Digitale avspillere Power supply til streamer

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
E.I.A er det en grund til at du ikke vurderer SBooster, for meg ble det en "no brainer" ang pris og forskjellen den gjorde. Hadde penger ikke vert et tema hadde jeg nok prøvd Kenneth Lau sin, men sliter med og tro at den er dobbelt så bra, med tanke på pris forskjell. Blir spennende og høre hva du faller ned på .
Morro og lese innleggene til disse som ikke hører forskjell på forskjellig hifi utstyr, enten det er kabler eller strømforsyninger. skulle ønske det var meg, da hadde jeg spart mye penger :)
Har bestilt denne i sølv.

Vis vedlegget 442772

2.5 Amp Linear Power Supply for Music
Servers + Streamers - Cable Up-Grades : Fit
Kimber DC Cabling, IEC Socket Up-Grades :
Fit Furutech FI-03 Gold Inlet, Fuse Up-Grades
: Fit HI-Fi Tuning Fuse, Colour : Silver, IsoTek
Mains Lead Offer : EVO3 Premier 30%
Grattis,blir moro å høre du hører noe forskjell :) jeg har tenkt på den samme til min snurre.

Fant du den på bayen?

mvh
Skal komme med tilbakemelding og bilder når den er i hus:)
Kjøpte min hos MCRU.
Kan jeg spørre hva du måtte gi? link?

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Sist gang madam'en hadde flu, så fikk jeg skylden for å ha forårsaket influensa epidemien.
Greit å ta bikkja ut på tur da.....
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Sist gang madam'en hadde flu, så fikk jeg skylden for å ha forårsaket influensa epidemien.
Greit å ta bikkja ut på tur da.....
Helt riktig:)
Naboen sa når jeg traff ham med bikkja, hans hund døde for noen år siden.

"jeg savner hunden, alltid glad når jeg kom hjem fra jobb"
"hunden glad, og kona sur"
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
E.I.A er det en grund til at du ikke vurderer SBooster, for meg ble det en "no brainer" ang pris og forskjellen den gjorde. Hadde penger ikke vert et tema hadde jeg nok prøvd Kenneth Lau sin, men sliter med og tro at den er dobbelt så bra, med tanke på pris forskjell. Blir spennende og høre hva du faller ned på .
Morro og lese innleggene til disse som ikke hører forskjell på forskjellig hifi utstyr, enten det er kabler eller strømforsyninger. skulle ønske det var meg, da hadde jeg spart mye penger :)
Har bestilt denne i sølv.

Vis vedlegget 442772

2.5 Amp Linear Power Supply for Music
Servers + Streamers - Cable Up-Grades : Fit
Kimber DC Cabling, IEC Socket Up-Grades :
Fit Furutech FI-03 Gold Inlet, Fuse Up-Grades
: Fit HI-Fi Tuning Fuse, Colour : Silver, IsoTek
Mains Lead Offer : EVO3 Premier 30%
Grattis,blir moro å høre du hører noe forskjell :) jeg har tenkt på den samme til min snurre.

Fant du den på bayen?

mvh
Skal komme med tilbakemelding og bilder når den er i hus:)
Kjøpte min hos MCRU.
Hei igjen

Bare lurer litt på hva den lille boxen gjør?

mvh
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Hakke peiling, men iflg produsenten:)

The design thoughts behind the 2 box PSU are below.
When thinking of regulation, it’s worth remembering the Roman god Janus. Who was the god of gateways, and was a two faced god looking in both directions. Likewise a good voltage regulator is required to look in both directions at once. From one direction you have the mains supply, with the ever increasing noise, distortion and random variation that exists on our household mains supply. In the other direction you have the device you are supplying power to. The load will be asking constantly varying current, and the job of the regulator will be to ignore the varying load and to supply a rock steady voltage that ignores the changing load.
To ask a single regulator to perform both tasks means that it can not do either as well as it could. We don’t ask our regulators to be two faced, we split the two functions into two separate regulators and put them both where they can do the best job.
The first regulator is close to the mains supply, its job is to take the incoming mains and convert it into a low(ish) noise DC supply, and to isolate the mess that is our household power lines from what follows. In most power supplies on the market, the output of the first stage would be directly connected to the load device, and that would certainly be an improvement over the supplies that most manufactures provide. But we can do better by adding the other face of Janus to the system.
The second regulator is supplied with a clean low noise supply, and its job is to handle the changing demands of the load. To do that, it needs to be as close to the load as possible. So we remove the second regulator from the main box, and place it close to the load, both electrically and physically, that removes it from the noise and interference of the mains supply, and allows it to spend its time looking towards the load. Typical commercial voltage regulator chips are general purpose devices, but are not quiet enough for the task on hand, so the second regulator uses a bespoke regulator based on a low noise multi stage filtered voltage reference, a low noise error amplifier and a high current low resistance mosfet. To allow it to handle the changing load it also needs to supply current on demand, so all the remaining space in the second regulator is filled with low impedance capacitors to act as a local energy source.
Using the two stages of regulator, we achieve a noise floor equal or better than most battery supplies, and a effective source resistance of the order of 0.02 ohm (and the short cable run to the load avoids increasing this valve by adding copper where its not needed, and the use of a discrete regulator design allows that tiny value to be maintained way above frequency any audio device operates at.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Takk for det :) tenker jeg bestiller en fra samme plass som du
Var bra en kunne få den i silver finish.

mvh
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.275
Antall liker
9.514
Torget vurderinger
2
Glem alle immagimære problemer. Er det ingen som har en interessant reell problemstilling å komme med ? Denne sentralen synes å ha gått inn i søvnmodus
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Savner Auralic.
D1 fungerer ikke optimalt sammen med resten av anlegget mitt.
Håper det bedrer seg med strømforsyningen, ellers blir det bytte.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Hva spesifikt er problemet - er det lyd/klangbasert eller av teknisk art?
Skeptisk til at nytt PSU blir amma fra himmelen.....
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Hva spesifikt er problemet - er det lyd/klangbasert eller av teknisk art?
Skeptisk til at nytt PSU blir amma fra himmelen.....
Brukervennligheten og appen er imo feilfri og en fryd og bruke.
Lyden oppfatter jeg som litt mer tilbaketrukket, som om det ligger et lite beauty filter over det hele.
Stemmene er trukket litt mer tilbake enn jeg liker, foretreker den litt mer frempå, ærlige lyden jeg hadde fra Auralic.
Bassen i lumin virker og gå litt dypere, men føler den ikke er helt integrert i resten av lydbildet.
Spiller vakkert på enkel musikk, men mangler litt fremdrift i forhold til Auralic på rytmisk musikk, mangler litt sprut/futt og fart.
Det jeg liker er at den aldri blir skarp eller slitsom, men synes den heller litt for langt over på den andre siden slik at det til tider på enkelte spor blir litt kjedelig i stedenfor.
Bruker ordet "litt" med vilje så det ikke oppfattes for negativt, den spiller tross allt veldig bra, men min smak heller nok mer i retning Auralic.

Kan være mangel på USB utgang som blir forskjellen her?

Lar det stå oppkoblet og spille til strømforsyning er i hus, kanskje den trenger lang oppvarmingstid.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Hva spesifikt er problemet - er det lyd/klangbasert eller av teknisk art?
Skeptisk til at nytt PSU blir amma fra himmelen.....
Brukervennligheten og appen er imo feilfri og en fryd og bruke.
Lyden oppfatter jeg som litt mer tilbaketrukket, som om det ligger et lite beauty filter over det hele.
Stemmene er trukket litt mer tilbake enn jeg liker, foretreker den litt mer frempå, ærlige lyden jeg hadde fra Auralic.
Bassen i lumin virker og gå litt dypere, men føler den ikke er helt integrert i resten av lydbildet.
Spiller vakkert på enkel musikk, men mangler litt fremdrift i forhold til Auralic på rytmisk musikk, mangler litt sprut/futt og fart.
Det jeg liker er at den aldri blir skarp eller slitsom, men synes den heller litt for langt over på den andre siden slik at det til tider på enkelte spor blir litt kjedelig i stedenfor.
Bruker ordet "litt" med vilje så det ikke oppfattes for negativt, den spiller tross allt veldig bra, men min smak heller nok mer i retning Auralic.

Kan være mangel på USB utgang som blir forskjellen her?

Lar det stå oppkoblet og spille til strømforsyning er i hus, kanskje den trenger lang oppvarmingstid.
Den lydsignaturen du beskriver her er akkuratt det samme jeg opplever med switch power supply, vis du ser på innlegg 3 så vart lyden faktisk bedre bare jeg gjekk fra orginale psu til aries til Teddy Pardo sitt.

Faktisk tror jeg du vil oppleve noe annet når du får ny lpsu.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Hva spesifikt er problemet - er det lyd/klangbasert eller av teknisk art?
Skeptisk til at nytt PSU blir amma fra himmelen.....
Brukervennligheten og appen er imo feilfri og en fryd og bruke.
Lyden oppfatter jeg som litt mer tilbaketrukket, som om det ligger et lite beauty filter over det hele.
Stemmene er trukket litt mer tilbake enn jeg liker, foretreker den litt mer frempå, ærlige lyden jeg hadde fra Auralic.
Bassen i lumin virker og gå litt dypere, men føler den ikke er helt integrert i resten av lydbildet.
Spiller vakkert på enkel musikk, men mangler litt fremdrift i forhold til Auralic på rytmisk musikk, mangler litt sprut/futt og fart.
Det jeg liker er at den aldri blir skarp eller slitsom, men synes den heller litt for langt over på den andre siden slik at det til tider på enkelte spor blir litt kjedelig i stedenfor.
Bruker ordet "litt" med vilje så det ikke oppfattes for negativt, den spiller tross allt veldig bra, men min smak heller nok mer i retning Auralic.

Kan være mangel på USB utgang som blir forskjellen her?

Lar det stå oppkoblet og spille til strømforsyning er i hus, kanskje den trenger lang oppvarmingstid.
Følger med på denne, har Aries selv. Synes det du beskriver vedr D1 minner om slik jeg oppfattet Aeries mini. Jeg har aldri benyttet USB fra Aries til DAC, bruker AES/EBU over XLR-utgangene. Har tenkt på å teste USB, men vil vel uansett ikke forvente noen store forskjeller. Er veldig nysgjerrig på den nye Aeris G2, lurer på om den kan true de beste fra Lumin, Linn osv
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Hva spesifikt er problemet - er det lyd/klangbasert eller av teknisk art?
Skeptisk til at nytt PSU blir amma fra himmelen.....
Brukervennligheten og appen er imo feilfri og en fryd og bruke.
Lyden oppfatter jeg som litt mer tilbaketrukket, som om det ligger et lite beauty filter over det hele.
Stemmene er trukket litt mer tilbake enn jeg liker, foretreker den litt mer frempå, ærlige lyden jeg hadde fra Auralic.
Bassen i lumin virker og gå litt dypere, men føler den ikke er helt integrert i resten av lydbildet.
Spiller vakkert på enkel musikk, men mangler litt fremdrift i forhold til Auralic på rytmisk musikk, mangler litt sprut/futt og fart.
Det jeg liker er at den aldri blir skarp eller slitsom, men synes den heller litt for langt over på den andre siden slik at det til tider på enkelte spor blir litt kjedelig i stedenfor.
Bruker ordet "litt" med vilje så det ikke oppfattes for negativt, den spiller tross allt veldig bra, men min smak heller nok mer i retning Auralic.

Kan være mangel på USB utgang som blir forskjellen her?

Lar det stå oppkoblet og spille til strømforsyning er i hus, kanskje den trenger lang oppvarmingstid.
Følger med på denne, har Aries selv. Synes det du beskriver vedr D1 minner om slik jeg oppfattet Aeries mini. Jeg har aldri benyttet USB fra Aries til DAC, bruker AES/EBU over XLR-utgangene. Har tenkt på å teste USB, men vil vel uansett ikke forvente noen store forskjeller. Er veldig nysgjerrig på den nye Aeris G2, lurer på om den kan true de beste fra Lumin, Linn osv
Hørte ikke mye forskjell på Aes/Ebu vs USB på Aeris, så stiller meg undrende til at Spdif vs USB skal utgjøre forskjellen.
Uansett ikke lenge til vi får svar på om ny strømforsyning fikser "mine" små ankepunkter.
 

srtorp

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
557
Antall liker
1.106
Torget vurderinger
11
Kjenner ikke igjen alt du nevner E:I.A men du er nok inne på noe, Lumin heller nok litt mer over mot det noen kaller "analog lyd". noe som jeg likte veldig godt. Jeg hadde Brytson bda1 og Node 2 og sammen med mine Marten ble litt for skarpt. så jeg kuttet hele Dac`n og bruker balansert rett til forsterker. Åpnet seg mer med bedre psu, så kanskje det faller på plass hos det da.
Lykke til.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Da skjer det ting her.
Lurer nå på om dette var en tilnærmet fersk Lumin D1.
Lyden har strammet seg betydelig opp, om dette er pga innspilling av høyttalere eller Lumin(eller meg ;) ) vet jeg ikke, det spiller iallefall helt anderledes nå.
Lyden virker kjapper, spenstigere over hele spekteret, bassen er nå fast, dyp og mye bedre integrert i lydbildet.
Det låter faktisk ganske så bra:)
Har stått og surret på repeat en ukes tid nå uten at jeg har hørt på den, har brukt MacMini til spilling.
Har prøvd analog ut, det låt bedre digitalt inn i dac, men den trenger sikkert også noen timer for og modne seg så skal prøve igjen.
Låter uansett ikke skarpt.
Ikke hørt noe mer om strømforsyningen, har et håp om at den kommer denne uka.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Håper min også er på vei denne uken,blir spennende å høre om det er noe forskjell? :)

mvh
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Håper min også er på vei denne uken,blir spennende å høre om det er noe forskjell? :)

mvh
Ser min er sendt i dag:)
Tok litt lenger tid enn sist, men ser de har byttet lokaler så det er nok grunnen.
Har store forventninger, blir de innfridd...håper det:cool:
Appen er en fryd og bruke, referansen de andre burde strekke seg etter!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.875
Antall liker
38.706
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Håper min også er på vei denne uken,blir spennende å høre om det er noe forskjell? :)

mvh
Ser min er sendt i dag:)
Tok litt lenger tid enn sist, men ser de har byttet lokaler så det er nok grunnen.
Har store forventninger, blir de innfridd...håper det:cool:
Appen er en fryd og bruke, referansen de andre burde strekke seg etter!
Fikk min i dag,flott utførelse og det så profft ut :)
Har ikke hatt mulighet for å sammenligne enda men det kommer,det var toll på kr 860kr i tillegg til prisen.
Ha en fin helg :)

mvh
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.279
Antall liker
3.334
Torget vurderinger
49
Hentet min på posten i dag, har nok ligget en stund på toll lager?
Kanskje litt utsatt for sjikane når jeg kjøper en slik sak all den tid jeg kritiserer dyre dingser som kanskje ikke gjør noe fra eller til med lyden:cool:
Uansett blir spennende og prøve, kobler den sikkert opp ila helgen.

D1 har gått fra og være den største skuffelsen til og gi meg den beste lyden jeg har hatt fra noen kilde.
Hva det skyldes at den låt så tamt i begynnelsen og nå låter så spektakulært bra skal jeg ikke spekulere for mye i, kan være en kombinasjon av innspilling av både den og de da nesten nye høyttalerne mine.
Tidal likte jeg ikke særlig godt gjennom Auralic, for skarpt på mye, foretrakk Spotify fra MacBook til Auralic via Airplay.
Nå med Lumin D1 låter Tidal fantastisk, og er blitt det jeg lytter mest på.

Appen og brukervennligheten er det beste jeg har opplevd, rett og slett perfekt:)
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Vi savner bilder av herligheta... E.I.A og Motoren 8)
Bilder er som tusen ord, dei taler for seg selv;)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.475
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Den største oppgraderingen jeg noen gang har hatt på en hifi-komponent er et skikkelig eksternt PS. Jeg fikk hakeslepp av å oppgradere en Auralic Mini sammen en Auralic Aries LE. Ble så nysgjerrig at jeg kjøpte Femto-versjonen av Aries. Fento-versjonen blir en annen skål i forhold. Ikke like viktig!
 
Topp Bunn