Pipenøkkelsett

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Noen som kan anbefale meg et 1/2" pipenøkkelsett?

Kriterer:

*Bacho kvalitet og oppover.
*Metallkasse.

Puma

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.726
Sted
Hus
Må bli Stahlwille, Hazet eller Snap On da... :)

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Mitt sett er fra Kamasa Tools.

Jeg har Mekaniker-settet med 99 deler. Veldig fornøyd med dette, men det er relativt kostbart innbiller jeg meg.

EDIT: Det er ikke metallkasse på mitt, men de har med metallkasse også.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
838
Stahlwille, ein freund für lebens!

N

nb

Gjest
Kjøper du det enorme til Biltema får du 10 års garanti. Dog ikke metallkoffert og litt lite street-cred, men det er visstnok veldig bra i følge omtalene. Selv bruker jeg pipenøkler så sjelden at jeg gikk for det og det inneholder "alt".

Sannsynligheten for at kvitteringen er rotet bort eller blitt uleslig i løpet av 10 år er dog ganske stor.

Jeg har sett Bacho til rundt halv pris på enkelte Jernia-butikker i det siste, men det har vel ikke metallkoffert?

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Supert takk for forslag. Så får jeg se litt på hva tingene koster

A

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Hvis du kjøper et slikt sett for å bruke det en gang iblandt så er Biltemasettet bra. Verktøyet fra Biltema med 10 års garanti holder god kvalitet.
På "normale" merker er det liten forskjell, men det er endel forskjeller i ergonomi. Bacho er litt klumpete og med relativt tykkveggede piper, og det er ikke noen fordel.

N

nb

Gjest
Pink_Panther skrev:
Hvis du kjøper et slikt sett for å bruke det en gang iblandt så er Biltemasettet bra. Verktøyet fra Biltema med 10 års garanti holder god kvalitet.
Jeg har lest at det faktisk er skikkelig gode saker, noe som jo er noget uvanlig til Biltema å være. Jeg har svært stor betalingsvilje for godt verktøy, men akkurat pipenøkkelsett er for meg såpass lite i bruk uansett at jeg gikk for Biltema sitt uten å vurdere alternativene.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Valget falt på Gedore 1919-90 som jeg fant til ca. halv pris i en nettbutikk :)

Takk for hjelpen.

A

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Som fleire her nevner,så er biltema utvilsomt av god kvalitet,og ok pris.

Har et av artikkelnr:10-125,merket med iso 9001:2000.
Det er på 42deler.

Det er standard pipesett,med to skraller og godt utvalg av piper.
Det er 5-8år gammelt,og har blitt brukt ganske tøft uten å ødelagt noko som helst.

Det er også solid metallkasse,med 2skuffer.

mvh.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Jeg vil også slå et slag for Biltema sitt verktøy, ut av den serien til Biltema med garanti har jeg kun klart å ødelegge en pipe og jeg er ikke bestevenn med verktøyet.

Tror kvaliteten på Biltema verktøyet er på høyde med Bahco og Kamasa.

Har det store settet fra Biltema og et sett som er hakket mindre fra Kamasa.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.958
Sted
oslo
har et 40 biters sett fra Teng Tools.
god kvalitet og med livstidsgaranti :)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
MEKK har noen gode fastnøkkler av fabrikat Gebe. De er meget slanke slik at man kommer til på litt trange steder.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
838
At Biltema verktøy holder i ti år er nå en ting,men hovedpoenget med dyrt verktøy er at du får bedre kvalitet kombinert med smekkert design. Jeg har både Biltema og Stahlwille og sistnevnte er et langt bedre verktøy i bruk. Tynnere piper, tynnere fastnøkler, bedre grep.
Man får stort sett hva man betaler for.

kjellk

Medlem
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
0
Jeg foretrekker USAG eller Hazet. Usag får du hos Tess, ikke gratis men veldig bra verktøy og utrolig holdbarhet.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Har skapet til TengTools selv, helt suveren kvalitet.
Biltema er ok, men skrallene har en tendens til og miste låsevnen etter en tid. Er jo garanti så bare og svinge innom og få ny innimellom. Men stressende nok når man først skal bruke det

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Enig i det, skrallene til Biltema er ikke all verden. Klumpete og langt mellom låskneppene. Da er Hazet bedre.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.186
Stahlwille.

Smekkert og godt verktøy å jobbe med. Kombinert med at det er utrolig sterkt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Det er når du står der en søndag kveld og fikser noe på bilen som MÅ være ferdig før midnatt fordi......., du forstår hvofor du skulle ha kjøpt det dyre settet med tynnveggede hylser! Og det er fordi den forpu..te jæveln som konstruerte bilen gjorde det så trangt at dine tykkveggede, men billige, hylser ikke kommer til!

Det er i slike situasjoner det er lurt å huske på at det er lov til å bruke slipeskive eller vinkelslip for å tilpasse hylser, det er selvsagt bare å håpe at den fortsatt er sterk nok når den er tynn nok! På samme måte som med fastnøkler, det er lov til å slipe dem smalere og det kan gjerne være nødvendig å bruke en acetylenbrenner til å varme slik at den kan bøyes til en "riktigere" fasong. :D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.726
Sted
Hus
Bare tull å spare på godt verktøy. Det er en invistering for livet det ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Det viktigste er å ha riktig verktøy. Verktøy skal brukes til det det er ment til, ikke henge på veggen til pynt. Noe av det latterligste jeg ser er dyrt, ubrukt verktøy sirlig plassert der hvor flest ser det i garagen/boden.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Det viktigste er å ha riktig verktøy. Verktøy skal brukes til det det er ment til, ikke henge på veggen til pynt. Noe av det latterligste jeg ser er dyrt, ubrukt verktøy sirlig plassert der hvor flest ser det i garagen/boden.
Det finnes da faktisk folk med ordenssans, som tørker olje og skitt av verktøyet etter bruk, og som henger det pent tilbake på plassen sin etterpå, - syke syke mennesker !! ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Spiralis skrev:
Pink_Panther skrev:
Det finnes da faktisk folk med ordenssans, som tørker olje og skitt av verktøyet etter bruk, og som henger det pent tilbake på plassen sin etterpå, - syke syke mennesker !! ;D
Jeg har hørt om slike mennesker. Ubegripelig.
(Hvor pokker la jeg den langhylsede 3/8" pipen?)

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
838
Pink_Panther skrev:
Hva med dyrt ubrukt hifiutstyr?

;D

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.199
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Gubra skrev:
Pink_Panther skrev:

;D
:-X

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Gubra skrev:
Pink_Panther skrev:

;D
Finnes det ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Gubra skrev:

;D

Slikt snakker vi ikke om !! Det er kun en unban myte at det finnes noe slikt !! :eek:

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Jeg har begge disse 2 settene fra Biltema med 10 års garanti og er godt fornøyd med de:

Eneste som er blitt ødelagt er 2 reduseringstapper og de gjekk jeg inn med og fikk nye uten noe spørsmål om kvitering. :)

Topp Bunn