PMCs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Wizard: De der er direkte deilige:cool: Og tvilerne blant oss bes legge merke til at de står på stativer. Den Eames lyttestolen er jo heller ikke det verste du kan parkere legemet i , da.. Håper å finne en sånn en i Danmark om ca et år- hvis det går etter planen.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kan sikker sammenlignes med sommerferie på Maldivene og skiferie i Sveits - disse to høyttalersettene her - dog begge deler helt topp!

    Men her må nødvendigvis være så stor forskjell i spillestill at de umulig kan være beregnet til samme formål.

    Sier det, fordi hele grunntoneområdet på disse må være forskjellig som to netter og en dag, med de bassdriverne hver av systemene byr på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Hørte Fact 12 på messa i München i år, blant topp tre beste for mine ører,ved siden av Dynaudio confidence og Wilson Audio Sasha Daw. Synd jeg ikke har råd til noen av de.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hørte Fact 12 på messa i München i år, blant topp tre beste for mine ører
    Morten, har du noe info om det multikanal Atmos-materialet som ble spilt i Bristol og Munchen?
    Tenker da spesielt på trommesoloen som ble nevnt i artikkelen i Stereo+
    Hvordan kan man få tak på dette materialet hvis man eier PMC og SP4 fra sammarbeidspartner Bryston?
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.677
    Torget vurderinger
    6
    Hørte Fact 12 på messa i München i år, blant topp tre beste for mine ører
    Morten, har du noe info om det multikanal Atmos-materialet som ble spilt i Bristol og Munchen?
    Tenker da spesielt på trommesoloen som ble nevnt i artikkelen i Stereo+
    Hvordan kan man få tak på dette materialet hvis man eier PMC og SP4 fra sammarbeidspartner Bryston?
    Hei.
    Dolby Atmos materialet som ble spilt på messene er et samarbeid mellom PMC, Capitol studio og dolby laboratories og er ikke gitt ut kommersielt.
    Det kan være en mulighet at det vil komme på Blu-ray
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Gleder meg til å høre Dolby Atmos med PMC-høyttalere hjemme hos meg. Dog uten PMC i taket. Der kommer det andre ting, men både senter og surround blir PMC. I mitt tilfelle blir det Wafer 2 som senter og Wafer 1 som surround.

    Det kommer til å bli kult.

    Roy
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    NAT: Det var elementet sitt, det...Ikke rart de får eieren til å se ut som et pinnsvin konstant- aka permanent gåsehud:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Det skal være stort.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Nå er jo PMC imo ett av de merker som konsekvent klarer å bygge ordentlig i begge ender av størrelsesskalaen, da.. Med en uhyre lett gjenkjennelig signatur og kontinuitet i toppklasse. Fra den knøttlille, men superinformative kruttønna DB1 Gold og helt opp PMC-stigen hører du at dette er noe spesielt. De IB´ene oppfører seg som de monitorer- altså overvåkere- de både er og skal være for å få musikken riktig. En sjeldenhet i så store høyttalere. Hvordan? Av den enkle grunn at merket originalt er en studioprodusent. Som overfører sin studioekspertise til hjemmemarkedet på særs gjennomtenkt og-som jeg ser det- vellykket vis. Da har man lov til å forvente sånne resultater. Fordi frekvensgangen- som i et velkomponert studio/kontrollrom- er DØNN RETT, den oppleves PADDE FLAT, og ingenting- noen steder- stikker negativt ut.

    Det fokuseres på spilleglede, ekstrem detaljering, åpenhet , ærlighet og brutal dynamikk Uforfalsket, særdeles godt kontrollert, svær i skala og like umaskert som selve Adams Eva i fødselsdrakt-forøvrig uten fikenblad.:cool:.. Selvfølgelig hjelper transmisjonslinja godt på akkurat det, så en stor PMC vil kunne omgå mange av de klassiske storhøyttalernes problemer, og være langt mer lettplassert enn dem. Uansett størrelse og modell, nær sagt Jeg skal være forsiktig med å plassere PMC i en egen liga, sånn sett, men det de gjør er pokker ikke langt unna helller.. Den gruppa er heller lita, De er oppe der med Dynaudio, Genelec og Acoustic Energy Pro, samt noen relativt få andre- som Sonus Faber og de dyreste Bowersene. Og IB2SE koster tross alt en hel del...da må man få et skikkelig bygge for penga, også innvendig. De skal alle ha skikkelige partnere uansett.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for det, jeg kunne godt tenkt med DB1 Gold. Jeg er litt mer basshungrig, så jeg skulle ønske der var en DB2 Gold...
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.677
    Torget vurderinger
    6
    Ikke for det, jeg kunne godt tenkt med DB1 Gold. Jeg er litt mer basshungrig, så jeg skulle ønske der var en DB2 Gold...
    Du skal ikke se bort ifra at det kan komme noe i den gata der på sikt....
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Det er da intet å lure på. DB1 Gold vil nok tilogmed funke på Hegel. Den krever en del, men viser også nådeløst hva det er du EGENTLIG har i racket. Kanskje en drøy påstand for et høyttalerpar til rett under 15000 kr, men denne lille boksen vil - om noen- vise deg hvorfor du aldri skal undervurdere små høyttalere:rolleyes: Og derigjennom få deg til å lure på hva du skal med de som er større..hehe
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for det, jeg kunne godt tenkt med DB1 Gold. Jeg er litt mer basshungrig, så jeg skulle ønske der var en DB2 Gold...
    Du skal ikke se bort ifra at det kan komme noe i den gata der på sikt....
    Mvh
    Morten N.A.T
    Det høres ikke dumt ut. En god 2,5-veis har aldri vært foraktet her i huset. Da slipper man utgiften til stativer..!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Det er da intet å lure på. DB1 Gold vil nok tilogmed funke på Hegel. Den krever en del, men viser også nådeløst hva det er du EGENTLIG har i racket. Kanskje en drøy påstand for et høyttalerpar til rett under 15000 kr, men denne lille boksen vil - om noen- vise deg hvorfor du aldri skal undervurdere små høyttalere:rolleyes: Og derigjennom få deg til å lure på hva du skal med de som er større..hehe
    Jeg gjør ikke det. Men jeg er litt sånn "kjekt med bass" -ihvertfall litt ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Det er en av de faktorene som faller på plass med en DB1 Gold i riktig setup: Eieren savner absolutt ingenting, og begynner å tenke mer på musikken. Men, selvfølgelig; Prøv gjerne en Twenty5-23 istedet for MAene, og test så opp mot Gold. Tipper du kommer til å sitte nagla, og bare måpe;D MA lever farlig dersom PMC kommer inn i systemets ligninger, ser du.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Det er en av de faktorene som faller på plass med en DB1 Gold i riktig setup: Eieren savner absolutt ingenting, og begynner å tenke mer på musikken. Men, selvfølgelig; Prøv gjerne en Twenty5-23 istedet for MAene, og test så opp mot Gold. Tipper du kommer til å sitte nagla, og bare måpe;D MA lever farlig dersom PMC kommer inn i systemets ligninger, ser du.
    Jeg har hørt twenty5.26 hos Morten på NAT, og de var absolutt herlige. PMC twenty5.26 var litt utenfor min prisklasse, men særdeles lekre i utseende og lyd. De står selvsagt høyt på ønskelista, og er en høyttaler som er stor uten å fordre en typisk gymsal i et klassisk norsk samfunnshus. Men ikke utenkelig hvis et anlegg nr. 2 blir en mulighet (med rør) så blir det nye muligheter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Det oppsettet skulle jeg likt og hørt engang!!!
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Wizard: Pent;D

    Bjørn H: Da håper jeg du ikke setter røra i effekten. Det er en preamp- sak med rør her hos meg- hvis jeg skal ha dem, da.. I et studio- som herover- sitter de oftest i komporessorer, effektmaskiner. Der de virkelig har noe for seg.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Wizard: Pent;D

    Bjørn H: Da håper jeg du ikke setter røra i effekten. Det er en preamp- sak med rør her hos meg- hvis jeg skal ha dem, da.. I et studio- som herover- sitter de oftest i komporessorer, effektmaskiner. Der de virkelig har noe for seg.
    Rør foran og i effekten ja ;) Bla. -men mulighetene for lyd i flere stuer er plutselig blitt en potensiell mulighet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bjørn H: Da bygger du med PMC Wafer....:rolleyes: Hvorfor skaffe seg mer hassle enn nødvendig? Røreffekt er da for horn...Det er imo ved applikasjon i de små , men viktige delene av kjeden rør har noe virkelig kult å bidra med. Som i pre, gitaramps, kompressorer, buffere++. Vel er PMCer både lettdrevne og lettplasserte, men de krever definitivt sin effekt. Underdimensjonert forsterkeri kan du bare glemme der. Uten gode dimensjoner på effekten får du ingen særlig dynamikk. Iallefall ikke så brutal og nådeløst ærlig en som feks IB2SE er istand til. Og DB1 Gold skal minst ha en god, presis og strømsterk pluss-minus- hundrewatter for å leve..

    Wizard: Gryphon og PMC...må jo være knall, det og..hehe
     
    Sist redigert:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    3.677
    Torget vurderinger
    6
    Bilde er ifra en kunde i Oslo som har holdt på med High-End i snart 50 år og har vært igjennom det meste av kostbare og velrennomerte High-End høyttaler på markedet som koster vesentlig mer enn MB2SE som han kjøpt for ca 1 år siden.
    Dette er også første gangen han klarer seg med kun et par høyttalere. Hvor han før hadde han 2-3 par andre High-End høyttalere som ble brukt med skifte av musikk type osv.
    Som han utrykte at dette er første gangen han har hatt et høyttalerpar som gjør alt og formidler all musikk med en suveren musikalitet med rik klang og presisjon og det selv på lavt volum.
    Erfaringene han har med div andre kjente High-End høyttalere er at dem kun har spisskompetanse på enkelte område, men PMC gjør alt like godt over hele spektret, uten at det er enkelte ting som stikker seg ut. Kun musikk med en utrolig naturlig klang og dynamikk!
    Bilde og tekst er lagt ut med tillatelse av kunden!
    Mvh
    Morten N.A.T

    Thor sitt system.jpg
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan gjør de seg i forhold til ATC montro ?

    Mvh.
    Rolf

    Bjørn H: Nå er jo PMC imo ett av de merker som konsekvent klarer å bygge ordentlig i begge ender av størrelsesskalaen, da.. Med en uhyre lett gjenkjennelig signatur og kontinuitet i toppklasse. Fra den knøttlille, men superinformative kruttønna DB1 Gold og helt opp PMC-stigen hører du at dette er noe spesielt. De IB´ene oppfører seg som de monitorer- altså overvåkere- de både er og skal være for å få musikken riktig. En sjeldenhet i så store høyttalere. Hvordan? Av den enkle grunn at merket originalt er en studioprodusent. Som overfører sin studioekspertise til hjemmemarkedet på særs gjennomtenkt og-som jeg ser det- vellykket vis. Da har man lov til å forvente sånne resultater. Fordi frekvensgangen- som i et velkomponert studio/kontrollrom- er DØNN RETT, den oppleves PADDE FLAT, og ingenting- noen steder- stikker negativt ut.

    Det fokuseres på spilleglede, ekstrem detaljering, åpenhet , ærlighet og brutal dynamikk Uforfalsket, særdeles godt kontrollert, svær i skala og like umaskert som selve Adams Eva i fødselsdrakt-forøvrig uten fikenblad.:cool:.. Selvfølgelig hjelper transmisjonslinja godt på akkurat det, så en stor PMC vil kunne omgå mange av de klassiske storhøyttalernes problemer, og være langt mer lettplassert enn dem. Uansett størrelse og modell, nær sagt Jeg skal være forsiktig med å plassere PMC i en egen liga, sånn sett, men det de gjør er pokker ikke langt unna helller.. Den gruppa er heller lita, De er oppe der med Dynaudio, Genelec og Acoustic Energy Pro, samt noen relativt få andre- som Sonus Faber og de dyreste Bowersene. Og IB2SE koster tross alt en hel del...da må man få et skikkelig bygge for penga, også innvendig. De skal alle ha skikkelige partnere uansett.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Rolfb: Det hevdes at de skal bebo samme kontinent mht lyd...men jeg foretrekker PMC. Ta en aktiv ATC i samme prisklasse som feks. PMC Result 6, så blir nok forskjellene tydelige.@ fordel PMCen.

    NAT: Feite, strømsterke MBLer er jo heller ikke å forakte, da..det der tipper jeg kan være rimelig brutalt, ja..:cool: Skal lure på hvor lett det hadde vært for meg å bevege meg i det rommet, så fullt som der var:cool:
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Har du hørt både ATC og PMC ?

    Mvh.
    Rolf

    Rolfb: Det hevdes at de skal bebo samme kontinent mht lyd...men jeg foretrekker PMC. Ta en aktiv ATC i samme prisklasse som feks. PMC Result 6, så blir nok forskjellene tydelige.@ fordel PMCen.

    NAT: Feite, strømsterke MBLer er jo heller ikke å forakte, da..det der tipper jeg kan være rimelig brutalt, ja..:cool: Skal lure på hvor lett det hadde vært for meg å bevege meg i det rommet, så fullt som der var:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Rolfb: Ellers hadde jeg ikke kunne foreslå sammenligningen...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn