PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Tok noen sjappe bilder med mobilen idag. Skal ta bedre bilder imorgen.

    Har ikke fått spilt høyt ennå, men imorgen blir det musikk! Lytteinntrykk kommer :)

    DISSE høyttalerne og DENNE forsterkeren må vel tilhøre kategorien "noe av det beste som kan kjøpes før summen tredobles" vil jeg tro.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Komboen spiller veldig bra sammen. Er kjempe fornøyd av det lille jeg har fått tid til å høre. Trenger å bli mer kjent med lyden til fact 12 før jeg kommer med mine synspunkter.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Må først fortelle en liten flause som skjedde da jeg hadde fått satt alt på plass og lente meg tilbake for å høre på den etterlengtede Fact 12. Satte på musikken og ble overrasket av volumet som kom fra høyttalerne. Jøss tenkte jeg, de er jo mer lettdrevne enn Sopra 2 som har 91dB sensitivitet. Så kom bassen, veldig dyp, men bassen var veldig boom! Her er det noe som skurrer tenkte jeg. Gikk og sjekka om bryterne bak ikke hadde flytta på seg. De var i posisjon 0. Satte meg ned og spilte en annen sang, det samme skjedde her. Fact 12 spilte så høyt med lavt volum på forsterkeren. Gikk bak høyttalerne igjen og så mine Focal XS Book høyttalerne som jeg hadde plassert helt inntil veggen. Der var synderne, de spilte på full guffe sammen med Fact 12, siden jeg også har den tilkoblet dac’en.

    XS Book ble skrudd av og da falt alt på plass igjen. Jeg kjente igjen spillestilen stilen til PMC, litt uvant etter å ha hatt Sopra 2 i halvt år. Siden høyttalerne var litt kalde(sto i fellesgarasjen hel natt), lot jeg den spille med bakgrunnsmusikk. Forsterkeren trengte også litt oppvarming, så lot den stå på over natta også.

    Da var tiden kommet for å sette Fact 12’ene på prøve. På grunn av manglende riaa-trinn, får jeg ikke spilt vinyl. Det meste har blitt spilt via Spotify eller høyoppløst lydfiler via Jriver. Så hvordan låter musikken? Som å sitte på første rad i en konsert, høyttalerne spiller så naturlig og troverdig. Det er ingen forstyrrende elementer i lyden, de naturlige utklingingene til instrumentene skaper ståpels. Sammenlignet med PMC Twenty5 24 som jeg også hadde en stund, er det enda mer koherens i lyden. Fact 12 tegner opp et større lydbilde og har mer nyanserer i alle notene. Man ser på en måte gjennom musikken, og blir forført. Aldri før har vokalen blitt plassert så sentrert i midten!

    Diskanten og mellomtonen til Fact 12 er bare helt fantastisk. Man må nesten høre det for å skjønne det, for alle instrumentene virker så ekte. Jeg blir hele tiden overrasket over lyder som alltid har vært der, men ikke gitt meg wow følelsen tidligere. Bassen går ikke kun rask og dyp, den har også en mer komplett frekvensrespons. Den dype bassen har også resultert i litt boom i leiligheten. De står nå 34 cm fra frontveggen og kan prøve med 50cm. Får håpe at jeg kan temme bassen litt med dempeplater plassert i de strategiske plasser.

    Mellombassen er litt tilbaketrukket sammenlignet med Sopra 2. Tromme-slagene slår ikke like hardt ved lavere volum. Når volumet er på rundt 70dB, da våkner mellombassen, men fortsatt ikke like hardtslående som Sopra 2. Så om Fact 12 hadde hatt mellombassen til Sopra 2, hadde den vært komplett.

    Jeg var litt nølende om jeg burde kjøpe Fact 12, for Sopraene var allerede veldig gode. Men etter å ha hørt Fact 12, vet jeg at Fact 12 passer rett inn i hjertet mitt. Måten de presenterer sanger på, får meg involvert i musikken.

    For de som har lyst til å høre Fact 12 og FLS10 komboen er det bare til å sende en PM. Kan alltid finne tid for en demo for likesinnede venner her på sentralen :)
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Hei Sammy.
    Prøv å sett bassen et knepp ned. Det virker som rommet ditt booster bassen og det vil kamuflere mellombassen.
    Når du senker nivået i nedre bass området så vil mellombassen bli mindre kamuflert. For de to 14 cm basselementene kan virkelig gi dynamikk i mellombassen!
    Start med minimal vinkling og jobb deg innover.
    Mvh
    Morten N.A.T


    Må først fortelle en liten flause som skjedde da jeg hadde fått satt alt på plass og lente meg tilbake for å høre på den etterlengtede Fact 12. Satte på musikken og ble overrasket av volumet som kom fra høyttalerne. Jøss tenkte jeg, de er jo mer lettdrevne enn Sopra 2 som har 91dB sensitivitet. Så kom bassen, veldig dyp, men bassen var veldig boom! Her er det noe som skurrer tenkte jeg. Gikk og sjekka om bryterne bak ikke hadde flytta på seg. De var i posisjon 0. Satte meg ned og spilte en annen sang, det samme skjedde her. Fact 12 spilte så høyt med lavt volum på forsterkeren. Gikk bak høyttalerne igjen og så mine Focal XS Book høyttalerne som jeg hadde plassert helt inntil veggen. Der var synderne, de spilte på full guffe sammen med Fact 12, siden jeg også har den tilkoblet dac’en.

    XS Book ble skrudd av og da falt alt på plass igjen. Jeg kjente igjen spillestilen stilen til PMC, litt uvant etter å ha hatt Sopra 2 i halvt år. Siden høyttalerne var litt kalde(sto i fellesgarasjen hel natt), lot jeg den spille med bakgrunnsmusikk. Forsterkeren trengte også litt oppvarming, så lot den stå på over natta også.

    Da var tiden kommet for å sette Fact 12’ene på prøve. På grunn av manglende riaa-trinn, får jeg ikke spilt vinyl. Det meste har blitt spilt via Spotify eller høyoppløst lydfiler via Jriver. Så hvordan låter musikken? Som å sitte på første rad i en konsert, høyttalerne spiller så naturlig og troverdig. Det er ingen forstyrrende elementer i lyden, de naturlige utklingingene til instrumentene skaper ståpels. Sammenlignet med PMC Twenty5 24 som jeg også hadde en stund, er det enda mer koherens i lyden. Fact 12 tegner opp et større lydbilde og har mer nyanserer i alle notene. Man ser på en måte gjennom musikken, og blir forført. Aldri før har vokalen blitt plassert så sentrert i midten!

    Diskanten og mellomtonen til Fact 12 er bare helt fantastisk. Man må nesten høre det for å skjønne det, for alle instrumentene virker så ekte. Jeg blir hele tiden overrasket over lyder som alltid har vært der, men ikke gitt meg wow følelsen tidligere. Bassen går ikke kun rask og dyp, den har også en mer komplett frekvensrespons. Den dype bassen har også resultert i litt boom i leiligheten. De står nå 34 cm fra frontveggen og kan prøve med 50cm. Får håpe at jeg kan temme bassen litt med dempeplater plassert i de strategiske plasser.

    Mellombassen er litt tilbaketrukket sammenlignet med Sopra 2. Tromme-slagene slår ikke like hardt ved lavere volum. Når volumet er på rundt 70dB, da våkner mellombassen, men fortsatt ikke like hardtslående som Sopra 2. Så om Fact 12 hadde hatt mellombassen til Sopra 2, hadde den vært komplett.

    Jeg var litt nølende om jeg burde kjøpe Fact 12, for Sopraene var allerede veldig gode. Men etter å ha hørt Fact 12, vet jeg at Fact 12 passer rett inn i hjertet mitt. Måten de presenterer sanger på, får meg involvert i musikken.

    For de som har lyst til å høre Fact 12 og FLS10 komboen er det bare til å sende en PM. Kan alltid finne tid for en demo for likesinnede venner her på sentralen :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei Morten, takk for gode råd. Den høyre høyttaleren som er nærmest veggen har allerede LF bryteren på minus. Jeg kan prøve å sette den venstre høyttaleren til minus også. Ideelt sett så hadde det vært best å flytte dem enda lengre unna frontveggen, men da blir høyttalerne et lett bytte for sønnen min på 11 måneder. Pappas leketøy er morsommere enn hans egne, hehe.

    Har vinklinga av Fact 12 mye å si for bassen?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    6
    Juster dem parvis.
    Vinklingen påvirker i mange tilfeller også bassen. Start med 0 vinkling.
    Mvh
    Morten N.A.T

    Hei Morten, takk for gode råd. Den høyre høyttaleren som er nærmest veggen har allerede LF bryteren på minus. Jeg kan prøve å sette den venstre høyttaleren til minus også. Ideelt sett så hadde det vært best å flytte dem enda lengre unna frontveggen, men da blir høyttalerne et lett bytte for sønnen min på 11 måneder. Pappas leketøy er morsommere enn hans egne, hehe.

    Har vinklinga av Fact 12 mye å si for bassen?
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    @nat: Skal sette dem med 0 grader vinkling etter jobben :)

    @oyvjorge: De er ekstreme fine i Rich Walnut. Skaper stor eierglede. Dine F8 er også i Rich Walnut hvis jeg ikke husker feil. Tipper at du drar i smilebåndet hver gang du ser dem ;)
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Jeg var å hørte på PMC TWENTY5.24 igår hjemme hos en ble slått rett i bakken av hvor gode de små puslete kassene klarte å få til.
    Imponert utrolig bra ht. så PMC er noe jeg kommer til å vurdere sterkt,må ta en tur til Morten å snakke litt med han.

    Mvh

    seboemer
     

    Living Joke

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2017
    Innlegg
    5
    Antall liker
    6
    Sted
    Østfold
    Wow, takk Morten (sorry Sammy måtte bare svare jeg og..)! Har hatt dagen fri og satte mine twenty5.22 på 0˚ vinkling, radikalt! Har vært fornøyd hele veien siden jeg kjøpte di, men har nok vært for opptatt av at en viss grad av toe-in må til, både i forhold til tidligere erfaringer og med tanke på stua jeg har i dag. Så har jeg plutselig den beste versjonen av Bjørks It’s oh so quiet jeg noen sinne har hørt. Sukk, hva har jeg drevet på med.. (og ja, andre skiver høres også bra ut, finjustering fortsetter..)
     
    Sist redigert:

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    @Living Joke: Bare hyggelig at du deler dine oppdagelser. Hvor mange grader med toe in hadde du før?

    Jeg tror jeg skal vente til jeg skaffer meg noen herbie's stud glider føtter før jeg flytter mer på høyttalerne. Med de nye føttene blir det lekende lett å dytte dem rundt.
     

    Living Joke

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2017
    Innlegg
    5
    Antall liker
    6
    Sted
    Østfold
    Hadde nok en variant av toe-in på ca 15˚, dette med forbehold da jeg ikke har målt nøyaktig, men har jo litt matte inne.. Har prøvd fra ca 10 til 30 og variert sider av trekanten. Siste variant som jeg ble overrasket av er like lengder på trekanten og null grader på høyttalerne. Sitter nesten rett på bakvegg og rommet er ikke ideelt..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har en generell oppfattelse om at jo høyere kvalitet det er på en høyttaler (og da kanskje momenter som faseforløp?) jo mindre skal de vinkles inn. På samme måte som jeg mener at tungdrevne høyttalere ofte spiller bedre enn motsatt - dog uten at jeg har noen mulig teknisk forklaring på nettopp det.

    Uansett; PMC må tilhøre noe av det mest fornuftige man får kjøpt (i seriøs klasse) dersom både ørene og lommeboka skal mene noe, enda jeg per konstruksjonsprinsipp mener alt annet enn tette kabinetter må bli feil - dog kun per teori.

    Ingen tvil om at Morten på NAT har interesse for og ører for god lyd, med de merker og konstruksjonsprinsipper de tilbyr.
    Får vi jo bevist under hver Horten messe; "hos NAT låter det best/noe av det beste av lyd" - år etter år!
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg hatt Fact 12 i ca en ukes tid og har aldri vært så fornøyd som jeg er nå. Fikk også besøk av en hyggelig medlem fra sentralen idag. Jeg takker for besøket og velkommen igjen :)

     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    790
    Antall liker
    341
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Må du bare få flytta Focal ut av grinda :) du skyter rett ut nå?
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Har ikke andre steder å plassere dem uten å være redd for at ungen skal begynne å tegne på dem. Legger de ut på brukten snart vil jeg tro.

    De står fortsatt med 8 graders vinkel. Skal sette på Herbie's føtter først, da blir det enklere å flytte på dem.
     

    efh

    Medlem
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    15
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Stor takk til Sammy som ga meg anledning til å få høre Fact 12 for første gang.

    Inntrykket er imponerende dyp bass, fin mellomtone og diskant. Flott stereoperspektiv.
    Virkelig en HT jeg vil vurdere neste gang byttelysten melder seg.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    @nat: Skal sette dem med 0 grader vinkling etter jobben :)

    @oyvjorge: De er ekstreme fine i Rich Walnut. Skaper stor eierglede. Dine F8 er også i Rich Walnut hvis jeg ikke husker feil. Tipper at du drar i smilebåndet hver gang du ser dem ;)
    Nei, ikke hver gang. Hele tiden;D

    Ang vinkling: jeg, med hjelp av en annen entusiast, endte opp med vinkling utover i mitt rom :eek:Da ble det mest rom rundt instrumenter og luftig lydbilde. Aldri gjort det på andre HT.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bladde tilbake til et av dine bilder og så at dine F8 står ikke langt unna sideveggen. Har begge høyttalerne like avstand til sideveggene? Mulig dome mellomtonene med sine sprednings-karakter i samspill med veggene dine skaper noe helt spesielt i stua di.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg prøvd å ta bilder med speilreflekskameraet. Prøver å få frem mønstrene i treverket. Fargen er mørkere i virkeligheten enn på bildene.






     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gleder meg på dine vegne sammy!

    Akkurat disse høyttalerne tror jeg tilhører det mest fornuftige man kan anskaffe før tallet på prislappen starter på et 3-tall.

    Skulle vært moro og hørt disse sammen med KEF Reference 5 og Response Magna Musicum, forresten. Dersom naturtro lyd er målet.

    Overhodet ingen ting i disse konstruksjoner som tilsier at de skal koste like mye som en god bruktbil, men det gjør de nå en gang.
    På den annen side, skal man med en bruktbil dersom man kan nyte musikk i sin egen stua som disse her byr på, kan man jo si :)

    I klassen over disse er det mye rart av høyttalere, store, stygge (merkelige design, om det passer bedre), dyre.
    Samtidig som enda større høyttalere lett begynner å dra på seg en del problemstillinger i vanlige lytterom.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kunne sikkert levd godt med Kef Reference 5 også. Jeg har hørt Ref 5, imponerende lydbilde på dem, men de går ikke like dypt i bassen. For første gang savner jeg ikke sub'en når jeg spiller musikk. F12 spiller med autoritet i bassen selv på lavere volum. Ingen andre høyttalere jeg har testa har klart det.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg kunne sikkert levd godt med Kef Reference 5 også. Jeg har hørt Ref 5, imponerende lydbilde på dem, men de går ikke like dypt i bassen. For første gang savner jeg ikke sub'en når jeg spiller musikk. F12 spiller med autoritet i bassen selv på lavere volum. Ingen andre høyttalere jeg har testa har klart det.
    Hehe, jeg holdt på å si det - det at dine trolig stikker lengst ned i bassen av disse jeg nevnte. Men du VET det jo - heldiggris :)
    Og den egenskapen ytterst få hi-fi produkter bra, det at de spiller bra på lavt volum, er jo i seg selv gull verdt.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Jeg bladde tilbake til et av dine bilder og så at dine F8 står ikke langt unna sideveggen. Har begge høyttalerne like avstand til sideveggene? Mulig dome mellomtonene med sine sprednings-karakter i samspill med veggene dine skaper noe helt spesielt i stua di.
    Det er mulig. Begge ht står helt likt, alle avstander er målt opp. Har ikke vært sånn med andre ht, så et eller annet er det nok med disse.
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Jeg bladde tilbake til et av dine bilder og så at dine F8 står ikke langt unna sideveggen. Har begge høyttalerne like avstand til sideveggene? Mulig dome mellomtonene med sine sprednings-karakter i samspill med veggene dine skaper noe helt spesielt i stua di.
    Det er mulig. Begge ht står helt likt, alle avstander er målt opp. Har ikke vært sånn med andre ht, så et eller annet er det nok med disse.
    Husk at F8 ikke har dome mellomtone som F12
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    My bad, tenkte ikke over at F8 ikke hadde dome mellomtonen. Men lik avstand til sideveggene gjør nok noe positivt med lyden. Hos meg har jeg forskjellige avstander. Kan også prøve å vinkle utover, hvem vet, kanskje blir jeg overrasket også :)
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Jeg avspiller også mine plater via F8 med lik avstand til sidevegger, og jeg vinkler IKKE utover. De står med et lite knepp innover. Startet med å plassere de rett frem og så et lite dytt innover for å stramme opp mellomtonen uten at det går for mye ut over lydbildet.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.086
    Spilte imponerende på München-messa da de fikk orden på rommet.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Besøk hos Sammy

    Har vært på hyggelig besøk hos Sammy for å høre på Fact 12 i dag. En slank og imponerende velspillende høyttaler:cool: Flott oppløst mellomtone og bassen gav lyden et deilig fundament.
    Kjempefin i valnøt finish.

    Hadde også med min Anthem STR Preamp, slik at vi fikk spilt litt vinyl, og ikke minst testet ARC hos Sammy. Og det med kjempe god effekt.
    Bassen var god fra før - men fikk en helt annen dybde og artikulering med romkorrigering. Korrigerte kun opp til 500hz.

    Så takk til Sammy for besøket, det var en hyggelig tur i HiFiens tjeneste:)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Takker for et hyggelig besøk også JFR. Alltid stas og bli kjent med nye medlemmer herfra.

    Anthem forforsterkeren ga virkelig en aha opplevelse med sin arc rom-korreksjon. Bassen ble strammet til og mellombassen ble fremhevet. Virkelig artig å høre en slik forbedring. Mellomtonen fikk også en annen glød, mer romfølelse. Man vet aldri hvor gode høyttalerne virkelig er før man gir dem de rette betingelsene.

    Tror neste oppgradering blir å investere i en dsp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
    Hørte dem hos NAT i dag. Låt veldig fint!
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    497
    Antall liker
    77
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
    Hørte dem hos NAT i dag. Låt veldig fint!
    Fikk du testet DB1 Gold også, eller bare 25.23? Noe for furterommet kanskje? :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
    Hørte dem hos NAT i dag. Låt veldig fint!
    Kunne egentlig godt tenkt meg modellen over.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
    Hørte dem hos NAT i dag. Låt veldig fint!
    Kunne egentlig godt tenkt meg modellen over.
    twenty5.24 er absolutt noe som står på lista her også om byttesyken kommer tilbake :)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har bestilt PMC DB1 GOLD fra NAT og skal få de i januar:) Gleder meg veldig. Om noen har hørt de så blir det satt pris på om noen må si noe om de...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    En interessant observasjon mhp. denne tråden er at PMC prospekter faktisk handler høyttalere, i motsetning til mange andre tråder hvor folk bare foreslår ting og prater i vei iht. sin egen overbevisning, men ingenting investeres.
    Kanskje PMC kunder er mer resolutte og beslutningsdyktige enn andre? :cool:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Har hatt mine Twenty5.23 et par uker nå snart, og melder meg herved inn i PMCs venner. Bruker dem sammen med en Devialet 440, noe som virker være en strålende kombinasjon. Naturstridig hvilken lyd disse små høyttalerne leverer! ;)
    Hørte dem hos NAT i dag. Låt veldig fint!
    Kunne egentlig godt tenkt meg modellen over.
    twenty5.24 er absolutt noe som står på lista her også om byttesyken kommer tilbake :)
    Twenty 5.26 er jo absolutt det man egentlig drømmer om, men de er nå litt dyre. Størrelsen til stua her tatt i betraktning, så er Twenty 5.24 tilstrekkelige til å fylle stua med godlyd.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En interessant observasjon mhp. denne tråden er at PMC prospekter faktisk handler høyttalere, i motsetning til mange andre tråder hvor folk bare foreslår ting og prater i vei iht. sin egen overbevisning, men ingenting investeres.
    Kanskje PMC kunder er mer resolutte og beslutningsdyktige enn andre? :cool:
    Hehe, artig betrakting. Well, jeg tror det langt på vei kan forklares med det vi ser under messer. Det at folk himler med øynene over hva ørene sanser av gromlyd fra små kabinetter så det nærmest er naturstridig. Da blir avstanden til kjøp litt kortere.

    Ei heller virker det negativt in at Morten på NAT er en av bransjens hyggeligste og ærligste tilbydere av hi-fi utstyr, butikken man vet innehaveren nekter å selge utstyr som ikke byr på det lille ekstra. Respekt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn