Frakt og sending Posten Norge !

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Fikk hentelapp i dag, men pakken var ikke kommet enda. Så de har ikke klart å frakte pakken 12 mil på et døgn...effektivt ja.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
824
Kjøpte varer i Tyskland, sendes med DHL. Iløpet av 12 timer er pakka registrert ut av Tyskland, effektivitet og ordnung!
Så var det "Bring" da........diverse lager, behandlinger, nye mellomlagringer. For å gjøre historien kort: Sendingen tok 15 dager,et halvt døgn i Tyskland og 14 dager i Norge.
Heia Posten.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.305
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Pendler mellom Haugesund og Oslo og disponerer en leiliighet i Oslo på Skøyen.. Postnr 0280

Det er post i butikk 70m unna. Når vi får pakker må vi til Lilleaker som er 6km unna for å hente..
Spurte dette spørsmålet på posten.no's facebook side
Hei, bor på Hof (Skøyen Oslo) postnr. 0280.. Har fått endel lapper med pakkehenting i posten... Står ingenting om hvor vi kan hente dem men det er post i butikk ca 70m (Rimi Hoff) fra der vi bor. På sendingsnr. står det at pakkene er sendt til coop marked Lilleaker som er nesten 6km fra der vi bor!! Hvorfor er det slik? mv
Svaret var
Hei Odd Magnus. Det er korrekt at deres hentekontor er Lilleaker, og dette er ikke mulig å endre på. Det er styrt av bestemmelser og avtaler mellom matvarekjedene og Posten sentralt. Mvh Tove
Sådaså

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.193
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Pendler mellom Haugesund og Oslo og disponerer en leiliighet i Oslo på Skøyen.. Postnr 0280

Det er post i butikk 70m unna. Når vi får pakker må vi til Lilleaker som er 6km unna for å hente..
Spurte dette spørsmålet på posten.no's facebook side
Hei, bor på Hof (Skøyen Oslo) postnr. 0280.. Har fått endel lapper med pakkehenting i posten... Står ingenting om hvor vi kan hente dem men det er post i butikk ca 70m (Rimi Hoff) fra der vi bor. På sendingsnr. står det at pakkene er sendt til coop marked Lilleaker som er nesten 6km fra der vi bor!! Hvorfor er det slik? mv
Svaret var
Hei Odd Magnus. Det er korrekt at deres hentekontor er Lilleaker, og dette er ikke mulig å endre på. Det er styrt av bestemmelser og avtaler mellom matvarekjedene og Posten sentralt. Mvh Tove
Sådaså
Dette hører vel hjemme i tråden om global oppvarming.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.193
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ble oppringt av noen i går som hadde funnet en pakke fra amazon med mitt navn på i veikanten.....!

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Fikk hentelapp i dag, men pakken var ikke kommet enda. Så de har ikke klart å frakte pakken 12 mil på et døgn...effektivt ja.
Hvis eg skal si én positiv ting om posten, og det er vanskelig nok, så er den appen de har fått utviklet ganske grei akkurat her. Da er det bare å scanne hentelappen, så slipper man bomturer til postkontoret. Den har i alle fall spart meg for mang en bomtur for å hente plater som ennå ikkje var ankommet...

Brukervennlig er den også.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.933
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
For den som har scanner-app, ja. Dette er tredje gang på en måned at jeg har hatt bomtur. Ikke kan jeg overfuse post-i-butikkbetjeningen heller (kanskje den eneste ulempen med post i butikk) med eder og bannskap. Velvel.

B

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Hvis eg skal si én positiv ting om posten, og det er vanskelig nok, så er den appen de har fått utviklet ganske grei akkurat her. Da er det bare å scanne hentelappen, så slipper man bomturer til postkontoret. Den har i alle fall spart meg for mang en bomtur for å hente plater som ennå ikkje var ankommet...

Brukervennlig er den også.
Har hendt at jeg har fått hentelapp, men forsendelsen var ikke kommet til det lokale postkontor...

Dette fordi hentelappen sendes separat som brevpost og eventuell pakke for seg.
Dette kan være misvisende da hentefrist er oppgitt til 14 dager - og så er ikke pakken ankommet engang.
Vet jeg har ventet i minst 4 døgn fra jeg hadde hentelapp til jeg kunne ta ut pakken.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.193
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ble oppringt av noen i går som hadde funnet en pakke fra amazon med mitt navn på i veikanten.....!
Og der ringte det jamen en til som hadde funnet nok en pakke med mitt navn i grøfta.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Og der ringte det jamen en til som hadde funnet nok en pakke med mitt navn i grøfta.
Nå står det Bergen under ditt nick...

Ellers kunne man jo tro at du bodde i Grøfta Stor-Elvdal ( Hedmark ).

Værvarsel for Grøfta, Stor-Elvdal (Hedmark) – yr.no

Eventuelt posten i område har lagt deg for hat...

Her er det både og - flere ganger det siste året at posten har tatt med seg pakker som er større enn postkassen og levert dem på døra.
Som f.eks. lp,er.
Dette er flott og sparer meg for 5km kjøring.

Værre er det at de til tider trøkker pakker ned i postkassen - pakker som i utgangspunktet er større enn postkassen.
Flere ganger jeg har måttet bruke makt for å få løs pakker som var presset i postkassen.
Som oftes var dettte skjøre ting, men heldigvis har det gått bra hittil...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.465
Torget vurderinger
0
Det verste er at det forsvinner brev og pakker!!!

Mistet nettopp en lommekniv som min far hadde fått i konfirmasjonsgave i 1936 og som jentungen skulle få nå i år.

Ikek stor verdi i kronasjer men stor verdi for oss likevel !

GRRRRRR!!!!!!!

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Posten er artig da. For noen uker siden fikk jeg hente-sms. Tok på meg pen-dressen, kjemmet håret og gikk for å hente vinylen. Men den var dessverre levert ut til en annen kar. Jeg spurte litt beskjedent om han hadde samme navn som meg, men det hadde han ikke. Han pleide derimot å handle en hel masse fra samme firma. Heldigvis leverte han tilbake pakka, etter en tlf fra posten. Liker du litt spenning i livet? Bruk posten!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.465
Torget vurderinger
0
Posten er artig da. For noen uker siden fikk jeg hente-sms. Tok på meg pen-dressen, kjemmet håret og gikk for å hente vinylen. Men den var dessverre levert ut til en annen kar. Jeg spurte litt beskjedent om han hadde samme navn som meg, men det hadde han ikke. Han pleide derimot å handle en hel masse fra samme firma. Heldigvis leverte han tilbake pakka, etter en tlf fra posten. Liker du litt spenning i livet? Bruk posten!
HA!!! Så du tror du er spesiell altså??!! Nei kom ikke her å tro noe!!

Been there, seen it, done it!! :cool:

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Antall liker
5.536
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Fikk hentelapp og dro på posten (RIMI). En slapp ekspeditør sa at pakken ikke var kommet. Dro tilbake neste dag. Ny ekspeditør som også påsto sendingen ikke var kommet. Etter en tlf til postens kundeservice sentralt ba de meg om å forsøke en gang til. Nå insisterte jeg på at de lette etter pakken. Jammen var den der likevel, bare ikke registrert inn. Sånn går det når samme person som sitter i kassa skal håndtere posten i tillegg.

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Antall liker
583
Torget vurderinger
9
Har fått 2 pakker fra utlandet de siste 2 ukene. Begge gangene var jeg hjemme, og siste gangen stod jeg i vinduet å så at postbudet la post i postkassa og dro videre - og etterpå stod dette i sporingen av pakkene: "Sendingen er forsøkt levert, men det var ingen til stede/butikken var stengt. Sjåføren har lagt igjen en melding". Jaaaada...

espen-hj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.08.2010
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Har opplevd det samme som mariusaa fleire ganger. Eine gangen satt eg ute å behandlet teak ytterføren (vask, antisoppmiddel, olje osv så det tok sin tid). I mellomtiden hadde postmannen "vert på døren, men ingen var hjemme". Rart ingen av oss registrerte den andre...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Slike tilfeller som nevnt ovenfor her skjedde så mange ganger hos meg for en tid tilbake at jeg til slutt ble rimelig gretten. Jeg begynte å skrive ned de gangene det skjedde med kollinr./sporingsnr., leveringsadresse og dato. Da jeg hadde noen tilfeller i banken så sendte jeg en klage til kundeservice hos Posten (de har visstnok det ja...) med alle detaljene om dette. Da dette var pakker som ble sendt med Fed-Ex til Norge så kopierte jeg også de på denne e-posten, dette opplyste jeg til Posten Norge. Når de har alle detaljene så kan de finne ut hvem som hadde den aktuelle ruta den dagen. Det er mulig det er tilfeldig men etter dette så har jeg alltid fått levert på døren slik jeg skal.

Jeg brukte denne e-posten kristiansand.kundeservice@posten.no

Om denne gjelder for alle i Norge vet jeg ikke men det var derfra jeg fikk svar.

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Samme her, "forsøkt levert, ingen hjemme"

Tidligere hadde Rema butikken i nærheten ansvar for utdeling av post. Veldig bra i begynnelsen, men etterhvert ble de slappere og slappere, bl.a. registrerte mottatt pakker kl. 21.30 på kvelden, rett før stengetid. I begynnelsen ble dette registrert rundt 16-tiden, rett etter pakker var mottatt.
Ved et tilfelle spurte jeg en butikkansatt om jeg kunne bli med ut på lageret og plukke ut pakken, jeg visste hvordan den ser ut, lett å finne. Fikk til svar; "nei, vi prioriterer matvarer før posten"

Nå har Rimi butikken i nærheten overtatt, også her veldig bra i begynnelsen, men nå ser jeg at utviklingen begynner å bli den samme som Rema butikken hadde..

Topp Bunn