Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.179
    Antall liker
    6.882
    Torget vurderinger
    4
    Hvor ble det forresten av den voldelige terrororganisasjonen Antifa ?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det vil bli sterke reaksjoner på hvordan Trump har oppfordret til dette, ved å undergrave tilliten til valget og ved å støtte og oppfordre denne aksjonen.

    Jeg tenker egentlig at det er viktigere at det får følger og konsekvenser for Cruz og resten av secessionist-gjengen. Noe det neppe får heller.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.868
    Antall liker
    21.877
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kona og ungene ser på NRK. Jeg husket plutselig hvor glade jeg og mine medstudenter var da Øst-Berlinerne ruslet gjennom Checkpoint Charlie i november 1989.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.874
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Holmestrand
    Finnes ikke noe slikt i grunnloven, så det tror jeg kan vi se bort fra. Blir neppe noen sertifisering i dag.

    Det morsomme er jo at Trump ikke har gjort noe ulovlig og at det neppe vil få noen konsekvenser for ham i det hele tatt.
    Det han har drevet med hele veien burde vel kunne regnes som "conspiracy"?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det blir smått spennende å se om Cruz & Co gjenopptar protestene når kongress og senat igjen er in session. Det vil kanskje fortelle oss en del om hvorvidt det finnes håp i hangande snøre.

    Eller kanskje ikke, for C & Co har meget mulig fått kniven på strupen av den ikke-sinnssyke delen av partiet.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.858
    Torget vurderinger
    2
    Finnes ikke noe slikt i grunnloven, så det tror jeg kan vi se bort fra. Blir neppe noen sertifisering i dag.

    Det morsomme er jo at Trump ikke har gjort noe ulovlig og at det neppe vil få noen konsekvenser for ham i det hele tatt.

    Presidenten har avlagt ed om å skulle beskytte og bevare grunnloven. Å oppfordre til at en folkemengde skal begi seg til Kongressen og stanse en valgsertifisering er omtrent så grunnlovsstridig som det kan bli.

    Blir et himla liv i oppvasken, dette.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vi får enes om vår uenighet når det gjelder den saken. Time vil sjå.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tipper en del av dem er der bare på gøy. Mission accomplished.
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Skremmende hva som skjer, Trump og et unnfallende republikansk parti er ansvarlige for hva som skjer. Dette er scener vi er vant til å se fra andre land og verdensdeler.USA slutter seg til ligaen av tredje verdensland under dårlig lederskap.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.858
    Torget vurderinger
    2
    Hvor er Yeltsin når man trenger ham? (Til orientering, Yeltsin reddet Gorbatsjev da det ble gjort et kuppforsøk mot ham)

    _54697295_tank_reu464.jpg
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    Hva skjer med alle de republikanske rottene som inntil i kveld stod last og brast med presidenten, kun for å beskytte seg selv og sine egne posisjoner?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.618
    Antall liker
    35.555
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Godt spørsmål. Det ser ut som panikken tok dem, men f...n vet hva som skjer videre. Noen la også en skarp rørbombe foran kontorene til det republikanske partiet, så jeg tror ikke rottene vil møte så mye forståelse i morgen.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fin gjeng. Jeg så i alle fall et par avarter av nazi-flagget og minst ett klan-flagg. Muligens en del flere, men jeg er ikke konversant med dem alle.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.072
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært veldig interessant å se hvor utrolig høflige og forsiktige politiet har vært mot disse demonstrantene, selv etter at flere av de selv hadde blitt skadd av demonstrantene.
    Og angående vedkommende som ble skutt kan jeg bare spekulere foreløpig, men det er lite trolig at vaktene har skutt en demonstrant, med tanke på hvor fornøyde alle så ut til å være.
    Det ser med andre ord ut som at Asbjørn helt klart undervurderte hvordan maktbalansen fungerer her.

    Også veldig søtt å høre NRK reporterne snakker om at de synes det er helt utrolig at de kom seg forbi sikkerhetskontrollen. "Det er jo en veldig omfattende og tidkrevende prosess å komme inn på en vanlig dag, selv for oss. Hvordan kunne dette skje?"
    Klarer ikke å la være å fnise litt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    9.495
    Fin gjeng. Jeg så i alle fall et par avarter av nazi-flagget og minst ett klan-flagg. Muligens en del flere, men jeg er ikke konversant med dem alle.
    Det grauthodene forbinder med nazisme er stilige uniformer, mer vet de ikke.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.618
    Antall liker
    35.555
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært veldig interessant å se hvor utrolig høflige og forsiktige politiet har vært mot disse demonstrantene, selv etter at flere av de selv hadde blitt skadd av demonstrantene.
    Og angående vedkommende som ble skutt kan jeg bare spekulere foreløpig, men det er lite trolig at vaktene har skutt en demonstrant, med tanke på hvor fornøyde alle så ut til å være.
    Det ser med andre ord ut som at Asbjørn helt klart undervurderte hvordan maktbalansen fungerer her.
    Nei, mitt poeng er at tullingene er fullstendig maktesløse til å påvirke utfallet. Det er ikke slik at det amerikanske maktapparatet bare vil lene seg tilbake og si at «vi lar Trump få en ny periode på tross av valgutfallet for å slippe mer bråk». Som statskupp er dette sjanseløst, men som hærverk kom de mye lenger enn jeg trodde.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.803
    Antall liker
    13.296
    Hvor er Yeltsin når man trenger ham? (Til orientering, Yeltsin reddet Gorbatsjev da det ble gjort et kuppforsøk mot ham)
    Hvor er RuneS, Orso og Gunnar Brekke når man trenger de? De som i tykt og tynt har forsvart denne ravgale, spekakulært inkompetente idioten av en president i US of A?

    Alle med en halv fungerende hjernecelle har jo sett i det minste retningen dette bærer, om enn ikke hva som faktisk kom til å skje, ganske lenge.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.072
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gjentatt herverk mot demokratiet, selv om det ikke påvirker det som ender opp i dokumentene som det offisielle valgresultatet, vil uansett ha svært mye å si.
    Litt som tradisjonelle terroraksjoner gjør. De endrer ikke hva som står i dokumentene, men de påvirker MYE for befolkningen i praksis
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.858
    Torget vurderinger
    2
    På ABC News har de nevnt at den som ble skutt var en sikkerhetsvakt (kvinnelig). Hun er blitt tatt ut av bygningen og til sykehus, blødende fra et nakkesår mens hun fikk hjertemassasje (CPR). "We are awaiting confirmation as to the victim's identity."
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.259
    Antall liker
    4.424
    Torget vurderinger
    0
    Nei, mitt poeng er at tullingene er fullstendig maktesløse til å påvirke utfallet. Det er ikke slik at det amerikanske maktapparatet bare vil lene seg tilbake og si at «vi lar Trump få en ny periode på tross av valgutfallet for å slippe mer bråk». Som statskupp er dette sjanseløst, men som hærverk kom de mye lenger enn jeg trodde.
    Enig, men det er bekymrende at politiet var så underbemannet eller passive. Hvorfor?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det har vært veldig interessant å se hvor utrolig høflige og forsiktige politiet har vært mot disse demonstrantene, selv etter at flere av de selv hadde blitt skadd av demonstrantene.
    Og angående vedkommende som ble skutt kan jeg bare spekulere foreløpig, men det er lite trolig at vaktene har skutt en demonstrant, med tanke på hvor fornøyde alle så ut til å være.
    Det ser med andre ord ut som at Asbjørn helt klart undervurderte hvordan maktbalansen fungerer her.

    Også veldig søtt å høre NRK reporterne snakker om at de synes det er helt utrolig at de kom seg forbi sikkerhetskontrollen. "Det er jo en veldig omfattende og tidkrevende prosess å komme inn på en vanlig dag, selv for oss. Hvordan kunne dette skje?"
    Klarer ikke å la være å fnise litt.
    Ja, hvordan kunne dette skje?


    Lenge siden Nrk var særlig troverdig når det kommer til forhold i USA. Ønsker du overfladisk pjatt så er nrk stedet å gå.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.708
    Antall liker
    15.858
    Torget vurderinger
    2
    Sist noen brøt seg inn der var i 1814 og de gikk i redcoats. Britene satte fyr på Capitol da de inntok Washington.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.562
    Torget vurderinger
    4
    Selv Hagen
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.003
    Antall liker
    11.403
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Lurer egentlig på om galningen faktisk tror på sine egne påstander, - eller om det egentig bare er show og skuespill for egen vinning....???
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.545
    Antall liker
    8.114
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ifølge kilder på innsiden ble han visstnok gradvis overtalt og overbevist om at tjueriet var reelt av yes-men og konspirasjonsteoretikere i kretsen rundt ham, mens det i begynnelsen var rent skuespill i vinnings hensikt. De siste par -tre ukene skal han ha vært helt rabiat og ikke villet høre om noe annet enn hvordan han kan fortsette som president.

    Fritt etter CNN for noen dager tilbake.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn