Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    "Bare 41 prosent av amerikanere støtter presidentens innsats så langt"
    Dette er jo en ganske sinnsyk ting å skrive. BARE 41 prosent?

41 prosent er jo absurd mye. Fyren går aktivt inn for å ødelegge nasjonen, og fremdeles støtter så mange som 41 prosent dette?
    hadde det vært 4.1 prosent ville det gitt mening.

41 prosent, det er jo hinsides mange kjøtthuer.
    Og det er det laveste noen president noensinne har hatt etter 100 dager

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Holmestrand
    Det som ville vært interessant å lese, til en forandring fra all sarkasmen, er hvordan man ser for seg en løsning eller strategi fra amerikanerne. Trump var et fryktelig dårlig valg, Russland er som de alltid har vært. Den hesten kan ikke sparkes mer død. Mener folk her at USA kan bidra til at Ukraina får tilbake Krim og alt land? Det vil jeg gjerne se realistiske scenarioer på.
    USA tRump kan slutte å late som han og pUtler er bestiser som straks er enige om god fredsavtale.
    Ikke er de bestiser, det kommer ikke til å skje, i hvert fall ikke en god avtale til Ukrainas fordel.
    USA må gå i takt,opprettholde og ØKE presset mot Russland.

Alt tRump ødelegger og undergraver med alt han gjør, og om han i et svakt øyeblikk har fordømt Russlands bombing så drukner det fullstendig i alt det sedvanlige tullet og tøvet han ellers holder på med.[/QUOTE]

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.944
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Lugna ned nu.
    Dårlig med tid og lyst men ser det som nødvendig å rydde men aner ikke hvor jeg skal begynne.
    Kanskje begynne med en vurdering om hvorvidt HFS ville vært et «bedre» forum dersom man, som for en god del andre forum, ikke godkjenner innlegg av politisk, eller religiøst innhold.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Kanskje begynne med en vurdering om hvorvidt HFS ville vært et «bedre» forum dersom man, som for en god del andre forum, ikke godkjenner innlegg av politisk, eller religiøst innhold.
    Etter interessen og antall innlegg å dømme, virker det som om mange medforumister har glede av disse trådene.
    For andre så er det helt frivillig både å lese og å delta.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.444
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hver gang man tror det ikke er mulig å bli mer åpenlyst korrupt demonstrerer trump at joda, det var mulig å bli enda mer åpenlyst korrupt.
    Donald Trump Jr., megadonor Omeed Malik and several other investors are launching an invite-only club that costs more than half a million to join with an exclusive post-White House Correspondents’ Dinner gathering, according to an invite obtained by POLITICO and two people with knowledge of the venture, granted anonymity to discuss the private organization.
    Their goal, the people familiar with the plans say, is to create the highest-end private club that Washington has ever had, and cater to the business and tech moguls who are looking to nurture their relationships with the Trump administration.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.891
    Hver gang man tror det ikke er mulig å bli mer åpenlyst korrupt demonstrerer trump at joda, det var mulig å bli enda mer åpenlyst korrupt.
    Fikk meg til å tenke på de årene jeg var en del av programkontoret i NAV Pensjonsprogrammet i Oslo, det var snakk om å delta på et produktseminar m/lunch i regi av EFG Hovdokka som leverte møbler til prosjektet. Men fikk streng beskjed om å ikke motta noe lunch, under tvil kunne en kopp kaffe være innafor. Her skulle den statlige etaten ikke bli innblandet i en korrupsjonsskandale!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.301
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.891
    Europeiske statsledere bedriver i disse dager verdensmesterskap i nensomt diplomatisk ordbruk i møte med Trumpen, også vår statsminister. På den ene siden skal man uttrykke sine ærlige synspunkter om ditt og datt i viktige saker, på den andre siden må man ikke støte Trumpen på noen måte, sånn at man får føle hans vrede.
    En bortimot umulig oppgave.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.444
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå har Trump direkte kritisert disse angrepene, to ganger tror jeg. Bak mur, så jeg får ikke lest hvorfor det er Trump sin feil, som overskriften antyder, at Putin fortsetter å angripe sivile. Trump har vært naiv og har sikkert sin agenda, men det er vel ikke alt Putin og Russland gjør for tida som kan lastes på han?
    Eller, for å illustrere tølperen med en parallell:
    Du oppdager at bilen din er stjålet.
    Du går til øvrigheta for å anmelde tyveriet.
    Øvrigheta sier at «Vi vet hvem som tok bilen din. Greier du selv å ta den tilbake med makt?»
    Du svarer «Øh, neppe…»
    Øvrigheta sier «OK, da registerer vi bilen på tyven. Fra nå av er den ikke din lenger.»

Det er den trumpske logikk. Belønne tyven og anerkjenne tyveriet som eierskifte.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Eller, for å illustrere tølperen med en parallell:
    Du oppdager at bilen din er stjålet.
    Du går til øvrigheta for å anmelde tyveriet.
    Øvrigheta sier at «Vi vet hvem som tok bilen din. Greier du selv å ta den tilbake med makt?»
    Du svarer «Øh, neppe…»
    Øvrigheta sier «OK, da registerer vi bilen på tyven. Fra nå av er den ikke din lenger.»

Det er den trumpske logikk. Belønne tyven og anerkjenne tyveriet som eierskifte.
    Du glemte at tyven også forlanger å få garasjen din, og at Øvrigheta forlanger å få en del av tomta di

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.249
    Jeg har ennå ikke kommet over at en person som Trump er valgt til president i USA 2 ganger. Vanskelig å ta innover seg.
    Som sagt tidligere her så kunne det kanskje vært unngått dersom Biden hadde trukket seg et år før og de fant en mann som ny kandidat hvis de hadde noen.
    Men nå er det slik som det er. Trump er unik og ikke lett å finne politikere som ligner på han.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.533
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men nå er det slik som det er. Trump er unik og ikke lett å finne politikere som ligner på han.

I stil er vel Duerte den nærmeste. Vi kan jo håpe at Trump havner på samme sted som han befinner seg nå, selv om enhver fengselcelle forsåvidt ville være tilfredsstillende bare oppholdet er langt nok.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Holmestrand
    Selvsagt, men trådtitlene er vanligvis temmelig selvforklarende når det gjelder hva man vente fra innholdet.
    Og hvis du skulle havne i en tråd du enten ikke liker eller er interessert i, så kan du vel gå videre med livet?

På samme måte som man legger fra seg ei bok som ikke svarte til forventningene,
    finner ut at du er på kino og ser "SOS Poseidon" eller enda verre "Dis" og forlater lokalet i god tid før slutt,
    eller kanskje har fått en drillo-is som man enten kan gi til en venn eller diskret putte i en søppeldunk.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.798
    Sted
    Holmestrand
    I stil er vel Duerte den nærmeste. Vi kan jo håpe at Trump havner på samme sted som han befinner seg nå, selv om enhver fengselcelle forsåvidt ville være tilfredsstillende bare oppholdet er langt nok.
    Hvis tRump skal fengsles håper jeg på anstalten i El Salvador han selv har klarert for bruk.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.533
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sånn går det når gærningene og bunnsopet får styre. En liten trøst er det jo at utbruddet tydeligvis stort sett vil ramme MAGA-folket.

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    667

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Du glemte at tyven også forlanger å få garasjen din, og at Øvrigheta forlanger å få en del av tomta di
    Du får betalt for det Øvrigheta vil ha på tomta. Øvrigheta har også gjennom 3 år gitt deg enorme summer i form av utstyr, våpen og informasjon for å hjelpe deg med å få tilbake bilen. Men, Øvrigheta bør allikevel ikke gi tyven anerkjennelse for tjuveriet når det ikke gikk, enig i det!

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Du får betalt for det Øvrigheta vil ha på tomta. Øvrigheta har også gjennom 3 år gitt deg enorme summer i form av utstyr, våpen og informasjon for å hjelpe deg med å få tilbake bilen. Men, Øvrigheta bør allikevel ikke gi tyven anerkjennelse for tjuveriet når det ikke gikk, enig i det!
    Biden administrasjonen bevilget hjelp til Ukraina, og nå mener tRump (og du?) at det skal settes på debet sida?
    Vær litt forsiktig med oransje spray tan, det sies at det påvirker kognitive evner.

Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Biden administrasjonen bevilget hjelp til Ukraina, og nå mener tRump (og du) at det skal settes på debet sida?
    Vær litt forsiktig med oransje spray tan, det sies at det påvirker kognitive evner.
    Nei, men "Øvrigheta" var et vagt uttrykk. Dessuten tok du ikke med alt i din videreføring av parallellen. Men jeg er jo enig med dere i konklusjonen.
    Er det mulig for deg å diskutere eller fortelle historier uten å være bitende sarkastisk i ethvert svar? Du virker så sint.
    Jeg beklager at jeg ikke er like sint og lei meg pga. Trump som dere. Fyren er ganske uspiselig, men jeg velger å se på alt dette med skrått blikk. For nå.

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Burde ikke flere være sinte når tRump setter folkeretten til side og sammen med Putler deler opp Ukraina over hodet på Ukrainas ledere?
    De som ikke er sinte på det, kaller jeg uten omsvøp kollaboratører.
    Selv Europas ledere tror ikke på denne versjonen av "Peace in our time" men kappes nå om å ruste seg til tennene.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Burde ikke flere være sinte når tRump setter folkeretten til side og sammen med Putler deler opp Ukraina over hodet på Ukrainas ledere?
    De som ikke er sinte på det, kaller jeg uten omsvøp kollaboratører.
    Selv Europas ledere tror ikke på denne versjonen av "Peace in our time" men kappes nå om å ruste seg til tennene.
    Kan man langt på vei være enig i kritikken mot Trump uten at det genererer sinne?
    Hvis du svarer nei, så er du virkelig ikke helt god i knollen, sorry to say.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Kan man langt på vei være enig i kritikken mot Trump uten at det genererer sinne?
    Hvis du svarer nei, så er du virkelig ikke helt god i knollen, sorry to say.
    Jeg kommer fra en familie som på 1930tallet med dine ord "ikke var helt gode i knollen" men sinte på Hitler lenge før Blücher seilte opp Oslofjorden.
    Så om det er å ikke være helt god i knollen, så tar jeg det som en æresbevisning.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Jeg kommer fra en familie som på 1930tallet med dine ord "ikke var helt gode i knollen" men sinte på Hitler lenge før Blücher seilte opp Oslofjorden.
    Så om det er å ikke være helt god i knollen, så tar jeg det som en æresbevisning.
    Jeg gjentar spørsmålet: Er det akseptabelt å være kritisk til Trump uten å gå rundt å være sint?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Absolutt, men jeg er sint, kan du akseptere det?
    Selvsagt! Men la vær å kalle folk du ikke kjenner for kollaboratører, og kun på bakgrunn av en tråd på Hifisentralen. Det er en ganske stygg ting å si om folk.

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.945
    Sted
    Oslo
    Jeg gjentar spørsmålet: Er det akseptabelt å være kritisk til Trump uten å gå rundt å være sint?
    Forøvrig så skriver avisene at Carl Bildt, en ellers konservativ og diplomatisk svenske, at han kaller det en skammelig innrømmelse av tRump.
    På diplomatisk er det litt mere enn å være sint, heller nærmere å være rasende.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.502
    Torget vurderinger
    96
    Forøvrig så skriver avisene at Carl Bildt, en ellers konservativ og diplomatisk svenske, at han kaller det en skammelig innrømmelse av tRump.
    På diplomatisk er det litt mere enn å være sint, heller nærmere å være rasende.
    Jada, jeg leste den. Jeg oppfatter Bildt som provosert og trist. Jeg tror ikke Trump tenker over rekkevidden av ting han sier og gjør, som president av USA.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn