Placebo og omvendt placebo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    The development of the Denk`Art series was influenced by the earth in accordance to the tilt angles of the Earth. Thus, the curve of the bowls are tilted at the angles of 24 degrees, 48 degrees and 72 degrees.

    The Zalto Denk'Art Burgundy glass is recommended for powerful and expressive wines above 13% alcohol. The shape of the bowl integrates the components of the wine, bringing to the foreground the fruit and sweeter notes. Especially For: Pinot Noir, Nebbiolo, Barbera, Chardonnay, Gruener Veltliner and Cognac. Lead-Free. Dishwasher-Safe.

    Kabler for vin entusiasten
    Finner eksempler på dette i alle hobbyer er jeg ganske sikker på
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Dessuten er det forskjell på 500-600kr for et vinglass og 600.000kr for en kabel man attpåtil trenger to av.
    600k er jo ekstremt-ekstremt, men hva med den anbefalte 10 prosenten? Ganske suspekt, den også.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Dessuten er det forskjell på 500-600kr for et vinglass og 600.000kr for en kabel man attpåtil trenger to av.
    Her rakkes det jo ned på alle kabler bortsett fra de aller billigste fra biltema virker det som. 600.000 er galskap, men har man brukt 10mill på resten av anlegget hvorfor ikke
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nå vet jeg ikke hvilken bransje du jobbet i men det er jo nettopp dette kabelbransjen gjør. Eneste problemet er at innstegsmodellen er 99,9% perfekt allerede. Resten er marginale forskjeller og forskjeller som er subjektive eller går på ren kosmetikk / eierglede
    Jeg jobbet med industrimaling, og der er det blant annet helt spesifikke krav til malingssystemer ifht. korrosjonsklasser, og hvis man ser bort fra det rent kosmetiske (som ikke ble vektlagt spesielt mye) var det helt klare forskjeller oppover i pris som både kunne defineres og måles. Når ting skal brukes bl.a. offshore og på offentlig infrastruktur slipper man ikke unna med svadaprat av typen '200% av lysets hastighet' og sånt som kabelbransjen driver med. Det er f.eks. ganske stor forskjell på alkydmaling a la Bengalack, og et system med zink-ekpoksy, epokysmastic, og polyurethan toppstrøk som var typisk mye brukt. Innen bunnstoff til båter er det også store forskjeller, ikke minst på hva som var lovlig solgt til vanlige forbrukere, og til båter som gikk i næring med lange dokkingintervaller. Det jeg sier er bare at det er veldig få "seriøse" bransjer som hadde sluppet unna med all den bullshiten som kabelpusherne kommer med.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    At det finnes tøveprodukter innen ethvert segment, betyr det at man bare skal slutte å bry seg om ting har sannhetsverdi eller ikke?
    er vi som forbrukere tjent med at det ikke stilles spørsmål?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg jobbet med industrimaling, og der er det blant annet helt spesifikke krav til malingssystemer ifht. korrosjonsklasser, og hvis man ser bort fra det rent kosmetiske (som ikke ble vektlagt spesielt mye) var det helt klare forskjeller oppover i pris som både kunne defineres og måles. Når ting skal brukes bl.a. offshore og på offentlig infrastruktur slipper man ikke unna med svadaprat av typen '200% av lysets hastighet' og sånt som kabelbransjen driver med. Det er f.eks. ganske stor forskjell på alkydmaling a la Bengalack, og et system med zink-ekpoksy, epokysmastic, og polyurethan toppstrøk som var typisk mye brukt. Innen bunnstoff til båter er det også store forskjeller, ikke minst på hva som var lovlig solgt til vanlige forbrukere, og til båter som gikk i næring med lange dokkingintervaller. Det jeg sier er bare at det er veldig få "seriøse" bransjer som hadde sluppet unna med all den bullshiten som kabelpusherne kommer med.
    Det er jeg 100% enig i, min påstander var rettet mot konsum markedet. Industri / proff markedet er noe annet :)
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    At det finnes tøveprodukter innen ethvert segment, betyr det at man bare skal slutte å bry seg om ting har sannhetsverdi eller ikke?
    er vi som forbrukere tjent med at det ikke stilles spørsmål?
    Jo, men her snakker man om at man blir hengt ut når man forteller om egne erfaringer.
    Tror du de med zalto glass blir hengt ut når de forteller om hvor godt vinen smaker i zalto glasset sitt?
    Blir de møtt med å dokumentere påstanden med målinger?

    Og det er sikkert forskjell også, tviler ikke på det. Det er det jo med kabler også.
    Men at et dyrt glass gjør vann til vin er noe helt annet, men dersom noen mener det oppriktig så er jo det fint for de. Da har de nemlig spart seg for mange utgifter og helse problemer :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.343
    Torget vurderinger
    23
    Ahem.. NOE forskjell i prisstruktur på nevnte glass og værstingkabler da...
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jo, men her snakker man om at man blir hengt ut når man forteller om egne erfaringer.
    Tror du de med zalto glass blir hengt ut når de forteller om hvor godt vinen smaker i zalto glasset sitt?
    Blir de møtt med å dokumentere påstanden med målinger?

    Og det er sikkert forskjell også, tviler ikke på det. Det er det jo med kabler også.
    Men at et dyrt glass gjør vann til vin er noe helt annet, men dersom noen mener det oppriktig så er jo det fint for de. Da har de nemlig spart seg for mange utgifter og helse problemer :)
    Jeg tror de fleste ville ristet på hodet og tenkt at mannen er riv ruskende gal som mener at glasset har en så stor påvirkningskraft på innholdet gitt at formen på glasset var identiske.

    Dersom vedkommende hadde forfektet dette på et forum er det rimelig å anta at vedkommende ville blitt hengt ut som en snobbete idiot og stokk dum.
    heldigvis er dette er hififorum så vi slipper å henge ut denne personen som hevder dette glassets magiske evner.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er jeg 100% enig i, min påstander var rettet mot konsum markedet. Industri / proff markedet er noe annet :)
    Ja, og tja. Det har du jo rett i til en viss grad, men det betyr jo ikke at vi trenger å godta at noen serverer oss hestemøkk og sier det er kanel. :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Zalto er bra glass og en gir en god munnfølelse. Kanskje litt for skarpe kanter for enkelte. Andre lar seg imponere at man kan bøye dem uten at dem knekker. Alltid morsomt på vinkvelder.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.422
    Antall liker
    9.667
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jo, men her snakker man om at man blir hengt ut når man forteller om egne erfaringer.
    Tror du de med zalto glass blir hengt ut når de forteller om hvor godt vinen smaker i zalto glasset sitt?
    Blir de møtt med å dokumentere påstanden med målinger?

    Og det er sikkert forskjell også, tviler ikke på det. Det er det jo med kabler også.
    Men at et dyrt glass gjør vann til vin er noe helt annet, men dersom noen mener det oppriktig så er jo det fint for de. Da har de nemlig spart seg for mange utgifter og helse problemer :)
    Hva om glassene kostet 50.000 pr. stk, og selger i tillegg pushet et filter til 100.000 for å filtrere vinen først?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Fra Zaltos nettsider:

    The development of the Denk`Art series was as influenced by the earth as by the universe beyond. The curve of the bowls are tilted at the angles of 24°, 48° and 72°, which are in accordance to the tilt angles of the Earth. The ancient Romans utilized this triumvirate of angles with their supply repositories, finding that produce stayed fresh for a longer time, and that it also showed improved taste. Due to these cosmic parallels, we believe that a wine can reach its utmost potential in a Denk`Art glass, developing everything that is possible in the nose as well as on palate, due to these cosmic parallels.
    Høres jo spennende ut, da.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De tar den bra ut da.
    Men ingenting er galt om et glass både ser bra ut, gir vinen gode betingelser og i tillegg ikke er superskjørt. Det er dyre, men ikke bare unyttig innpakning i motsetning til overprisede hifiledninger.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    @Dr_BASS har et poeng som er fornøyelig. Hva er gleden av å fortelle hvor BILLIGE kabler en har? Pris er, igjen, totalt irrelevant da den enkeltes økonomi er såvidt ulik. Indikator for hvem som er mest på, til å fortelle hvor billige kabler de har nå, er gjerne folk som har brukt endel penger på kabler før. Være seg Oblivion, Transperant eller Nordost. Som sagt, fornøyelig..
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det er også litt fornøyelig at flere av de som bruker så lite som mulig på kabler har anlegg forøvrig til mange hundre tusen ...
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Det er også litt fornøyelig at flere av de som bruker så lite som mulig på kabler har anlegg forøvrig til mange hundre tusen ...
    ... og gjerne har lagt store ressurser i akustikktiltak og DSP og greier.;)

    Edit: men ethernet kabler bryr de seg ikke om...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    @Dr_BASS har et poeng som er fornøyelig. Hva er gleden av å fortelle hvor BILLIGE kabler en har? Pris er, igjen, totalt irrelevant da den enkeltes økonomi er såvidt ulik. Indikator for hvem som er mest på, til å fortelle hvor billige kabler de har nå, er gjerne folk som har brukt endel penger på kabler før. Være seg Oblivion, Transperant eller Nordost. Som sagt, fornøyelig..
    Er vel noen som finner glede i dette vil jeg tro uten at jeg vet hva som er denne gleden. Kanskje for å vise at man er smart rundt bruk av penger eller at man endelig har våknet og vil spre det glade budskap. Jeg vet ei
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.422
    Antall liker
    9.667
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg skjønner at det kan være provoserende om man oppfatter det sånn at noen er ute etter å latterliggjøre.

    Iveren etter å stå på barrikadene for åpenbare tulleprodukter til helt ville fantasipriser har jeg derimot vanskelig for å forstå. Interessant at noen blir så kraftig provosert av muligheten til å spare en million på et sett kabler.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Spesielt for personer som er ferske innen hobbyen, er det til stor hjelp, da, å høre fra erfarne entusiaster og fagfolk at det slettes ikke er nødvendig å legge store summer i kabler og andre remedier.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spesielt for personer som er ferske innen hobbyen, er det til stor hjelp, da, å høre fra erfarne entusiaster og fagfolk at det slettes ikke er nødvendig å legge store summer i kabler og andre remedier.
    Helt enig med deg i det. Men tviler på at de deltar så veldig aktivt. Disse trådene går igjen og igjen med de samme trøtte folka, meg selv inkludert :). Heldigvis deles det mer og mer vedrørende akustisk behandling og dsp for de som vil den veien. Det er alikevel de færreste av oss som starter der.

    Og så får vi nykommerene som gjerne er her et par mnd. "Jeg har en million kroner jeg skal bruke på anlegg, 20 kvm, sur samboer, men jeg liker Geir Tømmervik. Kan noen hjelpe meg..". Denne kategorien "hjelper" vi gjerne her inne, hver gang de dukker opp.. :D
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.261
    Antall liker
    6.336
    Sted
    Under stjernene
    Uansett ståsted:

    Ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet😊

    Lørning bay duing😊
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Helt enig med deg i det. Men tviler på at de deltar så veldig aktivt. Disse trådene går igjen og igjen med de samme trøtte folka, meg selv inkludert :). Heldigvis deles det mer og mer vedrørende akustisk behandling og dsp for de som vil den veien. Det er alikevel de færreste av oss som starter der.

    Og så får vi nykommerene som gjerne er her et par mnd. "Jeg har en million kroner jeg skal bruke på anlegg, 20 kvm, sur samboer, men jeg liker Geir Tømmervik. Kan noen hjelpe meg..". Denne kategorien "hjelper" vi gjerne her inne, hver gang de dukker opp.. :D
    Enig i både første og andre avsnitt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Jeg ser stadig tråden forsøkes sporet over på om det er greit at folk velger å kjøpe dyre kabler eller ikke.

    Det som skaper diskusjon er hvorvidt vi skal få "sannheten", utelukkende basert på bekreftelsesbias, retorikk og anekdotisk bevifsørsel, tredd nedover ørene. Vi blir kommandert til å lukke øynene for vitenskap og fravær av etterrettelige tester. Vi blir kommandert til å akseptere kabelprodusentenes eget markedsføringsmateriale som vitenskap. Vi blir kommandert til å anse selgere som de aller høyeste fagpersoner som ved automatikk skal ha 100% rent mel i posen. Og til slutt blir vi kommandert til å ignorere at den ene produsenten etter den andre blir tatt med buksene nede ved anklene.

    Når Nordost begynte å påberope seg "romfartsteknologi" som de hadde "utviklet" så viste det seg at det de egentlig gjorde var å lodde plugger på Molex flex flatkabler. At det mest sannsynlig er slike kabler å finne i ett eller annet apparat i et romskip gir mening, men så finner man de også i bilstereoer, telefoner, massevis av leker, ladere, powerbanker... ja det er rett og slett vanskelig å komme på et elektrisk produkt der ikke denne kabeltypen er å finne. Den ene produsenten etter den andre kles av inn til beinet. "Strømrensere" til prisen av en bruktbil som gjør det samme som et filter til 35kr. Metervare kabler som er "videreutviklet" med whatever man har kommet på for å kunne lage en usannsynlig historie med nye konstruerte "faguttrykk". Og her er det en rekke debattanter som villig vekk forsøker å sette fokus på hvor ulike folk er, og hvilken rett de har til å utøve hobbyen som de vil. Mens det de egentlig gjør er å repetere markedsføringen til produsenter som aktivt forsøker å lure deg.

    Når noen legger samme musikk to ganger på en plate for å kunne legge den ene versjonen 1dB høyere... de gjør ikke det for å hjelpe deg til å få bedre lyd. De gjør det for å hjelpe seg selv til pengene dine, og de driter fullstendig i om de ikke leverer det de i følge den avtalen som inngås mellom selger og kjøper skulle ha levert.

    Så nei @Kristian, tryllekunstneren lager ikke en kanin med hendene nedi hatten selv om det ser sånn ut. Når du ser nummeret og tror at det er det som skjer, også står det 20 erfarne tryllekunstnere rundt deg og forklarer deg hvordan trikset faktisk utføres, da er det ikke usannsynlig at de har rett og du har feil. De trenger ikke å fortelle deg det, men når du går ut og utfordrer dem så ikke forvent at de sitter på gjerdet og nikker samtykkende. Gjør de det så betyr det mest sannsynlig at de bare har det veldig gøy på din bekostning.

    Og nei @Dr_BASS, det er ingen som har angrepet dem som velger å kjøpe dyre kabler her. Men de har tatt til motmæle mot Kristian sine helt åpenbare utfordringer, og selv om det er blitt gjort narr av hans urimelige argumentasjon og tullete oppførsel er det i forsvinnende liten grad gjort narr av ham selv. Når det siste skjer skal jeg stå på hans side og påpeke at det heller ikke er greit. Men ikke forvent at folk skal "akseptere at det er forskjell" når vi har ventet i over 40 år på en test som kan sannsynliggjøre dette.

    Og husk at de fleste som engasjerer seg her har brukt langt mer tid på å finne ut av denne materien enn dere selv har. Ikke for å finne ut at de hadde rett, flere her har tross alt snudd fra å tro på kabler til å erkjenne at de lurte seg selv, men for å finne ut hvorfor det er forskjell.

    Forskjellen på kabelpredikantene og pragmatikerne ligger ikke i om de hører forskjell. Det ligger i om de aksepterer at det å bomme i en blindtest innebærer at det kanskje ikke var "en oktav ekstra i bassen", "veggene bare forsvant", "artistene ble så utrolig mye mer definerte" og "instrumentene låter så mye mer naturlige". For når vi har med å gjøre slike forskjeller i virkeligheten klarer i hvertfall jeg lett 10 av 10 med øynene lukket.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.221
    Antall liker
    9.458
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ganske stolt over at jeg ikke har hatt ett innlegg på de første 10 sidene her. Jeg har sagt det jeg har å si andre steder
    Takk for seg….
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser stadig tråden forsøkes sporet over på om det er greit at folk velger å kjøpe dyre kabler eller ikke.

    Det som skaper diskusjon er hvorvidt vi skal få "sannheten", utelukkende basert på bekreftelsesbias, retorikk og anekdotisk bevifsørsel, tredd nedover ørene. Vi blir kommandert til å lukke øynene for vitenskap og fravær av etterrettelige tester. Vi blir kommandert til å akseptere kabelprodusentenes eget markedsføringsmateriale som vitenskap. Vi blir kommandert til å anse selgere som de aller høyeste fagpersoner som ved automatikk skal ha 100% rent mel i posen. Og til slutt blir vi kommandert til å ignorere at den ene produsenten etter den andre blir tatt med buksene nede ved anklene.

    Når Nordost begynte å påberope seg "romfartsteknologi" som de hadde "utviklet" så viste det seg at det de egentlig gjorde var å lodde plugger på Molex flex flatkabler. At det mest sannsynlig er slike kabler å finne i ett eller annet apparat i et romskip gir mening, men så finner man de også i bilstereoer, telefoner, massevis av leker, ladere, powerbanker... ja det er rett og slett vanskelig å komme på et elektrisk produkt der ikke denne kabeltypen er å finne. Den ene produsenten etter den andre kles av inn til beinet. "Strømrensere" til prisen av en bruktbil som gjør det samme som et filter til 35kr. Metervare kabler som er "videreutviklet" med whatever man har kommet på for å kunne lage en usannsynlig historie med nye konstruerte "faguttrykk". Og her er det en rekke debattanter som villig vekk forsøker å sette fokus på hvor ulike folk er, og hvilken rett de har til å utøve hobbyen som de vil. Mens det de egentlig gjør er å repetere markedsføringen til produsenter som aktivt forsøker å lure deg.

    Når noen legger samme musikk to ganger på en plate for å kunne legge den ene versjonen 1dB høyere... de gjør ikke det for å hjelpe deg til å få bedre lyd. De gjør det for å hjelpe seg selv til pengene dine, og de driter fullstendig i om de ikke leverer det de i følge den avtalen som inngås mellom selger og kjøper skulle ha levert.

    Så nei @Kristian, tryllekunstneren lager ikke en kanin med hendene nedi hatten selv om det ser sånn ut. Når du ser nummeret og tror at det er det som skjer, også står det 20 erfarne tryllekunstnere rundt deg og forklarer deg hvordan trikset faktisk utføres, da er det ikke usannsynlig at de har rett og du har feil. De trenger ikke å fortelle deg det, men når du går ut og utfordrer dem så ikke forvent at de sitter på gjerdet og nikker samtykkende. Gjør de det så betyr det mest sannsynlig at de bare har det veldig gøy på din bekostning.

    Og nei @Dr_BASS, det er ingen som har angrepet dem som velger å kjøpe dyre kabler her. Men de har tatt til motmæle mot Kristian sine helt åpenbare utfordringer, og selv om det er blitt gjort narr av hans urimelige argumentasjon og tullete oppførsel er det i forsvinnende liten grad gjort narr av ham selv. Når det siste skjer skal jeg stå på hans side og påpeke at det heller ikke er greit. Men ikke forvent at folk skal "akseptere at det er forskjell" når vi har ventet i over 40 år på en test som kan sannsynliggjøre dette.

    Og husk at de fleste som engasjerer seg her har brukt langt mer tid på å finne ut av denne materien enn dere selv har. Ikke for å finne ut at de hadde rett, flere her har tross alt snudd fra å tro på kabler til å erkjenne at de lurte seg selv, men for å finne ut hvorfor det er forskjell.

    Forskjellen på kabelpredikantene og pragmatikerne ligger ikke i om de hører forskjell. Det ligger i om de aksepterer at det å bomme i en blindtest innebærer at det kanskje ikke var "en oktav ekstra i bassen", "veggene bare forsvant", "artistene ble så utrolig mye mer definerte" og "instrumentene låter så mye mer naturlige". For når vi har med å gjøre slike forskjeller i virkeligheten klarer i hvertfall jeg lett 10 av 10 med øynene lukket.
    Kanskje jeg misforstår da, men på meg så virker det ut som han blir hengt ut. Legger litt opp til det selv, men uansett ikke greit.
    Kan ikke noen arrangere en sånn blindtest en gang for alle, jeg blir gjerne med å spleiser på premie eller sponser en kasse øl. Vil også gjerne være med på en sånn blindtest, jeg anser meg som semi nøytral og kan godta begge utfall. Glad i øl er jeg også

    p.s en liten ting ang tryllekunstnere, en ekte tryllekunstner avslører aldri triksene sine. Så dersom man står i et rom og 20stykker skal forklare deg hvordan trikset gjøres kan de mest sannsynlig ikke trikset selv heller.
    Snikende tryllekunstner, skjult kanin er det noe som heter
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Har funnet et perfekt nytt medlem som passer inn på hifisentralen. 😃 Skal jeg be han inn?
    D29E5971-1695-4755-98BB-5F21F8297628.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Blindtestene gikk av moten for 20 år siden. Det ble alltid nullresultat. Abx, ab, ja sågar noen feilet på aa tester. Men hadde jo vært morro med en ny med dagens kabler. Med all den påståtte forskningen så hvem vet
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Med alle slørene som blir fjernet og alle løftene som blir gjort med dagens kabler, rensere og andre tweaks, bør det være en smal sak som @H.R sier.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Blindtestene gikk av moten for 20 år siden. Det ble alltid nullresultat. Abx, ab, ja sågar noen feilet på aa tester. Men hadde jo vært morro med en ny med dagens kabler. Med all den påståtte forskningen så hvem vet
    Var det for kabler? Syns det var nevnt tidligere her at det aldri var blitt gjort for kabeler.
    Veldig rart dersom blinde skulle bomme på tester med hørselen, den blir visstnok skjerpet og superskarp når man er blind.
    Med mindre de er døve da, da er det ikke rart de bommer, egentlig bare trist å være både døv og blind
    Man har heldigvis stemmen da, men man vet aldri om noen lytter
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Var det for kabler? Syns det var nevnt tidligere her at det aldri var blitt gjort for kabeler.
    Veldig rart dersom blinde skulle bomme på tester med hørselen, den blir visstnok skjerpet og superskarp når man er blind.
    Med mindre de er døve da, da er det ikke rart de bommer, egentlig bare trist å være både døv og blind
    Man har heldigvis stemmen da, men man vet aldri om noen lytter
    eeeeehhhhh?
    selvsagt er det gjort - om og om igjen og gjett hva - nullresultater.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Kan du vise test eller måle resultater?
    Sa han ikke akkurat at vi hittil ikke har sett en test som gir statistisk konklusivt resultat? Vi kan klare oss uten "kan du bevise at Fantomet ikke finnes"-argumentasjon. Hvis noen påstår at han finnes er det de som har bevisbyrden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn