Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det blir ikke livligere enn dette.
    Nei, la oss håpe det.
    Sterkt vitnesbyrd. Nesten litt rørende å høre ham snakke om Biden som "a man of character", som den rake motsetning til nåværende POTUS. Altså, dette sier en som er republikaner inn i ryggmargen. Tydeligere kan det neppe sies.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Jeg må nok erkende at jeg har fejlvurderet.
    Alvorlig, Drossel? Det er ikke "ironi" the Trump way du bedriver nå?

    Og om du er alvorlig, kudos til deg, håper du har fått opp øynene for hvilken tragisk figur denne presidenten er.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Sant nok, men jeg liker dårlig denne typen "uautorisert avlytting" for å berike seg selv, slik den aktuelle bokforfatteren i realiteten har gjort. På mange måter er hun dermed selv et alen av samme stykke, hun "går over lik" for å tjene seg rik som et troll. Det som foregår av samtaler mellom to som i utgangspunktet har et tillitsforhold, er ikke ment for publisering.
    Man kan si at av og til helliger målet midlene, men jeg er redd målet her ikke er å redde verden, men å fylle opp sin egen bankkonto. Så hva gjør at Mary L. Trump viser en bedre karakter enn Donald J. Trump? Ingenting som springer meg i øynene sånn umiddelbart.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Takk Disqutabel.
    Jeg blir glad inni meg når jeg ser slike innlegg...
    Nå får Drossel noe å jobbe med.
    Henter poppcorn...
    Takker for det, defacto. Nå trodde jeg ikke at Drossel ville komme med noen utviklende tilbakemelding på dette, men slik det ser ut akkurat nå, kan det være at jeg kanskje har bidratt bittelitt til å omvende en fortapt sjel...? :D

    Ser fram til fortsettelsen, og håper at Drossel har tatt til vettet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sant nok, men jeg liker dårlig denne typen "uautorisert avlytting" for å berike seg selv, slik den aktuelle bokforfatteren i realiteten har gjort. På mange måter er hun dermed selv et alen av samme stykke, hun "går over lik" for å tjene seg rik som et troll. Det som foregår av samtaler mellom to som i utgangspunktet har et tillitsforhold, er ikke ment for publisering.
    Man kan si at av og til helliger målet midlene, men jeg er redd målet her ikke er å redde verden, men å fylle opp sin egen bankkonto. Så hva gjør at Mary L. Trump viser en bedre karakter enn Donald J. Trump? Ingenting som springer meg i øynene sånn umiddelbart.
    Nei, det er fanden til familie. Ingen av dem burde være i nærheten av reell makt. Ikke engang som kommunal hundefanger. De ville bare vridd det til et utpressingsracket. «Fin puddel du har der. Synd om noe skulle skje med den...»

    Snart får vi se republikanernes landsmøte hvor familien Trump nomineres til kandidat og tronarvinger. Hvis det er opp til Trump blir nettopp denne familien USAs første enevoldsdynasti, høyt hevet over loven og andre trivialiteter.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Danske politikere er nu ikke bedre. Statens seruminstitut og Dong er et par eksempler.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.047
    Antall liker
    20.241
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og du bli´r ved med dit vrøvl :cool:.
    Beviser !!!
    Postulater af den slags er præcis det samme som DT gør....... helt uden hold i virkeligheden.
    Så meget for, at du i en kort periode havde "sett lyset" :LOL::LOL::LOL:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hverken SSI eller DONG er politikere. Statens Serum Institut er ledet av fagfolk, mens Dansk Olie og NaturGas AS er landets største energiselskap (som nå har solgt seg ut av hele fossilgreia og skiftet navn til Ørsted). Å nevne SSI og DONG som eksempler på "politikere som lyver" gir ikke et veldig troverdig inntrykk.

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.047
    Antall liker
    20.241
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Asbjørn.....
    Tror mere, at det Drossel ser som "løgn" var, at forrige regering (Helle Torning) solgte Dong til Goldman/Sachs, hvilket en stor del af
    den danske befolkning var imod. Det virkede dengang som om, at salget absolut skulle gennemføres, hvorefter Bjarne Corydon, som var finansminister, forsvandt ud af det politiske liv. Det varede ikke længe, før de fleste kunne se, at man (danskerne) var blevet snydt, så vandet drev.
    Med hensyn til SSI, har staten endnu engang kvajet sig.

    https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2016/2016_vaccineproduktionen-solgt_030616

    Men direkte at kalde det løgn/korruption på Trump niveau, er så langt ude i skoven, at kun Drossel kan finde på det :LOL:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg har fått med meg at det salget var kontroversielt,. Det var vel snakk om 18 % av selskapet etter børsnotering, og G-S solgte det videre etter noe tid med en pen gevinst. Samtidig hadde jo den danske statens gjenværende 72 % steget tilsvarende, så det var kanskje ikke så dumt å selge ut en post for å skape et likvid marked i aksjen etter børsnoteringen. Jeg ser Berlingske beskriver det som verdens mest vellykkede skandale.

    Men som eksempel på at noen annen politiker kommer i nærheten av Trump i løgnaktighet er det skivebom. De nærmeste jeg kan komme på er Venezuelas Hugo Chavez og Hviterusslands Aleksandr Lukasjenko. Selv ikke Putin lyver folk så direkte opp i ansiktet som Trump gjør helt rutinemessig. Putin har etterretningsorganisasjoner og trollfabrikker til å masseprodusere løgnene sine, mens Trump til og med lyver om sine egne etterretningsfolk.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Jeg har enda skrevet direkte til Corbyn, som havde hovedansvaret for salget af Dong. Lagde ikke fingrene imellem men selvfølgelig er han ligeglad.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.047
    Antall liker
    20.241
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men som eksempel på at noen annen politiker kommer i nærheten av Trump i løgnaktighet er det skivebom. De nærmeste jeg kan komme på er Venezuelas Hugo Chavez og Hviterusslands Aleksandr Lukasjenko.
    Ikke at forglemme Bolzonaro (Brazil). Han er ved at komme godt efter det :LOL::LOL:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.047
    Antall liker
    20.241
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har enda skrevet direkte til Corbyn, som havde hovedansvaret for salget af Dong. Lagde ikke fingrene imellem men selvfølgelig er han ligeglad.
    Du mener vel Corydon :rolleyes:
    Jeremy Corbyn er engelsk politiker og havde vel næppe noget med det danske salg af DONG at gøre :sleep:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har enda skrevet direkte til Corbyn, som havde hovedansvaret for salget af Dong. Lagde ikke fingrene imellem men selvfølgelig er han ligeglad.
    Selv jeg mener å vite nok om dansk politikk til å mene at Corbyn neppe hadde så mye med det å gjøre. Tror ikke han kan lese dansk heller.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Big oil støtter Trumps valgkamp for å fortsette oljeboring på statlige områder, og Trump har fjernet reguleringer for utslipp og miljøvennlige restriksjoner.



    Oljeselskapene har så langt allerede donert 1,3 millioner dollar til Donald Trumps valgkampanje.
    De er bekymret for at Biden.
    Dersom den demokratiske kandidaten blir valgt til president, vil han øremerke 2.000 milliarder dollar i løpet av fire år til å dytte amerikanerne i en grønnere retning. Her er noen av planene:

    • Biden vil sette en stopper for nye olje- og gass-lisenser på statlig eid grunn
    • Strømnettet skal bli utslippsfritt innen 15 år.
    • Massive investeringer innen vindkraft, solceller og elbiler.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Lurer på hvor de sedvanlige Trumpistene er for tiden?
    Begynner det å bli litt vel vanskelig å forsvare deres store leder nå?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Lurer på hvor de sedvanlige Trumpistene er for tiden?
    Begynner det å bli litt vel vanskelig å forsvare deres store leder nå?
    Er det litt kjedelig for deg når folk ikke kjører på med polarisert debatt ?

    Det er noen lyspunkter ved et eventuelt gjenvalg av Trump:

    - Noen skal fortsette å produsere olje i en god del år framover - og det kan like gjerne være vestlige land med strenge regler på CO2-utslipp.
    - Det hadde vært fint om Trump kunne ha fortsatt med å presse Kina og India til å gå inn i en seriøst reforhandling av Parisavtalen - per i dag er den verdiløs uten at disse to forplikter seg til noe reellt før 2030.
    - Streng tone og forhandling mot Kina på handel er også nødvendig - noe Biden sannsynligvis ikke evner å opprettholde. Kina må holdes kontroll på med tanke på:
    Co2-utslipp, risiko ved for mye produksjon, CO2-utslipp mht transport, brudd på menneskerettgigheter og ikke minst en militær trussel til tilgrensende land med demokratier.

    Fordelen ved at Trump ryker:

    - Slutt med Cartman på TV og etterfølgende bråk i alle media.
    - Slutt på Trump-drittslenging mellom norske politikere og media og ikke minst mellom de amerikanske aktørene. Det ser jeg veldig fram til.
    - En full stopp i politisk utvikling i USA - som muligens er en pause man trenger for å etablere veien videre.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Fordelen ved at Trump ryker:

    - Slutt med Cartman på TV og etterfølgende bråk i alle media.
    - Slutt på Trump-drittslenging mellom norske politikere og media og ikke minst mellom de amerikanske aktørene. Det ser jeg veldig fram til.
    - En full stopp i politisk utvikling i USA - som muligens er en pause man trenger for å etablere veien videre.
    Om det er de største fordelene du klarer å se så anbefaler jeg en tur tilbake i tenkeboksen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Er det litt kjedelig for deg når folk ikke kjører på med polarisert debatt ?

    Det er noen lyspunkter ved et eventuelt gjenvalg av Trump:

    - Noen skal fortsette å produsere olje i en god del år framover - og det kan like gjerne være vestlige land med strenge regler på CO2-utslipp.
    Og du tror at Trump bryr seg så mye om CO2-utslipp ved produksjon?

    Fra Teknisk Ukeblad:
    "
    Kontroversiell utvinning
    Skiferolje er selve nøkkelen om USA skal nå sin ambisjon om å bli selvforsynt med olje. Det bekymrer både miljøvernere, forskere og selvfølgelig også mange av landene som eksporterer olje til landet.

    Norske Cicero har blant annet uttrykt bekymring for at produksjonen av skiferolje og andre ukonvensjonelle ressurser som skifergass og oljesand øker CO2-utslippene til atmosfæren dramatisk."

    - Det hadde vært fint om Trump kunne ha fortsatt med å presse Kina og India til å gå inn i en seriøst reforhandling av Parisavtalen - per i dag er den verdiløs uten at disse to forplikter seg til noe reellt før 2030.
    I og med at USA er en av de som bruker mest ressurser pr. capita i verden (de som bruker mer er oljeprodusenter med få innbyggere som Qatar, Emiratene og Kuwait) bør de vel heller feie litt for egen dør.
    "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" er et dårlig argument.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Er det litt kjedelig for deg når folk ikke kjører på med polarisert debatt ?

    Det er noen lyspunkter ved et eventuelt gjenvalg av Trump:

    - Noen skal fortsette å produsere olje i en god del år framover - og det kan like gjerne være vestlige land med strenge regler på CO2-utslipp.
    - Det hadde vært fint om Trump kunne ha fortsatt med å presse Kina og India til å gå inn i en seriøst reforhandling av Parisavtalen - per i dag er den verdiløs uten at disse to forplikter seg til noe reellt før 2030.
    - Streng tone og forhandling mot Kina på handel er også nødvendig - noe Biden sannsynligvis ikke evner å opprettholde. Kina må holdes kontroll på med tanke på:
    Co2-utslipp, risiko ved for mye produksjon, CO2-utslipp mht transport, brudd på menneskerettgigheter og ikke minst en militær trussel til tilgrensende land med demokratier.
    Det er litt kjedelig med ekkokamre ja.
    Men du må nok litt lenger i tenkeboksen for dette var svakt.

    Angående utslipp, se Otare sitt innlegg.
    Ved å "presse" Kina på måten Trump driver med, så riskikerer vi vel noe helt annet enn en seriøs forhandling. Det finnes ingenting seriøst i måten Trump bedriver "business" på overhodet!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva får deg til å tro at Trump vil presse Kina på noe som helst? Det er bare noe han sier fordi han tror "weak on China!" er noe han kan bruke mot Biden. Selv har han jo aldri møtt en diktator eller autokrat han ikke falt pladask for, så Kinas menneskerettighetsbrudd affiserer ham ikke det minste. Det eneste Trump kanskje har en mening om er handelsbalansen, og der har han totalt misforstått hvordan internasjonal handel fungerer og overraskes stadig av at det han gjør har motsatt effekt av hva han tror. Trump vil ikke nøle et sekund med å kunngjøre "the Greatest Deal Ever!!!", snu ryggen til både Hong Kong og Taiwan, og så oppdage et par år senere at han ble lurt trill rundt.
    1598276963852.png
    Trump asked me at the 2018 White House Christmas dinner why we were considering sanctioning China over its treatment of the Uighurs, a largely Muslim people who live primarily in China’s northwest Xinjiang Province.

    At the opening dinner of the Osaka G-20 meeting in June 2019, with only interpreters present, Xi had explained to Trump why he was basically building concentration camps in Xinjiang. According to our interpreter, Trump said that Xi should go ahead with building the camps, which Trump thought was exactly the right thing to do. The National Security Council’s top Asia staffer, Matthew Pottinger, told me that Trump said something very similar during his November 2017 trip to China.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Og du tror at Trump bryr seg så mye om CO2-utslipp ved produksjon?

    Fra Teknisk Ukeblad:
    "
    Kontroversiell utvinning
    Skiferolje er selve nøkkelen om USA skal nå sin ambisjon om å bli selvforsynt med olje. Det bekymrer både miljøvernere, forskere og selvfølgelig også mange av landene som eksporterer olje til landet.

    Norske Cicero har blant annet uttrykt bekymring for at produksjonen av skiferolje og andre ukonvensjonelle ressurser som skifergass og oljesand øker CO2-utslippene til atmosfæren dramatisk."



    I og med at USA er en av de som bruker mest ressurser pr. capita i verden (de som bruker mer er oljeprodusenter med få innbyggere som Qatar, Emiratene og Kuwait) bør de vel heller feie litt for egen dør.
    "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør" er et dårlig argument.
    Apropos skiferolje i USA

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos det påfallende antallet trumpister som har litt trøbbel med myndighetene for lov og orden: Statsadvokaten for New York vil gjerne prate litt med Eric Trump om finansene i Trump Organization.
    James' office outlined the scope of the investigation into whether the Trump Organization "improperly inflated the value of Mr. Trump's assets on financial statements in order to secure loans and obtain economic and tax benefits."
    Og deretter vil det vise seg at de samme tallene var krympet til 1/10 når de skulle oppgis til ligningsmyndighetene. Drain the Swamp!!! Sa sjefsfrosken.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kaller du dette uvitenskapelige, konspiratoriske, uvitende vrøvlet for analyse?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Søk frem Ekstrabladets artikkel om Robert Rye Hintze og sjekk ut hvilken sjarlatan Drossel bygger sitt verdensbilde på.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Kalder det ikke for noget som helst. Bare en anden indgangsvinkel end flokmentalitetens.
    Og vitenskapens
    Og virkelighetens

    Hvorfor er det så vanskelig å forholde seg til etterprøvbare fakta? Hvorfor finner du det så mye lettere å ta svada for sannhet, uten at det finnes etterprøvbarhet? Snarere finnes det beviser for at flere av dine påstander er direkte i strid med all kunskap og beviselige fakta på flere felter, men du ser ut til å mene at bevis ikke har noen verdi. Eplene faller ikke opp mot himmelen på høsten, uansett om Trump skulle påstå noe sånt, like greit å lete etter fakta med en gang, i stedet for disse meningsløse omveiene du stadig graver fram.

    Trump er en kunnskapsløs, udugelig løgner, get used to it.

    Og hittil har du ikke klart å finne fram til en eneste løgn servert av den danske statsministeren, bare nevner det.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    dette må bare oppleves!

    (her bygges det opp til det store klimaks)
    Forferdelig inkompatibelt med gjennomsnittlig nordisk tenkesett og realitetsorientering. Dette religiøsinspirerte oppgulpet høres som et vekkelsesmøte fylt av ravende galskap og fullstendig urimelige påstander. Sånne folk er farlige, noe de forsåvidt har vist verden siden opprinnelsen av USA. Neste talen hennes ender etter all sannsynlighet med tungetale og spasmer.

    Jeg blir regelrett uvel.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.659
    Antall liker
    15.759
    Torget vurderinger
    2
    Underholdende når man har fire dager med "landsmøte" der hovedtalerne er Trump x 4, pluss sønner, datter, kjærester og de aller nærmeste medarbeiderne.



     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn