Frakt og sending Postnord, flere her med dårlige erfaringer ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Interesant. Bestilte en OBDII leser til bilen fra noe som heter JTI Ventures/eStore. Pakken sendes med Postnord og har nå kommer til underleverndør som skal putte den i min postkasse eller på matta foran døra. Stusset litt på at jeg hadde fått en melding fra Posten, men så viser det seg at Posten er underleverandøren Postnord snakker om... :rolleyes:

    Så langt har alt gått smertefritt dog,
    Den litt store konvolutten ble lagt i postkassa i dag. Strålende fornøyd med Postnord og Posten. Helt greit at Posten tar siste biten, de kjører jo en runde allikevel.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Da har bring klart å «miste» en pakke på 100x80x20 cm … 🥳
    Målløs…
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Postnord er direkte useriøs.

    Kort historikk:
    -Innenlandspakke
    -Sporbar pakke blir innlevert fra avsender den 30 mars. Den er sporet ved innlevering og ut-transport, men der slutter alle spor. Forventet levering 4 april.
    - Sender sms chat i går til Postnord hvor dem skriver tilbake at dette er en type pakke som Posten overtok den 30 mars og det er Posten som leverer pakken til meg, så jeg må kontakte dem.
    - Kontakter så Posten, dem ber meg kontakte avsender for å etterlyse pakke
    - Kontakter så avsender. Derfra går det en dialog til Postnord
    - Imens har jeg kontaktet mitt lokale "post i butikk" for å høre om pakken kan ligge der og at den ikke har blitt skannet. Da får jeg vite at Postnord like i forkant har ringt dem for å høre om pakken min er der. Noe butikken med sikkerhet kan si ikke er, dem har sjekket grundig.
    - Så kontakter avsender meg i dag og spurte om Postnord leverte pakken til meg på døra i går kveld? Hæ?? Jeg var hjemme hele går og ingen ringte på døra og ingen ringte på telefonen. Ja, men Postnord hevder pakken ble levert i går kveld...
    - Så da har altså Postnord skriftlig bekreftet at Posten overtok forsendelsen den 30 mars og var ansvarlig for å levere pakken til meg...men plutselig kvelden den 11 april var dem igjen ansvarlig for å levere pakken til meg?? 😂

    Avsender har avsluttet saken med postnord, postnord hevder at pakke ble levert til meg i går kveld.
    Avsender sender meg nye varer.

    Totalt useriøst av Postnord!🤬
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Nå idag uten kårana restriksjoner så skal det signeres for mottatt pakke, hvem har skrevet under hos PN ??
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Det skal sies at Postnord (via avsender) har fått mitt telefonnummer sånn at dem kontakte meg sånn at det blir oppklart omstendighetene rundt utlevering av pakke til meg i går kveld. Men det har dem ikke ønsket å gjøre. Mon tro hvorfor? 😁
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Sjekke finn.no om noen dager (?)
    Dette er et firma som leverer hygieneartikler, men også reseptbelagte legemidler. Og akkurat det siste vet jeg er en trigger for utro tjenere i systemet som stjeler pakkene og håper på å finne noe spennende.
    Det er nok det som har skjedd. Det er jo ikke sånn at postpakker faller av postbilen i våre dager..:rolleyes:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke bare PostNord. Posten og andre pakkeleverandører sliter også med ansatte som er generellt late og folk som har et litt annet syn på "mitt og ditt" enn det som har vært famtredende her i landet til for litt siden.
    Og politiet? Nei glem dem! De gidder heller ikke!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Det er ikke bare PostNord. Posten og andre pakkeleverandører sliter også med ansatte som er generellt late og folk som har et litt annet syn på "mitt og ditt" enn det som har vært famtredende her i landet til for litt siden.
    Og politiet? Nei glem dem! De gidder heller ikke!
    Det som er skuffende i denne saken, er forretningsmoralen til Post Nord, at det fares med blank løgn fra Postnord. Det var ingen som var på døra mi i går kveld. Ingen pakke utenfor huset, ingenting i garasjen. Og dem ønsker heller ikke å komme i kontakt med meg personlig for å oppklare dette med pakkeutleveringen.

    Nå legger TV2 ned forbrukervaktbikkja "TV2 Hjelper deg" på Tv2 lineær Tv. Da er det sikkert mange aktører som gleder seg at det blir mindre søkelys på dem.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    746
    Antall liker
    438
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har opplevd at levert på døra betyr det samme som levert til utleveringssted (postnord i butikk).
    Kanskje kommer det en hentelapp etterhvert.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Utlevert kan også være utlevert et annet sted. For noen år siden fikk vi beskjed om at en pakke var levert på døra, men ingenting var levert ved vår dør. Fikk bekreftet via mail at pakken var levert og signert for med min bedre halvdels navn. Sjekket da litt rundt i nabolaget og fant pakken på trappa til en fritidsbolig noen hundre meter unna. Det var hverken med Posten eller Postnord da.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.440
    Torget vurderinger
    6
    Postnord har nå kommet med en genial løsning når dem har for mange pakker å levere. Da hopper man over noen kunder og opplyser dem at dem ikke var til stede. Selv om man selv vet at man var til stede. Og så motargumenterer dem at man ikke var til stede….
    Dette kom opp på sporingen 2 min etter jeg så Postnord bilen passerte butikken uten å stoppe.

    Kan det bli ennå verre i fremtiden?
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Godt spursmål. Sendte ein putter med Postnord, etter å ha seld han på Finn med helt hjem. Skal 120 km, levert sist måndag. Registret i appen som innlevert, siste spor så langt.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.403
    Antall liker
    3.172
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også fryktelig dårlig erfaring med PostNord "Rett Hjem".
    Jeg tror de har for dårlig kvalitetskontroll med sisteleddet. -De som er ute og leverer. Tipper det er mye nyansatte sjåfører med manglende norskkunnskaper, som gis for lite tid til å utlevere for mange pakker. Ingen tid til å stoppe opp, ringe kunden, kjøre tilbake, etc.

    Hos de nettbutikkene hvor PostNord er eneste alternativ, velger jeg derfor nå kun henting i nærmeste kolonialbutikk. Det funker alltid.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må være den Helt Hjem som er problemet. Jeg har brukt PostNord mange ganger med levering og henting i postbutikk. Aldri hatt problemer så langt………bank i bordet 😊
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Må være den Helt Hjem som er problemet. Jeg har brukt PostNord mange ganger med levering og henting i postbutikk. Aldri hatt problemer så langt………bank i bordet 😊
    Har fått pakker frå Dormy med Postnord utan problemer. Helt Hjem er det siste gong eg bruker,reklamerer med at det går 3-5 dager innan same landsdel. Var inne på sidene og la inn adressene, 9-14 dager på 12 mil på Vestlandet...
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Dette gjelder vel ikke bare i Oslo. Regnes for øvrig PostNord for å være en "de seriøse" som nevnes til i artikkelen?

    1675762602137.png


    En rapport fra A-krimsenteret i Oslo om varebilbransjen viser en bransje som er preget av brudd på lover og regler.

    A-krimsenteret i Oslo har i 2022 gjennomført jevnlige kontroller i varebilbransjen i Oslo og omegn. Bransjen har vært kontrollert i flere år, men det er lite som tyder på endring siden forrige rapport fra A-krimsenteret i 2019.
    – Det er urovekkende at det fortsatt er så mange brudd på ulike etaters regelverk, sier Gro Smogeli, leder for A-krimsenteret i Oslo.
    Kontrollene har avdekket svart arbeid, svart omsetning, unndragelse av skatter og avgifter, indikasjoner på trygdesvindel, brudd på arbeidsmiljøloven og utnyttelse av sårbare arbeidstakere
    Varebilbransjen er ifølge Smogeli en risikobransje for arbeidslivskriminalitet.
    – Det er lave kompetansekrav for å jobbe som sjåfør eller hjelper på bil. 88 prosent av de kontrollerte var utenlandske statsborgere. Mange var nyankomne med liten tilknytning til Norge. De har utfordringer med forståelse av språket og kjenner heller ikke sine rettigheter og plikter, opplyser Smogeli.
    Konsekvensen blir at de seriøse bedriftene som følger lover og regler, får svært krevende konkurransevilkår i møtet med useriøse aktører.
    A-krimsenteret i Oslo er et tverretatlig samarbeid mellom Skatteetaten, politiet, Arbeidstilsynet, Nav og Tolletaten.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    PostNord har fungert greit for min del. Jeg hentet to kolli på nærbutikken i går, bestilt på fredag og ankom på mandag, en dag før angitt leveringstid.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.440
    Torget vurderinger
    6
    PostNord har fungert greit for min del. Jeg hentet to kolli på nærbutikken i går, bestilt på fredag og ankom på mandag, en dag før angitt leveringstid.
    Postnord fungerer greit med levering til butikk. Men når du skal få bedriftspakke på døren er det en helt annen historie.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Postnord fungerer greit med levering til butikk. Men når du skal få bedriftspakke på døren er det en helt annen historie.
    Det varierer nok litt. Jeg får av og til levert ting på jobben, senest en server for to uker siden.
    Dersom de ikke finner fram så ringer de og spør, det eneste problemet er at sjåførene ofte ikke snakker forståelig norsk.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Dette gjelder vel ikke bare i Oslo. Regnes for øvrig PostNord for å være en "de seriøse" som nevnes til i artikkelen?

    Vis vedlegget 890528


    En rapport fra A-krimsenteret i Oslo om varebilbransjen viser en bransje som er preget av brudd på lover og regler.

    A-krimsenteret i Oslo har i 2022 gjennomført jevnlige kontroller i varebilbransjen i Oslo og omegn. Bransjen har vært kontrollert i flere år, men det er lite som tyder på endring siden forrige rapport fra A-krimsenteret i 2019.
    – Det er urovekkende at det fortsatt er så mange brudd på ulike etaters regelverk, sier Gro Smogeli, leder for A-krimsenteret i Oslo.
    Kontrollene har avdekket svart arbeid, svart omsetning, unndragelse av skatter og avgifter, indikasjoner på trygdesvindel, brudd på arbeidsmiljøloven og utnyttelse av sårbare arbeidstakere
    Varebilbransjen er ifølge Smogeli en risikobransje for arbeidslivskriminalitet.
    – Det er lave kompetansekrav for å jobbe som sjåfør eller hjelper på bil. 88 prosent av de kontrollerte var utenlandske statsborgere. Mange var nyankomne med liten tilknytning til Norge. De har utfordringer med forståelse av språket og kjenner heller ikke sine rettigheter og plikter, opplyser Smogeli.
    Konsekvensen blir at de seriøse bedriftene som følger lover og regler, får svært krevende konkurransevilkår i møtet med useriøse aktører.
    A-krimsenteret i Oslo er et tverretatlig samarbeid mellom Skatteetaten, politiet, Arbeidstilsynet, Nav og Tolletaten.
    Det er veldig enkelt - kjøperne av transporttjenester vil hele tiden presse pris, og velger å snu et blindt øye til at det er umulig å gjøre tjenesten med lovlige lønninger, lovlige skatteforhold osv, osv.

    Avisbud er en bransje der det er forferdelig vanskelig å få til å drive lønnsomt med alt innenfor lovlige former.
    Det er ikke blitt noe bedre siden denne saken var oppe - https://www.skatteetaten.no/presse/nyhetsrommet/kontroll-av-budbiler-en-av-fire-ikke-registrert/

    Johan-Kr
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Beställt varor från Finland skickades till en postbox och fick meddelande att varan skulle ligga kvar till den 25/4 som imorgon. Gick för att hämta idag då är varan hämtad idag 8.23 och returnerad. Ringer till leverantören och försöker få dem att sända varan åter istället för att den skickas tillbaka till Finland men det går inte.
    Utan uppmanas att beställa på nytt.🤨
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    PostNord ja. 21/2 ble en pakke sendt til meg fra Danmark, fikk den forrige Torsdag, da hadde den vært en tur i Australia....
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke PostNord da, men skikkeligt skrekkeksempel:
    LP´er bestillt fra Pure Pleasure Records i London d. 19. januar. Levert inn til Royal Mail d. 24. januar med
    tydelig adresselabel til Danmark 🤬

    https://www.royalmail.com/track-your-item#/tracking-results/LG978860568GB

    Har det spesiellt moro med tracking d. 24. februar: 14:52 Item leaving the UK.
    24. februar: 14:53 Delivery attempted - No answer (i Canada) 😂 😂
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn