Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Oppslutningen blant svarte er vel ikke akkurat stigende. Og han trenger at svarte velgere holder seg hjemme til høsten i noen vippestater.
    Vet ikke om dette bidrar til det, akkurat. Han forsøker vel bare å fyre opp under "basen" sin, enda en gang. Biden fikk litt pepper for noen dager siden for å ha vært sleivkjeftet om svarte som vurderer å stemme på Trump. Nå er det mer "OK, Joe was right." Man demobiliserer ikke svarte velgere ved å gjøre det så absurd lett å kryssmontere Trumps reaksjon på væpnede hvite demonstranter ("Very fine people! Compromise!") med tilsvarende reaksjon på illsinte svarte demonstranter ("THUGS!! Shoot 'em!") . Eneste "messaging" som er nødvendig nå er "VOTE". Om noe vil jeg tro dette har økt sannsynligheten en hel del for at Kamala Harris blir visepresident og muligens president hvis Biden faller fra eller gir seg etter en periode, mens Klobuchars aksjer falt tilsvarende. Jeg tro Biden er veldig bevisst på hvor viktig visepresidenten blir i dette tilfellet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vet ikke om dette bidrar til det, akkurat. Han forsøker vel bare å fyre opp under "basen" sin, enda en gang. Biden fikk litt pepper for noen dager siden for å ha vært sleivkjeftet om svarte som vurderer å stemme på Trump. Nå er det mer "OK, Joe was right." Man demobiliserer ikke svarte velgere ved å gjøre det så absurd lett å kryssmontere Trumps reaksjon på væpnede hvite demonstranter ("Very fine people! Compromise!") med tilsvarende reaksjon på illsinte svarte demonstranter ("THUGS!! Shoot 'em!") . Eneste "messaging" som er nødvendig nå er "VOTE". Om noe vil jeg tro dette har økt sannsynligheten en hel del for at Kamala Harris blir visepresident og muligens president hvis Biden faller fra eller gir seg etter en periode, mens Klobuchars aksjer falt tilsvarende. Jeg tro Biden er veldig bevisst på hvor viktig visepresidenten blir i dette tilfellet.
    Rart det der Assbear, både du og Scott har henne veldig høyt opp..

     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Så ser vi det igjen.. hvem som egentlig er trusselen. Er det eksentriske republikanere som poserer med gunnere for å forsvare grunnloven... eller er det radikale progressive rasister som BLM?

    Vis vedlegget 643117

    Shortly after the Oakland Police Department declared the Friday evening protest of the police killing of George Floyd in Minneapolis an “unlawful assembly,” the department announced it was investigating a shooting of two federal officers with the federal courthouse.

    CNN reported that one of the Federal Protective Officers later died.

    According to authorities, the shooting took place in the area of 12th and Clay streets, the location of the Ronald V. Dellums Federal Building and U.S. Courthouse.

    A statement tweeted by the police department said, “it appears the shooting is unrelated to tonight’s demonstration.”
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hallo? Nå er det da rasistgrupper som BLM som ønsker raseopptøyer og ikke Trump.
    Koronaen er en gave fra Kina.
    Statsgjelden har han arvet.
    .. og ja, Kina er den største trusselen for menneskelig demokrati kloden har sett så det er på sin plass å opponere mot dem. Se på HK.. som en smakebit eller hvordan deres teknologitunge sosialistiske borgerovervåkningsprogram fungerer ... er det dette vi skal støtte fordi man misliker Trump?
    Vurderte et øyeblikk å rapportere deg for denne Deph, du vet, for å skrive Fake News.

    Kan du ikke gi meg en innføring, med noen troverdige kilder, på hva denne mannen har utrettet av det gode slaget? Han fremstår for meg, og noen millioner andre, som en rablende gal kunnskapsløs tulling.

    Siste trekk med å trekke seg ut av WHO og presidentordren som angriper det mediet han elsker over alt annet følger en rød tråd i hele embetet hans. :/
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg blir mer og mer glad for at fnyse er på ignorer når jeg ser hvordan dere tar ham (?) i skole. Jeg er hinsides det stadiet der jeg gadd.
    Har også hatt han på ignore et par ganger, men det har og er fortsatt interesant å ha sett hvordan en tilsynelatende oppegående fyr har blitt en komplett brun magatulling på få år. Ganske bra reality, bare synd det ikke er noe show.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.518
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har fundert på det jeg også, men akkurat det er et realityshow som gjør vondt å se på, så jeg velger det bort.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vurderte et øyeblikk å rapportere deg for denne Deph, du vet, for å skrive Fake News.

    Kan du ikke gi meg en innføring, med noen troverdige kilder, på hva denne mannen har utrettet av det gode slaget? Han fremstår for meg, og noen millioner andre, som en rablende gal kunnskapsløs tulling.

    Siste trekk med å trekke seg ut av WHO og presidentordren som angriper det mediet han elsker over alt annet følger en rød tråd i hele embetet hans. :/
    Jeg vet ikke hvordan Trump tenker og hva som er er motivasjonen, men det ser for meg ut til å være en kamp om innflytelse. Kina er en trussel for kloden, og har tentakler mange steder. De kjøper opp naturresurser og bestikker regimer kloden over, og om de har fått plassert noen av sine lakeier i WHO som har kontrollen der og bare melker USA for penger så er det forståelig at amerikanerne heller vil bruke pengene på noe annet.

    Men som sagt, jeg vet ikke.. men tenker det er noe i denne gaten.

    Litt om hvordan Kina fungerer i dag, og hvilke planer de har for resten av verden:

    (jeg tror vi skal være veldig glade for at vi har noen som Trump som har ryggrad til å stå i mot Sosialismen MK2)

    Trump er ikke hverken gal eller dum... jesus .. hvem ved sine fulle fem tror at et gal og dum mann med (som meningsmotstanderne fremstiler det .. to år i hodet.. en baby.. en idiot .. en klovn .. en syk mann en orange baby.. etc... alt dette) .. så jeg har prøvd litt å advare mot Trump og jeg har prøvd å vise noen av teknikkene og metodene han bruker... men svaret fra røde brigade er alltid det samme ... prøver du å si at mannen kanskje ikke er idiot så er du en MAGA-head og må helst ignoreres ut i fra Sentralen siden slikt er "støysending" under andakten for det selverklærte presteskapet her inne.

    --

    Men jeg er på tross av hva mange tror ingen trumptilhenger. Jeg er litt lei Trump og håper han blir byttet ut... men ikke med hva som helst ,progressive altzheimere er ikke et godt alternativ, ei heller andre blodrøde identitetspolitikere som Warren og Sanders.

    Harris, Pete, eller Yang ville vært mine foretrukne valg. .. men det gikk ikke slik, så da må man velge av det man får og jeg er fremdeles ikke sikker på hvem jeg foretrekker av Trump eller Biden. Jeg var faktisk entusiastisk ovenfor Biden, og blar du litt tilbake i tråden vil du se helhjertede og rosende omtaler av Biden fra min side... (den gangen var sentralens røde brigade like hånlig som i dag fordi jeg støttet ham) men noe har endret seg en smule...

    1. Jeg var ikke klar over at mannen var dement

    2. Mannen trynet i den identitetspolitiske septiktanken ved å erklære at makkeren måtte være en kvinne.. ikke fordi kvinner er noe dårligere valg enn menn, men fordi man med dette utelukker halve populasjonen bare for å være politisk korrekt og fylle en kvote.

    3. Spikeren i kisten var kanskje da identitetspolitikken boblet over og han fikk seg til å si at svarte er ikke svarte hvis man ikke stemmer på ham. Kvalmende identitetspolitsk raseteori, og noe jeg håpet vi var kvitt for 50 år siden.




    Du må gjerne være uenig med meg i det meste.. men dette er i alle fall oppriktig ment som en forklaring på mitt standpunkt når det kommer til Trump. .. og så misliker jeg hykleri, hovmod, dydsposring og psykofanteri .. de kommer piggene ut. Har nok fått noen uvenner her av den grunn..

    Men har du evnen til selvironi, tåler en grisetrøkkk eller to og er en sportsman.. ja så blir du aldri min uvenn samme faen hva .. jeg har mer respekt for mange av mine argeste motstandere her enn de som bare er passivt enige.
     
    Sist redigert av en moderator:

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hva tenker du det tilfører en diskusjon å gi navnelappen «den røde brigade» om folk som har et annet verdenssyn og ideologi enn din? Jeg er sosialist, og når man ser behovet for bailouts og støtte fra en sterk stat i denne krisen vi er i nå, skal vi være veldig glade for at vi nettopp har det,- en sterk stat. Vi trenger sosiale sikkerhetsnett for at folk skal tørre å satse. Vi trenger samarbeid på tvers i hele verden skal vi kunne bekjempe pandemier.

    Når det gjelder presidentkandidater og demens, så er det meget mulig at Biden ikke er like klar lenger. Men, har Trump noensinne vært klar? Ikke etter min bok dessverre. :/
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Vi trenger samarbeid men kinesrne sa
    Hva tenker du det tilfører en diskusjon å gi navnelappen «den røde brigade» om folk som har et annet verdenssyn og ideologi enn din? Jeg er sosialist, og når man ser behovet for bailouts og støtte fra en sterk stat i denne krisen vi er i nå, skal vi være veldig glade for at vi nettopp har det,- en sterk stat. Vi trenger sosiale sikkerhetsnett for at folk skal tørre å satse. Vi trenger samarbeid på tvers i hele verden skal vi kunne bekjempe pandemier.
    Men kineserne samarbeider ikke. De meler sin egen kake. I tillegg oppfører de seg som femåringer dersom de får kritikk.....
    Kina har mer tilfelles med Hitler enn sosialisme.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hva tenker du det tilfører en diskusjon å gi navnelappen «den røde brigade» om folk som har et annet verdenssyn og ideologi enn din? Jeg er sosialist, og når man ser behovet for bailouts og støtte fra en sterk stat i denne krisen vi er i nå, skal vi være veldig glade for at vi nettopp har det,- en sterk stat. Vi trenger sosiale sikkerhetsnett for at folk skal tørre å satse. Vi trenger samarbeid på tvers i hele verden skal vi kunne bekjempe pandemier.
    .. jeg skal la den ballen ang. her inne ligge, den er blitt litt betent.

    Ellers er jeg ikke uenig. Jeg er EU-tilhenger, jeg ser viktigheten av FN og WHO etc. Jeg vi at verden skal samarbeide.. men det er alvorlige vanskeligeter her. To av dem er Kinas utøvelse av makt og kommunisme. Den andre er regimer som SA og Irans utøvelse av religion.

    To eksempler på epic fail in iternasjonale fora er jo Kinas posisjon i WHO og Saudi Arabias posisjon i menneskerettihhetsrådet.



    Når det gjelder presidentkandidater og demens, så er det meget mulig at Biden ikke er like klar lenger. Men, har Trump noensinne vært klar? Ikke etter min bok dessverre. :/
    Har ikke startet noen nye kriger, trukket USA ut av Midt Østen-sumpen, tatt en nyt blikk på internasjonale avtaler som er skadelig for landet og har reforhandlet dem, senket spenningen med Nord Korea og Russland... hadde fin flyt på økonomien inntil det røde viruset rammet samfunnet, ... så selv om han tidvis fremstår som en klovn så har han faktisk vært en av de best presidentene landet har sett på mange tiår.

    Biden er dessverre en dement tulling under identietepoltisk kontroll og dermed svært tvilsom som et bedre alternativ.

    ..

    Trump har vel strengt tatt ikke gjort noe annet galt enn å terge livdritten av en haug med venstrevridde.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.713
    Torget vurderinger
    2
    Presidenten mente at Secret Service fikk god trening.

    Skjermbilde 2020-05-31 kl. 09.25.51.png
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og med demonstrasjonene rundt om så vil jo også spredningen av C19 skyte fart. Blir bra det her.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.713
    Torget vurderinger
    2
    Det kan være man må gi Dr. Dong et poeng og vedgå at Trump "har en plan".


    Dette skrev hun i 2016:

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Viser seg atter en gang, progressive sosialister og "aktivister" er den virkelige trusselen her i verden mot fred og fordragelighet. De som sprer panikk, rasisme og ønsker revolusjon.

    Tenk for et sekund at det var høyreekstremister som sto bak dette og ikke venstreekstremister.. den globale fordømmelsen ville vært unison. Jævla hyklere.

    progrrr.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du må nok være litt forsiktig, du er nok mer sosialist enn du skjønner
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Han er hvertfall fullstendig historieløs. Bør brukes noe mindre tid på YouTube og litt mer tid på biblioteket tror jeg..
     
    R

    rr30629

    Gjest
    "I delstaten Montana er et tolv uker langt intensivkurs det som skal til for å få jobb i politiet. Dermed holder det å være 18 år gammel, ha fullført videregående og ha bestått det tre måneder lange kurset før man er klar til innsats med våpen på hoften."

    Vet ikke om det er blitt bedre men slik var det for få år siden.

     
    Sist redigert av en moderator:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.256
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Mulig noen her har lyst til å bli assisterende sheriff i en lokal kommune, selve sheriffen velges av innbyggerne men assistentene gjør det ikke.

     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.713
    Torget vurderinger
    2
    Fire, pestilence and a country at war with itself: the Trump presidency is over
    by Robert Reich

    A pandemic unabated, an economy in meltdown, cities in chaos over police killings. All our supposed leader does is tweet.

    In reality, Donald Trump doesn’t run the government of the United States. He doesn’t manage anything. He doesn’t organize anyone. He doesn’t administer or oversee or supervise. He doesn’t read memos. He hates meetings. He has no patience for briefings. His White House is in perpetual chaos.
    .........

    Trump’s nonfeasance goes far beyond an absence of leadership or inattention to traditional norms and roles. In a time of national trauma, he has relinquished the core duties and responsibilities of the presidency.

    He is no longer president. The sooner we stop treating him as if he were, the better.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå har jo The Don blitt avsatt i denne tråden i 3 1/2 år nå, skal faen meg se at han i hvert fall blir frem til valget. Spørs om ikke belønningen vår blir å få lov til å skrive i 4,5 år til.

    Håper inderlig jeg tar feil.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg irriterer meg litt hver gang jeg ser femmern som jeg la frem for tre år siden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Robert Reich’s poeng i den linkede artikkelen var ikke at Trump burde avsettes, men at Trump selv har abdisert fra enhver meningsfylt presidentrolle og bare befatter seg med ting som har betydning for ham selv. En god kommentar - les den.
    You’d be forgiven if you hadn’t noticed. His verbal bombshells are louder than ever, but Donald J Trump is no longer president of the United States.

    By having no constructive response to any of the monumental crises now convulsing America, Trump has abdicated his office.

    He is not governing. He’s golfing, watching cable TV and tweeting.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Sannheten er nå at det heller er de venstrevridde som har problemer med å akseptere valgresultater de ikke liker. Vi så det da Trump vant ... da var det første de gnålte om at han vant jo ikke "the popular vote" og er dermed ikke en "lovlig valgt president" ... så var det noe gnål om at det var sikkert russerne som fikset valget ... så flere desperate forsøk på impeachment for å fjerne den lovlig valgte presidenten osv. osv. Vi så det samme i UK etter brexitvalget .. de skulle man ikke godta valresultatet for egentlig så ble folk "lurt" til å stemme slik, og dessuten fikk ikke barna stemme .. .fremtiden stemme ble ikke hørt, så da var det et par år med gnål og mas om omvalg slik at utfallet skulle passe de venstrevridde. Vi så den samme mentaliteten da Boris gjorte rent bord og kommunistfløyen i Labour gikk ut med at selv om de riktignok tapte valget ... så vant de "argumentet"... ynkelig gjeng... men så forutsigbart. De lærer jo aldri... selv etter det dårligste valget for Labour på 75 år!

    Den samme mentaliteten blir speilet her på Sentralen, spesielt i trådene om Trump og Brexit ... men også andre steder. Hyklerisk hovmodighet og selvretterdiggjøring av anti-demokratisk propaganda. ... hele jævla tiden, og uten stopp holder sentralens røde brigade på. Utrettelig.
    Dette var drøy kost, Gjestemedlem
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Robert Reich’s poeng i den linkede artikkelen var ikke at Trump burde avsettes, men at Trump selv har abdisert fra enhver meningsfylt presidentrolle og bare befatter seg med ting som har betydning for ham selv. En god kommentar - les den.
    Vet det. Men uansett så har han blitt avsatt i denne tråden i 3,5 år. Jeg bare dro den litt utover...
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det sagt så har vi jo sett at det verste Donald vet er å tape noe og da spesielt ansikt, han hater det. Jeg tror at hvis han taper presidentvalget så er tapet isolert sett verre for han enn det å ikke få lov til å være president. Så det kan bli interessant å se hvordan han oppfører seg, i den grad fyren kan oppføre seg, hvis han ser at valget vil gå til h... for han. Det eneste vi vel vet er at han kommer til å skjelle ut noen og at det blir nok å skrive om.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han ligger vel ca 10 % under Biden i de seneste meningsmålingene, så det vi ser nå er vel en forsmak på Trumps idé om valgkamp. Bruke alle midler for å fyre opp mest mulig og avlede oppmerksomheten fra egne feil og fiaskoer, og så fremstille seg selv som en «lov og orden-kandidat». Jeg ser han nettopp har erklært Antifa som en terroristorganisasjon. Det kommer mer.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    om han taper vil han aldri kunne ta sjansen på å bli stilt til ansvar. det går langt ut over å miste ansikt. og han er ingen ensom ulv.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er fem års foreldelsesfrist på mye av det han kan bli tiltalt for så snart rettsvesenet får lov til å gå sin gang. Det ligger mye god motivasjon til å sikre seg fire nye år bare der, og deretter å argumentere for at han må få en tredje periode. Han vil ikke takle hverken å tape (valgfusk!!!) eller å bli stilt til ansvar. Hele Trumps karriere handler om å demonstrere dominans uten å måtte ta ansvar. Det er noe helt annet enn ledelse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn