PM svarteliste over medlemmer som ikke gjemmonfører handel ved kjøp og salg.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Mer enn skremmende ihvertfall hvis det å trykke på en budknapp her inne skal gjøre at en blir dratt for retten eller hengt ut i egen tråd på sentralen, da heller fjerne budknappen IMO.
Er det jeg vil frem til med denne tråden. At man kanskje skal tenke seg om to ganger før man avtaler noe. Det er ganske mange som gjør mye for at en handel skal kunne gå glitrende, og har stort sett bare hatt hyggelige handler både som kjøper og selger.
Ser den, helt klart. Mitt poeng er vel heller at hvis man som seriøs kjøper kan holdes økonomisk ansvarlig hvis man pga reelle uforutsette omstendigheter ikke kan gjennomføre en avtalt handel blir litt feil. I hvert fall i mine øyne.

Og jeg tenker generelt sett, som deg har de handlene jeg har gjennomført her på sentralen kun vært positive. Stort sett bra folk her. :)
 
Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Innlegg
3.110
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Ikke hvis man har planer om å holde avtaler man inngår ;) O0

En avtale er en avtale er en avtale.

Hvis det viser seg at man allikevel ikke er i stand til å fullføre sin del av avtale, så kan man jo spørre selger om en ordning, noe en selger ofte går med på.
Som sagt over; jeg ser den. Men "shit happens" uansett. Selv om man er aldri så seriøs, så vil det kunne finnes legitime grunner til at en avtale dessverre må brytes. Og det synes jeg man kan ha forståelse for. Det å utsette en hyttetur eller pakke en pappeske koster sjelden flerfoldige tusen kroner. Ubeleilig og irriterende, ja, men som sagt; det kan finnes en god grunn til at man trekker seg.

Husk at livet er mer enn "bizznizz" gutter... :)
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Ja de fleste avtaler overholdes, men å tro at alle her inne er voksne i alder og hode og klare nok til å takle en kjøp nå knapp på ett for dem sikle sikle produkt er kanskje litt i overkant? Dermed vil det være ett PROMILLE problem, uttrykt som en av kanskje tusen, altså ett pittelite problem, med denne trykk nå knapp for en avtale muligheten :)
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
La oss ta et tenkt scenario. Hvis noen løper fra en avtale om kjøp av en forsterker til 100k, hvorpå jeg i ettertid kun får solgt den til 50k, vil det være en god ide å snakke med en advokat (man har gjerne tilgang til dem via fagforening f.eks) om mulighetene til å få dekket mellomlegget (50k) og merutgifter. Har man en skriftlig avtale vil utfordringen trolig være å få inndrevet pengene i etterkant. Er det snakk om verdier for noen tusenlapper så er det neppe verdt brydderiet. Men hvem vet. Fagforeningen har gjerne 2 årlige advokattimer tilgjengelig for sine medlemmer.

Kjøper kan gjøre det tilsvarende om selger trekker seg. Få dekket sine merkostnader og mellomlegg.

Bindende er bindende.
Leggetid....
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
DAChild... Det var dagens, Takker for den, *LOL*

Er litt drøyt synes jeg å skulle gå til rettslige skritt for å innkreve kronasjer... Er vel ikke mange som handler fra deg i ettertid da. Vil også opplyse om at Høvdingen har vert villig til å se om denne saken kan løses igjenom sentralen. Da det var mulighet til det. Er ikke det jeg ønsker. Men det jeg vil frem til er vel tydelig. Tenkt seg om før du inngår en avtale.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Ved å starte en slik tråd, får trådstarter i utgangspunktet overtaket på den han/hun ikke kommer overens med. Det blir således en stående trussel om offentliggjøring på åpent forum. Slike tråder er imo destruktive for begge parter. Rettslig forfølgelse vil kun tjene evt. advokater.Tråden bør stenges, og for ordens skyld,er undertegnede ikke involvert.


mvh
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ved å starte en slik tråd, får trådstarter i utgangspunktet overtaket på den han/hun ikke kommer overens med. Det blir således en stående trussel om offentliggjøring på åpent forum. Slike tråder er imo destruktive for begge parter. Rettslig forfølgelse vil kun tjene evt. advokater.Tråden bør stenges, og for ordens skyld,er undertegnede ikke involvert.


mvh

Jeg kommer ikke under noen omstendighet til å legge ut navn eller nick til denne personen. Bare så det er klart. Og du er ikke involvert nei. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
For å gjenta hva jeg engang slettet; Det vesentlige her er ikke navn og nick, men at personen selv vet at han er (incognito riktignok) "uthengt" det er trist, og forhåpentligvis ikke noe som skal bli vanlig på ett så stort forum som dette nå er. Shit happens men det er heldigvis sjelden at verden skal inviteres til "steining" av den grunn!
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Kanskje dreier det hele seg vel så mye om kommunikasjon som om juss? :)

mvh
Selvsagt er det kommunikasjon det handler om. :) Verden ville vært et mye bedre sted om folk bare hadde snakket sammen om sine uenigheter.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.724
Torget vurderinger
96
Det er en erfaren bruker her på sentralen som har for vane å inngå avtaler om kjøp, som han så ikke gjennomfører. Jeg ser ingen problemer med at andre kunne blitt advart mot dette medlemmet.
 
X

X186841

Gjest
Merkelig holdning du har , det er vel den "uthengte" som har skapt problemet selv. Jeg aksepterer gjerne att folk trekker seg fra handler , men de må si ifra. Det er det minste man må kunne forvente.
Når man ikke har såpass folkeskikk , får man tåle å bli uthengt.

For å gjenta hva jeg engang slettet; Det vesentlige her er ikke navn og nick, men at personen selv vet at han er (incognito riktignok) "uthengt" det er trist, og forhåpentligvis ikke noe som skal bli vanlig på ett så stort forum som dette nå er. Shit happens men det er heldigvis sjelden at verden skal inviteres til "steining" av den grunn!
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Ja man får tåle det, det er jo ikke noe valg når tråden er opprettet... men jeg mener det er trist - du vektlegger ikke det, så sånn går no dagan..
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Har tenkt mye frem og tilbake her nå noen dager om jeg skulle legge ut denne tråden eller hva jeg skal kalle det. Grunnen for denne er at det er mange medlemmer her inne, etter hva jeg forstår, som lager ganske mye trøbbel og bruker mye tid på å kjøpe/selge til medlemmer som ikke gjennomfører handelen til slutt. Siden vi som holder til her på Sentralen ikke har mulighet til å gi noen karakter til medlemmer som ikke gjennomfører handelen, så er det egentlig fritt frem for de å ta kontakt spørre og grave, avtale kjøp/salg, for så å ikke gjennomføre. Uten at det har noen konsekvenser for dette medlemmet.

Jeg har nå blitt så forbanna på et medlem her inne. Dog en relativt ny en som nok blir utestenkt at jeg synes dette bør tas opp. Denne brukeren kan jo nå bare opprette en ny bruker og fortsette og holde på slik han gjør.

For min del så avtalte vi kjøp/salg av et effelktrinn, og siden dette skulle hentes, så var jeg åpen for når kjøper hadde tid. Vi avtalte at dette skulle skje i e helg, da kjøper bor et stykke unna. Denne helgen var jeg og dama også invitert med jobben, på hyttetur med overnatting og alt det som hører med, spandert av jobben. Som jeg da har avlyst pga dette salget som skulle skje. Jeg strekker meg langt for at en handel her inne på forumet skal være trygt og hyggelig. Jeg får nå ikke reist på denne turen, og jeg får heller ikke solgt forsterker. Rett og slett for at denne personen ikke gir lyd fra seg etter at jeg ba om min 1000kr i forskudd. Slik at denne handelen ikke skulle dra ut.

Denne brukeren har blitt kontaktet på pm, sms, tlf ( lagt igjen beskjed på tlfsvarer) pm og epost. Han har til og med lagt inn bud ( som jeg godtok ) igjennom Gi bud muligheten i annonsen min.

Siden det ikke er lov til å legge ut navn eller nick på sentralen av slike typer som bare driver med tull, så foreslår jeg at de som er intr kan ta kontakt med hverandre på pm slik at man slipper å måtte forholde seg og bruke opp unødvendig tid på slike medlemmer.

Jeg har motatt flere pm allerede der flere av oss som har vert her inne en stund har lurt på hvem dette er. Så at folk er intr i det er det ingen tvil om.

Så slå et slag for at vi som er her og er seriøse skal slippe å måtte forholde seg til useriøse typer/medlemmer!


Ikke for å lage mer rabalder men; du har jo ett og annet svin på skogen sjøl, om du tenker litt tilbake i tid? :rolleyes:
 

FV

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2010
Innlegg
62
Antall liker
11
Torget vurderinger
5
Jeg har selv vært borti en useriøs kjøper som har holdt meg for narr, samtidig som jeg har avslørt at han opererer under to nick på forumet.
Men hva gjør man, forumets medlemmer gjenspeiler seg vel bare samfunnet generelt, hvorfor skal folk være bedre her enn andre plasser.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Når to personer (kjøper og selger) avtaler kjøpet/ salget, kan ikke den ene plutselig ombestemne seg rett etterpå.
Det er ikke lov å plutselig ombedtemme seg når dere har gjordt en avtale.

Da kan man selge til noen andre og det tapet man får kan av belstes føste kjøper som trakk seg.
Lest om dette i retten om dette.




















da
fot fet man har betalt.person som gjennomfører et salg som han likeleverer velger velger å gå botyogfs
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Er det noe jeg har lært etter å ha gjennomført flere hundre handler, så er det å aldri tro at noe er solgt før handelen er gjennomført.
Man gjør det mye lettere for seg selv som selger hvis man følger den ene regelen.

At folk bryter avtaler er en uting, det er jeg enig i, men slik er det bare. Advokat? Sludder...
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Ønsker at de som tar kontakt oppgir navn, adresse, telefonnummer og e-post.
Alle bud er binnende..

Hvis dere avtaler noe som ha velger å gå bort i ifra, kan du selge det et annet sted og få tilbakebetalt alt tap han har påført deg.

Det rettspraksis på dette.

Selv skrev jeg når jeg skulle selge TV og Bil dette:
Ønsker at de som tar kontakt oppgir navn, adresse, telefonnummer og e-post.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
[QUOTEIkke for å lage mer rabalder men; du har jo ett og annet svin på skogen sjøl, om du tenker litt tilbake i tid? :rolleyes:][/QUOTE]
Om du mener den gangen jeg kjøpte en cdspiller fra deg, en marantz spiller, hadde den noen dager og solgte den igjen og var heldig å få noen 100lapper mer enn det jeg gav. Avtalte kjøp, betalte og hentet. Betalte det du ville ha for den. Så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være svin på skogen. For å si det slik.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Enda en uting som jeg innimellom opplever, er at selger av en komponent sier. "ja jeg har orginal kvittering for komponenter som jeg sender med". Man inngår da avtale om kjøp/salg og får komponenten i hus etterhvert. Men der ligger ingen kjøpskvittering, så man tar da kontakt med selger og sier at kvitteringen ikke ligger ved. "Nei jeg finner den ikke igjen, var helt sikker på at jeg hadde den".

De er vel fint lite men egentlig kan gjøre med det også, da kjøp og salg som oftest er bassert på at man stoler på andre, Jeg har også kjøpt og solgt utrolig mye de siste årene og virret rundt en stund før jeg fant min vei. Så jeg regner med at jeg bare opplever de useriøse noe oftere enn andre pga at jeg har vert så aktiv på bruktbørsen som jeg har vert.

Altså at snittet er det samme som for andre. ( svært lavt ) men at jeg får flere i antall, siden jeg har kjøpt og solgt flere ting en de fleste her de siste 3-4årene.

Jeg har oppnådd det jeg ønsker i denne tråden, å få belyst et problem som flere andre også tydeligvis også opplever. Refererer til innlegg i denne tråden samt de pm ene jeg har fått. Det er ikke noe å gjøre med dette annet enn å raportere til Admin, og la de ta saken videre. Helt ok, det og takker Høvdingen for at den muligheten er til stede. Og som de ( Admin ) har ærfaring med å løse. Var faktisk ikke klar over at det var en mulighet det også. Kudos til folkene bak Sentralen.

Regna med at det kom til å bli mye rabalder i denne tråden, og vegret meg litt og tenkte noen dager på hvordan jeg skulle formulere meg. Jeg ser at denne tråden nok bare kommer til å utvikle seg i feil retning i forhold til hva jeg mener og tenker om yemaet i tråden, takker derfor pent for meg. Det har jeg ikke lysst å være med på. Jeg er ikke intr i at noen skal rettslig forfølges om de av legitim grunn ikke kan gjennomføre en handel som flere har kommet med og linka til. Bare så det skal være klart.
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Hvor ofte har folk vert uheldige med handlene sine?
Eg har over 50 handler på tidligere avforum og sentralen.
Vert uheldig 1(!) gang, dette var en som absolutt skulle ha sendt i postoppkrav.
Pakken vart ikke hentet, og kom i retur.
Litt skeptisk til oppkrav etter dette. Oppkrav gir jo INGEN(?) garanti for varen uansett? Lett for meg å sende 10kg gråstein i fancy amp eske.

Uansett: Uthenging BØR ein unngå. Karaktersystemet BØR plukke opp dei dårlege kjøpar / selgar.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
[QUOTEIkke for å lage mer rabalder men; du har jo ett og annet svin på skogen sjøl, om du tenker litt tilbake i tid? :rolleyes:]
Om du mener den gangen jeg kjøpte en cdspiller fra deg, en marantz spiller, hadde den noen dager og solgte den igjen og var heldig å få noen 100lapper mer enn det jeg gav. Avtalte kjøp, betalte og hentet. Betalte det du ville ha for den. Så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være svin på skogen. For å si det slik.[/QUOTE]

Nei sikkert ikke svin på skogen og nokså tilforlatelig igrunn, men og det er ett nokså stort MEN. Klart at slikt er fryktelig irriterende for en som nettopp har gitt deg en "fair" pris. Eller for å tenke litt videre; Er det da slik at hver gang du skal selge noe så skal du samtidig "tjene" på det, en kan jo undres, var du heldig eller var du beregnende.. selv ville jeg kvidd meg for å øke prisforlangende ved ett videresalg her inne. Jeg vet det er lov, men synes det er "dårlig stil" om du skjønner..
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
[QUOTEIkke for å lage mer rabalder men; du har jo ett og annet svin på skogen sjøl, om du tenker litt tilbake i tid? :rolleyes:]
Om du mener den gangen jeg kjøpte en cdspiller fra deg, en marantz spiller, hadde den noen dager og solgte den igjen og var heldig å få noen 100lapper mer enn det jeg gav. Avtalte kjøp, betalte og hentet. Betalte det du ville ha for den. Så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være svin på skogen. For å si det slik.
Nei sikkert ikke svin på skogen og nokså tilforlatelig igrunn, men og det er ett nokså stort MEN. Klart at slikt er fryktelig irriterende for en som nettopp har gitt deg en "fair" pris. Eller for å tenke litt videre; Er det da slik at hver gang du skal selge noe så skal du samtidig "tjene" på det, en kan jo undres, var du heldig eller var du beregnende.. selv ville jeg kvidd meg for å øke prisforlangende ved ett videresalg her inne. Jeg vet det er lov, men synes det er "dårlig stil" om du skjønner..[/QUOTE]

Jeg sliter litt med å være enig i alt dette :)

Når du først har solgt noe, har du selvsagt også gitt fra deg råderetten over produktet, og har således intet med hva kjøper velger å gjøre. Derfor synes jeg ikke uten videre det er "Klart at slikt er fryktelig irriterende" hvis den nye eieren velger å selge det videre kort tid etter at du har solgt det til ham.

Jeg vet jo ikke om kjøper hadde videresalg i tankene fra begynnelsen av, eller om han, etter å ha kjøpt produktet av deg, kom over en kjøpsannonse for akkurat dette produktet, og derfor valgte å selge det videre.
Dette har du uansett ikke noe med, og å kalle det pigs on the forest, er med respekt å melde å drive det litt langt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hva om man f.eks., si har fått tilslag på en platespiller. La oss si en Dual 701 bare for å ta et eksempel. Man går med på å betale prisforlangende selger vil ha, og prøver å få avtalt tidspunkt man kan komme og hente den og tilbyr kontant oppgjør. La oss si at det da blir helt stille fra selger, og når man omsider får svar igjen sier selger at han har vært syk, men har ombestemt seg og ikke vil selge til avtalt pris allikevel fordi det ligger en lik spiller til mye høyere pris på... tja, la oss si finn.no.

Er det grei oppførsel av selger?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hva om man f.eks., si har fått tilslag på en platespiller. La oss si en Dual 701 bare for å ta et eksempel. Man går med på å betale prisforlangende selger vil ha, og prøver å få avtalt tidspunkt man kan komme og hente den og tilbyr kontant oppgjør. La oss si at det da blir helt stille fra selger, og når man omsider får svar igjen sier selger at han har vært syk, men har ombestemt seg og ikke vil selge til avtalt pris allikevel fordi det ligger en lik spiller til mye høyere pris på... tja, la oss si finn.no.

Er det grei oppførsel av selger?
Nei.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hva om man f.eks., si har fått tilslag på en platespiller. La oss si en Dual 701 bare for å ta et eksempel. Man går med på å betale prisforlangende selger vil ha, og prøver å få avtalt tidspunkt man kan komme og hente den og tilbyr kontant oppgjør. La oss si at det da blir helt stille fra selger, og når man omsider får svar igjen sier selger at han har vært syk, men har ombestemt seg og ikke vil selge til avtalt pris allikevel fordi det ligger en lik spiller til mye høyere pris på... tja, la oss si finn.no.

Er det grei oppførsel av selger?
Nei.
Takk.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Når du først har solgt noe, har du selvsagt også gitt fra deg råderetten over produktet, og har således intet med hva kjøper velger å gjøre. Derfor synes jeg ikke uten videre det er "Klart at slikt er fryktelig irriterende" hvis den nye eieren velger å selge det videre kort tid etter at du har solgt det til ham.

Jeg vet jo ikke om kjøper hadde videresalg i tankene fra begynnelsen av, eller om han, etter å ha kjøpt produktet av deg, kom over en kjøpsannonse for akkurat dette produktet, og derfor valgte å selge det videre.
Dette har du uansett ikke noe med, og å kalle det pigs on the forest, er med respekt å melde å drive det litt langt.
Tiltredes.

Mye rare tanker her nå......Istedenfor å ergre seg over at en selv har bedrevet feil prissetting, og fått mindre penger enn varen egentlig var verdt, velger man altså å beskylde kjøperen av varen for "urent trav".:confused:

Omtrent som å legge skylden på badebuksen hvis en ikke kan svømme....

mvh
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Sentralen har 22499 medlemmer. Tenk hvis f.eks. 10% skulle engasjere seg som dommere.
Da hadde vi hatt ~2250 dommere med like mange personligheter og preferanser på rett & galt. Det skulle tatt seg ut..hehe

-Takk & pris for at hifisentralen har en "regjering"! :D
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Vel, jeg kalte det ikke svin på skogen, tvertimot sa jeg at det å kalle det det var å ta hardt i.. men dårlig stil mener jeg det er. Selvfølgelig ikke om en i sin eiertid har tilført produktet en verdi som service reperasjon e.l. Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen. Tydeligvis ett for høyt etisk krav for enkelte/mange. Sånn er livet vi er forskjellige, men jeg skjønner altså at irritasjon kan komme fra 1. selger i slike tilfeller. Om dette for enkelte er rare tanker so be it!
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vel, jeg kalte det ikke svin på skogen, tvertimot sa jeg at det å kalle det det var å ta hardt i.. men dårlig stil mener jeg det er. Selvfølgelig ikke om en i sin eiertid har tilført produktet en verdi som service reperasjon e.l. Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen. Tydeligvis ett for høyt etisk krav for enkelte/mange. Sånn er livet vi er forskjellige, men jeg skjønner altså at irritasjon kan komme fra 1. selger i slike tilfeller. Om dette for enkelte er rare tanker so be it!
Enda flere rare tanker...

En legger da ut ting på Torget her med tanke på å få solgt det til det en regner som en riktig pris! Jeg går utifra at selger i dette tilfellet gjorde det også. Så viste det seg at han hadde forregnet seg.

Det kreves ikke mange tastetrykkene for å bli medlem her. Dette forumet er åpent for alle. Å late som om det er en eksklusiv kompisklubb er i beste fall naivt. Hvis selger la det ut til en billig pris, kan det jo være at han trengte pengene raskt også, og prissatte deretter.

mvh
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Ja ja TKR det er forskjell på å ikke forstå noe og det å ikke ville forstå noe...
 

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Vel, jeg kalte det ikke svin på skogen, tvertimot sa jeg at det å kalle det det var å ta hardt i.. men dårlig stil mener jeg det er. Selvfølgelig ikke om en i sin eiertid har tilført produktet en verdi som service reperasjon e.l. Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen. Tydeligvis ett for høyt etisk krav for enkelte/mange. Sånn er livet vi er forskjellige, men jeg skjønner altså at irritasjon kan komme fra 1. selger i slike tilfeller. Om dette for enkelte er rare tanker so be it!
Riktig pris for en vare er til syvende og sist den prisen varen blir kjøpt/solgt for. Forargelsen over at noen kanskje tjener litt på en handel, har fint lite med etikk å gjøre, men moralisme :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vel, jeg kalte det ikke svin på skogen, tvertimot sa jeg at det å kalle det det var å ta hardt i.. men dårlig stil mener jeg det er. Selvfølgelig ikke om en i sin eiertid har tilført produktet en verdi som service reperasjon e.l. Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen. Tydeligvis ett for høyt etisk krav for enkelte/mange. Sånn er livet vi er forskjellige, men jeg skjønner altså at irritasjon kan komme fra 1. selger i slike tilfeller. Om dette for enkelte er rare tanker so be it!
Der dret jeg på draget, og det ber jeg om unnskyldning for. Da jeg svarte på ditt innlegg #63, gikk jeg feilaktig ut fra at det var du som hadde skrevet til Retep om svin på skogen. Men det var det jo ikke.

Men resten står jeg ved! :)

Edit: Og jeg forstår rett og slett ikke hva du mener med "Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen." Hva er det ved denne tråden som får deg til å skrive noe slikt? Hadde du enda sløyfet "business".
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Sikkert det at jeg var heldig å fikk igjen noen 100lapper ekstra når jeg solgt spilleren, til fordel for en langt dyrere spiller. Og bare for å ha sagt det og ha ting sort på hvitt. Kjøper jeg brukt så har jeg ingen tanker om å tjene noe, jeg ønsker bare å ikke tape noe. Og en gjenstand/komponent har vel den verdien den blir solgt for, verken mer eller mindre.

Men det er ikke det denne tråden skal handle om!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Sikkert det at jeg var heldig å fikk igjen noen 100lapper ekstra når jeg solgt spilleren, til fordel for en langt dyrere spiller. Og bare for å ha sagt det og ha ting sort på hvitt. Kjøper jeg brukt så har jeg ingen tanker om å tjene noe, jeg ønsker bare å ikke tape noe. Og en gjenstand/komponent har vel den verdien den blir solgt for, verken mer eller mindre.

Men det er ikke det denne tråden skal handle om!
Tiltredes. Og en god handel (som jeg antar det var for begge parter, siden dere ble enige) blir aldri dårlig. At kjøper etterpå selger produktet videre med fortjeneste, er irrelevant, og ikke noe å sette seg til å furte over.

Men det er ikke det denne tråden skal handle om! Sorry...
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Sikkert det at jeg var heldig å fikk igjen noen 100lapper ekstra når jeg solgt spilleren, til fordel for en langt dyrere spiller. Og bare for å ha sagt det og ha ting sort på hvitt. Kjøper jeg brukt så har jeg ingen tanker om å tjene noe, jeg ønsker bare å ikke tape noe. Og en gjenstand/komponent har vel den verdien den blir solgt for, verken mer eller mindre.

Men det er ikke det denne tråden skal handle om!
Tiltredes. Og en god handel (som jeg antar det var for begge parter, siden dere ble enige) blir aldri dårlig. At kjøper etterpå selger produktet videre med fortjeneste, er irrelevant, og ikke noe å sette seg til å furte over.

Men det er ikke det denne tråden skal handle om! Sorry...
Ja det er vel ikke kjøpers feil att selger priser produktet sitt for billig.
 
Topp Bunn