Pokerfjes

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
og pressens dobbeltmoral bare fortsetter:

Reiseguider og advarsler mot global oppvarming side ved side.
Advarsler mot boligboble og oppslag om eiendomsinvestorer som har tjent seg rike.

.......

Er det rart opplagene faller og folk sinner seg noe annet og gjøre?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Så gjennstår det å se om damen har fått med seg at gevinsten er skattepliktig ?

Litt interessant det der, hvis man er profesjonell spiller som hun tydeligvis skal begynne som, da må man jo få trekke fra det man taper som "utgift til inntekts erhvervelse".

Lurer litt på hva liknings sjefen, som også er formann i menigetsrådet og dirigent i kirkekoret, i Indre Trangfjord i Sogn og Fjordane fylke vil si når kommunenes første profesjonelle pokerspiller skal levere selvangivelse. ;D For ikke å snakke om hva han sier den der lange tynne trønderen i regjeringen, han med royale forbindelser. 8) ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Kjempeprestasjon av Annette!

Og det er jo flott at denne sporten får litt positiv omtale også. Det er jo en av de grenene med flest aktive utøvere i Norge. Og det er klart at dette er kjempegod reklame for selskapene som tilbyr nettpoker også. Det er jo topp for dem å vise at dette ikke bare er et spill for mattenerder og whiskydrikkende menn med solbriller.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Så gjennstår det å se om damen har fått med seg at gevinsten er skattepliktig ?

Litt interessant det der, hvis man er profesjonell spiller som hun tydeligvis skal begynne som, da må man jo få trekke fra det man taper som "utgift til inntekts erhvervelse".

Lurer litt på hva liknings sjefen, som også er formann i menigetsrådet og dirigent i kirkekoret, i Indre Trangfjord i Sogn og Fjordane fylke vil si når kommunenes første profesjonelle pokerspiller skal levere selvangivelse. ;D For ikke å snakke om hva han sier den der lange tynne trønderen i regjeringen, han med royale forbindelser. 8) ;D ;D
Hun ble spurt på TV om dette med skatt, og da så hun rett i kamera og sa at "det har ingen noe med".........
Jada...... ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
...... dette ikke bare er et spill for mattenerder og whiskydrikkende menn med solbriller.
Ja nettopp, det ødelegger imaget til oss seriøse pokerspillere på det groveste! Kan ikke mannfolk, jeg mener riktige ordentlige mannfolk få ha noenting for seg selv lenger. Er intet hellig !! :mad: :mad: :mad:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Poker er jo et glimrende verktøy dersom man ønsker å bli kvitt kjerringa på en snedig måte.
"Beklager, men jeg tapte deg i poker til Frederik i kveld" høres mye morsommere ut enn "Jeg har fått nok av deg og vil skilles".

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Poker er jo et glimrende verktøy dersom man ønsker å bli kvitt kjerringa på en snedig måte.
"Beklager, men jeg tapte deg i poker til Frederik i kveld" høres mye morsommere ut enn "Jeg har fått nok av deg og vil skilles".

Hvis er pokerlag er kjekkere enn å være sammen med kona er det vel på tide å skilles uansett. Og når man spiller litt poker prøver man alltid å gjøre det beste ut av den hånden man har fått tildelt, men noen ganger er det best å kaste kortene håpe på noe bedre. :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.595
Sted
Holmestrand
Gjestemedlem skrev:
...
Og det er jo flott at denne sporten får litt positiv omtale også. Det er jo en av de grenene med flest aktive utøvere i Norge. Og det er klart at dette er kjempegod reklame for selskapene som tilbyr nettpoker også. Det er jo topp for dem å vise at dette ikke bare er et spill for mattenerder og whiskydrikkende menn med solbriller.
Sport? Nå må du gi deg! Flest aktive utøvere i Norge? Betviles på et sterkeste! Mattenerder? Ingen av de ("mattenerdene") jeg kjenner har noen gang vist noen større interesse for poker. Det er heller ikke den første assosiasjonen som faller meg inn når noen sier poker. Da går det heller i retning av spillesgalskap, organisert kriminalitet, miste huset, personlig ruin etc ... nei - ingen positive ting faktisk.

G

Gjestemedlem

Gjest
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:
...
Sport? Nå må du gi deg! Flest aktive utøvere i Norge? Betviles på et sterkeste! Mattenerder? Ingen av de ("mattenerdene") jeg kjenner har noen gang vist noen større interesse for poker. Det er heller ikke den første assosiasjonen som faller meg inn når noen sier poker. Da går det heller i retning av spillesgalskap, organisert kriminalitet, miste huset, personlig ruin etc ... nei - ingen positive ting faktisk.
Det er jo nettopp derfor at dekning av slike sportarrangementer er riktig trivelig for utøverene. Mange fordommer fra gamle cowboybøker og kriminaljournalen tenker jeg. Det er slutt på de tider da poker var noe tvilsomt noe som bare forsgikk i mørke kroker.

Men det er som med andre sportsgrener, det er bare de beste som blir rik på dette. Men det er jo morro å spennede å holde på for alle andre også. Og er man innstilt på at alle hobbyer koster litt så går det bra. Blir man grisk og grådig kan det gå galt, men griske og grådige folk har en tendens til å gå på trynet ellers også.

Det er jo også mye mer givende å kunne ta ut et par tusen i gevinst nå og da som følge av din egen innsats i motsetning til å stole blindt på hell og lykke ved å tippe lotto eller noe slikt. Her er det iallefall kun dine egne ferdigheter som avgjør hvordan det går i lengden. Som i alle andre sportsgrener.

B

Back_Door

Gjest
xerxes skrev:
Gjestemedlem skrev:
...
Godt skrevet!

Poker: Å bli rik og lykkelig basert på andres ulykke og noen ganger ruin og selvmord. Ja, en virkelig "fin sport"!

G

Gjestemedlem

Gjest
Poker er noe av det mest nyttige man kan lære seg. Det burde være tilbudt som fag i den videregående skolen. De kunnskaper som man erhverver seg gjennom pokerspill og studier er utrolig nyttige ellers i både privat og arbeidsliv.

Man kan jo stikke hodet i sanden og ignorere dette. Men poker er utrolig populært og vil bare øke i popularitet i årene som kommer.

Gammeldags pietistisk angstenking vil nok forsvinne mer og mer.

Hvis personer blir ulykkelige og hopper ut fra 4.etage fordi Annette vant en stor turnering og ble rik så er vel dette bare det man på engelsk kaller 'natural selection'. Grådighet svarer seg ikke. Og jeg har ingen sympati når griske personer taper stort heller.

Det samme gjelder jo folk som spekulerer hele sin formue på børsbobler i håp om rask rikdom, og taper. Men det betyr ikke at aksjemarkedet og børshandel er et onde. Men mindre du konsulterer Aslak Myre eller om saken da.

B

Back_Door

Gjest
Enhver får svare for seg selv. Personlig ville jeg fått en bismak av å tjene meg rik på bekostning av f.eks. en arbeidskollegas økonomiske ruin, skilsmisse og event. selvmord. Dette er nemlig et reelt eksempel, på tross av hva enkelte uangripelige allvitere påstår.
Poker kan slik medføre en nedbryting av mellommenneskelige relasjoner. På en helt annen måte enn et mer anonymt lotteri eller børs kan medføre.

G

Gjestemedlem

Gjest
Back_Door skrev:
Enhver får svare for seg selv. Personlig ville jeg fått en bismak av å tjene meg rik på bekostning av f.eks. en arbeidskollegas økonomiske ruin, skilsmisse og event. selvmord. Dette er nemlig et reelt eksempel, på tross av hva enkelte uangripelige allvitere påstår.
Poker kan slik medføre en nedbryting av mellommenneskelige relasjoner. På en helt annen måte enn et mer anonymt lotteri eller børs kan medføre.
Det kan også føre til nye venner, personlig utvikling, spenning, god økonomi og status. Kjedelig er det iallefall ikke.

Men jeg ville heller aldri deltall i et spill hvor folks økonomi eller levebrød sto på spill. Men kange som kommer langt i slike turneringer kvalifiser seg fra nettet via sattelitturneringer. Så insatsen er ofte mindre enn en nye CD koster.

Ulykkelige kjerlighetshistorier har mange ganger større hyppighet av å end med tragiske utfall enn sport og spill. mange triste historier her. Men man innfører da ikke talibanske samværsregler av den grunn heller. :-\

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er vel ganske drøyt å kalle poker for sport..
Da er det vel mer sport å spille på spilleautomater, der må man i det minste stå...

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Back_Door skrev:
er vel å snu ting litt på hode det der, isåfall finnes det sikkert de som får psyikiske problemer av et slag ludo, det betyr ikke at det er forkastelig å spille det for det.
I norge er vel en av de mest utbrette sykdommene alkoholisme, ser du likkens på de som selger alkohol? f.eks de som jobber på pol, de som jobber på rimi, bartendere osv.

Jo vist er det mange som har spilleproblemer og spiller fra seg mye av det de eier, men det er da de som kjøper seg bil som gjør at de sender hele familien i gjeldsslaveri og må selge huset og hele pakken. ser du likkens på det å være bilselger? eller det å selge noe i det hele tatt for den saks skyld?

hvorfor ikke kalle det sport, sjakk er vel regnet som det er det ikke ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Sjakk er regnet for en sport ja, i likhet med poker.

"Air sports, billiards, bridge, chess, motorcycle racing, and powerboating are all recognized as sports by the International Olympic Committee with their world governing bodies represented in the Association of the IOC Recognised International Sports Federations."

http://en.wikipedia.org/wiki/Sport

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Annette Obrestad har gjort en fremragende innsats og hun fortjener fullt ut seieren og kronsa.
Sutring om skatt eller ikke er kun et utslag av misunnelse, hun kan for min del låne kontoen til per ditlev, det bryr jeg meg fanden så lite om.
Sutring angående økonomisk ruin kan i alle fall legges dødt, da det er komplett umulig å forby alt som gjør at enkelte roter bort pengene sine.
Fjerner vi automater, norsk tipping, poker, vedding osv er det helt sikkert noen som finner ut at det å kaste dem i sjøen gir et kick.
Så, hold kjeft!
All ære til den unge dame.
Knallgodt jobba.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
Sutring angående økonomisk ruin kan i alle fall legges dødt, da det er komplett umulig å forby alt som gjør at enkelte roter bort pengene sine.
Ja, man kan vel ikke forby kjøp av HiFi utstyr.....?
(Nå så jeg for meg et skrekkscenario :eek:))

B

Back_Door

Gjest
J.Finvaag skrev:
Back_Door skrev:
er vel å snu ting litt på hode det der, isåfall finnes det sikkert de som får psyikiske problemer av et slag ludo, det betyr ikke at det er forkastelig å spille det for det.
I norge er vel en av de mest utbrette sykdommene alkoholisme, ser du likkens på de som selger alkohol? f.eks de som jobber på pol, de som jobber på rimi, bartendere osv.

Jo vist er det mange som har spilleproblemer og spiller fra seg mye av det de eier, men det er da de som kjøper seg bil som gjør at de sender hele familien i gjeldsslaveri og må selge huset og hele pakken. ser du likkens på det å være bilselger? eller det å selge noe i det hele tatt for den saks skyld?

hvorfor ikke kalle det sport, sjakk er vel regnet som det er det ikke ?
Synes du drar dette vel langt nå..

Min kommentar til poker bør sees i sammenheng med at jeg kjenner til at arbeidskolleger har tapt alt fra hele månedslønner til hus og hjem til hverandre. Det har nok en tendens til å gjøre noe med kameratskapet. Den som vinner i slike situasjoner, skal være rimelig kynisk for å reise hjem med et lykkelig smil.
Mener ikke å trekke alt pokerspill under en slik dyster fane, men det er likevel noe av den negative nerve i dette spillet. Basert på historiske fakta. Det blir liksom noe annet å vinne en formue fra enkeltpersoner som sitter foran deg, enn å vinne fra et mer upersonlig system som lotto eller børs. Personlig har jeg vært en ivrig spekulant i store deler av mitt liv. Men ikke som pokerspiller ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
ivar skrev:
Sutring om skatt eller ikke er kun et utslag av misunnelse, hun kan for min del låne kontoen til per ditlev, det bryr jeg meg fanden så lite om.
Så, hold kjeft!
Kan godt holde kjeft jeg. Det er bare at dette med skatt har jeg bittelitt peiling på, og systemet er slik at om hun ikke oppgir det vil hun bli skjønnslignet + maksimal straffeskatt. :eek: :-[ Navnet er kjent og du kan ta deg fan på at det lokale likningskontoret har notert seg det som har stått i media.

Hvorvidt det lokale likningskontoret gir henne "artistskatt" slik at hun får fordelt pengene over flere år, er bere ett spørsmål. I verste fall kan hun risikere at likningssjefen ser på poker som slik en styggedom at hun heller ikke får fradrag for de utgiftene hun har hatt. Hun har vel råd til å skaffe seg en "sletten" skattejurist om det behøves.

Men dette skulle jeg jo ikke si, skal holde kjeften min jeg, selv om jeg ikke er det minste misunnelig på henne.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hehe
:)
johna: hifi blir forbudt det også, ALT blir forbudt

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Løssalgsavisene synes visst de har vært flinke som slo denne saken stort opp, og det førte igjen til et ras av telefoner til ladets hjelpeorganisasjoner for spillavhengige.

Pressen lar seg jo villig bruke av bakmennene. Samvittighet er et for lengst tilbakelagt stadium, virker det som.

Bak pokerinteressen vi nå ser, ligger en målrettet kampanje fra spillselskapene, mener psykiater og rusforsker Hans Olav Fekjær.

En av PR-metodene, ifølge Fekjær, er å arrangere pokerturneringer med svært store pengebeløp som premier. Når premiene er store nok, havner vinnerne i mediene, og dermed øker spillselskapene omsetningen

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Løssalgsavisene synes visst de har vært flinke som slo denne saken stort opp, og det førte igjen til et ras av telefoner til ladets hjelpeorganisasjoner for spillavhengige.

Pressen lar seg jo villig bruke av bakmennene. Samvittighet er et for lengst tilbakelagt stadium, virker det som.

Bak pokerinteressen vi nå ser, ligger en målrettet kampanje fra spillselskapene, mener psykiater og rusforsker Hans Olav Fekjær.

En av PR-metodene, ifølge Fekjær, er å arrangere pokerturneringer med svært store pengebeløp som premier. Når premiene er store nok, havner vinnerne i mediene, og dermed øker spillselskapene omsetningen
Jepps en helt klar markedsføringsstrategi.

Og noe pressen alltid vil dekke er nordmenn som vinner noe stort. Og store gevinster er også alltid godt stoff. Hvis noen slumper over en stor gevinst i lotto er det stor stas og oppslag i avisen hver gang. Og folk liker å lese om slikt fordi det gir dem selv falske forhåpninger om en rik og lykkelig fremtid. Det kunne jo like gjerne vært deg som vant vet du. Og med dem misforståtte kampanjen som motstandere kjører om at poker stort sett er flaks, hell og tilfeldigheter så innbiller mange seg at de også kan bli rik på poker. Og ender opp med å tape penger i stedet, alle sammen.

Fokusere man på poker som et lykkespill får man mange ulykkelige mennesker. Ser man poker som et ferdighetsspill som andre sportsgrener vil nok de aller fleste innse at de aldri vil kunne hevde seg i toppen. Iallefall ikke uten årevis med trening og et anlegg for å bli god. Og de fleste nøyer seg med å ha det morro med spillet og se det som underholdning, konkurranse og en mental utfordring.

Men man kan jo heller ikke båndlegge pressen på hva de skal dekke. Å kreve at alle saker skal være moralsk og samfunnsmessig vinklet er det motsatte av en uavhengig presse og ikke en farbar vei.

Og pokerselskapene vet at all publisitet og debatt her tjener deres sak. Og det er bare et spørsmål om tild før forbudstiden er over i Norge også.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Giske kommer nok snart til å sette inn støtet mot pokeren, siden gevinsten neppe havner i arbeiderpartiets lomme.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.290
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Godt at alle de som tidligere kastet bort pengene sine på T5PC og andre direktemarkedsføringasselskaper som nå stort sett har blitt avslørt, nå har fått poker å kaset bort pengene sine på. Hva skulle de ellers drevet med i jakten på lettvint lykke?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
erato skrev:
Godt at alle de som tidligere kastet bort pengene sine på T5PC og andre direktemarkedsføringasselskaper som nå stort sett har blitt avslørt, nå har fått poker å kaset bort pengene sine på. Hva skulle de ellers drevet med i jakten på lettvint lykke?
Hifi?
;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Back_Door skrev:
Min kommentar til poker bør sees i sammenheng med at jeg kjenner til at arbeidskolleger har tapt alt fra hele månedslønner til hus og hjem til hverandre. Det har nok en tendens til å gjøre noe med kameratskapet. Den som vinner i slike situasjoner, skal være rimelig kynisk for å reise hjem med et lykkelig smil.
Mener ikke å trekke alt pokerspill under en slik dyster fane, men det er likevel noe av den negative nerve i dette spillet. Basert på historiske fakta. Det blir liksom noe annet å vinne en formue fra enkeltpersoner som sitter foran deg, enn å vinne fra et mer upersonlig system som lotto eller børs. Personlig har jeg vært en ivrig spekulant i store deler av mitt liv. Men ikke som pokerspiller ;)
Jøss. Personlig kjenner jeg ingen som har tapt så mye som månedslønner og langt mindre hus og hjem til hverandre. Jeg har spilt poker i studietiden (den gangen 5 card draw), og da var det maks et par hundrelapper som skiftet eier, altså mindre enn man brukte på øl i løpet av samme kveld.

Men for all del: Det er mange former for poker, og jeg vil trekke et skarpt skille mellom turneringspoker og ren pengepoker. I turneringspoker betaler man et fast beløp for å bli med (påmeldingsavgift /entry fee), og deretter går turneringsspillet til det er kåret en vinner. Gevinstene, som utgår fra påmeldingsavgiftene fordeles etter en eller annen nøkkel mellom flere av de spillerne som kommer best ut (i mindre turneringer omtrent 30% av deltakerne, i større turneringer er det en betydelig mindre andel av spillerne som vinner). Poenget er at ved turneringsspill risikerer man ikke mer enn påmeldingsavgiften. Ingen kan legge masse penger på bordet og presse andres bakkonto ytterligere. Jeg tror du skal lete lenge for å finne noen som risikerer gård og grunn på turneringspoker. Uansett er det en gylden læresetning: Du skal aldri satse mer enn du har råd til å tape. Det gjelder i poker, aksjer, etc, etc.

Jeg har lekt meg en del med turneringspoker for lekepenger (også kalt play money eller gratisspill) på internett. Dette tilbys selvfølgelig av pokerstedene for at man skal få smaken på spillet og etterhvert forsøke seg på spill om ekte penger, noe jeg også såvidt har forsøkt, bare for å oppdage at spillet får en annen karakter der enn når det spilles med lekepenger. Turneringsspillene om ekte penger har påmeldingsavgift fra 0.20$ og oppover til anseelige beløp. Klart det er rom for å sette økonomien over styr, men det er noe man går inn i med åpne øyne når man setter seg ved det virtuelle pokerbordet.

Undertegnede har ihvertfall sans for turneringspoker. Jeg for min del synes 2 til 20kr for en times spill er billig moro enten man taper eller vinner. :) Og for the record: Jeg har så langt tapt den svimlende sum av totalt 10$ på turneringspoker på nettet, og det har holdt til mange timers spilling.

Jeg vil vel si det slik at hva du taper i poker er hva du er villig til å satse. Slik er det vel med mye i livet. Er det bare jeg som ser det paradoksale i at poker skal være forbudt, mens staten håver inn penger på Lotto, Joker og annet med betydelig dårligere odds og mye høyere grad av ren gambling? Og ikke minst forbudet mot kommersielle spilleautomater som skal erstattes av statlige? Er det bare jeg som får ordet "Dobbeltmoral" på tunga?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
roffe skrev:
Undertegnede har ihvertfall sans for turneringspoker. Jeg for min del synes 2 til 20kr for en times spill er billig moro enten man taper eller vinner. :) Og for the record: Jeg har så langt tapt den svimlende sum av totalt 10$ på turneringspoker på nettet, og det har holdt til mange timers spilling.

Jeg vil vel si det slik at hva du taper i poker er hva du er villig til å satse. Slik er det vel med mye i livet. Er det bare jeg som ser det paradoksale i at poker skal være forbudt, mens staten håver inn penger på Lotto, Joker og annet med betydelig dårligere odds og mye høyere grad av ren gambling? Og ikke minst forbudet mot kommersielle spilleautomater som skal erstattes av statlige? Er det bare jeg som får ordet "Dobbeltmoral" på tunga?
nei det er du så langt ifra den eneste så får!! Og det med giske og spilleautomatene viste jo bare hvor råttent alt er, de eneste automatene som sto igjen var de som gav partiet hans inntekter. Mens de som gikk til veldedighet ble fjernet.

Turneringsspill er veldig gøy det men krever masse tålmodighet, og i en turnering med veldig mange deltagere kreves det vel en god porsjon flaks også :p at slike turneringer gir mer for pengene enn lotto er jo klart, og er du litt go har du jo faktisk en liten mulighet for faktisk å vinne noe også i tilegg til at det faktisk er morsomt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Grunnen til at noen taper stort i poker eller på andre spill der penger er onvolvert er at de etter et lite tap så skal de prøve å 'vinne tilbake' det tapte ved å øke innsatsene. Men jo høyere innsatsene er i poker jo tøffere motstand møter man, og da kan det fort balle på seg. Men ser det samme med personer som låner penger av bedriften (bedriver underslag) for å vinne tilbake det tapte.

Når det gjelder poker forstrekes bare denne tendensen av dem som hevder at det stort sett er flaks og tilfedligehter som avgjør om man vinner eller taper.

Den virkelige gevinsten man kan hente av pokerspill er de ferdighetene man tilegner seg. Og disse kan være gull verdt i andre deler av livet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gjestemedlem skrev:
Den virkelige gevinsten man kan hente av pokerspill er de ferdighetene man tilegner seg. Og disse kan være gull verdt i andre deler av livet.
Å?
Hvilke da?

G

Gjestemedlem

Gjest
Personlig gjør jeg det best i ettbords turneringer.

Her har man en avgrenset innsats og med litt tolmodighet og årvåkenhet havner man fort i gevinst.

Det er en helt annen måte å spille på i større turneringer, og jeg har ikke helt fått taket på det ennå.

Cash bord krever mye mye mer disiplin og kan bli svært kjedelig i lengden hvis man skal tjene på det.

Men uansett er poker en flott utfordring på en ellers kjedelig kveld.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Gjestemedlem skrev:
Å?
Hvilke da?
http://www.gpsts.org/about_GPSTS.html

[video]RTq8wi0yKEw[/video]

The Global Poker Strategic Thinking Society views poker as an exceptional game of skill that can be used as a powerful teaching tool at all levels of academia and in secondary education. We use poker to teach strategic thinking, geopolitical analysis, risk assessment and money management. We see poker as a metaphor for skills of life, business, politics and international relations. Our goal is to create an open online curriculum centered on poker that will draw the brightest minds together, both from within and outside of the conventional university setting, to promote open education and Internet democracy.

Founded by Harvard Law Professor and Berkman Center founder Charles Nesson, GPSTS has three programmatic goals: offering poker strategic thinking workshops to schools and community centers, particularly in underprivileged neighborhoods; sponsoring team poker matches between law, business and other professional schools; and conducting seminars, panel discussions and conferences that explore poker as a means to teach strategic thinking and related public policy issues.

GPSTS is organized both as a for-profit and a non-profit corporation. Revenue from the for-profit entity is committed to the non-profit GPSTS Foundation to support open education and iCommons.

“Teaching truth leads to and through teaching poker as a skill in seeing and understanding another’s point of view. It’s for anyone who is eager to learn how the rhetorical world works and connect it to the physical.”

—Charles Nesson

[video]njmS1SBXLEQ[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
Hun må da vel være norges heldigste da, ? Nå har hun slumpet seg til å vinne andreplassen i en kostflaksturnering i London. Gevinsten denne gang var på 2,4 millioner kroner.

Kanskje hun investert forrige gevinst i en firkløverfarm?

Som en stor bonus vil nok dette også irritere dem som sverger til tesen om at man skal ete sitt brød i sitt ansikts sved. (Med brunost og svett fårepølse)

Gratulerer igjen Anette! Dette er en mye større prestasjon enn å f.eks. greie å flytte sitt legeme litt fortere enn kunkurrentene et par minutter. Slikt som gjerne blir opphauset som idrettsprestasjoner av de enkle og matpakkespisende.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.762
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja - Poker behøver ikke å være så dyrt, hvis en har litt gangsyn på hva en gir seg inn på.

Jeg har vært med på å spille Texas Hold-Em ( http://en.wikipedia.org/wiki/Texas_holdem ) som en del av oppvarminga til fest, og måten vi spilte på gjrde at det er vanskelig å bli mere enn et par hundrelapper fattigere i løpet av en kveld.

Problemet er jo hvis en mister gangsynet og får sykelige tendeser til spillingen, samtidig som en kanskje er en dårlig spiller - Spiller en mange timer hver dag, så kan det selvfølgelig gå med den god del penger på en dårlig dag.

Fidusen må som på menge andre risiko-baserte tap/vinn-aktiviteter (f.eks. børsen) være at en ikke spiller for mere enn en har råd til å tape. Det er mange som "spiller" seg fra gård og grunn på børsen, men jeg har ikke sett andre enn de mest rabiate kommunistene som roper om at børsen skal stenges...

Johan-Kr

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg for min del har hatt mye moro av mindre turneringer på nettet med innsats fra 0.20$ til 1$. Dette er jo svært billig moro, selv om man skulle tape. En slik turnering varer fort 1-2timer, litt avhengig av antall spillere.

Man trenger ikke satse gård og grunn for å ha det moro. Men klart det er farer. Hvis det er spenningen over å satse høyt for å vinne mange penger som driver en, så bør man kanskje revurdere. Klokere spillere enn meg har sagt at man aldri skal satse mer enn omtrent 1/20 av det man har i sin "bankroll".

På ett nettsted begynte jeg med 100kr som vel tilsvarte rundt 15$ da jeg begynte. Spilte noen 2$-turneringer i starten, men skjønte raskt at det reduserte min "bankroll" litt for raskt. Var helt nede i 6$ etter noe overmodig spilling i starten, men er nå oppe i over 10$ etter å ha redefinert både innsats og spillestil en del, samt spilt en del i playmoney-turneringer for å bli bedre. Definisjonen på småspiller, javel, men moro likevel. :)

Vil forresten anbefale alle å starte med Playmoney-turneringer (altså spill med lekepenger). Det er riktignok ganske mye friskere satsning der enn i pengespillene (folk går lettere all-in når de ikke risikerer ekte penger), men man lærer som nybegynner mye om hvordan man vurderer sine egne sjanser ved bordet og psykologien rundt budene. Har spilt Playmoney-turneringer med opptil 90 spillere, og det gir noen utfordringer man ikke får ved ettbords-turneringene. Blant annet vil det alltid være noen som har en "vinn-eller-forsvinn"-holdning tidlig i spillet og går all-in så snart de får greie kort. De heldige blant disse samler gjerne mange chips i starten. Spiller man noe mer tight enn disse, så vil man etterhvert møte folk med større chipstack enn en selv, noe som er en nyttig erfaring å gjøre seg. Det er også ofte spennende å se hvordan de litt løsere spillerne kan få mye chips i starten, men så taper mye igjen etterhvert som turneringen fortsetter.

De som setter månedslønner som innsats ved pokerbordet har valgt å risikere for mye. Det er først når man har opparbeidet seg en "bankroll" som er mange ganger større enn en vanlig månedslønn at man bør satse slike beløp. Unge hoppere starter ikke i Holmenkollen. Uerfarne pokerspillere bør heller ikke starte ved bordene der månedslønner skifter eier.

G

Gjestemedlem

Gjest
De fleste stedene arrangerer også Freeroll turneringer daglig, eller i allefall flere ganger for uken. Her er det ofte hundrevis av spillere med og muligheter for å vinne penger ute innsats. Og som rissikofri trening er det helt topp.

Persoling synest jeg store turneringer er vanskelige å nå helt opp i. Men ettbordsturneringer rundt $5-$20 er det ikke så vanskelig å gå i pluss på å spille. Men det som man lett taper på igjen er at man vil øke innsatsene litt og finner ut at konkurransen er litt hardere. Men det er den langsomme grindingen man stort sett tjener på i lengden. Selv Anette som det er referert til her spiller gjerne 40 timer uken på nettet. Så det er en fulltidsjobb for de som virkelig satser. For alle oss andre er det morroen og spenningen og ikke luftslottet at man skal bli rik på det som fenger.

Topp Bunn