Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen som "gjør Trump til skurk", saken er jo at Trump selv har valgt å være en.
    Så er det altså opp til rettsapparatet å bevise at hans valg er i strid med lovverket. Ergo er det fullstendig irrelevant hvem som "backer dette"; enten kan det bevises at DJ Trump har brutt loven, eller det lar seg ikke bevise. I sistnevnte tilfelle går han fri. Resultatet gjenstår å se.

    Dersom en rettssak gjennomført i et velsmurt rettsapparat er å anse som "en offentlig ydmykelse og halshugging", bør vi umiddelbart stoppe rettssaker mot en hver mistenkt lovbryter.
    Så du ser ikke at det er et snev av politisk spill dette? Dette har ikke noe med valget 2024 å gjøre? Kun et ønske å få mannen stilt til ansvar for lovovertredelser totalt uavhengig av politikk?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    3.575
    Torget vurderinger
    4
    Som sagt tidligere så er jo det amerikanske justissytemet basert på politikk og også delvis politi siden de velger statsadvokater og sheriffer ved valg. De går jo begge veier.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.134
    Antall liker
    20.530
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Trump.png
    Så du ser ikke at det er et snev av politisk spill dette? Dette har ikke noe med valget 2024 å gjøre? Kun et ønske å få mannen stilt til ansvar for lovovertredelser totalt uavhengig av politikk?
    Stopp å fuske med sitatknappen. Det var @Disqutabel og ikke @Drossel som skrev det siterte.
    Men klart..... helt på Trump-nivå. Du burde rapporteres for dette :mad:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.711
    Antall liker
    10.303
    Så du ser ikke at det er et snev av politisk spill dette? Dette har ikke noe med valget 2024 å gjøre? Kun et ønske å få mannen stilt til ansvar for lovovertredelser totalt uavhengig av politikk?
    For ordens skyld, sitatet ditt viser at det er Drossel som har skrevet det, men det var altså meg.

    Uansett, og som tidligere nevnt, er det demokratisk svært uheldig å politisere maktapparatet slik de har gjort i USA, og er i ferd med også i enkelte europeiske nasjoner. Det bereder grunnen for rettsavgjørelser gjennomsyret av politisk motivasjon. Ikke heldig.
    Så man kan ikke fullstendig se bort fra at deler av prosessen er politisk motivert, men bevisene som fremlegges vil vel vise om det er noe hold i tiltalepunktene eller ei. For punktene er konkrete nok, det dreier seg hittil om bevisst økonomisk mislighold og feilaktig bruk av valgkamppenger, så får man se da, om disse punktene kan substansieres, eller ei.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ingen av delene faktisk. Tidlig Spielberg fenger ikke og droger har aldri tiltalt meg.
    I forhold til filmen Life of Brian så kan det virke som Guds veier fører til at man blir ranet ja, hvis man lar seg lure.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    For ordens skyld, sitatet ditt viser at det er Drossel som har skrevet det, men det var altså meg.

    Uansett, og som tidligere nevnt, er det demokratisk svært uheldig å politisere maktapparatet slik de har gjort i USA, og er i ferd med også i enkelte europeiske nasjoner. Det bereder grunnen for rettsavgjørelser gjennomsyret av politisk motivasjon. Ikke heldig.
    Så man kan ikke fullstendig se bort fra at deler av prosessen er politisk motivert, men bevisene som fremlegges vil vel vise om det er noe hold i tiltalepunktene eller ei. For punktene er konkrete nok, det dreier seg hittil om bevisst økonomisk mislighold og feilaktig bruk av valgkamppenger, så får man se da, om disse punktene kan substansieres, eller ei.
    Merkelig at jeg kun får diskusjonsformaliteitsfeijlpåpek når jeg bruker mokilen.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.253
    Antall liker
    4.900
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Alan Dershowitz er en av USAs fremste og mest velrenommerte forsvarsadvokater. Han har dessuten stemt på Demokratene hele sitt liv.

    Hans gjennomgang og analyse av tiltalen er verdt å bruke tid på, dersom man har den aller minste interesse for selve saken og ikke minst for den tiltagende politiseringen av amerikansk rettsvesen.

     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Må være kødd med

    Joda. Har lest hva du skrev. Men det kan være noen android versjon 9+++++ bugs fra min side.
    Skjønner itno. Må ha trodd jeg svarte på disqutabel, men så har Drossel svart for han. Tror telefonen min har sentralen break down bugs.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.327
    Antall liker
    7.987
    Sted
    Oslo
    Får frysninger. Ikke nødvendigvis av fyren og hva han lirer utav seg men at det er folk som jubler for det.
    Vel, det er tross alt Påske.
    Always look at the bright side of life.
    Halvparten av amerikanerne stemmer.
    +/- halvparten av de stemmer republikansk.
    +/- halvparten av de igjen liker Trumpern
    De er tross alt ikke så mange.
    Faktisk færre enn nordmenn som benker seg for å se Melodi Grand Prix!
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Vel, det er tross alt Påske.
    Always look at the bright side of life.
    Halvparten av amerikanerne stemmer.
    +/- halvparten av de stemmer republikansk.
    +/- halvparten av de igjen liker Trumpern
    De er tross alt ikke så mange.
    Faktisk færre enn nordmenn som benker seg for å se Melodi Grand Prix!
    Det var et underlig regnestykke. Men du er vel ikke medlem av SV.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hadde ikke forventet av deg at du trodde kun SVere fikk med seg valgstatistikk, meningsmålinger og elementær prosentregning.
    But then again... why not?
    Nei, det står dårlig til med din og eventuelt andre sosialisters elementære regnekunnskaper og om elementær prosentregning fordi du nevner ikke det i svaret ditt.
    Du sier:


    Halvparten av amerikanerne stemmer.
    +/- halvparten av de stemmer republikansk.
    +/- halvparten av de igjen liker Trumpern
    De er tross alt ikke så mange.
    Faktisk færre enn nordmenn som benker seg for å se Melodi Grand Prix!





    Hva betyr det? Du sier heller ikke hva du mener med Melodi Grand Prix. Er det den Norske finalen?? Eller delfinalen eller internasjonale finalen som heter noe helt annet, nemlig Eurovision Song Contest, men siden du sier Melodi Grand Prix, så var det i underkant av 990 000 Nordmenn totalt som har sett på det programmet live eller streamet. Det er 1/5 av alle Nordmenn som utgjør 20%.
    Det har null og niks med støtten Trump har i USA for øyeblikket.
    Din antydning er 12,5 % to streker under ditt svar. Du bommer med 7,5 prosent.


    Strålende, dette er ren SV logikk:
    SOSIALISME I PRAKSIS:
    Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.
    De fire fattigste slapp å betale. Den femte betalte 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den åttende 120 kroner, den niende 180 kroner
    - og den tiende og rikeste skulle betale 590 kroner.
    Alle var fornøyde med ordningen, inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på 200 kroner per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre; hvordan skulle rabatten fordeles?
    200 kroner delt på seks ble 33,33 kroner i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig.
    Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag:
    Det innebar at den femte også fikk spise gratis, den sjette skulle betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den åttende 90 kroner, den niende 120 kroner, mens den rikeste fikk redusert regningen fra 590 til 520 kroner.
    Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før. Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart...
    Jeg sparte bare en tier, mens han sparte 70 kroner, sa sjettemann og pekte på den rike tiendemann. Akkurat, sa femtemann, som også fikk ti kroner i avslag. -Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som meg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk 20 kroner i rabatt.
    Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor. Dette systemet utnytter de fattigste!
    Stemningen ble raskt så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham.
    Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner.
    😉
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Forsvarer du Biden også?

    (Oh sorry, jeg glemte jo at han er kommunist.)
    Biden er en gammel gris som liker å klå på unge jenter? Hvem brydde seg om han før valget untatt main stream media? Men han vant uten tvil. Når poststemmene tikket inn gikk han sakte men sikkert forbi Trump og vant presidentvalget.
    Han er ikke kommunist. Men kan plutselig bli erklært uegnet.

    Plutselig står de der i president debatten om ett år. Biden og Trump. Strategien til Trump blir bare å bringe Biden ut av fatning slik at han får et illebefinnende. Debatten kan bli arrangert bak lukkede låste dører inni et fengsel eller sykehjem. Det er bare bilder i mitt hode. Vi får spørre AI.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.057
    Antall liker
    11.484
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Du har nok helt tydelig for mange bilder i hodet.... På den annen side forbauser det også meg at ikke DEMs klarer å komme opp med en mer up to date kandidat..
    Samtidig er Trump i sum absolutt alt det man ikke skal ha i et demokrati, - om man ellers vil kalle det for et demokrati. Jeg har store problemer med å forstå at folk som mener seg å ha hodet sånn nogenlunde på rett skaft kan heie på en narsissistisk, egosentrisk småskurk ( eller stor) av en svindler og juksemaker.... likevel er dette et resultat av et samfunn som i 50 år har ropt MEG, MEG, MEG.... isteder for VI... det verste er egentlig at alternativene til DJT er langt på vei like forskruddd...
    men ikke rart, egentlig, når alt kun dreier seg om penger i både direkte og voerført betydning....
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.711
    Antall liker
    10.303
    Jeg har forsvart Trump, og støtter ikke opp om demoniseringskoret mot ham. Men forsvaret mitt er ikke så sterkt. Men hvis jeg kan fyre opp litt så liker jeg d.
    Men vent nå litt. Innlegget jeg besvarte inneholdt altså dette:
    Jeg står opp mot de som ønsker å bryte ned å ødelegge de grunnleggende verdiene Norge er bygd på.
    Så besvarer du med at du forsvarer Trump, som om "norske verdier" og "Trump" på en eller annen måte er parallelle verdier, og det finner jeg meget underlig. En hver med et minimum av analysekapasitet vil jo umiddelbart se at Trump og norske verdier er diametrale motsetninger, og det blir meget vanskelig å være tilhenger av begge deler, uten å gå inn i en gedigen kognitiv dissonans.

    Det er lett å trekke den konklusjon at du har misforstått enten Trump eller de norske grunnleggende verdier. Eventuelt begge deler.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Men vent nå litt. Innlegget jeg besvarte inneholdt altså dette:


    Så besvarer du med at du forsvarer Trump, som om "norske verdier" og "Trump" på en eller annen måte er parallelle verdier, og det finner jeg meget underlig. En hver med et minimum av analysekapasitet vil jo umiddelbart se at Trump og norske verdier er diametrale motsetninger, og det blir meget vanskelig å være tilhenger av begge deler, uten å gå inn i en gedigen kognitiv dissonans.

    Det er lett å trekke den konklusjon at du har misforstått enten Trump eller de norske grunnleggende verdier. Eventuelt begge deler.
    Hva var det Trumpler sa i talen til sine egne i Mar-a-Lago?
    "Jeg har ikke gjort noe annet enn å forsvare vår nasjon mot de som søker å "destroy It" som på norsk betyr ødelegge utslette."
    Var det ikke det han sa?

    Jeg, Kjendis Trond at jeg har ikke gjort noe annet galt enn å forsvare noen av påstandene og skurkifiseringen av ikke bare Trump, men samtlige idioter som ikke vil være med i demoniseringskoret mot Trump.

    Jeg har ikke gjort noe annet enn å forsvare judeokristne verdier som Norge er bygd på selv om Norge kan på ingen måte sammenliknes med USA i noe annet enn at begge landene er bygd på judeo kristne verdier og liberale verdier.

    De nye politiske moderne sekulære strømningene som bl.a motarbeider Trump, er liknende ultrasekulære krefter som ønsker å rive ned det Norge er bygd på. Bl.a menneskerettigheter og familien.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.577
    Antall liker
    9.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tull. Enkelt og greit. Det er mengder av mennesker med gode verdier som ikke deler din tro på Gud. Og når det gjelder å rive ned de verdier vestlige velferdssamfunn bygger på (kjent som liberalt demokrati) står mange såkalt kristne religiøse (selv om vi ikke ser så mye til de i Norge) på de samme barrikadene som de mest ekstreme muslimer.
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.118
    Antall liker
    2.571
    Judeokristne verdier i Norge? Når var jødene noe tradisjonsbærer av betydning i Norge, vi har vel på det meste knapt hatt et par tusen her samtidig. Sikker på at dette ikke er noe du har kopiert fra Bannon uten å helt forstå hva det egentlig betyr og hvilken hundefløyte han blåser i?
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Tull. Enkelt og greit. Det er mengder av mennesker med gode verdier som ikke deler din tro på Gud. Og når det gjelder å rive ned de verdier vestlige velferdssamfunn bygger på (kjent som liberalt demokrati) står mange såkalt kristne religiøse (selv om vi ikke ser så mye til de i Norge) på de samme barrikadene som de mest ekstreme muslimer.
    Første setning er jeg dønn enig.
    Så du mener at mor far og barn er gammeldags og vil rive ned liberale frie verdier?
    Muslimer tror ikke på Jesus, de tror på Allah som er allmektig og kan forandre lover hvis han vil.
    Faderen i den kristne religionen er den samme hele tiden og lovene blir ikke forandret.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.814
    Antall liker
    721
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Judeokristne verdier i Norge? Når var jødene noe tradisjonsbærer av betydning i Norge, vi har vel på det meste knapt hatt et par tusen her samtidig. Sikker på at dette ikke er noe du har kopiert fra Bannon uten å helt forstå hva det egentlig betyr og hvilken hundefløyte han blåser i?
    De 10 bud er basic norsk folkeskikk. Lutherske menneskesynet preget lovene fram til Stoltenbergregjeringen som revolusjonerte grunnloven med ny ekteskapslov. Denne loven har redefinert mennesket og hva som er normalt og ikke.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.577
    Antall liker
    9.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Neida. Den har bare tatt virkeligheten inn over seg. Og Luther ble redefinert lenge før det. Både hans jødehat, kvinner skal tie i forsamlinger osv var kastet på historiens skraphaug lenge før Stoltenberg bidro. Luther var et barn av sin tid, i likhet med de fleste av de som har definert og redigert hva de mener at kristendommen bør være.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn