play.com

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
Noen andre som har opplevd at sendinger fra play.com tar mer enn 3 uker fra bekreftet sendt fra England til den dukker opp i postkassa. Sendingene sendes separat og ingen av bestillingene overstiger 200 kr. Irriterende at det tar så lang tid.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Har tatt lang tid nå først på nyåret ja. Bestilte 15-20 cd'er i romjula og de har kommet jevnt og trutt frem til nå og det er fremdeles et par-tre stykker som ikke er kommet.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Rent generelt går det uhyre tregt i posten for tida. Har utestående pakker fra mange og 3 uker ser ut til å være normen - minst.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja ting tar usedvanlig lang tid fra Play nå om dagen. Pleide å holde seg under en uke, men nå er ikke tre uvanlig.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Ja ting tar usedvanlig lang tid fra Play nå om dagen. Pleide å holde seg under en uke, men nå er ikke tre uvanlig.
5-6 uker tok det for meg for siste bestiling

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
558
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Varierer enormt fra play.com. Mottok en sending i dag som var sendt den 20. januar samtidig som jeg enda venter på sending sendt 23. desember

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Venter på flere pakker fra amazon.com/amazon.co.uk/mdt - ttt.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
I desember gikk det treeeigt (bare så vidt jeg rakk julaften selv med god "sikkerhetsmargin" lagt inn.. Ellers har det aldri (så vidt jeg kan huske) tatt mer enn ei uke (for meg)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg har ennå ikke kjøpt cd over internet, men har planer om kanskje å sette meg inn i dette og prøve det.
Det jeg lurer på er om alt det de forskjellige har bestilt/betalt for virkelig kommer frem eller hvor ofte det (eventuelt) blir det borte på veien......her eller der.......tenker da på utro tjenere....og eventuelt om noen vet om de har blitt frastjålet i selve postkassa......for det kommer vel direkte dit?

Mvh.KW

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Har bestilt to ganger fra cdon siden årsskiftet. Begge gangene har det tatt 3 dager. Cdon sender fra Sverige om jeg ikke tar feil. :)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
KW skrev:
Jeg har ennå ikke kjøpt cd over internet, men har planer om kanskje å sette meg inn i dette og prøve det.
Det jeg lurer på er om alt det de forskjellige har bestilt/betalt for virkelig kommer frem eller hvor ofte det (eventuelt) blir det borte på veien......her eller der.......tenker da på utro tjenere....og eventuelt om noen vet om de har blitt frastjålet i selve postkassa......for det kommer vel direkte dit?

Mvh.KW
Har bestillt hundrevis av cd'er og vinylplater over nettet, fra hele verden, og hver eneste en har kommet frem. Til og med dem jeg har handlet fra diverse obskure sjapper i Russland.

G

Gjestemedlem

Gjest
KW skrev:

Mvh.KW
Har fått 118 pakker fra Play ser jeg. Og alle har kommet frem. 2 ganger tok det litt tid så jeg etterlyste dem. Da sendte de med en gang nytt eksemplar. Begge gangene dukket også det etterlyste eksemplaret opp igjen slik at jeg satt med to. Men jeg har ikke funnet noen måte å returnere duplikatet på, ikke engang en mail adresse der jeg kunne spørre om dette.

Men det er ihvertfall ingen risiko involvert i dette. Amazon, Ebay og Hkflix har også fungert utmerket. Så det er ikke noe å være nervøs for.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
KW skrev:

Mvh.KW
Jeg har kjøpt over 1000 CD plater på nett. Null svinn. usa/england/tyskland/japan/hong kong/+++ ebay/amazon/bangcd/play/cdon/cdbaby/++

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Null svinn men jeg fikk en skive fra play i forrige uke som jeg bestillte i september. Det var en hyggelig overraskelse for jeg hadde glemt at jeg kjøpte den

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.491
Torget vurderinger
4
Virker som det tar litt ekstra tid fra uk for tiden. (Play.com-Amazon.co.uk)
Har bestilt 2 ganger fra Platekompaniet i år og begge leveransene tok 1 dag.
Minutten

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
511
Sted
Bergen
Nyttig tråd. Jeg lurte på hvorfor det tok så lang tid fra play.com, da er det ikke noe gale bare treigt. Før har det nemlig gått adskillig sjappere. To uker i dag fra bekreftet sendt og ikke ennå kommet, mot normalt 3-5 yrkedager.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Deph: Zappa's variasjon over temaet er muligens hakket tøffere?

Har vært å få på T-trøyer, men jeg fant ikke noe på Barfko-Swill nå..

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg skjønner ikke helt dette her (heller) - Det må vel være posten som er sirup - Play bløffer vel ikke med sendt datoen?

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
72
Jeg tror dette gjelder det britiske postvesen og ikke den enkelte butikk eller det norske postvesen. Min erfaring er at forsendelser fra amazon.co.uk, play.com eller andre britiske nettsider bruker 2-3 uker nå, mot ca 1 uke for bare et halvt års tid siden.

Forsendelser fra cdjapan derimot har kun tatt et par dager!

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.152
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Opplever også at det tar inntil 3 uker. Venter fremdeles på en Bluray som ble postet 17/12 ! Har satt i gang søk etter denne.
Har mottatt ting som ble sendt 6.januar, så det spørs om ikke pakken fra desember er borte i posten.

Når jeg handlet på Play.com for et par år siden opplevde jeg å få pakkene på to-tre dager.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.647
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
har kjøpt alt mulig rart fra utlandet i det siste og det virker som om posten går inn forr å tollbehenadle alt uansett hvorbillig det er!
bare å følge trackingen så ser man hvor det stopper opp
mvh
Leif

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Sliter også med play.com for tiden, har ordre inne som har vært i posten over en måned. Bestillingene plassert etter jul har tatt ca 14 dager.

Enda verre er det at jeg har mottatt feil album 2 ganger siste uken. Aretha Franklin for Betty Davies, er ikke så ille, men Rakim?? blir for drøyt. Sommerhjelpene kom tidlig i år?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har faktisk en følelse at av det går litt tregt hos enten Play.com eller det Britiske postvesen.

Bestilte samtidig en CD fra Play.com og Eastwind import i California - (forøvrig en skikkelig snadderbutikk for gode inspillinger av Jazz).
Fikk to dager senere dispatch melding fra Play.com.

CD'n fra Eastwind kom 4 dager etter bestilling.
CD'n fra Play kom ca 3 uker etter bestilling.

Hvorfor?

Kanskje noe med A/B post, og at man får det man betaler for?

CD'n fra Play kostet £5
CD'n fra Eastwind kostet $54

Topp Bunn