PM svarteliste over medlemmer som ikke gjemmonfører handel ved kjøp og salg.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Vel, jeg kalte det ikke svin på skogen, tvertimot sa jeg at det å kalle det det var å ta hardt i.. men dårlig stil mener jeg det er. Selvfølgelig ikke om en i sin eiertid har tilført produktet en verdi som service reperasjon e.l. Medlemmene her bør ikke gjøre business på hverandre på bruktbørsen. Tydeligvis ett for høyt etisk krav for enkelte/mange. Sånn er livet vi er forskjellige, men jeg skjønner altså at irritasjon kan komme fra 1. selger i slike tilfeller. Om dette for enkelte er rare tanker so be it!
Unnskyld, men dette syns jeg blir for dumt. Skal alle som kan tjene noe på ting de har kjøpt i en fair handel på hfs, bli beskyldt for å ha dårlig stil? Hvilken lov er det man bryter? Regel på hfs? Er du virkelig så opptatt av hva kjøper gjør med det han har betalt deg for? Det er vanskelig å lese det du skriver her som noe annet enn ren smålighet.

Sist redigert:
L

larkus

Gjest
Har tenkt mye frem og tilbake her nå noen dager om jeg skulle legge ut denne tråden eller hva jeg skal kalle det. Grunnen for denne er at det er mange medlemmer her inne, etter hva jeg forstår, som lager ganske mye trøbbel og bruker mye tid på å kjøpe/selge til medlemmer som ikke gjennomfører handelen til slutt.​
Har nettopp opplevd det samme. Det ble gjort avtale om salg på pm, og kjøper skulle forskuddsbetale beløpet til min konto.
Det varte og rakk, og intet skjedde. Etter purring på pm lovte vedkommende å overføre beløpet dagen etter. Det skjedde ikke noe da heller.
Pakken har ligget klar for sending en uke. Jeg kunne godt tenke meg å gå ut med vedkommende sitt nick, men lar være.
Pm er sendt til vedkommende om at kjøpsavtalen er opphevet.

mvh
larkuz

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg forstår frustrasjonen din, og at det kan være fristende å legge ut navnet, men jeg tror ikke det er det rette å gjøre her.

Utover at en avtale har gått i vasken, har du ikke lidd noe direkte tap. Det er jo fordelen med å bli enige om forhåndsbetaling. Og å gå ut med navnet på vedkommende, bør henge høyt.

Men det er jo dårlig gjort av kjøper å bare gå fra avtalen. Hvis noe har skjedd som gjør at han ikke kan stå ved avtalen, måtte det jo være en grei sak å informere deg om, i stedet for å love å overføre pengene, for så å bli stummere enn en østers.

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Ser ikke noe problem med å lage slike tråder . Selv synes jeg det fungerer på andre fora der til dels store pengesummer bytter hender så hvorfor ikke her. Sikker handel

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Har tenkt mye frem og tilbake her nå noen dager om jeg skulle legge ut denne tråden eller hva jeg skal kalle det. Grunnen for denne er at det er mange medlemmer her inne, etter hva jeg forstår, som lager ganske mye trøbbel og bruker mye tid på å kjøpe/selge til medlemmer som ikke gjennomfører handelen til slutt.​
Har nettopp opplevd det samme. Det ble gjort avtale om salg på pm, og kjøper skulle forskuddsbetale beløpet til min konto.
Det varte og rakk, og intet skjedde. Etter purring på pm lovte vedkommende å overføre beløpet dagen etter. Det skjedde ikke noe da heller.
Pakken har ligget klar for sending en uke. Jeg kunne godt tenke meg å gå ut med vedkommende sitt nick, men lar være.
Pm er sendt til vedkommende om at kjøpsavtalen er opphevet.

mvh
larkuz
De aller fleste som har vært aktive her en stund vet om disse få personene som holder på slik. Synd at de klarer å ødelegge for nye "offer" fra tid til annen.
Man kan jo sende andre medlemmer PM, slik at man kan bli advart.
Ellers må jeg jo si at i 99% av handlene jeg har gjennomført på HFS, så har ting gått fint.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Slike tråder er i seg selv OK, men jeg ser jo at hvis man ikke oppgir navnet på "synderen", kommer man kanskje ikke så langt.
Uansett mener jeg at man generelt skal være svært forsiktig med å gå ut med navnet, selv om det kan være svært så fristende.

Høvdingen har jo tidligere vist seg å være svært så villig til å opptre som mellommann i slike saker, og det kan være lurt å kontakte ham når slike situasjoner oppstår. Og hvis mange nok klager på disse brukerne, kan det kanskje danne grunnlag for sanksjoner av episke dimensjoner fra hans side.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Som Steinar Lund her over meg er inne på-. Ta kontakt med Høvdingen, han har mulighet til til å stoppe disse brukerene, og kanskje enda til ta det videre om dette blir en prinsippsak for deg. Noe jeg har full forståels for. Å legge ut navnet offentlig er brudd på loven ( her inne ) som gjør at du selv vil bli utestengt.

Nei ta kontakt med Høvdingen og se å få denne personen fjernaa fra forumet. Har du korrespondensen på pm eller på svs så er jo saken veldig grei.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
532
Torget vurderinger
23
Hva med personer som henvender seg til selger, får svar om at komponenten er avtalt solgt til prisforlangende, men da likevel pusher en omgjøring av avtalen ved å by over opprinnelig avtalt pris?
Selger gjør etter min oppfatning feil og bryter en avtale, men er det ikke også tvilsom praksis av den som ber om omgjøring av inngått avtale ved å tilby mer penger?
Jeg mener i alle fall det.

L

larkus

Gjest
Men det er jo dårlig gjort av kjøper å bare gå fra avtalen. Hvis noe har skjedd som gjør at han ikke kan stå ved avtalen, måtte det jo være en grei sak å informere deg om, i stedet for å love å overføre pengene, for så å bli stummere enn en østers.
Vedkommende fikk det plutselig travelt med å betale. Beløpet gikk inn på konto igår, og varene er sendt.
Men vedkommende er fremdeles stum som en østers???

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Vedkommende fikk det plutselig travelt med å betale. Beløpet gikk inn på konto igår, og varene er sendt.
Men vedkommende er fremdeles stum som en østers???
Da er jo for så vidt saken grei. Du har fått pengene, og han får varene. Men det er jo litt merkelig oppførsel. Uansett, all's well that ends well :)

• Liker
Reaksjoner: oct
L

larkus

Gjest
Jeg har nettopp mottatt pm fra vedkommende der jeg ble utskjelt for å ha tatt opp saken i denne tråden, og jeg fikk opplyst at det er alvorlige familiære grunner til at han ikke betalte som avtalt og ikke svarte på pm. Jeg har i mitt svar beklaget at saken utviklet seg slik som den gjorde, og påpekt at jeg ikke hadde forutsetninger for å vite hvordan det lå an så lenge han ikke ga lyd fra seg.
Til dere som som kontaktet meg på pm for å få vite hvem denne brukeren er i tilfelle det skulle være en gjenganger, og deretter sendte ubehagelige pm'er til vedkommende: RYK OG REIS.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Med all respekt for kjøpers familiære problemer, synes jeg ikke hans utskjelling av deg helt holder vann. Du kunne jo ikke vite noe om disse problemene; det eneste du visste var at dere hadde en avtale, og ble selvsagt bekymret da du ikke fikk svar.

Men, jeg synes også du bør få litt skjenn fordi du øyensynlig oppga kjøpers identitet til dem som kontaktet deg på pm. Jeg vet jo ikke om du oppga den til alle som spurte, men uansett bør man være svært forsiktig med slikt. Å gi det til Høvdingen, burde være tilstrekkelig etter min mening. Så akkurat der har jeg litt sympati med kjøper.

L

larkus

Gjest
Men, jeg synes også du bør få litt skjenn fordi du øyensynlig oppga kjøpers identitet til dem som kontaktet deg på pm. Jeg vet jo ikke om du oppga den til alle som spurte, men uansett bør man være svært forsiktig med slikt. Å gi det til Høvdingen, burde være tilstrekkelig etter min mening. Så akkurat der har jeg litt sympati med kjøper.
Ja. Det var særdels lite gjennomtenkt av meg

Topp Bunn