn FBI. Trygt å vite at vi har så godt kvalifiserte folk her på HFS.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Kjeltring pakk? Hunter Biden kvalifiserer jo godt i den kategorien, godt hjulpet av far (vice P) og en neglisjerende Obama administrasjon, så jo "same shit, different wrapping”! Men det er kanskje de ”gode” kjeltringene og de snakker vi ikke så mye om!?
    Gjør han det ??
    Kan ikke se at denne GOP "etterforskningen" beviser noe ulovlig ?
    Hvilke nye bevis er det du ser ?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hunter Biden / Ukraina-affæren er seriøst merkelig, uansett om den er straffbar eller ei. Han fikk fett betalt for å sitte i et styre han der ikke hadde tidligere kontakter, i et land han ikke hadde noen spesiell kjennskap til, dessuten rett etter en narkotikadom. Dette behøver ikke være ulovlig på noen måte, men det er vel overveiende sannsynlig at "noen hadde snakket sammen", før dette noe udde arrangementet kom i stand.

    Ca. like merkelig er det at en viss DJ Trump fikk presset igjennom en etterforskning av det som hadde skjedd, og det viste seg altså at denne etterforskningen ikke ledet til noe å tiltale noen for. Men sånt holder ikke for den mest hevngjerrige, han bruker alle midler for å vinne et valg, eventuelt for å få høyesterett til å vinne valget for seg.

    Det har vært mye skttentøy i tidligere valgkamper, men med en gjørmebryter i det ene hjørnet, blir det nok mer møkk enn vi hittil har sett i en nasjon som påberoper seg å være sivilisert. Er redd det ikke holder med popcorn i denne valgkampen, jeg er seriøst bekymret for hva den syke, syke mannen i det ovale kontor kan komme opp med av faenskap.

    Se ellers her: https://www.nytimes.com/2019/10/29/business/media/fact-check-biden-ukraine-burisma-china-hunter.html for litt mer info om Biden / Ukraina
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg aner ingen ting om hva Hunter Biden har vært involvert i, men saken er jo etterforsket av FBI og man har konkludert med at han ikke har gjort noe kriminelt i den sammenhengen.
    musicus har tydeligvis gjort sin egen etterforskning av saken og kommet fram til noe annet. Han har vel større ressurser og tilgang på mer kvalifisert folk enn FBI. Trygt å vite at vi har så godt kvalifiserte folk her på HFS.
    Spar deg hersketeknikken, bare å lese litt i linken jeg la ut det...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Jeg leste - bare en masse udokumenterte vage beskyldninger
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Kjeltring pakk? Hunter Biden kvalifiserer jo godt i den kategorien, godt hjulpet av far (vice P) og en neglisjerende Obama administrasjon, så jo "same shit, different wrapping”! Men det er kanskje de ”gode” kjeltringene og de snakker vi ikke så mye om!?
    President Hunter Biden må stilles for riksrett umiddelbart!! Dessuten, hva med emailene til Hillary? SQUIRREL !!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn