Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er nye kritikk av USA her langt utover Trump. Jeg er enig i mye av det som skrives - men tenker på samme tid:

    - Hvor hadde vi vært i dag uten USA med hensyn til teknologi, geopolitisk stabilitet(minner om WW2 og et sterkt Sovjet i sin tid og nå Kina), legemidler og helse, utdannelse og faglitteratur - for å nevne noe.

    Mye av politikken til Trump er heller ikke spesielt kontroversiell - selv om mannen og retorikken er på trynet. Dette er presidenten til hillbilliene og de kristenkonservative - de fikk en stemme nå. Vi får tro at det går over.

    Bananrepublikken er fremdeles verdens største økonomi - og jeg minner om at selv Clinton - både expresidenten og fruen kritiserte Obamacare på lang vei i samme ordlag som Trump som eks.

    USA er mindre konformt og ensidig i sine meninger og religion enn Norge. Vi har en tendens til enes om hva som er best og tenker da at det også er best for alle andre - men det er ikke åpenbart.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    ^ Det var en gang at USA var en nasjon med en viss ryggrad, og en del idealer. Nå har det blitt mer og mer "America First" og MAGA... Og USA blir i stadig større grad en nasjon fylt av angstbiterske ekstremister med våpen, drevet av sterkt økende forskjeller og stadig mindre muligheter til sosial mobilitet. Topp det hele med en brutal økning i utenlandsgjeld.
    Det er en stygg cocktail.

    Jeg er slett ikke sikker på at dagens president ville gått med på de alliertes side under WW2, for å si det sånn...
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Får håpe Trump etterforsker dette. Sikkert ikke like viktig for kommunistkameratene
    Du var på god vei til å bli en undersøkende debantant, helt til du gikk i denne fellen...
    Vet du i det hele tatt hva kommunisme er og tror du virkelig det finnes en eneste person her inne som tenker i de baner?
    Tror du at det finnes mange "lefties" i USA, på samme måte som vi betegner venstresiden her?

    Det kan virke som det meste i USA handler om å skremme folk til å tenke det verste. Og skremte folk gjør mye rart.
    Bare hør på retorikken til Trump rundt Biden og hva som angivlig skal skje om han blir valgt. Det er helt på trynet!
    Søk opp McCarthyism! Den største bløffen i moderne tid og grunnen til at så mange er redde. Det rare er at de ikke er redd for at Il Drumpfht er under vingene til russike ogliarker og Putin....
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.717
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg er slett ikke sikker på at dagens president ville gått med på de alliertes side under WW2, for å si det sånn...
    Jeg er rimelig sikker på at han ikke ville gjort det. Det var sterk motstand mot dette i USA i 1940. Vi hadde jo "America First Comitee":

    "The America First Committee (AFC) was the foremost United States non-interventionist pressure group against American entry into World War II.[1][2]Launched on September 4, 1940, the committee principally supported isolationism for its own sake."

    Så "MAGA"/"America First" og å trekke seg ut av internasjonale avtaler er jo ikke noe Trump har funnet på. Den kommende republikanske presidenten Gerald Ford var også medlem i denne gruppen. Charles Lindbergh som hadde stor sympati for Hitler var gruppens talsperson.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det USoFA som var en bidragsyter til "verden" er long gone. D J Grums demolisjerer og misbruker alt positivt USoFA måtte ha stått for tidligere.

    For "oss" som har hatt et greit om enn ikke ukritisk forhold til USoFA blir det nå som å være i Birkenhausen..... håper på at Dting tar slutt - en gang, men ingen stor formening om når.... ikke stor plass for mye ironi i denne tråden.... selv om all info om idioten og hans kumpaner hadde vært halv-fake-facts hadde det vært grausam ille...

    my twin silver disks...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.502
    Antall liker
    35.393
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er rimelig sikker på at han ikke ville gjort det. Det var sterk motstand mot dette i USA i 1940. Vi hadde jo "America First Comitee":

    "The America First Committee (AFC) was the foremost United States non-interventionist pressure group against American entry into World War II.[1][2]Launched on September 4, 1940, the committee principally supported isolationism for its own sake."

    Så "MAGA"/"America First" og å trekke seg ut av internasjonale avtaler er jo ikke noe Trump har funnet på. Den kommende republikanske presidenten Gerald Ford var også medlem i denne gruppen. Charles Lindbergh som hadde stor sympati for Hitler var gruppens talsperson.
    Enig. Det er selvsagt bare et hypotetisk tilfelle, men gitt hvor konfliktlinjen faktisk gikk i USA i 1940 er det opplagt at Trump ville vært på siden mot å intervenere. Argumentene som ble brukt den gangen virker veldig kjente. Europas problem, har ingen ting med oss å gjøre, glimrende relasjon til både Hitler og Stalin, etc.

    The war in Europe split the American people into two camps: non-interventionists and interventionists. The two sides argued over America's involvement in this World War II. The basic principle of the interventionist argument was fear of German invasion. By the summer of 1940, France suffered a stunning defeat by Germans, and Britain was the only democratic enemy of Germany.[18][19] In a 1940 speech, Roosevelt argued, "Some, indeed, still hold to the now somewhat obvious delusion that we … can safely permit the United States to become a lone island … in a world dominated by the philosophy of force."[20] A national survey found that in the summer of 1940, 67% of Americans believed that a German-Italian victory would endanger the United States, that if such an event occurred 88% supported "arm[ing] to the teeth at any expense to be prepared for any trouble", and that 71% favored "the immediate adoption of compulsory military training for all young men".[21]

    Ultimately, the ideological rift between the ideals of the United States and the goals of the fascist powers empowered the interventionist argument. Writer Archibald MacLeish asked, "How could we sit back as spectators of a war against ourselves?"[22] In an address to the American people on December 29, 1940, President Roosevelt said, "the Axis not merely admits but proclaims that there can be no ultimate peace between their philosophy of government and our philosophy of government."[23]

    However, there were still many who held on to non-interventionism. Although a minority, they were well organized, and had a powerful presence in Congress.[24] Pro-German or anti-British opinion contributed to non-interventionism. Roosevelt's national share of the 1940 presidential vote declined by seven percentage points from 1936. Of the 20 counties in which his share declined by 35 points or more, 19 were largely German-speaking. Of the 35 counties in which his share declined by 25 to 34 points, German was the largest or second-largest original nationality in 31.[25] Non-interventionists rooted a significant portion of their arguments in historical precedent, citing events such as Washington's farewell address and the failure of World War I.[26] "If we have strong defenses and understand and believe in what we are defending, we need fear nobody in this world," Robert Maynard Hutchins, President of the University of Chicago, wrote in a 1940 essay.[27] Isolationists believed that the safety of the nation was more important than any foreign war.[28]
    Noen bør skrive et filmmanus hvor Trump stiller som motkandidat til Roosevelt i 1940 heller enn mot Hillary i 2016. Det er heller ingen ting som tyder på at Trump ville vært noe mer entusiastisk for Roosevelts New Deal enn hva han er for Obamacare. Med Trump som GOPs kandidat i 1940 kunne dette blitt en veldig forskjellig verden fra den vi lever i nå. Men opinionen var en annen og sørstatene solid demokratiske bastioner, så det er ikke opplagt at Trump ville gjort det noe bedre enn hva Wendell Wilkie gjorde.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig. Det er selvsagt bare et hypotetisk tilfelle, men gitt hvor konfliktlinjen faktisk gikk i USA i 1940 er det opplagt at Trump ville vært på siden mot å intervenere. Argumentene som ble brukt den gangen virker veldig kjente. Europas problem, har ingen ting med oss å gjøre, glimrende relasjon til både Hitler og Stalin, etc.

    Enig. Og USA ville ikke vært verdens ledende stormakt og den industrielle giganten de var gjennom 50, 60 og 70 tallet, og dollaren ikke verdens valuta, og USA ute av stand til å finansiere sitt globale overforbruk ved å trykke penger.

    Bare sånn for å vise hva konsekvensene av "putting America first" lett kan bli, og som Donald er i full ferd med å implementere 80 år etter.

    WW2 hadde selvsagt enorme menneskelige omkostninger for USA; men med et totalt antall omkomne på 407.000 (iflg Wiki) er tallet trolig mindre enn antall omkomne vil bli i en pågående pandemi som presidenten for få måneder siden anså som ubetydelige.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå var det vel langt fra problemfritt å skaffe den støtten man fikk fra USA i 1940, som først og fremst dreide seg om utstyr og materiell, selv om dette økte på inntil de selv ble angrepet. DEt har alltid vært et overordnet amerikansk mål å holde amerikanske krigshandlinger unna amerikansk jord. Det var tildels stor støtte for Hitler, særlig blant en rekke politikere og "pengefolk" i særdeleshet, som gjerne så store muligheter for bussiness.....
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    USA har heller ikke blitt krigsherjet i de 2 verdenskrigene og hadde mulighet til raskt å exportere våpen og andre produkter an mass som resten av verden måtte ha behov for etter krigen. Mye av industrien som produserte krigsmateriell i siste verdenskrig var egentlig feks bilfabrikker som hadde lagt om til produksjon av flydeler, flymotorer kjøretøyer mm. Dette var bredt fordelt.... Shiney White teeth...

    De kunne raskt gå tilbake til kjerneproduktene med en fet bankkonto....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Jepp, Tucker Carlson er en av de fanboys søker til for trøst og støtte.

    - Han påstår at Biden er senil. Det finnes lite som understøtter dette.
    - Påstanden om at landet er under angrep fra en eller annen diffus venstrekant, er bullshit
    - Demokratene vil kuppe begge hus + høyesterett, sludder
    - Han hevder Biden er radikal. Det er galskap, om du ser på hans motdebattant
    - Han hevder Biden vil ødelegge systemet, og sier det rett ut, mens Trump beskytter det!! Hva faen, hvilken planet har vært på de senere år??
    - Så går han bananas fordi Biden sier at amerikanerne skal kjøpe amerikanske varer... å stakkar, det var jo Trumps replikk...!!

    Alt i alt ekstremt ensidig, dumt og lavt presisjonsnivå, på tungt høyreekstremt grunnlag.

    Men, merk det følgende: Jeg har ingenting spesielt til overs for Joe Biden, han er bare enda en meningsløs, kjedelig president i et skakkjørt land, jeg ingen tro på at han vil bety store endringer på noe plan. Bortsett fra at han ikke vil juge og mobbe alle andre enn sin egen familie. Det får rekke, når det eneste alternativet er en ustabil drittsekk.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Bortsett fra at han ikke vil juge og mobbe alle andre enn sin egen familie. Det får rekke, når det eneste alternativet er en ustabil drittsekk.
    Bare det å få en POTUS som er litt mindre drittsekk enn det DT har produsert vil jo være et solid skritt i en bedre konstruktiv retning.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg så høringen av Barr,og apropos drittsekker,den oppførselen fra demokratene som stillte spørsmål...
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det er begrenset hvor mye tid jeg har brukt på å sette meg inni det politiske sirkuset der borte,men jo mer jeg studerer jo råtnere fremstår det meste av media ivertfall. Påstår å vere nøytrale,men filteret deres er ofte så rødt at en kan bli mørkeredd av mindre.
    Ordet blir sannhet : "God help us all"
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    ^ jeg har ikke sett høringen av Barr, men jeg tviler ikke at Demokratene også har oppført seg dårlig.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Det er begrenset hvor mye tid jeg har brukt på å sette meg inni det politiske sirkuset der borte,men jo mer jeg studerer jo råtnere fremstår det meste av media ivertfall. Påstår å vere nøytrale,men filteret deres er ofte så rødt at en kan bli mørkeredd av mindre.
    Ordet blir sannhet : "God help us all"
    Det kan faktisk lønne seg å sette seg litt inn i det, sånn at det er et minstemål av kunnskap bak dine innlegg.
    Newsflash: det finnes ingen gud som hjelpe oss, vi er alene hjemme og må fikse det sjøl. Og da nytter det ikke å støtte seg på drittsekker.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det kan faktisk lønne seg å sette seg litt inn i det, sånn at det er et minstemål av kunnskap bak dine innlegg.
    Newsflash: det finnes ingen gud som hjelpe oss, vi er alene hjemme og må fikse det sjøl. Og da nytter det ikke å støtte seg på drittsekker.
    Du fremstår som så mange andre skråsikker på at der ikke er en Gud. Men jeg tror ikke dere er så skråsikre :)
    Bibelen forteller at det er muligheter for alle å se sporet av Gud viss man kobler ut me,myself and I innimellom,og ser seg rundt.Se på naturen,se hvordan et menneske er oppbygget,se på et barns rene følelser,og kom skråsikker tilbake og fortell meg at dere tror alt dette oppstod ved tilfeldigheter.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Du fremstår som så mange andre skråsikker på at der ikke er en Gud. Men jeg tror ikke dere er så skråsikre :)
    Bibelen forteller at det er muligheter for alle å se sporet av Gud viss man kobler ut me,myself and I innimellom,og ser seg rundt.Se på naturen,se hvordan et menneske er oppbygget,se på et barns rene følelser,og kom skråsikker tilbake og fortell meg at dere tror alt dette oppstod ved tilfeldigheter.
    Utviklingen av liv er ufattelig og fantastisk, la oss enes om såpass.

    Men om du har lest mer enn 4 - 5 ord av Jesu budskap, finnes det INGEN, absolutt ikke fnugg av, noen rimelig grunn til å ha en eneste positiv tanke overfor DJ Trump, med unntak av at han skal få sin tilgivelse på dommens dag. Antar han bør tilgis, for han vet åpenbart ikke hva han gjør.

    Se dokumentaren om Alex Jones (NRK nett-TV), og fortell meg at dette er noe en ekte kristen kan relatere seg til.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg finner det bortimot umulig å fatte at noen kan forbinde DT med en evt Gud og kristne verdier... fyren har da med stor sannsynlighet brutt samtlige av de 10 bud, - og gjerne et skred av andre bud om hvordan man skal oppføre seg som menneske....
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    ...se på et barns rene følelser,og kom skråsikker tilbake og fortell meg at dere tror alt dette oppstod ved tilfeldigheter.
    Omtrent som vitenskap. Om vi sletter all vitenskap, blanke ark, hva vil barna av i dag bygge seg opp med av "ny" vitenskap? Eller religionsbilde for den saks skyld?
    Det finnes ca noen tusen forskjellige trosretninger, eneste fellesnevneren for disse er "mennesket" - og ingen mennesker ønsker å dø, samtidig som vi har et stort forståelsesbehov. Religion gir tilflukt for de som velger å tro.

    For de som velger å ikke tro, å hengi seg til tanken at ikke alt er mulig å kontrollere, har ingen betingelse om noe "Me, Myself & I".
    En kan være fullstendig blottet for egoistiske tanker og motiver som ateist, likefullt som en troende kan.

    Likefullt - vil man oppnå et mål så må man som regel gjøre jobben selv, uten garanti for å lykkes. Men sjangsen for suksess er større enn om man kun prøver å oppnå suksess ved bønn alene. Statistisk sett så vil egeninnsats + bønn ha størst suksessrate, men faktoren av egeninnsats vil være størst. Kanskje 99%?

    I så fall vil religion være irrelevant.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Du fremstår som så mange andre skråsikker på at der ikke er en Gud. Men jeg tror ikke dere er så skråsikre :)
    Bibelen forteller at det er muligheter for alle å se sporet av Gud viss man kobler ut me,myself and I innimellom,og ser seg rundt.Se på naturen,se hvordan et menneske er oppbygget,se på et barns rene følelser,og kom skråsikker tilbake og fortell meg at dere tror alt dette oppstod ved tilfeldigheter.
    AHA! Der kom det ja. Religiøs. Tror man på julenissen, Jesus og andre fiktive skikkelser så er det lett å ty til konspirasjonsteorier for å etterprøve sitt eget fastsatte syn.

    “This is rather as if you imagine a puddle waking up one morning and thinking, 'This is an interesting world I find myself in — an interesting hole I find myself in — fits me rather neatly, doesn't it? In fact it fits me staggeringly well, must have been made to have me in it!' This is such a powerful idea that as the sun rises in the sky and the air heats up and as, gradually, the puddle gets smaller and smaller, frantically hanging on to the notion that everything's going to be alright, because this world was meant to have him in it, was built to have him in it; so the moment he disappears catches him rather by surprise. I think this may be something we need to be on the watch out for.”

    Douglas Adams


    PS: jeg går utifra at du har sjekket ut de andre 9999 religionene før du gikk til det skrittet å følge den du følger nå?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hvorfor i alle dager valgte ikke demokratene Andrew Yang som sin presidentkandidat?
    Kanskje ikke like lett å kontrollere for de bak kulissene som sitter på den virkelige makten?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    AHA! Der kom det ja. Religiøs. Tror man på julenissen, Jesus og andre fiktive skikkelser så er det lett å ty til konspirasjonsteorier for å etterprøve sitt eget fastsatte syn.
    Hehe,beklager at det har vert uklart hva jeg tror på :)
    Jeg tar veldig gjerne heller litt diskujoner om det tema,for det er der det virkelige livet foregår. Men jeg har dårlige erfaringer med slike diskusjoner :)
    Jeg er først og fremst ikke regliøs. Nei det er ikke en skrivefeil. .

    Får se hva jeg kommer opp med.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Jeg så høringen av Barr,og apropos drittsekker,den oppførselen fra demokratene som stillte spørsmål...

    Pek på ett eneste skjellsord her.
    Trump hevder f.eks. at sin forrige motstander i valget, er i direkte ledtog med Satan. Crooked Hillary. Det er kun ett enkel lite eksempel på DJ Trump's ufyselighet overfor alle andre. At Barr blir stilt vanskelige spørsmål med engasjement, er ikke i nærheten av å være problematisk, de gjør bare jobben sin.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du fremstår som så mange andre skråsikker på at der ikke er en Gud. Men jeg tror ikke dere er så skråsikre :)
    Bibelen forteller at det er muligheter for alle å se sporet av Gud viss man kobler ut me,myself and I innimellom,og ser seg rundt.Se på naturen,se hvordan et menneske er oppbygget,se på et barns rene følelser,og kom skråsikker tilbake og fortell meg at dere tror alt dette oppstod ved tilfeldigheter.
    Jepp, det gjorde det. Og de grove trekkene i hvordan disse tilfeldighetene skjedde, er også rimelig godt forstått. Fortell meg heller: Hvilke prosesser var det som skjedde og som medførte at noen steintavler kom ned fra himmelen til Moses? Jeg har mine egne teorier her, noen av de ganske sannsynlige i mitt univers, men er villig til å la meg overbevise av velargumenterte og faktabaserte resonnementer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Hvorfor i alle dager valgte ikke demokratene Andrew Yang som sin presidentkandidat?
    Kanskje ikke like lett å kontrollere for de bak kulissene som sitter på den virkelige makten?
    Kan du ikke bare sjekke selv hva årsaken var, så slipper du å slite så mye med ideene om "the dark matter" som kontrollerer alt og alle. Kanskje var det den allmektige selv som satte en stopper for Yang. Eller kanskje var det Yin som nøytraliserte ham.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Utviklingen av liv er ufattelig og fantastisk, la oss enes om såpass.

    Men om du har lest mer enn 4 - 5 ord av Jesu budskap, finnes det INGEN, absolutt ikke fnugg av, noen rimelig grunn til å ha en eneste positiv tanke overfor DJ Trump, med unntak av at han skal få sin tilgivelse på dommens dag. Antar han bør tilgis, for han vet åpenbart ikke hva han gjør.

    Se dokumentaren om Alex Jones (NRK nett-TV), og fortell meg at dette er noe en ekte kristen kan relatere seg til.
    Håper du aldri glemmer det vi ser ut til å vere enige om:) Det er mulig for alle å se spor av Gud her på jorden viss man vil.

    Trump er defintivt ikke Jesus,det er ikke noe annet menneske heller. Hva skal mennesket med en Gud viss mennesket er perfekt?
    Men la meg bare kjapt nemne atombomben abort.
    Skal se om jeg ikke går litt nermere inn på det senere.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Håper du aldri glemmer det vi ser ut til å vere enige om:) Det er mulig for alle å se spor av Gud her på jorden viss man vil.

    Trump er defintivt ikke Jesus,det er ikke noe annet menneske heller. Hva skal mennesket med en Gud viss mennesket er perfekt?
    Men la meg bare kjapt nemne atombomben abort.
    Skal se om jeg ikke går litt nermere inn på det senere.
    Det finnes andre tråder som er bedre egnet til å diskutere vrangforestillinger og overtro.
    Her forsøker vi å forholde oss til Trump's Amerika.

    Naturen er egnet til å gjøre folk religiøse, men den tvinger oss ikke til det, vi har lov å tenke sjøl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn