Placebo og omvendt placebo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Når så mange sporer av kan jeg henvise til at hvis man mener ansatte hos stereobutikker benytter utstyr i eget anlegg som salgstriks for å lokke til seg kunder, er det under begrepet konspirasjonsteori. Folk mener alt mulig på sosiale medier idag. Husker noen mente Trump var en fare for verden og kunne starte 3. verdenskrig. Han var den presidenten som startet færrest kriger av nesten alle i moderne tid. Han kunne roet ned Putin før Putin gikk til angrep på Ukraina, for Trump hadde tillit hos Putin. Hva ser vi nå under Biden? Jo, at regimet i Russland truer med å senke Storbritannia med atomvåpen. Så disse ville påstandene som mennesker har idag stemmer ikke!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Når så mange sporer av kan jeg henvise til at hvis man mener ansatte hos stereobutikker benytter utstyr i eget anlegg som salgstriks for å lokke til seg kunder, er det under begrepet konspirasjonsteori.

    Du kan lese? I så fall, hvis du prøver en gang til, så vil du se at du misrepresenterer det jeg skrev.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Når så mange sporer av kan jeg henvise til at hvis man mener ansatte hos stereobutikker benytter utstyr i eget anlegg som salgstriks for å lokke til seg kunder, er det under begrepet konspirasjonsteori. Folk mener alt mulig på sosiale medier idag. Husker noen mente Trump var en fare for verden og kunne starte 3. verdenskrig. Han var den presidenten som startet færrest kriger av nesten alle i moderne tid. Han kunne roet ned Putin før Putin gikk til angrep på Ukraina, for Trump hadde tillit hos Putin. Hva ser vi nå under Biden? Jo, at regimet i Russland truer med å senke Storbritannia med atomvåpen. Så disse ville påstandene som mennesker har idag stemmer ikke!
    Kanskje du skal lese denne, om hvorfor Putin ikke angrep Ukraina mens Trump var president. Det står ikke rett ut at det var fordi Trump er en idiot, men det er ikke så langt unna heller. :)

    - President Vladimir Putin ble ofte frustrert over Donald Trumps manglende kunnskap om geopolitiske spørsmål, sier hun ifølge Business Insider, og hevder at dette påvirket Moskvas beslutning om tidspunktet for invasjonen av Ukraina.
    En av grunnene til at Putin invaderte Ukraina under president Joe Biden, skal ha vært at han mente det ville være lettere å forholde seg til Biden enn å prøve å forhandle med en som Trump.
    - Han måtte forklare alt for han hele tiden, og Putin liker ikke å gjøre det, sier Hill.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det finnes allerede en tråd for Putler og sånn, om jeg ikke tar helt feil. På sin plass med et tilsvar, men la oss ikke gjøre Putlertråden overflødig.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    274
    Antall liker
    87
    Det vet jeg ingen ting om, og ikke er jeg spesielt interessert i å finn ut av det heller.

    Ellers bygger jeg fordi det er litt spennende og en sparer jo litt på det. Hvis en skulle finne på å kjøpe seg til noe av de samme kvalitetene vi har hjemme, så ville vel det kostet litt. Og jeg driter litt i hvor bra High end gutta synes det spiller.

    Helt renska er det ikke her, men jeg er veldig langt unna rik. Skulle jeg være så gal å kjøpe en Gryphon sak av Lars Martins kaliber måtte jeg nok snudd litt på diverse og muligens måtte gå til banken for et lite lån.

    Var som oftest lydig og hørte på min mor og far med respekt.

    High end gutta har litt å gå på i forholdt til min respekt.
    Synes du høres veldig selvsikker ut, i forhold til high end gutta, og hva di lager…
    Så viss du er så flink selv, så kan du leve deg feit på å lage for salg du i stede høres det ut som.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Trump var en pragmatiker som ikke brydde seg mye om normer, men han gikk mye bedre overens med Putin enn Obama. Obama og Putin var jo fiender. Trump kunne fått til et kompromiss med at Ukraina ikke ble med i NATO. Da kunne det vært nok til at Russland var fornøyd og unngikk angrep. Biden hisset opp stemningen med å sette hardt mot hardt. Putin ville ikke gå til noe krig mens Trump var president. Og Trump gjorde ikke så mye ut av at Russland tok Krim der Russland har en viktig base. Så Trump har sitt på det rene.
     

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Svarte bare på et spørsmål. Gå tilbake og sjekk hvor mange som har sporet av før meg og kommet med sinte/ufine kommentarer. Da er mitt innlegg innafor. Det var også for å få frem et poeng.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Svarte på et spørsmål? Et om Trump og Putler som ingen andre har sett da.

    Følger Konsul-Generalen i anvendelsen av nevnte funksjon.
     
    Sist redigert:

    Kristian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    447
    Antall liker
    280
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    32
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.226
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.
    Men du har en nøktern fin forsterker i den Pioneern, det skal du ha. (Ikke ironi)
    Mvh. Terje
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.

    :unsure: :unsure: Dette var drøye påstander....... Men det er mulig du har rett. Veldig mange med bastante meninger her inne, meninger som er fastspikret og urokkelige. Og da er det vanskelig å få til noen progresjon eller komme videre.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Synes du høres veldig selvsikker ut, i forhold til high end gutta, og hva di lager…
    Så viss du er så flink selv, så kan du leve deg feit på å lage for salg du i stede høres det ut som.
    Mangler nok evnen til å narre og juge for folk. Lever helt greit av tømrerfaget mitt.
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.
    Tror nok du bør legge fram litt mer faktabaserte ting før du bli tatt på alvor. Som sluket sier, det du kommer med her er drøye saker.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.
    Ja, du gjør jo det. Du går alle andre her en høy, høy, høy gang.

    1653365022033.png
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Tror nok du bør legge fram litt mer faktabaserte ting før du bli tatt på alvor. Som sluket sier, det du kommer med her er drøye saker.
    Han går nok de fleste en høy gang når det gjelder underlige prioriteringer og evnen til å møte dyktige selgere. Strømrens til 70k og høyttalere til 33k?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg går dere en høy gang. Dere klarer ikke motsi meg. Derfor dere tyr til latter-tegn og alle mulige kommentarer. Jeg vet mye mer om lyd her enn de fleste da jeg ikke gjør meg opp forutinntatte meninger men hele tiden er åpen. Det er ikke dere. Derfor dere aldri kommer lengre.
    Snakker om å være bastant i sine påstander.
    Ja for det er det eneste du kommer med.
    Du har enda ikke bevist på ett nivå som gir noe som helt kjøtt på beinet til din fordel.
    Eneste du har er att det blir mindre og mindre kjøtt på dine bein.
    Du går alle en høy gang, du verden har snakker vi om å gå videre.
    Legg inn årene, du har tapt. Driter deg jo bare mer og mer ut.
    Ja, vi er dumme som fortsetter å diskutere med deg.
    Ignorere deg fullstendig hadde kommet sentralen mer til gode tror jeg.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    mersalg. Det mest irriterende fenomenet i handel i dag. De fleste bransjer tyr til dette for å øke marginene sine. Om jeg er innom clasern tre ganger på en dag så vil samme selger at jeg skal kjøpe en pakke batterier hver gang, til tross for jeg har sagt nei de to foregående. Andre selger strømavtaler og det finnes knapt grenser for hva man skal prakkes på.

    innen hifi så er det jo også mersalg. Noen forhandlere satser på strømrensere og kabler. Dette øker marginer. Man kan takke høflig nei og gå med varen man kom for å,handle, eller gå,derifra med en egen selger som bærer produktene hjem til deg, for denne selgeren vet at du er en som er villig til å legge igjen gode penger og gode penger betyr gjerne provisjon, og provisjon er jo en super ting for den som får den.

    heldigvis gjør disse produktene ingen skade i de fleste tilfeller, ingen vesentlige endring å snakke om så dersom en ønsker å gå denne veien er det ganske harmløst heldigvis.
    for ordens skyld. Jeg har også vært. I likhet med svært mange her inne, opptatt av kablenes fremdragende egenskaper på et tidspunkt. Disse egenskapene mistet sin glans og fokuset ble endret til å heller legge innsatsen i der jeg kunne oppleve varige endringer som var mer en i beste fall identifiserbare.
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.112
    Antall liker
    6.487
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå gjør du det komplisert. 😅 Opptaket til Adele er et dårlig opptak selvom hun har et stort apparat med proffe folk rundt seg. Derfor stusser jeg over kvaliteten. Det koster ikke å laget det bra idag, men om teamet er «verdensmestere» og ingenting er hørbart kan det fort ende opp i den kvalitet. En halvkjent kineser har ufattelig mye bedre kvalitet. Poenget er bare hvorfor det?
    Det blir vanskelig for meg å spekulere i 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Om du sier jeg kommer med svada, betyr det at de ansatte på OHC, Soundgarden og likens alle produsenter av kabler også er «inkompetente».
    Et lys funkler i en mørk krok, jeg øyner håp.

    Bare legge til at svært få av de som "produserer" boutique kabler driver med annet en makrame og rosemaler kinamikk. Det finnes nemlig flere kompetente produsenter, marginene på deres produkter er nok dessverre for lav for nisjebutikkene vi er avhengige av.

    Ja, du er temmelig ute på vidda, men vil likevel takke deg og dine meningsfeller. Mistenker at dere subsidierer en del sjapper som selger produkter jeg ønsker.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Adeles utgivelser er markedstilpasset. Er det egentlig mer å si om det?

    ...

    Enig med deg @Kristian i at du går oss en høy gang.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Kan man ikke bare akseptere at det er forskjell på kabler og at folk er forskjellige i forhold til betalingsvilje for kabler.
    Noen syns 1000kr for en kabel er ok, andre vil bruke 100.000
    Slik er det i alle settinger
    Selv kjører jeg på 2 delte 20" med dyr gummi selv om det betyr dårligere kjørekomfort og høy driftskost.
    Kunne kanskje fått 18" over bremsene med dertil bedre kjørekomfort og lavere kost

    Jeg valte sibirsk lerk som kledning på huset selv om jeg kunne kjøpt billig gran på byggmax
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Råeste Yamaha R1 2022 mod, pris 297 900kr.
    Vis vedlegget 820143
    Antagelig en god kabel, pris 603 000 kr.
    Vis vedlegget 820144
    Greit med litt perspektiv ja. :D Tross all den grensesprengende utvikling og forskning gutta hos Nordost m.fl. holder på med (selv om den ikke er dokumenterbar på noen som helst måte...) så er det kanskje ikke så dumt å sammenligne med hva man får av helt andre ting til omtrent samme pris.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Skulle tro halvparten her inne var Hallgeir fra luksusfellen, gjøre et poeng ut av hvor lite penger man bruker på ting.
    Istedenfor burde man takke de som bruker penger på dyre kabler for det holder butikkene i live (siden det er så gode marginer på disse produktene), de samme butikkene dere selv handler av

    Jeg er med i mange forum, men dette er vel det eneste forum der det går sport i å bruke minst penger (kanskje med unntak jaguar forum i Usa)
    Fellesnevneren er vel gjerrige boomers
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Kan man ikke bare akseptere at det er forskjell på kabler og at folk er forskjellige i forhold til betalingsvilje for kabler.
    Noen syns 1000kr for en kabel er ok, andre vil bruke 100.000
    Slik er det i alle settinger
    Selv kjører jeg på 2 delte 20" med dyr gummi selv om det betyr dårligere kjørekomfort og høy driftskost.
    Kunne kanskje fått 18" over bremsene med dertil bedre kjørekomfort og lavere kost

    Jeg valte sibirsk lerk som kledning på huset selv om jeg kunne kjøpt billig gran på byggmax
    Folk får gjøre som de vil. Men det er et stykke derfra til å spre udokumenterbare påstander i øst og vest. På et forum av privatpersoner/ikke markedsaktører er nå så sin sak, men at produsenter og forhandlere får holde på er skandaløst. Markedsføringsloven er klar på at påstander som benyttes i markedsføringen må kunne dokumenteres. §3 annet ledd.

    Da er det ikke nok at en selger på OHFC eller noen fra Nordost serverer noen ville fantasihistorier.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Nope. For å være Boomer må du være født før 1965.

    Slike kabelurer er som veskelurer omtrent.



    Merkevare ja. Prissatt for eksklusivitet ja. Det er vel det hele ja.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Folk får gjøre som de vil. Men det er et stykke derfra til å spre udokumenterbare påstander i øst og vest. På et forum av privatpersoner/ikke markedsaktører er nå så sin sak, men at produsenter og forhandlere får holde på er skandaløst. Markedsføringsloven er klar på at påstander som benyttes i markedsføringen må kunne dokumenteres. §3 annet ledd.

    Da er det ikke nok at en selger på OHFC eller noen fra Nordost serverer noen ville fantasihistorier.
    Produsenter og forhandler er en ting, men man kan vel ikke forvente at folk skal dokumentere sine påstander hele tiden. Hadde blitt lite innlegg her da tror jeg.

    Hvis jeg spør om tips til noe, si feks nye forsterkere og noen kommer med tips, skal jeg da be de om å dokumentere hvorfor de anbefaler denne?
    Eller hvis jeg spør om reisetips, skal jeg be om dokumentasjon på hvorfor akkurat det reisemålet er så bra?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Folk må selvfølgelig bruke pengene på det de vil og det er lov å være tulling, men det blir lagt merke til.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sier til ungene at jeg ikke er Boomer, bare gammel. Født 65, rett skal være rett. :cool:

    Om dokumentasjon av påstander her inne: Det er forumister som har større troverdighet enn andre når de skriver om hifi.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.365
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Produsenter og forhandler er en ting, men man kan vel ikke forvente at folk skal dokumentere sine påstander hele tiden. Hadde blitt lite innlegg her da tror jeg.

    Hvis jeg spør om tips til noe, si feks nye forsterkere og noen kommer med tips, skal jeg da be de om å dokumentere hvorfor de anbefaler denne?
    Eller hvis jeg spør om reisetips, skal jeg be om dokumentasjon på hvorfor akkurat det reisemålet er så bra?
    Tripadvisor? :sneaky: Der ligger det jo forskningsresultater som er fullt på høyde med hva nå Nordost kan komme med.

    Om bare bransjen hadde vært holdt i tømmene hadde det ikke vært noen problemstilling lenger. Selvsagt skal man kunne debattere på et forum, men @Kristian har jo dratt dette noe lenger vil jeg si.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skulle tro halvparten her inne var Hallgeir fra luksusfellen, gjøre et poeng ut av hvor lite penger man bruker på ting.
    Istedenfor burde man takke de som bruker penger på dyre kabler for det holder butikkene i live (siden det er så gode marginer på disse produktene), de samme butikkene dere selv handler av

    Jeg er med i mange forum, men dette er vel det eneste forum der det går sport i å bruke minst penger (kanskje med unntak jaguar forum i Usa)
    Fellesnevneren er vel gjerrige boomers
    Litt feil vinkling synes jeg.
    Jeg har brukt penger bevist for å få bra lyd.
    Det jeg har brukt av penger på DIY kan jeg bare drømme om å få noe i nærheten av så bra fra et ferdigprodukt.
    Så ja, gått inn for å bruke mindre penger men for å få mest mulig ut pr krone.
    Det målet greide jeg ganske bra....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn