Frakt og sending POSTEN!!!! §@#¤%&

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.661
Sted
Holmestrand
Noen en gang!
BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!BIIIIIP!!!!!!!

Posten må være det mest elendige firmaet i Norge? Har de ingen stolthet?
Hva skal vi med elektronisk pakkesporing? De kunne jo ha kommet på døra og levert en skriftlig status?
Pakka er ikke framme enda, den skal til Holmestrand (ytterligere 3 mil/25-30 timer).
Dette tilsvarer en hastighet på 1,35 km/time! Det er vel gjennomsnittlig hastighet for en pleiehjemspasient med rullator?

DETTE GÅR IKKE AN!

Vedlegg

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Så lenge pakka er på vei, så må du nesten være fornøyd med posten.. Er ikke alltid de kommer så langt som til mottaker :(

Pk

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
......ellers er det ikke sikkert de kommer fram i samme stand som innlevert heller! Jeg har opplevd to festlige ting denne uka, og selvfølgelig involverer de posten begge to. Først sendte jeg en MC-trafo til Sverige. Den er sporløst forsvunnet, men ble sist sett i Kongsberg. Han som skulle hatt den er frustrert og forbanna,jeg sitter her med skjegget fullt av postkasser...
Så mottok jeg en kabel fra Trondheim..Forsvarlig pakket og atl det der, men den kom likevel fram med brudd..ergo er den helt ubrukelig......

O

OldBoy

Gjest
Det kan jo hende at kabelbruddet var der før Posten fikk pakken. Bare en tanke, naturligvis.

Men ellers synes jeg faktisk at Posten er flinke. Jeg både sender og mottar postpakker rett som det er, og mitt inntrykk, når jeg følger sendingene på Postens nettsider, er at pakkene stort sett beveger seg ganske jevnt og sikkert fra terminal til terminal i retning av mottageren.

I denne tråden følger vi en pakke som ble levert inn i Oslo på formiddagen den 25. oktober, og ligger og venter på terminal i Drammen formiddagen dagen etter. Den er sannsynligvis, i skrivende stund, allerede avgårde til Holmestrand, hvor den kanskje blir registrert i ettermiddag, og hvis mottageren følger med litt og passer på å huske sporingsnummeret, er det ikke umulig at han kan hente pakken i morgen.

Nå pleier det alltid å bli litt kluss rundt helgene, så mandag er nok det mest sannsynlige, men vi snakker om to arbeidsdager, i verste fall tre. Det er ikke katastrofalt nok, etter min vurdering, til å forsvare det antall "jeg-er-sinna"-tegn som er brukt i trådens overskrift. Ikke ennå.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
xerxes skrev:
Pakka er ikke framme enda, den skal til Holmestrand (ytterligere 3 mil/25-30 timer).
Dette tilsvarer en hastighet på 1,35 km/time! Det er vel gjennomsnittlig hastighet for en pleiehjemspasient med rullator?

DETTE GÅR IKKE AN!
Bli ikke overrasket om pakken blir sendt til oslo når den ankommer holmestrand, for så å bli sendt tilbake til utleveringsstedet.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Eller sånn.....

Dato Kl Hendelse Poststed
21.09.07 10.09 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
21.09.07 10.09 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO
18.09.07 19.12 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
18.09.07 19.00 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
17.09.07 13.38 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

......og siden har ingen sett den.
Logistikk....hva er det? :p

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Din pakke beveger seg i hvertfall . Min pakke fra Canada til en verdi av 3000 kr lå en måned på terminalen før den ble sendt ut fra Canada ( on route to destination), og 6 uker etter er den ennå ikke dukket opp noe sted. ALLE toer sine hender. Det det var er bruktkupp som vil koste meg 7-8000 å erstatte..:'( :'( :'( :'(

Sleivan

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
Hva jeg selv har lært er at dersom det ikke er uoverstigelige avstander så

HENTER DU DET SELV

Comprende ?

Har vært flere turer over kjølen, just fordi jeg ikke vil at ting skal bare 'fordampe'. Stygg uvane blant transportører og 'hjelpere' å forsyne seg av det de formener er en naturlig del av kaken.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Slå denne gutter !!! Merk at posten påstår at vi ikke var inne når de prøver å levere pakken vi allerede har hentet !!

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.248
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det jeg savner av Posten er flere sendings alternativer!

Har selv jobbet extra vakter på oslo godssenter, og måten pakker blir behandlet på er skremmende.

Øyeblikket da trallene blir tippet på rullebåndet er så brutalt at INGEN pakker med verdi eller skjørhet har noe der å gjøre.

Adresselappen blir ofte dratt av når de blir MOST av andre pakker. Det mest skremmende er at de ansatte driter i å feste lappen på pakken igjen og da havner den opp på det mest brutale samlebåndet for manglende informasjon.

Posten burde hatt et extra tillegg om senderen vil at pakken skal fraktes utenom samlebåndet og behandlet manuelt.

Denne uken sendte jeg min forsterker til sin nye eier med posten. Den er kun forsikret opp til 10000kr, men PO var på 20000kr!

Dette er for dårlig service!!!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.382
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det er kjekt å bruke TNT, FedEx eller DHL, iallefall på internasjonale forsendelser.

Greit, det koster endel mer, men pakka kommer fort fram.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Helt enig med, C!

Å sende med posten er ren risiko sport!

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hadde en flott sak da jeg skulle sende et forsterkersett for en god stund tilbake. Settet ble sent i oppkrav, og det tok da som alltid lang tid før den kom frem til postkontoret den skulle, men det var ikke problemet. Noen dager etter at den var kommet frem la jeg merke til at pakken aldri ble hentet ut, hadde vel ligget på postkontoret i en uke ifølge sporingsnummeret, problemet da var at når jeg kontaktet kjøper så hadde han hentet den ut og betalt for varen nesten en uke før. Jeg kontaktet da det postkontoret, når de da fikk sendingsnummeret, påsto de at den ikke var hentet ut da jeg da sa at pakken faktisk var hentet ut ombestemte de seg fort. Men de hadde egentlig ingen anelse om vor pakken var, de hadde ikke kvitering på at den var levert ut, eller en anelse vor pengene var henne, å spore dette opp var også umulig. Jeg fikk da pengene til slutt, men de brukte altså 1-1.5 mnd til å overføre noen kroner fra en konto til en annen, og i mellomtiden var det ingen av de ansatte som viste om pengene var betalt om pakken var levert ut eller hvor i det hele tatt noe som helst er.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.928
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne er jo ikke så verst:

27.10.07 13.57 UTLEVERT 7430 TRONDHEIM
27.10.07 08.34 ANKOMMET POSTKONTOR 7430 TRONDHEIM (NARDO)
26.10.07 12.22 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM
24.10.07 17.40 INNLEVERT POSTTERMINAL 4068 STAVANGER
24.10.07 15.55 INNLEVERT POSTKONTOR 4086 HUNDVÅG

Bare gode erfaringer med dem jeg...

Bernt K

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.248
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Sendte et par Dynaudio Focus høyttalere med posten i fjor.

Sendte 2 esker med PO på begge.

Da de skulle bli hentet fikk den nye eieren 1 høyttaler og 1 oslo tlf katalog!

Heldighvis hadde jeg skrivet mitt navn og tlf nr med tusj på begge eskene, så høyttaleren ble funnet og ettersendt noen dager senere.

Hvordan er det MULIG!

Burde vel ringt en bjelle når en telefonkatalog koster 7500kr. NARKOPOLITIET!

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg vil nok tro at mange av problemene for posten kommer av at folk ikke klarer å skrive tydelig nok på ting de sender. Det er jo ikke sååååå enkelt å tolke babyskriften til noen voksne mennesker.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
AlexanderK skrev:
Jeg vil nok tro at mange av problemene for posten kommer av at folk ikke klarer å skrive tydelig nok på ting de sender. Det er jo ikke sååååå enkelt å tolke babyskriften til noen voksne mennesker.
Det var godt vi fikk avklart det.
Trodde faktisk det var posten som surret men ser jo at jeg må revurdere min oppfattning av posten.

ps: nevnte jeg at posten har surret bort en pakke for meg,igjen ?

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.177
Torget vurderinger
2
AlexanderK skrev:
Hva er nu dette ? Har du en ledende stilling i postvesenet ?

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hovedproblemet til Posten er at de ikke har noen konkurranse. De kan ture på som de vil. Om du får pakken i dag eller i morgen spiller ingen rolle. Du kommer til å benytte deg av deres tjenester neste gang uansett (mest sannsynlig). Det er utrolig frustrerende å være avhengig av et slikt system. Rett og slett fordi det ikke fungerer.

Det blir færre og færre forstår at service er lønnsomt. At det faktisk er noe man kan tjene penger på. Jeg forstår det ikke. Alle som jobber i "service"-yrker er jo også forbrukere. Jeg har så mange dårlige erfaringer med ulike bransjer, at hvis jeg skulle startet for meg selv hadde service hatt første pri. Uansett!!!
For Postens del er jo ikke service like lønnsomt siden konkurransen er så liten. Dette må det gjøres noe med...

Venter fremdeles på at forsterkeren min skal komme tilbake fra reperasjon. Da jeg snakket med butikken sist, sa de at de hadde hatt problemer med Posten ved de siste forsendelsene. Blant annet hadde en forsterker kommet i retur TRE GANGER selv om alt av papirer var i orden. Ikke noe rart ting tar tid!

J

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.661
Sted
Holmestrand
OldBoy skrev:
...

I denne tråden følger vi en pakke som ble levert inn i Oslo på formiddagen den 25. oktober, og ligger og venter på terminal i Drammen formiddagen dagen etter. Den er sannsynligvis, i skrivende stund, allerede avgårde til Holmestrand, hvor den kanskje blir registrert i ettermiddag, og hvis mottageren følger med litt og passer på å huske sporingsnummeret, er det ikke umulig at han kan hente pakken i morgen.

Nå pleier det alltid å bli litt kluss rundt helgene, så mandag er nok det mest sannsynlige, men vi snakker om to arbeidsdager, i verste fall tre. Det er ikke katastrofalt nok, etter min vurdering, til å forsvare det antall "jeg-er-sinna"-tegn som er brukt i trådens overskrift. Ikke ennå.
Man skulle tro at det var mulig å fraktene pakke på 500 gr en distanse på 80 km uten å ta en dags pause, særlig den noe lave farten på de første 37 km tatt i betraktning. Dette er bare et eksempel. Jeg bestiller stadig ting fra Norek i SAndefjord. Jeg er nødt til å kjøre til Sandefjord for å hente. Posten bruker ofte langt over en uke på en distanse på snaue 50 km.Trenger vel ikke regne ut snitthastigheten for dere?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Hva er nu dette ? Har du en ledende stilling i postvesenet ?
Jeg, nei. Jeg bare vet at mange voksne mennesker har en håndskrift som kan minne om en 5-årings. All logikk tilsier at det kan oppstå problemer med å tyde skribleriene til disse neandertalerne.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nå viser vel netopp denne tråden at Posten og begrepet "logikk" muligens ikke nevnes i samme åndedrag pr. 2007, og at det er netopp der problemet ligger.

I

ijustpop

Gjest
JaLa skrev:
Hovedproblemet til Posten er at de ikke har noen konkurranse. De kan ture på som de vil. Om du får pakken i dag eller i morgen spiller ingen rolle. Du kommer til å benytte deg av deres tjenester neste gang uansett (mest sannsynlig). Det er utrolig frustrerende å være avhengig av et slikt system. Rett og slett fordi det ikke fungerer.
Tja. Er ikke delprivatiseringen av Posten litt av problemet? De skal tjene penger istedenfor å tjene det norske folk best mulig og holder derfor på med for mye butikkdrift og annet ræl.

Hva med å forsøke å bringe litt stolthet tilbake i en meget viktig virksomhet for en moderne nasjon;
Bort med det trivielle navnet(/skjellsordet) Posten og den kjedelige logen. Dropp salget av alt krims kramset på posthusene. Sannsynligvis tjener de gode penger på det, men det går utover driften av postvesent. Ta fram posthornet igjen, lag noen finere uniformer og omdøp hele greia til Det Kongelige Norske Postvesen. Øk statlige beviligninger og øk lønningene. Slik kan man forhåpentlighvis attraherer flinkere folk å tilføre litt sårt trengt yrkesstolthet.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.914
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Wergeland skrev:
Hva med å forsøke å bringe litt stolthet tilbake i en meget viktig virksomhet for en moderne nasjon;
Bort med det trivielle navnet(/skjellsordet) Posten og den kjedelige logen. Dropp salget av alt krims kramset på posthusene. Sannsynligvis tjener de gode penger på det, men det går utover driften av postvesent. Ta fram posthornet igjen, lag noen finere uniformer og omdøp hele greia til Det Kongelige Norske Postvesen. Øk statlige beviligninger og øk lønningene. Slik kan man forhåpentlighvis attraherer flinkere folk å tilføre litt sårt trengt yrkesstolthet.
Du har tydeligvis ikke lest din Charles Bukowski.
mvh

I

ijustpop

Gjest
tkr skrev:
Wergeland skrev:
Du har tydeligvis ikke lest din Charles Bukowski.
mvh
Nei. "Ehh, Bukowski er kuul. Han drekker"-hypen blant småpoeter i hasjrus fra folkehøyskoletiden har holdt meg unna hans bøker. Hva har jeg gått glipp av?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.914
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hans alter ego, Henry Chinaski, jobber for det amerikanske postvesenet, slik Bukowski selv gjorde i nærmere 30 år.
Han har ikke mye godt å si om sin arbeidsgiver.
mvh

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.248
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
I den lille perioden jeg jobbet på godssenteret i oslo, var 80% der for å gjøre minst mulig, men samtidig ta så mange ekstra vakter som mulig.

90% måtte ha ordre for den minste ting. selv om de fleste gjøremålene var daglige rutiner.
Sykefraværet var skyhøyt, og det hendte at ansatte sovnet under koding/registreringer av pakker på samlebåndet.

Behandlingen av pakker var under en hver kritikk. Null respekt.

Det ble ansatt vikarer som var usedvanlig dyktige, men dessverre finnes det ingen sjefer i posten med baller som kan sparke ugressene og ansette de dyktige vikarene.

Jeg prøvde å ta ansvar og få mine kolegaer til å løfte på ræva, men det resulterte i utfrysing og sabotasje.
Jeg la fram et forslag for bedre skilting for mottak av transport leveransen. Alle syntes det var genialt. Spesielt sjåførene. Problemet var at da måtte alle sjefene på terminalen treffes for å bestemme størrelse, farge osv.
Siden alle på godsterminalen jobber turnus ble dette ikke noe av før jeg sluttet.
2 dager før jeg sluttet hang jeg opp provisoriske skilt og de henger der i dag 6 år etter!

Hadde posten vært 100% privatisert ville nok 75% av de ansatte på oslo godsterminal vært arbeidsledige i dag.

Heldigvis jobber det noen få usedvanlig dyktige arbeidsledere/ansatte på <gulvet> som gjør en fantastisk jobb for en luselønn. Uten disse menneskene ville posten vært nedlagt og privatisert for lenge siden.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
nå får jeg en platespiller fra Danmark om ikke så altfor lenge.

Håper ikke Posten kødder med den.. :-\

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.248
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
De folka har jo 10 tommeltotter. mister alt de er borti.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.055
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Kan noen forklare meg hva de gjør på en omlastningsterminal? uansett hva som går innom denne i kristiansand, så må den *minst* ligge der 24t før den kan bli sendt videre. Det er helt utrolig at det skal ta så lang tid for å sende en bitte-liten pakke til andre siden av byen. sukk.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Denne kan du hente på posten i morgen. ;)

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Ikke bare Posten her til lands det skjer litt av hvert:

Afhentningsdato: 19-10-2007

Pakkenummer: 98267661936
Parcel Force-pakkenummer: EE451803926GB
Vægt: 18.4 kg
Produkt: Euro Business-Parcel
Services: Customs
Told-Incoterm: 20 Frit leveret
Historik
Dato + Tidspunkt Lokation Hændelsesnr. Hændelse
22-10-2007 22:51 DK0063 Kolding, Danmark 1.0 Forsendelsen er overført
20-10-2007 01:58 GB0100 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
19-10-2007 22:30 GB0100 , Storbritanien 0.0 Forsendelses data modtaget
19-10-2007 22:30 GB0100 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
19-10-2007 16:22 GB0057 , Storbritanien 1.0 Forsendelsen er overført
Etter den 22.10. er det visst ingen som med hånden på hjertet kan si helt eksakt hvor den befinner seg! GLS i Oslo sier den til fortolling hos Posten. Men postens utenlandsavdeling tror den befinner seg hos GLS, eller er sendt tilbake til avsender, eller.... :mad:

Uflaks.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå er posten begynt å tulle med meg og.

Fikk pakkelapp i dag så jeg dro ned på postkontoret men der var ingen pakke nei, den var ikke kommet ennå.
Merkelig, jeg trodde det var postkontoret som sendte ut lappene når pakken var kommet jeg, men det var det ikke, begge deler var visst sendt fra Oslo, men lappen kom først.
Så hun sa jeg kunne sjekke med sporing når pakken faktisk kom, men hvor finner man det nummeret da? Det nummeret som jeg fikk opplyst av sender (i USA) funker ikke, og da jeg prøvde med det nummeret som står ved strekkoden virket ikke det heller. Men det var så fullt av nuller eller o-er at jeg vet jo aldri om jeg tastet rett...

Så sånn er det... får vel bare gå ned der i ny og ne for å se om den kanskje dukker opp en gang.. :-\

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
har faktisk opplevd dette jeg og, det som er så teit er at det sto på lappen var at pakken var ankommet postkontoret og den kunne hentes der men neida den var da ikke kommet, tipper den kommer om en dag eller to :)

Komponenten skrev:

Fikk pakkelapp i dag så jeg dro ned på postkontoret men der var ingen pakke nei, den var ikke kommet ennå.
Merkelig, jeg trodde det var postkontoret som sendte ut lappene når pakken var kommet jeg, men det var det ikke, begge deler var visst sendt fra Oslo, men lappen kom først.
Så hun sa jeg kunne sjekke med sporing når pakken faktisk kom, men hvor finner man det nummeret da? Det nummeret som jeg fikk opplyst av sender (i USA) funker ikke, og da jeg prøvde med det nummeret som står ved strekkoden virket ikke det heller. Men det var så fullt av nuller eller o-er at jeg vet jo aldri om jeg tastet rett...

Så sånn er det... får vel bare gå ned der i ny og ne for å se om den kanskje dukker opp en gang.. :-\

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:

Kunne du ikke sagt at de skulle kjøre pakken hjem til deg? Det burde de jo gjøre da de tøyser sånn.

Topp Bunn