Avkommet jobber pt. i Posten på et postkontor. Han har tidligere også jobbet i "Post i butikk".
For å si det som det er så har nok ikke alle kassadamene på RIMI/REMA/JOKER/COOP, og hva de nå heter alle disse butikkene, fått like god opplæring i postens systemer. Ikke alle har vært påtagelig interessert når opplæring ble gitt, og ikke alle har de nødvendige forutsetninger for å forstå den opplæring "noen" har forsøkt å gi dem. Posttjenesten i butikk er kun en bi-gesjeft hos butikken, det er faktisk andre ting som har hovedfokus hos RIMI/REMA.
Dette bør forklare hvorfor "opplevd kvalitet" kan gå ned, men det tilfredstiller Ola Dunks Pri 1, det bidrar til lavere pris på posttjenestene. Og det synes å være det viktigste. Og skal vi være ærlige så vet vi dette.
Det er dyrere å handle High End HiFi hos spesialistbutikken, enn "Middle of the road" hos HiFi Klubben, og det er enda billigere å handle "Lyd" hos Expert. Dette vet vi! Hvis vi virkelig vil så vet vi også at det finnes en helvetes mengde mennesker "der ute" som er mer enn happy med "Lyd" de kjøper på Expert, og de hører faktisk ikke forskjell på et microanlegg til 449,- og et McIntosh til flere 100K. Synd for dem selvsagt, men de er mange flere enn oss så Expert lever i beste velgående!
Når det gjelder posttjenester er vel de fleste av oss på HFS også happy med "Expert-løsningen", det er billig! Eller rettere, det er billigere enn det ellers ville vært!! Og vi har alle enten selv mistet noe i postgangen, eller så har vi i allefall en i omgangskretsen som har det, og vi har vent oss til det og aksepterer det som en naturlig del av livet. Resultatet blir at det vi får er på dette nivået. Det er bare å sammenligne med DAB radioen som fra 2017 skal forsure hverdagen vår! Vi aksepterer det og da blir det slik. Norge er et land for det middelmådige, og det er noe som sementeres og podes inn i sjela på nyfødte! Hvis noen stikker seg ut på noen som helst måte så skal dyret fra folkedypet jaggu se til at vedkommende trykkes ned på plassen sin på linja for det gjennomsnittlige!
Men tilbake til posten, så skyldes mye her en tiltakende tendens i retning av at folk tenker, "det er ikke mitt ansvar". Noen ser en konvolutt til Oslo går i boksen med post til Tromsø, men det "er ikke mitt ansvar", og da gidder ikke "jeg" plukke den opp og legge den riktig, - det får "noen andre" gjøre! Slik har det blitt mer og mer av i de fleste bransjer. Guttungen har faktisk opplevd å få irettesettelse fordi han hjalp en gammel dame med å pakke inn det som skulle sendes, hun forsto ikke hvordan Norgespakken skulle brettes! Det tok kanskje ett minutt, men "DET ER IKKE VÅR JOBB!!!" Så da så! Og som sagt det er ikke bare posten dette gjelder.
Har selv opplevd at et brev til Oslo ble borte her for drøyt to uker siden. Stor A4 konvolutt med påtrykket adresse til NORSTAT, burde ikke være mulig å misforstå, men etter snart 3 uker har det fortsatt ikke kommet fram. Det ligger vel på en eller annen "feil" plass helt til "noen" blir lei av å se det og gjør noe med det!
En annen sak som kan skje er at brev legges i feil postkasse/boks og den som får dette brevet kan bruke lang tid på å returnere det til Posten. I følge Jr. har de mer enn en gang fått brev med kommentaren, dette ble lagt i postboksen vår for en-to måneder siden, det er ikke vi som skal ha det! Så "vi" som postens kunder kan nok heller ikkk fri oss fra ansvar!