Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Trump var faktisk president i snaue 150 dekader. :cool:
    Tror det er viktig å skille mellom det norske ordet dekade og det engelske decade.
    Det første er 10 dager eller 10 år, det andre er 10 år.
    Jeg tror Trump snakker engelsk..............

    SNL: dekade, betyr titall, et tidsrom av ti dager eller ti år.
    Oxford: decade: a period of ten years, especially a continuous period, such as 1910–1919 or 2000–2009
    Jepp, i følge google translate brukes decade om et ti-år.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Her fråder det over av forrakt for mennesker. De amerikanske journalistene er kommandert av globalisteliten til å formulere ord om sit hat mot mennesker over på Trump og latterligjøre hans kandidatur. Patetisk dårlig skjult kampanje mot en menneskegruppe...amerikanske velgere med rød caps som venter en heksejakt av katolsk millitant tradisjon.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her fråder det over av forrakt for mennesker. De amerikanske journalistene er kommandert av globalisteliten til å formulere ord om sit hat mot mennesker over på Trump og latterligjøre hans kandidatur. Patetisk dårlig skjult kampanje mot en menneskegruppe...amerikanske velgere med rød caps som venter en heksejakt av katolsk millitant tradisjon.
    Du har lest om Donalds mobbing av handikappede, fargede osv, og generelle utskjelling av alle som er uenige med ham? Feks krigshelten McCain?

    Trump får all den forakten han fortjener. De som er dumme og fortvilte nok til å stemme på ham derimot, synes jeg bare synd på.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Trumps kandidatur er latterlig. Media behøver bare å slutte å late som noe annet.
    Helt sant, men det er nok at saklige årsaker til å holde en fornuftsbasert linje i journalistikken. Begrepet "nøytral fremstilling" har ikke særlig gode kår i dagens amerikanske presse, er jeg redd. Altså, vi har hatt partiorganer / aviser med bias i Norge også; Arbeiderbladet, Ny Tid, Morgenbladet etc., og da visste alle at det ville være en viss begrunnet vinkling på stoffet. Men det har faktisk ALDRI vært i nærheten av å bedrive undertrykkelse, sjikane eller latterliggjøring, slik man nå ser i toneangivende amerikanske publikasjoner.
    På mange måter representerer amerikansk massemedia det verste pressen kan være, enten de nå løper russernes ærende, eller om de har verdens mest elendige redaktører og kommentatorer. Pressens oppgave er å være en vaktbikkje, å gå makta etter i sømmene, ikke å bedrive en eller annen form for poltisk kampanje.
    Bob Woodward må gremmes til randen av despereasjon over det som foregår i åpent lende.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Du har lest om Donalds mobbing av handikappede, fargede osv, og generelle utskjelling av alle sommer uenige med ham? Feks krigshelten McCain?

    Trump får all den forakten han fortjener. De som er dumme og fortvilte nok til å stemme på ham derimot, synes jeg bare synd på.
    I 2016 så hadde jeg en viss forståelse for de som i desperasjon stemte Trump, men har man enda ikke forstått hva Trump er så kan man dra til helvete for min del. Jeg har hverken forståelse eller sympati for MAGA kulten, "deplorables" hele gjengen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår alle som desperat ønsker å drastisk reformere amerikansk politikk. At de trodde at svindlere Trump som har tråkket på og lurt småfolk hele sitt liv var mannen for å gjøre det, er uforståelig.

    Jeg husker fortsatt den skinnmagre, tannløse og lutfattige krigsveteranen intervjuet av Anders Magnus som var motstander av et offentlig helsevesen fordi "da fikk man ikke de beste legene". The mind boggles som det heter.

    Men det er da man skjønner at Trump bare er symbolet på noe som stikker langt dypere. Funderer på å lese Selzers bok, kanskje det er mulig å skjønne noe mer.
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Her fråder det over av forrakt for mennesker. De amerikanske journalistene er kommandert av globalisteliten til å formulere ord om sit hat mot mennesker over på Trump og latterligjøre hans kandidatur. Patetisk dårlig skjult kampanje mot en menneskegruppe...amerikanske velgere med rød caps som venter en heksejakt av katolsk millitant tradisjon.
    Med rød cap
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Med rød cap
    Off Topic:
    Ja, cap er entall av caps. Men det har i talespråket blitt til at vi benytter utrykket én caps. - Hvor er capsen min?
    Det finnes flere ord som er sånn, shorts (det kan innvendes at de ofte omtales som et par shorts, derav plural), - Hvor er shortsen min?

     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Off Topic:
    Ja, cap er entall av caps. Men det har i talespråket blitt til at vi benytter utrykket én caps. - Hvor er capsen min?
    Det finnes flere ord som er sånn, shorts (det kan innvendes at de ofte omtales som et par shorts, derav plural), - Hvor er shortsen min?

    Men på engelsk heter det "a pair of shorts", det heter ikke "a pair of caps". Bruken av ordet shorts er helt på linje med bruken av bukser. Nå skal jeg imidlertid ta på meg skyggelua og vende tilbake til topic :)

    Trump sucks!!!
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Med rød cap
    Kristne konservative og øldrikkende horebukker med save America caps på hue....eller sånne som meg som har en "faschinasjon" ikke bare Maga bevegelsen q annon konspiene, men engasjementet i lille Norge og denne trådens engasjement ikke minst, samt Naturalismens hersketeknikker som kommer til uttrykk i denne tråd. Åsså later man som om man ikke forstår det jeg sier.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Men på engelsk heter det "a pair of shorts", det heter ikke "a pair of caps". Bruken av ordet shorts er helt på linje med bruken av bukser. Nå skal jeg imidlertid ta på meg skyggelua og vende tilbake til topic :)

    Trump sucks!!!
    🤓🤓
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.035
    Antall liker
    20.218
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kristne konservative og øldrikkende horebukker med save America caps på hue....eller sånne som meg som har en "faschinasjon" ikke bare Maga bevegelsen q annon konspiene, men engasjementet i lille Norge og denne trådens engasjement ikke minst, samt Naturalismens hersketeknikker som kommer til uttrykk i denne tråd. Åsså later man som om man ikke forstår det jeg sier.
    Ynkelig er vel det, som betegner det best !!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kristne konservative og øldrikkende horebukker med save America caps på hue....eller sånne som meg som har en "faschinasjon" ikke bare Maga bevegelsen q annon konspiene, men engasjementet i lille Norge og denne trådens engasjement ikke minst, samt Naturalismens hersketeknikker som kommer til uttrykk i denne tråd. Åsså later man som om man ikke forstår det jeg sier.
    Det er ikke alltid helt lett å følge deg, nei.
    Amalie Skram?
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Tok tid, men selv det tidligere så ekstatiske kristenfolket snur seg vekk fra den oransje mannen.


    get-2.jpeg
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man kaller hjem en av dommerne fra Haag for å være «special counsel» i saken mot Mr Trump, så er det kanskje et tegn på at the feds mener dønn alvor her. Likhet for loven.
    Andre har allerede gjort en skisse av hvordan tiltalen kan se ut:
    Conclusion
    The Department’s own precedent makes clear that charging Trump would be to treat him comparably to others who engaged in similar criminal behavior, often with far fewer aggravating factors than the former president. Based on the publicly available information to date, a powerful case exists for charging Trump under the federal criminal statutes discussed in this memorandum.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Husker ikke lenger ordlyden men i dommen mot Eirik Jensen ble det gjort et poeng av at han i kraft av sin stilling hadde et spesielt ansvar for ikke å gjøre de slemme tingene han var tiltalt for. Som da speilet seg i straffens omfang. Dette burde jo gjelde i rikt monn for en president av USA også....
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    han kommer nok til å glemme det ganske snart, når han føler han trenger mer oppmerksomhet og et større publikum.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.437
    Venter bare på at Musk annonserer sitt kandidatur som president for GOP.

    Forresten, det kan han ikke. Han er jo ikke "ekte" amerikaner.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det der er på noen måter verre for Twitter enn at annonsørene stikker. Mye av greia er jo «free quality content», hvor anerkjente nyhetsorganisasjoner og journalister poster teasers og korte oppsummeringer av nyheter og analyser med link videre til fullversjonen. Hvis kvalitetsinnhold fra verifiserbare kilder forsvinner og erstattes av bogus fra anonyme trollkontoer blir det mest en konkurrent til Trumps «Truth Social», Parler, Gab, kommentarfeltene på Infowars og lignende. Det segmentet er nokså fullt allerede, så jeg ser ikke det geniale i å reposisjonere Twitter som nok en konkurrent for MAGA-fansens penger. De er lettlurte, men de er ikke så mange og har ikke så mye penger. Ikke et kjøpekraftig segment for annonsører, men giftig hvis man assosieres med det ovenfor resten av markedet. Det er lite som tyder på at Musk er så smart som han selv gjerne vil ha det til. Dyr ego-tripp, dette.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Husker ikke lenger ordlyden men i dommen mot Eirik Jensen ble det gjort et poeng av at han i kraft av sin stilling hadde et spesielt ansvar for ikke å gjøre de slemme tingene han var tiltalt for. Som da speilet seg i straffens omfang. Dette burde jo gjelde i rikt monn for en president av USA også....
    Forsåvidt enig.

    På den annen side: De er nok livende redde for å blande politikk og strafferett på en måte som gjør politiske ledere ekstra utsatt ... og nå ser vi at republikanerne rasler (raslet) med sablene ift å stevne nåværende president for alt han og familien kan stevnes for. Det er skummelt hvis rettsvesenet blir et instrument for politisk makt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Men det er like skummelt dersom det motsatte får dominere..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.520
    Antall liker
    35.419
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forsåvidt enig.

    På den annen side: De er nok livende redde for å blande politikk og strafferett på en måte som gjør politiske ledere ekstra utsatt ... og nå ser vi at republikanerne rasler (raslet) med sablene ift å stevne nåværende president for alt han og familien kan stevnes for. Det er skummelt hvis rettsvesenet blir et instrument for politisk makt.
    Det er nokså stor forskjell på å starte høringer i kongressen eller foreslå riksrett (impeachment), og å fremme en strafferettslig siktelse. Den skal først forbi en storjury og deretter skal saken opp for en dommer evt også en jury, mens advokater dissekerer bevismaterialet. Så langt har trumpistene ekstremt dårlig statistikk på å vinne oppkonstruerte saker i noen rettssal. I stedet blir de hivd ut og advokatene som har vært med på makkverket blir sanksjonert.

    Det er ikke et argument for å la the Donald slippe unna med kriminalitet som enhver annen ville blitt tiltalt og dømt for på solide bevis.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Samtidig, vi trenger jo ikke å se lengre enn til våre egne stortingspolitikere for å se grelle eksempler på hvordan loven på ingen måte er lik for alle, også i et land vi gjerne liker å omtale som langt mer sivilisert og mindre korrupt enn USA
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Samtidig, vi trenger jo ikke å se lengre enn til våre egne stortingspolitikere for å se grelle eksempler på hvordan loven på ingen måte er lik for alle, også i et land vi gjerne liker å omtale som langt mer sivilisert og mindre korrupt enn USA
    Og det er det da også.

    Vi har ikke politisk utnevnelse av dommere i Norge, og de sitter ikke på livstid. Det er en rekke systemer som er betydelig bedre i Norge enn i USA.

    Det sagt, de senere par år har vist at vi slett ikke er ferdige med å justere våre systemer, stortingspolitikere gjennomfører handlinger som passerer, der menigmann ville fått seg en smekk de sjelden glemmer. Det er IKKE bra!!
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    men når det er sagt, så tror jeg fremdeles at onkel Donald ikke vil ende opp i fengsel. Fyren kan ikke straffes. Han vil alltid gli unna. Folk er villige til å betale førti milliarder dollar for å få han tilbake på twitter. Det er nok langt større vilje til å holde han utenfor fengsel.

    worst case for hans del blir at han ender opp med noen regninger i form av et forlik, eller at han ikke blir president igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn